Hvilke cirkulationspumper skal jeg have?

Postet under : Akvariesiden.dk - Teknik og udstyr
Visninger : 492

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger estves (Inaktiv) - 11/01-2015 13:19 11/01-2015 13:19
Jeg er ved at køre sur i de s....alger!!!
Mit akvarie:
180 l, med tropica aquarium soil og flodsand, dekoration af lavasten og redmoore rødder. Har kørt tre uger med ny indretning med med etableret filter.
Planter er: anubias petite, valisnera Nana, micrantemum sp montecarlo, hydrocetyle tripartia, myriphyllium, javamoss, starmoss, ricchia fluitans.
Kører med eheim Ecco pro3 spandpumpe 2036, skulle yde 750ltr/t, lys er: Jbl solar ultra, tropic (4000k, 45w) og natur ( 9000k, 45 w), kører ni timer dagligt.
Gøder med USB alt i en, og tilsætter CO2, først som easycarbo, men er ligenu på de små spraydåser fra ista, ved ikke helt om det er nok, men venter på at mit Jbl u402 anlæg kommer hjem.
Jeg fodrer meget sparsomt ca 2 gang dagligt.
Af fisk har jeg:
1,1 perlegurami
2,2 sommerfugleciklider
20 rasbora galaxy
2 ancistrus gold
2 kuhliål
2 bjergfinnesugere
Helenasnegle
Og ved en kæmpe fejl: 4 kinesisk algespisere(forvekslet med otocinclus i dyrehandler!!!)
Mine værdier i akvariet er fine, ph 6,8 kh ca 4 gh ca 7, ingen nitrit el nitrat, og har heller ikke haft antydningen af det.

Jeg har problemer med Staghorn, og penselalger og brunt snask på blade. Jeg har læst mig frem til at der nok skal mere cirkulation til, mit spørgsmål er så, hvad skal jeg vælge af cirkulationspumper for at få bedre cirkulation. Har selv kigget på tunze nanostream 6015, der yder 1800l/t, vil den være ok?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Kong Triton - 11/01-2015 13:35 11/01-2015 13:35
Jeg har selv en Hydor Koralia. Den er helt lydløs og pumper vandet i forskellige retninger i en blød stråle. Jeg er ovenud tilfreds med med den. Min yder 900 liter/t, men de fås også større. Kan varmt anbefales herfra!
Eksternt link http://www.akvarieforretningen.dk/product.asp?product=4799

Annoncører
Annoncører