Kalkreaktor

Postet under : Saltvandssiden.dk - Teknik og udstyr
Visninger : 994

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Lars, Rens (Inaktiv) - 05/01-2014 16:31 05/01-2014 16:31
Hej,
Ja, jeg ved godt at det er et svært spørgsmål, men med hensyn til kalkreaktor. Hvordan er tilsætningen af CO2 og afgangsvandet fra kalkreaktoren. CO2' en bobler jo gennem en bobbeltæller og afgangsvandet reguleres jo gennem en lille Gardena ventil. Så skal man prøve at indstille CO2 og afgangsvand således at der er balance mellem det brugte og tilsatte kalk. Men hvad skal jeg som udgangspunkt indstille co2 og afgangsvandet til ? Lige nu kommer der vel en CO2 bobbel hvert 3. sec og afgangsvandet dråber så meget at det er lige før at det løber permanent. Har i som udgangspunkt en bedre løsning ?
Mvh Lars

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Superbruger Stockholm Saltvand (Inaktiv) - 06/01-2014 22:16 06/01-2014 22:16
Hvilken reaktor har du?

Jeg har 2 og anvender dem ikke, for dyrt og besværligt, men jeg vil gerne hjælpe. Har tidligere anbefalet Balling, men OK.

I begge min Ca reaktorer der en PH måler der styre PH naturligvis, og CO2 i vand laver lav PH som frigør Ca.

Mit bud er at den er "utæt" eller PH måleren ikke virker, et meget typisk problem der har crashet mange fine baljer.

Annoncører
Annoncører