Mallehuler i Alfix drysset med grus og sand

Postet under : Akvariesiden.dk - Gør det selv
Visninger : 1264

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
sugemallekalle (Slettet) - 05/03-2014 17:05 05/03-2014 17:05
Jeg ville bygge mine egne mallehuler også fordi, at det sætter et mere personligt præg på akvariet. Jeg har læst lidt på hvordan man gør og nåede frem til at jeg skulle bruge Alfix (købte bare det billigste normalfix) og så drysse sand og grus på det våde Alfix for at de kommer til at se mere naturlige ud. Jeg overvejede hvad jeg skulle bruge som form og fandt frem til at det nok var nemmest at bruge noget ballon-agtigt, som man bagefter kunne punktere og trække ud. Jeg havde ingen balloner og fandt istedet et par engangslatex-handsker. Jeg klippede fingrene af dem og pustede dem op og bandt knuder på. Jeg satte en bakke på køkkenbordet med en plasticpose ovenpå og så gik jeg ellers i gang. Det gik meget nemmere og hurtigere end jeg havde regnet med og så svinede det stort set ikke. Og så synes jeg at resultatet blev ret godt. Jeg kan bedst lide den model med flere huler stablet ovenpå hinanden - som skal være malle- og rejehuler kombineret i ét. Jeg glæder mig til at de er hærdet helt og blevet udvandet inden de kommer i akvariet.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger JohnH (Inaktiv) - 05/03-2014 17:31 05/03-2014 17:31
Ser rigtig godt ud, meget kreativt.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Maxidk (Inaktiv) - 05/03-2014 18:54 05/03-2014 18:54
Sådan, flot arbejde :P

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger tamtort (Inaktiv) - 05/03-2014 19:11 05/03-2014 19:11
mmmh sider da lige og tænker på om det var muligt en i kæmpe størrelse: :o skal finde ud af noget til baggrund i et 200 :D

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger tamtort (Inaktiv) - 05/03-2014 19:15 05/03-2014 19:15
tænker om man kunne bygge noget op i flamingo også Alfix på også i stedet for at male det så simpel hen smider en gang chichlider sand ud over det som sætter sig fast i det......

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
sugemallekalle (Slettet) - 05/03-2014 19:21 05/03-2014 19:21
Det kan du sagtens. Det er bare så nemt at lave. Du laver en ad gangen og så bygger du bare til/ovenpå - så du hægter flere og flere sammen. Man skal bare lige huske på vægten - og at de nederste balloner/oppustede latex-handsker skal kunne holde vægten uden at sprænge i stykker, så det hele kollapser. God arbejdslyst.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
sugemallekalle (Slettet) - 05/03-2014 19:25 05/03-2014 19:25
Jeg tror at hvis du bygger i flamingo - så skal du nok også komme nogle lag Alfix udenpå. Maling er nok ikke sådan en god idé. Man kan bruge oxyder til at pensle på Alfixen. Det har jeg ihvertfald set nogle andre gøre på google. Så udtrykket bliver så naturligt som muligt.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger schytz (Inaktiv) - 05/03-2014 21:05 05/03-2014 21:05
Alfix findes i mange udgaver - også med farve. Hvilke kan bruges? Normalfix, Cerafill Colour 5, 10, 20??

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
sugemallekalle (Slettet) - 05/03-2014 23:04 05/03-2014 23:04
Hej. Jeg ved at Alfix findes i mange udgaver, du kan bruge dem alle både Normalfix, cerafill color 5, 10 og 20 og universal. Det har jeg læst mig frem til. Jeg har bare købt normalfix, som vist kun kan fåes i grå fordi at det var den billigste.
Men hvis du prøver at google på Akvarium Alfix, så kommer der en del frem. Også hvor lang tid de forskellige folk anbefaler at udvande Alfix efter at den er hærdet. Det er meget forskelligt. Der findes sikkert også nogle artikler hér på siden. God arbejdslyst.

Annoncører
Annoncører