Oplysninger om pygmæ sværddrage?

Postet under : Akvariesiden.dk - Levendefødende tandkarper
Visninger : 1094

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger sira666 - 08/02-2015 00:36 08/02-2015 00:36
jeg kom til at foretage mig et impuls-køb og købte en pygmæ sværddrage unge til 5 kr på akvadag... den går lige nu i mit 30 liters opdrætsakvarie med mine sværddrage unger af samme størrelse... men efter en uges tid er jeg begyndt at se at det måske ikke kun er størrelsen der er forskellig? jeg søgte allerede første dag da jeg kom hjem med den om der var noget specielt men der virker ikke til at være særligt mange sider der har oplysninger om den? og da jeg ikke ved hvor gode de forskellige sider er vil jeg nu forsøge at spørge herinde...

nogen sider har haft sagt at de skal fodres med mikroorm... men kan de overleve på kun knust flagefoder? den spiser og ser sund ud men jeg kan se at den ikke spiser lige så store flager som mine sværddrage unger? (pygmæ sværddragen er lidt større end sværddrageungerne)

det virker til at den søger hen til mine sværddrage unger hvor mine sværddrage unger normalt holder sig væk fra hinanden... er pygmæ sværddrager mere sociale end sværddrager?

for at sige det mildt ud vil jeg gerne høre alle forskelle på sværddrager og pygmæ sværddrager(bortset fra udseende... ;) )

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger ipsen (Inaktiv) - 08/02-2015 09:05 08/02-2015 09:05
jeg har dem, og har aldrig fodret med mikroorm.
hos mig får de for det meste tørfoder (tetra rubin) og nogle gange lidt frost foder.

jeg skal ikke kunne sige foreskellen på de 2 typer fisk

Annoncører
Annoncører