Kh, Mg og Ca pulver blandet for dosering.

Postet under : Saltvandssiden.dk - Vandpleje og Kemi
Visninger : 1427

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Superbruger Stockholm Saltvand (Inaktiv) - 11/05-2013 17:44 11/05-2013 17:44
Hej derude i den dejlige sommer, sidder med ondt i hele kroppen med en kold ** og nyder mit lille akvariet efter en alt for hård dag i haven...

Akvariet har nu kørt stabilt i 6 måneders tid så jeg fik lagt ind alle mine målinger i Excel og kom frem til følgende dagligt forbrug;
* KH 1 skefuld
* Mg ½ skefuld
* Ca ½ skefuld

At dosere ½ skefuld om dagen er noget bøvl, så tanken slog mig at jeg jo eventuelt kunne blande de 3 tilsatser så den daglige tilføjelse blev perfekt?
Inden jeg blander for meget fundere jeg på om pulveret kan påvirke hinanden??? Lyder underligt, men bedre at spørge om der nu er en keminørd (nørd = noget positivt!!!) der ved?

Tak
//Thomas

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger AndersGS (Inaktiv) - 13/05-2013 07:43 13/05-2013 07:43
Det er jo egentlig bare balling du er i gang med og ja, de tre tilsætninger skal blandes op seperat. :)

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Superbruger Stockholm Saltvand (Inaktiv) - 13/05-2013 09:43 13/05-2013 09:43
Det var ikke hvad jeg spurgte efter Anders, men du gav mig en ide.

Spurgte på saltvattenforum.se og der kom en del gode svar, KH og Mg pulveret kan tydeligvis gå i en kemisk reaktion om de blandes inden de opløses i vandet, der er tale om noget der ser ud som kalkudfælning... Så min ide kan jeg glemme.

Nemmest er nok at blande MG og CA i 10 liters spande og købe en doseringspumpe som du er inde på Anders, så skal jeg bare lære mig hvor meget pulver jeg kan opløse og så ruller den jo. KH er 1 skefuld om dagen så den klare jeg nok....

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger AndersGS (Inaktiv) - 13/05-2013 13:25 13/05-2013 13:25
Nej, du har ret - det var selvfølgelig pulveret du vill blande tørt.

Det tror jeg nu ikke du kan - da Calcium tilsætningen suger meget vand og så ender du meget det samme alligevel. Desuden er det aldrig godt at tilsætte KH og Ca samtidigt da kalken vil udfælde.

Annoncører
Annoncører