Hjælp.. (sugemalle)

Postet under : Cichlider - Andet - Cichlider - Generelt
Visninger : 1823

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger tine-nj (Inaktiv) - 26/04-2013 10:27 26/04-2013 10:27
Hej derude.
Jeg er ny herinde, så ved ikke lige hvordan det foregår, og ved ikke om jeg kan tillade mig at stille spørgsmål om min sugemalle,
men, here it goes...

I mit akvarium har jeg nogle blåøjet cichlider, en gylden algeæder (gyrinocheilus aymonieri gold) , og en Gibbiceps Sugemalle (det er min bedre halvdel i hvert fald sikker på at det er)

Nu har jeg så det lille 'problem', at jeg godt kunne tænke mig at avle på min sugemalle, men lige det der med at finde ud af hvilket køn den er, er knap så nemt for mig. Så ved i hvad jeg skal kigge efter på den?

Da vi fik cychliderne var de ikke andet end et par cm. Men alligevel forsvandt alle vores neonfisk ret hurtigt, på trods af at dem vi fik dem fra, havde et akvarium med støre cichlider der gik sammen med bl.a. neonfisk? Så nu er jeg måske lidt bange for at de ville synes at sugemalle unger er en lækker snack?

Håber ikke det blev for rodet skrevet, og at i kan hjælpe :)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger scn - 26/04-2013 11:29 26/04-2013 11:29
Indlægget er rettet 26/04-2013 11:37 26/04-2013 11:37 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

og jeg sover endnu...
se her: Eksternt link http://www.planetcatfish.com/forum/viewtopic.php?f=5&t=19700&star... bemærk detaqljen med de dybe huler de graver når de yngler. Måske en havedam, og så en ekstrem EL-regning og det er muligt :P

ps. et par fisk på op mod 50cm kræver lidt plads, så håber ikke det er et 54L startersæt du har.

pps. du får nok mere ud af det hvis du smutter over på hovedsiden: Internt link http://www.akvariefisk.dk/forum/ denne underside har fokus på cichlider.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger tine-nj (Inaktiv) - 27/04-2013 08:52 27/04-2013 08:52
Undskylder da meget at jeg spørger om min malle... Men kan jo sådan set godt se at inde under denne 'underside' har andre også spurgt ind til bl.a maller.. Ved godt dette er et cychlide forum, men det ville sku være mærkeligt at der ikke var nogen der har en malle eller to.. Ved godt at det kræver noget at avle på sugemaller, men det var sådan set heller ikke det jeg spurgte om, jeg spurgte om hvordan man kunne se forskel på deres køn..?
Det kan godt være at jeg er ny herinde, men har haft akvarier i mange år, så ved da godt man lige skal tænke på hvilke fisk man putter i et akvarium, da der skal være plads nok.. Putter dem sku ikke ned i en lille bowle, og så må de passe sig selv..

Hvis dette er et forum, hvor man ser ned på hinanden, så informer mig lige om det, så kan jeg da slette min bruger i løbet af få sekunder..

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Langeland - 27/04-2013 09:52 27/04-2013 09:52
Jeg kan godt forstå du vil opdrætte maller, da det er meget spændende. Gibbiceps er bare ikke egnet til det under normale akvarieforhold. Jeg vil foreslå, at du i stedet anskaffer dig nogle Ancistrus. De er nemme at kønsbestemme, og de yngler villigt, hvis man sørger for gode forhold.
Du skal dog regne med, at dine cichlider vil æde alle malleunger de kan komme til.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger scn - 27/04-2013 10:25 27/04-2013 10:25
Der er da ingen grund til at undskylde. Du skriver du er ny, og er usikker på om det er det rigtige sted at spørge om din sugemalle, og så går jeg opmærksom på hvor det havde været optimalt at spørge om mallen. Man er vel her på siden for at få viden og hjælpe hinanden.

Hvis du læser dit første indlæg vil du opdage at du jo netop skriver at du vil avle, og derfor vil vide hvordan man kender forskel på hanner og hunner.

Jeg ser ikke ned på dig, hvorfor har du fået den ide?

Ps. du kan vist ikke selv slette din bruger, men du kan lade være med at bruge din profil. Hvis du vil slettes skal du vist have fat i en administrator.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger tine-nj (Inaktiv) - 27/04-2013 13:57 27/04-2013 13:57
Langeland:
Mange tak for dit svar.. Synes nemlig også at maller er super spændende, men det kunne være vi skulle anskaffe os nogle Ancistrus så vi kunne avle på dem, men de kommer nok hen i deres eget akvarie, så Cychliderne ikke blive fristet til at spise malle ungerne :)

scn:
Tror du skal læse indlæggene igen..
Du skriver:
scn skrev :
#2 Hvis du læser dit første indlæg vil du opdage at du jo netop skriver at du vil avle, og derfor vil vide hvordan man kender forskel på hanner og hunner.

- Så er det her jeg gerne vil vide hvornår jeg har sagt at det ikke var det ville vide? I mit andet indlæg skrev jeg:
tine-nj skrev :
Ved godt at det kræver noget at avle på sugemaller, men det var sådan set heller ikke det jeg spurgte om, jeg spurgte om hvordan man kunne se forskel på deres køn..?

Men i dit første svar skriver du ikke noget om hvordan man kan se kønnene på dem, det eneste du skriver eller hentyder til er at det ikke er nemt at avle på dem...

Annoncører
Annoncører