Skift af pakning i Oase-pumpe

Postet under : Havedam - Teknik
Visninger : 1706

Postet fra Havedamssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger SAC - 29/04-2014 12:44 29/04-2014 12:44
Indlægget er rettet 29/04-2014 14:05 29/04-2014 14:05 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Jeg har et Oase-filter til min havedam. Købt som et sæt. Nu er der to pakninger, der er blevet utætte. Der sidder to studser - en til vand ind i filteret og en til vand ud.

Dér, hvor de to studser sidder fast på låget af spanden, sidder der to pakninger, som nu er møre.

Jeg kan sagtens tage den ene studs af. Der sidder et dæksel inde i låget, som bare kan skrues af.

Men jeg kan simpelthen ikke finde ud af at komme ind til den anden pakning. Der sidder et beskyttende dæksel, som bl.a. dækker over, hvor UV-pære o.s.v. sidder. Der er ingen skruer eller lign. og jeg tør ikke vride alt for hårdt i det. Er der nogen, der kan hjælpe mig? Det kan ikke passe, at man ikke kan skifte sådan en pakning.

Hvis nu de to billeder, jeg har taget, er med, så viser det første den pakning, jeg godt kan komme ind til. Det andet viser det famøse dæksel.....

Postet fra Havedamssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger jens.k (Inaktiv) - 04/05-2014 23:33 04/05-2014 23:33
Jeg har lige skiftet røret hvor UV pæren sidder i min det er godt nok n Gardena men er magen til så det du gør er at tage det rør med med hullerne som svampene sidder på af det sidder med 4 modhager , så er der 2 modhager på røret som pæren sidder i som skal åbnes lidt med evt en smørekniv så kan du tage dækslet af og komme ind til studtsen

Postet fra Havedamssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger SAC - 07/05-2014 16:00 07/05-2014 16:00
Hej Jens. Tak for svaret. Jeg kunne også forholdsvis nemt tage røret med hullerne af. Men dækslet drillede helt vildt. En af mine bekendte fik det dog løsnet. Det viste sig så, at man ikke kan købe de små pakninger som reservedele. Så enten må man finde dem et andet sted, eller også må man skifte hele toppen ud. Den koster 8 - 900 - fordi der er to små bitte pakninger, der er blevet møre af tidens tand. (På cirka to sæsoner...) Det var jeg selvfølgelig ikke tilfreds med, men jeg har fået en fin anden løsning med forretningen.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Administrator Sponsor ken kætbak - 07/05-2014 16:51 07/05-2014 16:51
Hej. Div. Værktøjs magasiner har pakninger der passer til alle oase filtre:-) mvh. Ken

Annoncører
Annoncører