Gode råd til Malawi

Postet under : Akvariesiden.dk - Cichlider
Visninger : 669

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger markusersej (Inaktiv) - 09/01-2015 12:07 09/01-2015 12:07
Skal til at starte et Malawi akvarie op og har købt sand og fundet nogle gode store sten men jeg vil gerne have nogle gode råd og ideer til opbygning og design så hvis i gider må i meget gerne ligge nogle billeder op eller skrive råd og vejledning omkring Malawi er nemmelig helt grøn på dette område

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Nordjydenn (Inaktiv) - 09/01-2015 12:55 09/01-2015 12:55
det kommer jo også an på hvad fisk du vil ha sand sild kræver meget lidt sten meget åbent vand så de kan grave samme gælder rov fisk dog med lidt skule steder til hunnerne

men mabuna derimod kræver næsten ingen åbent vand over dynge akvariumet med sten mange skjule steder og husk de at de 3 tyber ikke passe sammen ved mindre mange har mange 1000 liter så kan det det jo godt gå

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Muslingen82 (Inaktiv) - 09/01-2015 15:16 09/01-2015 15:16
mbuna har jeg haft en del af snart, så der tør jeg godt åbne munden lidt, hvor de andre vil jeg lade andre snakke da jeg ved minus om den.

mbuna er meget taknemlig... giv den frisk vand ugentlig og foder, og så har du en utrolig smuk fisk, med fed adfærd i.
krav til stenopsætning... tjaaa bøgerne siger masser af sten og skjulesteder, og ingen planter, men som jeg har erfaret så skal man tage det med et gran salt.
Eksternt link http://www.malawicichliden.dk/thumbnails.php?album=17 her ser du hvorn min hovedbalje har set ud gennem tiden, og alle opsætninger har mine fisk trives og haft det godt.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger ThomasBallerup - 09/01-2015 15:46 09/01-2015 15:46
kik på min profil, under akvarie 6.
et par råd : som jeg i øvrigt ikke selv følger..
MEN
sten med runde bløde kanter er bedre end skrape spidse
da de kan gnubbe sig lidt på sten og sager en gang i mellem.
Rødder kan man godt, ser fedt ud, men igen de kan få en splint af at gnubbe sig
det er også sket for mig,
planter kan man godt, dog kun få typer, hammerslået og anubias er sikre, de spiser dem ikke og river dem ikke op,
sand behøver ikke være det helt kridhvide, det er dyrest, og det bliver beskidt af bæ og alger med tiden,
det lidt mere lysegrå kvartssand eller sandkasse sand, er rigtigt godt og meget billigt, samt svært at se bæ og alger i det.
brug IKKE knust sand, feks sandblæser sand, det er skarpt.

Annoncører
Annoncører