Spørgsmål omkring kampfisk

Postet under : Akvariesiden.dk - Labyrintfisk
Visninger : 587

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger tjalfe32 (Inaktiv) - 22/08-2013 14:21 22/08-2013 14:21
Jeg har et 54l akvarie stående der ikke blir brugt som jeg overvejer at bruge til rejer og kampfisk men har lige et par spørgsmål.
Kan silikat/kvartssand fra harald nyborg bruges?? Det har jeg nemlig stående
eheim 2224 spandfilter er vel ok til filter.
Bør jeg dele akvariet i 2?? Regner med at det skal være plakat udgaven og vil da gerne ha 1 han og 2 hunner.
Er der nogen planter som kampfiskene æder eller er der frit slag på alle hylder??

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Eislinn (Inaktiv) - 22/08-2013 14:53 22/08-2013 14:53
Nu kender jeg ikke så meget til kampfisk, så den del vil jeg overlade til andre at kloge i.

Men jeg ved da at hvis man skulle kunne holde flere kampfisk sammen, så skal der være masser af skjulesteder - her nævner du planter.
Planter og bundlag spiller jo sammen, så spørgsmålet er nok mere hvilke planter vil kunne trives i dit bundlag. Umiddelbart ser jeg ikke noget forkert i at anvende sandet fra Harald - men nu står der ikke hvor fint/groft sandet er. Hvis det er fint sand, så kan du få problemer med planterne, da de så bliver kvalt.
Men nogle planter kan sagtens klare sig, selv i fint sand. Andre kan ikke.
Jeg har selv et 250 l. akvarium med chiclide sand og masser af planter. De fleste stængelplanter fungere ikke i mit akvarium, men sværdplanter og cryptocryner trives fint.

Annoncører
Annoncører