Håndværkere har ødelagt Alt!!

Postet under : Cichlider - Afrika - Malawi - Generelt
Visninger : 2788

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Antares (Inaktiv) - 01/11-2013 14:55 01/11-2013 14:55
Jeg opretter egentlig denne tråd for min kæreste, der li´som jeg har over 1000l vand i stuen.
Hun har for nyligt fået nyt tag og lavet et par andre ting, aftalen med håndværkerne var de skulle lave et rum ad gangen.
Men da min kæreste tog på weekend hos mig, besluttede håndværkerne pludselig at tage hele lejligheden på een gang.
Det resulterede i de måtte bo hos mig, og min kæreste slet ikke havde fået gjort lejligheden klar til håndværkerne.
Hun tog derfor hjem og lavede en del aftaler for at beskytte sine ting, bla.a. at akvarierne skulle dækkes til (men max. 2 timer af gangen) og der skulle passes på alt...

Problemet er at intet blev overholdt... Da hendes søster kom for at fodre fisk sent om aftenen, var det hele stadig dækket til men slet ikke ordentligt...
Det stod også værktøj m.m. på alle akvarierne...
Efter alt det her, og mange klager og brudte aftaler kommer hun hjem...

Der er maling på alle akvarierne... Der er ridser i både møbler og akvarier... Alle spandpumper, luftpumper m.m. er fyldt med pudsestøv... Og luftpumperne står og smider alt skidtet ned i akvarierne...
(Alt er ødelagt, støv i fladskærmen, elektroniske ting er blevet smidt, sofaen er stillet op af en nymalet væg o.s.v. o.s.v.)

Hendes fisk begynder så at dø (Victoria & Malavi), trods kraftig vandskift m.m.
Planen er der skal køres en erstatnings sag og der kommer traksator, formand for boligselskabet og en "fiske ekspert" fra den lokale forretning...

Hun bliver så høvlet ned, de priser hun har kan ikke passe (hun har dem fra siden hvor "eksperten" arbejder + private), så mange penge har ingen fisk for mener de...
Og det betyder intet at dem der har gjort renr, har vasket det hele af i "industri" sæbe, men det gør de også der hvor "eksperten" arbejder siger han + ridser i både glas og møbler jo bare skal pudses op igen... Mener de...

Mine spørgsmål er så, havde i godtaget den sørgelige undskyldning for en løsning, eller vil i have krævet alt blev erstattet...?
Og hvor mange mener det er en god ide at vaske (hele) akvariet af i (stærk) sæbe og tage det i brug umidelbart efter?

Håber på en masse gode svar :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger kribensismallen (Inaktiv) - 01/11-2013 14:59 01/11-2013 14:59
puha føj for en omgang, håber i finder en god løsning

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger stausholm - 01/11-2013 17:27 01/11-2013 17:27
for at starte et sted, du har ikke krav på nyt, men tilsvarende.. dvs, at hvis i bliver enige om f.eks et nyt akvarie, kan i kun forlange et magen til i samme stand og alder, aldrig et nyt..

fordi tingene har fået støv, er jo ikke ens betyndning med at de er ødelagte.. jeg vil bare vaske af i varmt vand. tør efter med et viskestykke og se hvor slemt det er..

pøj pøj

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger parachromis (Inaktiv) - 01/11-2013 19:25 01/11-2013 19:25
Bare langt ude de ikke passer på tingene når de kommer ind i andre folks hjem

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Superbruger Jesper Green (Inaktiv) - 01/11-2013 21:14 01/11-2013 21:14
Sikke nogle svin.
Jeg ville nok ikke kunne styre mit temperement i den situation :(

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Antares (Inaktiv) - 01/11-2013 21:29 01/11-2013 21:29
Indlægget er rettet 01/11-2013 21:30 01/11-2013 21:30 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

#3 Det vil også være fint med noget tilsvarende, men det må så være deres opgave at skaffe og bruge arbejdstimer på...
Vi har allerede lagt over 100 arbejdstimer i den lejlighed (mens vi var ved at dø af iltmangel p.g.a. tilbageværende støv i sprækker m.m.), og vi har mange timer endnu hvor der bla.a. skal vaskes støv af...
Men hvad med luftpumper med membraner f.eks. og så de andre ting, fladskærm og dvd afspiller... Det er lidt svært at få støvet ud, og at smide det en tur i håndvasken er nok heller ikke en god idé :)
Så kommer alle de døde fisk... Dem får hun nok ikke erstattet, traksatoren mente hun skulle ha' gent dem i en spand... *blink*
I en lejlighed på 90kvm med 3 børn... I den uge der gik, før de kom *doh* de er jo vandvittige...

#4 For at det ikke skal være løgn, havde de en aftale om at ingen under nogen omstændigheder måtte gå i hendes soveværelse, da hun havde stillet personlige og skrøbelige ting derind...
Der har de da os været inde og rode i... Lige præcis hendes persoblige ting og har smit hendes (meget støvede) guitar op i hebdes seng sammen med en masse andre beskidte og støvede ting *skeptisk* ;(

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger parachromis (Inaktiv) - 01/11-2013 21:30 01/11-2013 21:30
#5 enig, Tror sku også jeg ville have svært ved at styre mig selv

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger Neubert - 02/11-2013 11:35 02/11-2013 11:35
Hej
Det gør mig ondt at høre at i skal have alt det bøvl, for noget som jo egentlig skulle være godt.
Man må jo antage at deres arbejde skulle medføre forbedringer.

