Scalar kysser hinanden???

Postet under : Akvariesiden.dk - Andre fisk
Visninger : 687

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Adrian (Inaktiv) - 14/01-2014 16:45 14/01-2014 16:45
Hej
Som overskriften lyder, kysser mine scalarer hinanden.. Deres mund sidder sammen i et par sekunder også svømmer de ellers lidt efter hinanden.
Mit spørgsmål er så om det er leg mellem en hand og hun, eller to hanner der har en eller anden kamp? *uhh*
Er ikke sikker på arten, men de er hvide med gul på finnerne..

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Hans Andersen (Inaktiv) - 14/01-2014 18:35 14/01-2014 18:35
Scalarer der kysser! ....sig mig hvad tror du det for et forum det her.. :D

Nej, det er en måde de afprøver hinandens styrke på. De bider sig fast i hinanden og så trækker begge fisk, det kan stå på i flere minutter, den der kan trække den anden hele akvariet rundt vinder herredømmet. Det giver så ret til at tæske den anden. I naturen ville taberen hurtigt svømme væk, i et akvarie har den ikke den mulighed, derfor giver det tit slagsmål. Det er derfor også vigtigt at du har lavet godt med skjulesteder. Dette er hvis det er 2 hanner.
Det kan også være en del af pardannelsen, hvor begge lige skal se om partneren nu er værd at samle på. Det giver ikke så tit slagsmål, med mindre hannen er meget stærkere end hunnen, og hun ikke er stærk nok til at forsvare sig. Med scalarer er det sjældent det udvikler sig så slemt.

Så tag det bare roligt, det er helt normalt. Denne adfærd udviser alle chiklider.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Adrian (Inaktiv) - 14/01-2014 19:08 14/01-2014 19:08
mange tak for det hurtige svar. Så kan jeg tage det helt roligt... Blev lidt overraskede over at se sådan en opførsel *blink*

Annoncører
Annoncører