Plantegødning misfarvede mit akvarievand

Postet under : Akvariesiden.dk - Planter
Visninger : 894

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Rinku (Inaktiv) - 15/02-2014 04:17 15/02-2014 04:17
Jeg har begået en fejl, jeg glemte at læse på Tropica's side inden jeg begyndte, egentlig har jeg ikke fejlet helt.. Ind til jeg altså valgte at give mine planter gødning, jeg blev anbefalet en flydende gødning AlguMin i dyrehandleren, alt hun sagde var rigtigt (på nær at de ikke skal have gødning med det samme, men lad det ligge), men, i det jeg gav den dosis der stod, blev mit vand gult, det er nu fire dage siden jeg tilføjede gødningen, og vandet er forsat gult, jeg har koget mit aktive kul engang i håb om det kunne tage det værste, men selv ikke det hjælper - Jeg ved jeg højt tænkeligt vil få et svar der siger "træ'et i dit akvarie misfarver", men jeg sad og så på gødningen misfarve det med det samme.. - Jeg har søgt rundt på nettet, og intet kunne finde om om det var normalt, så nu spørger jeg her - Som sådan genere det mig ikke, vil bare være sikker på at det er godartet. - Jeg indrømmer jeg glemte at ryste flasken, men ville forstille mig det gav modsatte effekt. - Jeg tilførte 25 ml til mit 54 liter akvarie. - Den bliver opbevaret som beskrevet den skal.

Stenene (udover de multifavede) er hvide normalt..

Produktet.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger USB_akvariegødning (Inaktiv) - 15/02-2014 05:31 15/02-2014 05:31
Det har intet med gødning at gøre, det er et algemiddel og indeholder formentlig euflavin der kan farve vandet helt neon grønt...
skift 50% vand og gør det igen i morgen, så er det værste væk...
det kan tage 1 uge til 14 dage inden farven er helt væk...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Rinku (Inaktiv) - 15/02-2014 06:39 15/02-2014 06:39
Jeg kan vel godt vente med vandskiftet.. - Akvariet står og bliver klar til fisk, vil vel skulle starte forfra hvis jeg skifter for meget af vandet ud, jeg mener, farven er vel godartet?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger 10nnitus - 15/02-2014 07:30 15/02-2014 07:30
Dosering: 5 ml pr 10 liter L
Det ikke selve akvarievolumen der skal doseres ud fra.
Efter dekoration osv. er anlagt vil der være ca. 35 – 37 L vand der skal doseres ud fra.
I stedet for 25 ml i et 54 L skulle doseringen kun have været omkring 15 ml, generelt skal man hellere doserer en anelse mindre end foreskrevet, i stedet for en for stor dosis af disse forskellige tilsætningsstoffer der er i handlen.
Som Eksternt link www.akvariegoedning.dk foreslår, er der kun et vandskift der kan afhjælpe for misfarvningen, om du så vil vente med vandskiftet er så op til dig selv.

Annoncører
Annoncører