Uden at vide mig sikker, så vil jeg da næsten mene at det er en sag der bør tales med forsikringsankenævnet om.
Om ikke andet så ved de nok lidt mere om hvad vej man bør gå med sådan en sag.
Dem finder i her Eksternt link http://www.ankeforsikring.dk/

At de ikke er enige i priserne har de jo egentlig ikke noget at have i, men så må de jo blot have en liste over tabet, og så ellers selv finde dem.

Det er som regl værd at huske på, at de også er til at handle med, der er mange eksempler på folk der har fået mere end først vurderet af forsikringen.

Håber i finder frem til en fornuftig løsning.
Samt Held og lykke med det :)

Mvh

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger Larsen - 02/11-2013 12:14 02/11-2013 12:14
Hej Morten

er det danske håndværkere som i har haft inde for at arbejde....? lyder meget mærkeligt
jeg er selv tømmer, og har været det nu i 28 år ;) Jeg kunne aldrig, aldrig aldrig finde på at bryde en aftale
det lyder ikke som uddannede Håndværkere...?
Men træls er det i vært fald for jer. jeg var satme blevet gal hvis det var mig.
dem skal bare tag fat i ;(

mvh Larsen

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger Antares (Inaktiv) - 02/11-2013 13:23 02/11-2013 13:23
#9 Ja, de er så danske som de kan blive... Og uddannede...
Det er i en taglejlighed, i et boligselskab... Og det er boligselskabet der har hyret dem tilat skifte hele taget...
Men alt har været spdan fra starten, brudte aftaler og ingen kommunikation mellem håndværkerne...
Vi kunne aftale med en, de kunne starte i morgen kl.12 for der smuttede vi og var væk i 2 døgn, næste dag kl.10:30 stod der en anden og ringede på døren og sagde "Nå, er i klar?", for det var det tidspunkt han havde fået... Og jeg kan sige/skrive, uden at lyve .. Alle aftaler, selv de mindste ang. Tidspunkter m.m. er blevet "forkludret" og brudt, uden en eneste undtagelse... :(

Vi har snakket med LLO der godt vil tage sagen...
Jeg ved de har en sag kørrende i blokken bagved min kærestes lejlighed...
Der er aftalerne også blevet brudt og har resulteret i at en børnefamilie ikke kunne benytte deres hjem i 14 dage...
Så det er nogle dygtige håndværkere...
Men boligselskabet er ikke et hak bedre, de har nægtet at genhuse folk...
Min kæreste + børn har så været hos mig... Og håber godt nok de andre kender nogen de har kunne være hos :(
Så har vi energien og lysten, har vi også mulighed for at køre en sag mod boligselskabet bagefter... Når alt det andet engang er slut... :(

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger KasperK/Lolland - 02/11-2013 14:15 02/11-2013 14:15
Pyh, med hensyn til indboet ville jeg forlange at få en "Syns- og skønmand" ud og besigtige lejligheden. Hvis der er tale om en boligforening, ville jeg også få Lejernes LO ind over sagen.
Det lyder som en grov tilsidesættelse af indgåede aftaler - MEN, er der ikke nedfældet noget af det på papir, kan det godt blive op ad bakke!

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
fredrik (Slettet) - 02/11-2013 14:42 02/11-2013 14:42
Hvad med at få navnet på det firma frem så andre ikke kommer i samme situation...

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Bruger Tuemose (Inaktiv) - 02/11-2013 18:15 02/11-2013 18:15
kontakt da forbrugerklagenævnet.... det er da, det eneste rigtige. havde ikke, kunne forholde mig roligt. det er jo, fucking til grin jo. sådan opføre mig sig jo ikk ;(

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #14
Bruger Larsen - 02/11-2013 18:34 02/11-2013 18:34
Jeg føler med jer Morten :(

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #15
fredrik (Slettet) - 02/11-2013 18:41 02/11-2013 18:41
Det gør jeg også :( :( :( og nej jeg ville heller ikke kunne forholde mig roligt... Jeg ville fortælle vidt og bredt hvem der har udført arbejdet Hvilket firma osv osv på alle tænkelige medier... når de kan ødelægge jeg så kan jeg også (ødelægge deres naven og rygte ) ;( ;( ;(

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #16
Bruger holgeres (Inaktiv) - 02/11-2013 19:20 02/11-2013 19:20
Kontakt noget gratis advokat vejledning og hør hvordan i er stillet. ALLE erstatningssager pånær personskader kører på du ikke må være dårligere stillet end før. Så er modellerne udgået skal i ha en ny tilsvarende.

