Hvorfor døde malle-far?

Postet under : Akvariesiden.dk - Maller
Visninger : 739

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Mynthen (Inaktiv) - 13/04-2013 11:01 13/04-2013 11:01
Her til morgen opdagede jeg desværre at min flotte malle-far er død. Men jeg kan ikke forstå hvorfor.

Alle andre fisk i baljen har det fint, vandværdierne er fine, der blev skiftet 40% vand for 4 dage siden, skifter hver 14 dag ca. han har ikke nogen pletter eller sår eller noget som helst der kan tyde på en skade. Jeg fodre med novopleco og novotab. Men i går var der ikke æg i hulen, det er der i dag, så han må have haft travlt i nat. Han lå oven på nogen af planterne og alt der kunne stritte på ham strittede og han var helt stiv. Han er en albino. Nogen forslag? Har det måske bare taget for hårdt på ham i nat at få hende til at lægge æg?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger ulle04 (Inaktiv) - 13/04-2013 15:00 13/04-2013 15:00
Jeg kan ikke rigtigt give dig svar på hvorfor hannen døde, men jeg har også selv oplevet det i samme situation, så måske er overanstrengelse et bud. Men skub forsigtigt æggene ud og læg dem i en fødekasse i samme akvarium sammen med en iltsten hurtigst muligt, så redder du formentlig ungerne.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Mynthen (Inaktiv) - 13/04-2013 15:04 13/04-2013 15:04
Tak for svaret, men jeg havde alligevel tænkt mig at fjerne æggene da jeg har ca 35 yngel jeg prøver at komme af med. Nu kan jeg gemme lidt af ynglen til mig selv og så hygger guppyerne sig med malle æg snacks. Men når du også har oplevet det, så er det måske nok et meget godt bud. Men ærgerligt, han var virkelig flot. :)

Annoncører
Annoncører