Lys til koraller

Postet under : Saltvandssiden.dk - Teknik og udstyr
Visninger : 1270

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Lars, Rens (Inaktiv) - 15/02-2014 17:25 15/02-2014 17:25
Hej, når man har både blød og stenkoraller - hvordan mener I så at lysstyrken skal være for at undgå at få alger, men hvor korallerne trives ? Skal der være fuld power på eller er det helt fint med "dæmpet" lys ?
Mvh Lars

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger nellemann (Inaktiv) - 15/02-2014 17:31 15/02-2014 17:31
hej lars ,du er nød til at fortælle hvilken koraller vi snakker om .for er også sten koraller som ikke kræver så meget lys og andre som næsten ikke kan få nok.

hvor stort akvarie ?

mvh

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Superbruger Stockholm Saltvand (Inaktiv) - 15/02-2014 17:38 15/02-2014 17:38
I saltvand er alger ikke nødvendigvis et tegn på for meget lys, men for meget nærring i vandet. Alger trives også bedst i en speciel "farve" som bedst kan sammenlignes med tissegul, og det er der ikke mange der har :)

Så det er fuld power til de fleste stenkoraller, de bliver også flottest i om der er meget lidt nærring i vandet.

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Lars, Rens (Inaktiv) - 16/02-2014 00:20 16/02-2014 00:20
Tak for svarene, desværre har jeg lidt langhårede brunalger !
Mvh Lars

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Superbruger Stockholm Saltvand (Inaktiv) - 16/02-2014 10:53 16/02-2014 10:53
Så er dit akvarium ikke helt kørt ind endnu, om du har fisk kan det blive enormt svært at komme af med algerne.
langhårede brunalger har jeg ingen erfaring med, men de grønne kan bekæmpes med at booste magnesium til 1900 (langsomt naturligvis)

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Hartz (Inaktiv) - 17/02-2014 18:14 17/02-2014 18:14
Du skal bare lige være opmærksom på, at hæver du din Mg til 1900, kan der godt ryge nogle snegle osv. i svinget....

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Superbruger Stockholm Saltvand (Inaktiv) - 18/02-2014 09:27 18/02-2014 09:27
#6 Nu har jeg tænkt en det over dit indlæg og jeg vil ikke argumentere imod dig, for jeg har ingen argumenter eller historier at det du skriver er forkert. Det påvirker dog min filosofi lidt da jeg plejer at anbefale at man starter med lidt snegle og eremitter, men samtidig har jeg i baghovedet at der derefter kan opstå et behov for at booste magnesium, og så anbefaler jeg jo at man køber dyr som jeg derefter anbefaler man slår ihjel. IKKE hvad jeg havde tænkt mig! :(

Derfor for min skyld, har du et par artikler eller andet der kan underbygge at lidt høj MG kan dræbe snegle med mere?
Og gerne hvad med mere er ;)

Simpelt hen for at jeg så kan tænke om hvordan jeg råder folk at starte op.

Tak for dit input (tomme op ikon)

//Thomas

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger Michael87dk (Inaktiv) - 28/02-2014 17:36 28/02-2014 17:36
Brug rowaphos og reaktor så slipper du for at sneglene ryger i svinget. dog lidt ad gangen da alting skal foregå langsomt i saltvandsverdnen. for hurtig sænkning af po4 er heller ikke godt. Start med en deciliter til 200L vand og skift det en gang om ugen til du kan se algerne bliver brune og derefter skift det en gang hver 14 dag. Dit lys afhænger af vilke koraller du har. Stenkoraller er som regel nogen der godt kan lig noget havre

Annoncører
Annoncører