Microsorum pteropus 'windeløv' Problemer!!!

Postet under : Akvariesiden.dk - Planter
Visninger : 657

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger AquaFashion - 06/10-2014 18:51 06/10-2014 18:51
Hejsa..
Vores Windeløv i akvariet volder os en del problemer!
Den ser bare ikke pæn ud mere. Den står centeret i midten af akvariet. Vi oplever at bladene ikke vokser helt ud og får det der karakterisere windeløv. I stedet bliver de brune og ligner egentlig mest der er bidt i dem. Men kan forstå rundt omkring på google at plantespisende fisk ikke går efter denne plante..

Jeg ligger lige lidt billeder ind. Billedet er taget i dag hvor jeg lige inden har klippet en del af de blade af som ikke så pæne ud. Derfor ser den lidt mere lysegrøn ud..

Jeg har windeløv i mit rejeakvarie hvor den er virkelig flot. Her tilsætter jeg hverken flydene CO2 eller gødning som jeg gør i 360L'eren.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger USB_akvariegødning (Inaktiv) - 06/10-2014 21:28 06/10-2014 21:28
Den har det som Anubias langsomtvoksende og nøjsom, får den for meget lys tvinges den til at skulle vokse hurtigere og det er den ikke gentisk strikket sammen til, derfor tror planten den har næringsmangler og det giver algerne Eksternt link http://www.akvariegoedning.dk/index.php/om-planteakvariet-alger-g...

Ind i skyggen med den, så vil du formentlig komme til at se en helt anden vækst eller skal vi kalde det udseende...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger AquaFashion - 07/10-2014 09:43 07/10-2014 09:43

Tak for dit indlæg :) det vil vi prøve :D har du forslag til hvad vi i stedet kan plante der? En som ikke bliver meget højere :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger USB_akvariegødning (Inaktiv) - 07/10-2014 11:22 07/10-2014 11:22
Arh... windeløv kan blive rigtigt store, de kaldes også etageplanter, bl.a. fordi de sætter aflæggere på bagsiden af bladene og der vokser der så at sige flere generationer på een gang efterhånden som tiden går...
men et bud på noget der holder sig i mellemhøjde, Helanthium bolivianum, angives flere steder stadig som Echinodorus qadrocostatus, selvom det er flere år siden den fik nyt navn...
den bliver 15 - 20 cm i højde og sætter mange ny udløbere hvis den trives
Eksternt link http://www.akvariegoedning.dk/index.php/plante-indexbilleder-og-i...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Superbruger MSV (Inaktiv) - 07/10-2014 12:46 07/10-2014 12:46
Diverse arter af cryptocoryner får en udemærket størrelse og vokser i næsten al slags bundlag.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger martin13 - 31/05-2018 17:28 31/05-2018 17:28
Jeg har tilsvarende en pæn stor 'Windeløv' og et "barn" herfra som er begyndt at få sorte spidser. Det er ikke alger og der er ikke spist af den.
Den står hvor den altid har stået uden problemer. Det skal siges at jeg holdt op med CO2 tilskud for noget tid siden for at fremme lidt algevækst. Ved godt det lyder lidt skørt i nogens ører men det er for at min Chaetostoma kan få lidt at spise også. Den vil ikke spise noget som helst af det jeg tilbyder ham. Nok primært fordi den ikke er gode venner med Ancistrusserne :-) og ikke vil spise sammen med dem som kaster sig over alt de bliver budt.

Jeg hæfter mig ved at i dit rejeakvarie hvor du har en flot 'Windeløv' tilfører du ikke CO2.
Er der nogen som har et bud på hvorfor min 'Windeløv' får de sorte spidser. Om det alligevel godt kan være CO2-mangel.
Prøver lige at lægge et par billeder med håber det lykkedes.

Annoncører
Annoncører