Jeg arbejder til dagligt på et cykelværksted og vi har en del forsikringssager. Både tyveri hærværk og færselsuheld. Og det hele går ud fra samme princip. At taksatoren siger du sku ha smidt dem i en spand er bare forsikringens måde at undgå udbetaling. (Det sker tit. Jo mindre taksatorer godkender per sag jo bedre står de i firmaet). så bare pres på. Det er ikke afgjort før en dommer har sagt hvad det blir. Ellers skal du blive enig med dem. Ikke dem der skal fortælle hvad det blir.

Forsikringssager kan desværre tage lang tid. Specielt når der er en boligforening involveret. Havde en cykel stående i 6 måneder der var blevet krøllet af en sneplov. Boligforeningen og deres forsikring træk den ud indtil vi på stædighed vandt kunden en ny cykel.(Skal lige siges hans cykel har max kostet 1000kr brugt. Men ikke dårligere stillet end før reglen er stadig gældende).

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #17
Bruger emeka (Inaktiv) - 03/11-2013 12:01 03/11-2013 12:01
shit happens :D :D :D :D :D

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #18
fredrik (Slettet) - 03/11-2013 12:07 03/11-2013 12:07
emeka

shit happens :D :D :D :D :D Den er sq lidt tavelig den der.... Håber din røv må klø og dine arme er for korte.... Shti Happens :D :D :D :D

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #19
Bruger KasperK/Lolland - 03/11-2013 13:08 03/11-2013 13:08
Inden man får alt for travlt med at udstille eventuelle håndværkere, skal man huske på, at der også er en bygherre - nemlig boligforeningen!
Hvis de bare har tromlet hen over allerede vedtagede aftale, og har forlangt at håndværkerne bare skal køre igennem, da man ellers vil finde et andet selskab, kan jeg sagtens sætte mig i de eventuelle håndværkeres sko!

Husk, at der kan være både to og tre sider af en sag!

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #20
Bruger Lyngs - 03/11-2013 13:08 03/11-2013 13:08
Det er fanme ikke i orden! I skal ikke affinde jer med mindre erstatning end hvad tingene er værd. Som holgeres siger, taksator er ikke upartisk, han skal tjene penge ind til forsikringsselskabet ved at tilbyde jer så lidt som muligt.

Hvis i ikke allerede har gjort det, så gå ind på trustpilot.dk, omdoemme.dk o.lign. skriv forløbet ned som her og giv karakter derefter.

Hold fast på jeres ret til ikke at få jeres hjem smadret af klamphuggere uden de skal betale for det.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #21
fredrik (Slettet) - 03/11-2013 13:38 03/11-2013 13:38
KasperK/Lolland

Den holder bare ikke... Uanset om der er en bygherre så passer man på andres ting.... Og var det er ordentligt håndværker ville der aldrig har været sådan et svineri bagefter. I mine øre skulle sådan et firma lukkes eller detmindste de folk der har gået i lejligheden fyrs på gråt papir....

Er selv håndværker(murer) og ved hvad afdækning og oprydning betyder.... Så kom one Der er også noget der hedder moral og ikke kun penge Føj for nogle svin siger jeg bare.....

Det værste er at det går ud over alle os andre som prøver at gøre et godt og oretenligt stykke arbejde ;( ;( ;( Hvordan tro du de næste som skal ind der vil blive modtaget ??????

Så nej der skal ikke ligges finger i mellem her....

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #22
Bruger emeka (Inaktiv) - 04/11-2013 09:45 04/11-2013 09:45
fredrik skrev :
KasperK/Lolland

Den holder bare ikke... Uanset om der er en bygherre så passer man på andres ting.... Og var det er ordentligt håndværker ville der aldrig har været sådan et svineri bagefter. I mine øre skulle sådan et firma lukkes eller detmindste de folk der har gået i lejligheden fyrs på gråt papir....

Er selv håndværker(murer) og ved hvad afdækning og oprydning betyder.... Så kom one Der er også noget der hedder moral og ikke kun penge Føj for nogle svin siger jeg bare.....

Det værste er at det går ud over alle os andre som prøver at gøre et godt og oretenligt stykke arbejde ;( ;( ;( Hvordan tro du de næste som skal ind der vil blive modtaget ??????

Så nej der skal ikke ligges finger i mellem her....

Nu har vi jo kun trådstarterrens udlæg af historien,og hvem siger at han/hun ikke er den der IKKE har overholdt aftalerne,og nu prøver at tørre den af på boligforeningen.Derfor skal man nok passe på med at give håndværkerne hele skylden, så længe vi ikke kender deres del af historien.

som skrevet før..... efter jeg har kløet mig i r*ven. SHIT HAPPENS :D :D :D

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #23
Bruger ThomasBallerup (Inaktiv) - 04/11-2013 10:21 04/11-2013 10:21
sikke dog en rigtig træls historie.
Vi kender det jo alle, det her med at give håndværkere nøglen
og lave mundlige aftaler om alt muligt..
Vi har indtil vidre sluppet heldig fra det, men vi førsøger også at lave meget korte og simple og klare aftaler,
samt hvis det er muligt at have minds en af os hjemme, mens der arbejdes, og tuller lidt rundt i bagrunden,
Ja det koster jo en fridag, men det kan være en ret god investering, intet bliver smadret, eller hugget.

Annoncører
Annoncører