Import af Led komponenter

Postet under : Saltvandssiden.dk - Nyheder
Visninger : 1618

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Zp (Inaktiv) - 01/11-2013 13:41 01/11-2013 13:41
Hejsa alle saltvands freaks :D

Nå, ja, jeg sidder med en lille ide om at få skaffet nogle bilige CREE, Bridedelux led´er til dem der bygger LED lamper.
UD over det så, har jeg også tænkt på at få importeret heatsinks, linser, driver osv osv osv. Altså importere alt så man kan bygge sin lampe fra a-z.

Grundet til jeg skriver det herind er fordi at jeg mulighvis har en aftale på plads med en leverandør som kan give os mulighed for at købe billige komponenter til at få bygget en kvalitetslampe til billigere penge end nogen sinde før :)

Det kræver dog en del støtte fra jer af, fordi jeg skal købe STORT meget STORT ind for at få det til billigere priser end vi nogen sinde har set før.

Der vil dog også være mulighed for at bestille en montage i speciel størrelse, hvor vi samler din lampe efter dit ønske.

Hvormange syntes godt om iden, og hvor mange syntes det er bare ikke noget for mig det der.
Hvormange har en DIY lampe ?

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger AndersGS (Inaktiv) - 01/11-2013 20:53 01/11-2013 20:53
De fleste kan selv hente det på eBay til gode priser. DIY-aqualight.dk kører allerede med konceptet.

Problemet er bare at LED lamper efterhånden er blevet så gode og så billige at det man sparer på at bygge selv slet ikke kan gå.

Man skal også huske på at der ikke er nogen garanti på de man selv bygger og går noget til, som det har med at gøre når man blander saltvand og elektronik, så er det for egen regning.

Jeg vil vove at påstå stedet ikke kan gå med byg selv kontra fx den nye maxspect razor 160 w til 3.679,-

Når alt er regnet med, så ender du nok omkring 2000,- med byg selv og så har du ikke alle de fede funktioner og den flotte finish - og det er uden arbejdstid og indkøb af loddeudstyr og diverse værktøj.

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Superbruger Stockholm Saltvand (Inaktiv) - 02/11-2013 10:41 02/11-2013 10:41
Mit er DIY, har 144 CREE LED over min 720 balje, jeg har brugt køleskinner der var boret og LED der ikke skulle loddes.
Jeg forstår dog stadig ikke hvordan maxspec regner deres W, de skiver selv at de bruger CREE og de er på 3W, og jeg ser 39 LED dvs 117W og ikke 160W?
Det de gør er at de regner med 1.9A og 36W, så passer pengene nemlig, regner de 24W som jeg får de bare 120W på det de kalder 160...
Så for at sammenligne koster en "160"W hos Triton SEK 4750,- og jeg skulle have 4 stk. for SEK 19000,- Mit DIY gik op i SEK 12500,- så der er mange penge at spare, og jeg fik bare 25% rabat på LED.
Med den tid det har taget og det bøvl jeg trods alt har haft skulle jeg nok ikke bygge selv igen, men på den anden side har jeg fået et armatur der er præcist som jeg vil have de, ikke specielt smukt :) men med den blanding af farver jeg kan lide.

Jeg har selv gået med tanken på at bygge lidt specielle ramper, og jeg har en stående aftale med en akvariebutik at når jeg får tid/lyst vil de gerne have et DIY armatur over nogle af deres Akvarier om der er økonomi i det for dem/mig naturligvis.

Personligt skulle jeg gerne købe lidt LED om prisen er rigtig ;) men jeg ville være meget forsigtig med at bestille for meget hjem ;)

Men om du kan komme til at tjene penge på din ide er jeg meget betænksom til...

MVH
Thomas

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Zp (Inaktiv) - 02/11-2013 19:12 02/11-2013 19:12
AndersGS skrev :
De fleste kan selv hente det på eBay til gode priser. DIY-aqualight.dk kører allerede med konceptet.

Problemet er bare at LED lamper efterhånden er blevet så gode og så billige at det man sparer på at bygge selv slet ikke kan gå.

Man skal også huske på at der ikke er nogen garanti på de man selv bygger og går noget til, som det har med at gøre når man blander saltvand og elektronik, så er det for egen regning.

