Axolotl

Postet under : Akvariesiden.dk - Andre akvariedyr
Visninger : 685

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Stoewn (Inaktiv) - 24/12-2014 16:19 24/12-2014 16:19
Hejsa :-) Glædelig jul, til dem der skulle læse dette. Har et spørgsmål vedrørende Axolotl's , da jeg kraftigt overvejer sådan et par stykker. Har et 120 liters akvarium der kan startes op efter behov - men første spørgsmål lyder: Ville 3 stk's være realistisk til et sådan størrelse akvarium?

Har læst, at de alligevel går hen og bliver halvlange når de er voksne. Så tænker hellere en mindre, end en for meget (:

Mit 2. spørgsmål lyder på: Er der nogle fisk der umiddelbart kan gå sammen med disse? For at ganske enkelt for at få variation.

Har prøvet at søge på emnet, også herinde - men syntes ikke jeg kunne finde noget info om hvem de ville kunne gå med, er godt klar over at de helst skal leve i en lidt lavere temperatur end alm. Guldfisk/selskabsfisk.

Håber jeg kan få nogle gode råd, synes virkelig de er nogle flotte og yderst fascinerende væsner, de kære Axolot'l (-:

På forhånd tak, Håber alle får en god jul og et godt nytår ;')

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Stoewn (Inaktiv) - 24/12-2014 16:39 24/12-2014 16:39
Nå'e ja: har da også et 3. spørgsmål :D

Hvad kan man fodre basser'ne med når de er unge? altså, som ganske små hvis det er.

Ved de fleste vist nok giver dem frostfoder i form af røde myggelarver - i voksen/ung stadie

Men igen, er der noget der er optimalt at give dem når de er helt unge? (:

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Satura (Slettet) - 25/12-2014 19:05 25/12-2014 19:05
Du gir dem artemía
Jeg er også igan med at forberede at mine skal ha bebser :-)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Stoewn (Inaktiv) - 25/12-2014 20:23 25/12-2014 20:23
Helt sikkert, og det fra ung til voksen ?(;

Hvor nice, håber det kommer til at gå godt :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Daniel CF (Inaktiv) - 26/12-2014 16:26 26/12-2014 16:26
Til spørgsmål 1 jeg har 2 axolotler i et 128 liters akvarie. Jeg ville sige at der ikke skal være flere end 2 i det det ville være for meget, men 2 stk er nu også meget hyggeligt. Spørgsmål 2 fiskene kan bide i axolotlernes gæller og så drukner de så det ville jo ikke være særligt godt. Men du kan nogle gange smide ca 3 guppyer eller andre små/billige fisk derned. Du kan holde rejer med dem hvilket er meget hyggeligt. De bliver dog spist rigtig hurtigt så vis du ikke har en "rejefarm" eller de bare yngler meget, kan det godt blive dyrt hen ad vejen. Håber dette hjalp dig Med venlig hilsen Daniel :)
OG HUSK INGEN FISK ;)

Annoncører
Annoncører