Hjælp!!

Postet under : Saltvandssiden.dk - Fisk
Visninger : 1560

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Molup (Inaktiv) - 09/09-2013 20:36 09/09-2013 20:36
Hej jeg har en Klovnefisk..

Som indtil igår gik sammen med en anemone, bare de to og en enkel dannebrosreje..

Her til morgen lå min anemone så død :(

Kan klovnefisken gå alene, uden anemone eller andet..? ved de lever normalt i dem men kan de overleve alligevel?

Den virker ikke til at havde ændret det store i dens bevægelser eller rytme, udover den ikke ligger i anemonen så tit... *blink*

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger AndersGS (Inaktiv) - 10/09-2013 07:16 10/09-2013 07:16
Du skal handle hurtigt, fjern/sug anemonen op af akvariet. Nu kan jeg se du skriver i går morges så et stort vandskifte er essentielt. Gerne 40-50% og gentag det igen imorgen.

Klovnfisken klarer sig fint uden anemonen. Invester hellere i en Sarcophyton sp. den er et glimrende alternativ som er nem at holde. Anemoner er svære og når de dør kan de vælte hele akvariet.

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Molup (Inaktiv) - 10/09-2013 07:23 10/09-2013 07:23
Indlægget er rettet 10/09-2013 07:25 10/09-2013 07:25 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Anemonen er fjernet.. Det gjorde jeg allerede da jeg konstaterede den var død igår morges. Så den har ikke ligget længe, og den var helt fint hård stadig.. Ikke blevet til gel..

Men du mener at klovnefisken overlever?? Jeg kan ikke handle noget nyt til den før fredag, nemlig;/

Sarcophyton sp er den hårdføre? For det er mit første saltvand så har måske ikke 100% styr på alt, men anemonen overlevede da i en måned før den så døde.

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger AndersGS (Inaktiv) - 10/09-2013 08:28 10/09-2013 08:28
Ok, skift vand alligevel! Hellere være på den sikre side!

Klovnfiksen er mere eller mindre ligeglad, jeg har ikke haft anemone til mine klovne i 4 år snart og de stortrives - og jeg er absolut ikke den eneste. Rigtig mange vælger anemoner fra fordi de er svære og de flytter sig hvis de ikke lige er helt tilpas, og så kan de ende i en pumpe og blive hakket til plukfisk = væltet akvarium. Så mit råd er: lad være.

Sarchophyton sp. er nok en af de mest hårdføre koraller du kan få, så den skal du være dygtig for at slå ihjel. Jeg er ikke overrasket over du har mistet anemonen, den historie har jeg hørt 100 gange før og kommer nok også til at høre den 100 gange mere. Det er en udbredt misforståelse at anemoner og klovnfisk er uadskillelige.

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Molup (Inaktiv) - 10/09-2013 09:01 10/09-2013 09:01
Når det jeg glad for, for anemonen er en ting men elsker min klovnefisk.. Så den ville jeg nødig miste pga. det :)

Så jeg i det mindste glad for jeg ikke er den eneste "idiot der bruger 500kr på en anemone" der ude :)

Håber ikke jeg er så dygtig :)

Tak for hjælpen.. Jeg skifter vand og få sådan en på fredag :)

Annoncører
Annoncører