Bedste foder til tropheus ?

Postet under : Cichlider - Afrika - Tanganyika - Algeæder
Visninger : 1778

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Friberg (Inaktiv) - 29/12-2013 17:10 29/12-2013 17:10
Jeg står over for at skal til at have et nyt mærke ? Hvad foreslår i og hvor kan man købe det ?

Vh Claus.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger JDK (Inaktiv) - 29/12-2013 18:04 29/12-2013 18:04
Jeg bruger udelukkende Sera Flora, de holder hvad de lover i henhold til varedeklarationen, samt
det giver dine troffer flotte naturlige farver :) men der er sikkert andre meninger/holdninger *santa*

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Superbruger Tonny Brandt Andersen - 29/12-2013 18:38 29/12-2013 18:38
Hvis du vil undgå at dine Tropheus med tiden får underbid. Så skal du undgå flagefoder, som de skal tage fra overfladen.
Benyt dig af forskellige typer grøntfoder i form af sticks, piller, tabletter eller granulat, som de spiser fra bunden. Det kunne være:
JBL Novo Rift: Eksternt link http://www.akvarieforretningen.dk/search.asp?keyword=novorift&btS...
JBL Novo Pleco XL: Eksternt link http://www.akvarieforretningen.dk/search.asp?keyword=Novo+Pleco+X...
Sera Granugreen: Eksternt link http://www.akvarieforretningen.dk/search.asp?keyword=Granugreen&b...

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Thors (Inaktiv) - 29/12-2013 22:26 29/12-2013 22:26
O.S.I :O)

Det lyder som om de andre foder mærker ikke gør det ???

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger JDK (Inaktiv) - 29/12-2013 22:49 29/12-2013 22:49
Tetra Rubin gør bl.a ikke :|

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger emeka (Inaktiv) - 30/12-2013 10:29 30/12-2013 10:29
Naturfood det dur bare.Lidt dyrt men virkelig kvalitet.

Eksternt link http://www.avifauna.dk/naturefood-premium-cichlid-plant-p-13014.h...

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger Flemish (Inaktiv) - 30/12-2013 14:49 30/12-2013 14:49

Kun få mærker holder "hvad de lover", hvilket vil sige at det indhold som er højest/ mest; skal være listet øverst!!

Jeg har ligeledes fodret med O.S.I, og det har ikke imponeret mig...
- Fiskefoder skal IKKE lugte af fisk. Når det gør det er det kun fordi at nedbrydelses processen er startet allerede da eks. Krill blev fanget.
Men 4 dage til søs, uden køling i tropisk klima... Så kræves ikke stor "fantasi" at forudse konsekvens!!
Hvis du kom hjem med det du troede var god kvalitet fisk, men lugtede af fisk...
- Så var du fluks strøget til forhandleren og brokket dig!!

En sidebemærkning:
- Dertil indeholder det hvedemel, det gør det meste foder... Hvedemel indeholder gluten!
Når der så også står Gluten anført på embalagen er der god grund til at antage, at det er Gluten+ hvedemel; indeholdende Gluten.
- Når man udvasker Gluten (Glutenin og Gliadin), så har man stivelse... Jeg tvivler på at de kaserer dette efter udvaskning, men snarere anvender det til... Stivelse!!

O.S.I er ikke prisen værd for det stykke papir som deklarationen er trykt på...
- Jeg ville end ikke fodre "skidtfisk" med det!! (Pers. Komm.)

Til tråd starter:
Jeg har gode erfaringer med Tropical spirulina, "Super Forte" har det højeste indhold %
- Så det får min anbefaling!

Jeg har ingen erfaring med øvrige omtalte...

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger peter hp - 31/12-2013 13:13 31/12-2013 13:13
Friberg skrev :
Jeg står over for at skal til at have et nyt mærke ? Hvad foreslår i og hvor kan man købe det ?

Vh Claus.

Hej Claus
Hvorfor vil du skifte foder mærke ?

Mvh. Peter

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger Thors (Inaktiv) - 31/12-2013 16:17 31/12-2013 16:17
# 7

Ja, her gik jeg og troede det var et super godt foder *rødmer*

- Karsten

Annoncører
Annoncører