Fire små til eftertanken

Postet under : Siden - Akvariesiden Offtopic
Visninger : 1116

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger 10nnitus - 27/10-2013 22:52 27/10-2013 22:52
Indlægget er rettet 27/10-2013 22:54 27/10-2013 22:54 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Manden til konen:- Jeg tror jeg har forfejlet mit kald her i livet.
Konen:- Hvad er dit kald da.
Manden:- Aner det ikke… Jeg vil bare nødigt tro, at jeg er født til det, jeg gør nu!

Sønnen står ude i haven foran døren
Sønnen:- Jeg gik udenfor og legede, som du sagde, far!
Jeg har fået en masse frisk luft, som du sagde!
Jeg har tilmed moret mig, som du sagde, jeg ville!
Kom nu, far!
Lås nu døren op!

En professor stod foran sit hold. Da forelæsningen begyndte, tog han et stort tomt syltetøjsglas, som han fyldte med sten, som var cirka fem cm i diameter. Da der ikke kunne være flere sten i glasset, spurgte han de studerende:
- Er glasset fyldt nu?
... Alle var enige om, at det var det. Så tog professoren nogle småsten frem, dem puttede han forsigtigt ned i glasset, imens han rystede det, derved faldt de små sten ned igennem sprækkerne imellem de store sten. Da glasset var proppet til kanten, spurte han de studerende igen:
- Er glasset nu fyldt?
Alle var enige om, at nu var det fyldt. Da professoren nu tog en pose med sand frem, grinede de studerende, for professoren kunne jo sagtens hælde den del sand ned mellem sprækkerne, der stadig var mellem de store sten og småstenene. Han fyldte nu glasset helt op med sand.
- Nu! sagde professoren og fortsatte:
- Vil jeg gerne have, at I forestiller jer, at dette glas er jeres liv! De store sten, er de betydningsfulde ting i jeres liv - familien, kæresten/ægtefællen, børnene, jeres helbred - altså ting, som hvis I mister alt andet, end netop lige disse ting, så vil jeres liv fortsat være fyldt. Småstenene er så andre knap så vigtige ting, så som jobbet, dit hus, din bil. Og sandet er alt andet.
- Se! Hvis I først fylder glasset med sand, så er der jo ikke plads til småsten og store sten. Det samme gælder for jeres liv, hvis I bruger alt jeres tid og energi på små ubetydelige ting, så bliver der ikke plads til de store og betydningsfulde ting.
- Ha' altid fokus på hvilke ting, der er vigtige for netop dig, så dit liv bliver lykkeligt. Leg med dine børn, afsæt tid til lægebesøg, så helbredet altid er i orden. Gå i byen med din partner og alligevel vil der fortsat være tid til at tage på arbejde, gøre rent i huset, og alt det andet "sand og småsten".
- Fyld dit liv med store sten - ting der virkeligt betyder noget. Hold styr på hvad der skal prioriteres som store sten. Resten er jo bare sand!
Professoren kikker nu hen over de studerende, tager en øl frem, og hælder ganske forsigtigt en hel øl ned i de sidste små mellemrum mellem sandet, småstenene og de store sten. Han vender sig mod klassen og siger:
- Og moralen er! Lige meget hvad fanden, der sker i dit liv, er der altid plads til en øl!

En mand kom hjem fra arbejde sent, træt og irriteret, for at finde sin
5-årige søn ... ventende på ham ved døren.
Søn: "Far, må jeg stille dig et spørgsmål?"
Far: "Yeah hvad er det?".
... ... ... Søn: "Far, hvor meget tjener du i timen?"
Far: "Det vedkommer ikke dig, Hvorfor spørger du om sådan noget.?"
sagde han vredt.
Søn: "Jeg vil bare vide det, fortæl mig, hvor meget tjener du i timen.?"
Far: "Hvis du skal vide det, så er det 100 kr. i timen."
Søn: "Åh," svarede drengen, med hovedet nedad.
Søn: "Far, må jeg låne 50 kr.?"
Faderen var rasende, "Hvis den eneste grund til du spørger er, så du kan låne nogle penge til at købe et fjollet stykke legetøj eller et andet pjat, så kan du marchere direkte til dit værelse og gå i seng. Tænk over hvorfor du er ved at blive så egoistisk."
Den lille dreng gik stille og roligt hen til sit værelse og lukkede døren.
Manden satte sig ned og begyndte at blive endnu mere vred over den lille drengs spørgsmål. Hvor vover han at stille sådanne spørgsmål kun for at få nogle penge?
Efter cirka en time eller deromkring, var manden faldet til ro, og begyndte at tænke: Måske var der noget, han virkelig havde brug for at købe med de 50 kr., og han bad virkelig sjældent om penge. Manden gik hen til den lille drengs værelse og åbnede døren.
"Sover du, søn?" Spurgte han.
"Nej far, jeg er vågen," svarede drengen.
"Jeg har tænkt, måske var jeg for hård ved dig tidligere," sagde manden.
"Det har været en lang dag, og jeg lod min frustration gå ud over dig.. Her er de 50 kr. du spurgte om."
Den lille dreng satte sig op og smiler. "Åh, tak far!"
Så løftede han sin hovedpude, han trak nogle sammenkrøllede sedler op.
Manden så, at drengen allerede havde penge, og begyndte at blive vred igen. Den lille dreng begyndte langsomt at tælle sine penge, og så kiggede han op på sin far.
"Hvorfor vil du have flere penge, hvis du allerede har nogle?" Faderen knurrede.
"Fordi jeg ikke havde nok, men nu har jeg, svarede den lille dreng.
"Far, jeg har 100 kr. nu. Kan jeg købe en time af din tid?
Vær sød at komme tidligt hjem i morgen. Jeg vil gerne spise middag med dig. "
Faderen blev knust. Han lagde sine arme rundt om hans lille søn, og han bad om hans tilgivelse.
Det er bare en kort påmindelse til alle jer der arbejder så hårdt i livet. Vi bør ikke lade tiden glide gennem vores fingre uden at have tilbragt noget tid med dem, der virkelig betyder noget for os, dem tæt på vores hjerter.
Husk at dele for 100 kr. af din tid sammen med én du elsker.
Hvis vi dør i morgen, kan firmaet vi arbejder for, let erstatte os i løbet af få dage.
Men familie og venner, vi efterlader, vil føle tabet for resten af deres liv.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
AG17 (Slettet) - 03/11-2013 15:29 03/11-2013 15:29
Ha ha ha. Jeg orkede kun at læse den første, de andre var alt for lange. :D

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
fredrik (Slettet) - 03/11-2013 19:11 03/11-2013 19:11
Indlægget er rettet 03/11-2013 19:45 03/11-2013 19:45 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Sæt de gamle i fængsel og de kriminelle på plejehjem!
Så får de gamle adgang til bad, hobbyer og gåture.
Ingen vil kunne stjæle fra dem, og de vil få penge istedet for at skulle betale.
De kriminelle kan få kold mad, ingen penge, være helt alene, få slukket lyset kl 20:00 og få badet 1 gang om ugen (max)!

Annoncører
Annoncører