Jeg vil vove at påstå stedet ikke kan gå med byg selv kontra fx den nye maxspect razor 160 w til 3.679,-

Når alt er regnet med, så ender du nok omkring 2000,- med byg selv og så har du ikke alle de fede funktioner og den flotte finish - og det er uden arbejdstid og indkøb af loddeudstyr og diverse værktøj.

Du kan have en ponte , men det der ligger i det er at man få en speciel lampe med det specielle spectrum man nettop har brug for , til sit akvarie.
Først og fremmest er det billigere, også får man et spectrum der passer nettop til sit akvarie og sine koraller, fks, at man har brug for ekstra hvid eller blå over en speciel koral som er placeret i venstre hjørne eller hvad ved jeg, det kan du ikke i en indkøbt lampe. Ud over det så er folk begyndt at sætte flexiglas foran dioderne nettop pga det som du nævner med saltvand som fordamper etc.

Hvad angå de fede funktioner så ja, det kan jeg give dig ret i , men jeg har en Raspberry PI som jeg har programmert hvor jeg kan styre lysstyrken på de forskellige driver jeg har , slukke skruge op og ned for dem. Ud over det så kan jeg også programmere dem til atuomatisk at spille sol op og sol nedgang. Det er fedt og fungere over ens bærbar enhed. Iphone ipad, pc what ever. Man få en hjemmeside for sig selv og man logger der på og styrer sit lys. Det er sådan jeg har klaret det :) NU ligger der også en masse andet i det for mit vedkommende da jeg byggede lampen, først og fremmest fordi jeg elsker elektronik og DIY projekter , derudover fordi at lyset og kvaliteten syntes jeg er langt over de lamper man køber i ca samme sum af penge .

Stockholm Saltvand skrev :
Mit er DIY, har 144 CREE LED over min 720 balje, jeg har brugt køleskinner der var boret og LED der ikke skulle loddes.
Jeg forstår dog stadig ikke hvordan maxspec regner deres W, de skiver selv at de bruger CREE og de er på 3W, og jeg ser 39 LED dvs 117W og ikke 160W?
Det de gør er at de regner med 1.9A og 36W, så passer pengene nemlig, regner de 24W som jeg får de bare 120W på det de kalder 160...
Så for at sammenligne koster en "160"W hos Triton SEK 4750,- og jeg skulle have 4 stk. for SEK 19000,- Mit DIY gik op i SEK 12500,- så der er mange penge at spare, og jeg fik bare 25% rabat på LED.
Med den tid det har taget og det bøvl jeg trods alt har haft skulle jeg nok ikke bygge selv igen, men på den anden side har jeg fået et armatur der er præcist som jeg vil have de, ikke specielt smukt :) men med den blanding af farver jeg kan lide.

Jeg har selv gået med tanken på at bygge lidt specielle ramper, og jeg har en stående aftale med en akvariebutik at når jeg får tid/lyst vil de gerne have et DIY armatur over nogle af deres Akvarier om der er økonomi i det for dem/mig naturligvis.

Personligt skulle jeg gerne købe lidt LED om prisen er rigtig ;) men jeg ville være meget forsigtig med at bestille for meget hjem ;)

Men om du kan komme til at tjene penge på din ide er jeg meget betænksom til...

MVH
Thomas

Hej Thomas,

Jeg vil mene ar rezors lamper er 160W total forbrug. Dvs, de driver skal også have noget at leve af og har derfor et watt forbrug. Din udregning er 100% korrekt, resten af de watt du savner går til andre ting, blæser driver etc etc.

DIY kan i 90% tilfælde betale sig, HVIS man ønsker en lampe der kan lyse igennem og at man får kvalitet og god lys med et lækkert spectrum.
Der er jo eks, TI lamperne som er billige og kina produceret, nu skal det siges at alt det kina producere ikke nødvendigvis er LO*T men i fleste tilfænde så har de en grund til at være billige. De er billige men man kan hurtigt se det er billigproduceret. De lyser ganske fint men de bruger bridedelux som ikke kan i mine øjne sammenlignes med Cree selvom det også er en god LEd til sps. Sådan en lampe kan man privat bygge for det halve og få et fint cover osv til dem.

Se evt denne lampe :

Eksternt link http://i92.photobucket.com/albums/l23/howeface/DSC02130.jpg
Eksternt link http://i92.photobucket.com/albums/l23/howeface/DSC02128.jpg
Eksternt link http://i92.photobucket.com/albums/l23/howeface/DSC02123.jpg

Annoncører
Annoncører