Cryptocryne parva - hjælp / gode råd.

Postet under : Akvariesiden.dk - Planter
Visninger : 650

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger maistro (Inaktiv) - 14/12-2014 21:19 14/12-2014 21:19
Har dækket meget af fronten i mit akvarie med denne plante. Umiddelbart ser det ud til, at den får nye små planter omkring hvor moderplanten står. Har 2 led med hver 9*3w - så lys nok vil jeg tro. Kører med hjemmelavet co2 indtil jeg forhåbentlig snart køber et rigtigt co2 anlæg. Har læst denne artikel, som jeg ikke synes fortæller meget.

Eksternt link http://tropica.com/da/planter/plantedetaljer/Cryptocoryneparva (106)/4558

Har gødningkugler ved nogle af mine planter, men ikke netop ved disse, da der er mange af dem. Vil det være en god ide og et must ? Kommer af og til lidt alt i en gødning i akvariet, men måske ikke så ofte som jeg burde. Akvariet er 275 liter.

Gode råd modtages gerne.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger ThomasBallerup (Inaktiv) - 15/12-2014 10:39 15/12-2014 10:39
lige netop Cryptocryne familien optager en stor del gennem rødderne,
så hvis de skal være flottest og vokse bedst skal du netop give disse gødnings kugler eller rigtig bundlags gødning.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Superbruger MSV - 15/12-2014 15:22 15/12-2014 15:22
Jeg har rigtigt gode erfaringer med cryptocoryner, som får gødning via rødderne. Selv i mit yngelakvarie, hvor jeg ikke bruger flydende gødning, stortrives mine cryptocoryner (flamingo og lucens), og der har jeg gødningskugler ved rødderne :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger maistro (Inaktiv) - 15/12-2014 17:31 15/12-2014 17:31
2# & 3# takker mange gange. Følger jeres råd og kommer gødningskugler under dem og håber så de bliver noget højere end de er nu, hvor de næsten bare ligger hen af bundgruset.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Superbruger MSV - 15/12-2014 22:54 15/12-2014 22:54
Når de har godt med plads, vil de gerne lægge sig fladt ned på bundlaget. Oplever det samme med 2 af mine cryptocoryner i mit store akvarie, da jeg lige har lagt nyt bundlag og derfor plantet lidt om.
Men det skal nok ændre sig, når de bliver større og får flere blade :)

Jeg bruger også gerne aquasafe ved vandskift, da dette ser ud til at forhindre smeltning af blade. Bare hvis du nogensinde skulle opleve, at bladene smelter :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger maistro (Inaktiv) - 16/12-2014 13:29 16/12-2014 13:29
#5 Mine har også lige pt. rigeligt med plads, men havde håbet, at bunden på et tidspunkt skulle blive dækket af dem. Mine ligger også med bladene på bundlaget og ville gerne have bladene til, at komme lidt højere op i vandet tænker 5-6 cm. det var det der i starten var tanken. Har heldigvis ikke problemer med smeltende blade, men tak for det gode råd, med aquasafe efter vandskift.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Superbruger MSV - 16/12-2014 18:10 16/12-2014 18:10
De skal nok brede sig stille og roligt, men der kan godt gå nogle måneder inden, at du får det look, som du ønsker. Cryptocoryner er jo ikke ligefrem kendt for at vokse som død og helvede ;)

Annoncører
Annoncører