Start hjælp til malawi sammensætning

Postet under : Cichlider - Afrika - Malawi - Generelt
Visninger : 1354

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Engelke (Inaktiv) - 21/03-2013 13:35 21/03-2013 13:35
Hej

Efter nogen års pause fra akvarier i terrarie verden har jeg nu besluttet at komme tilbage til at have akvarium i stuen. Denne gang bliver det så ikke sydamerikansk men jeg vil kaste mig ud i Malawi søen. Det jeg er faldet mest for er nok Mbuna så med hjælp fra Malawi Carstens hjemme side har jeg måske fundet frem til en fiske liste til mine 325 l jeg har skaffet mig.

2,3 Labidochromis caeruleus "Golden Spec." Mbowe Island
2,3 Aulonocara korneliae
1,2 Melanochromis auratus "South"
2,3 Cynotilapia Afra chinyankwasi
2,3 Pseudotropheus sp."Elongatus Chewere", Chewere
1,2 Sciaenochromis fryeri (Ahli'en)

Er dette helt hen i vejret til 325 liter? Så en anden ting jeg er god til sydamerikanske baljer men nyt kontinent er jo også nyt vand. Er der nogen bøger der kan anbefales til malawi cichlider? Helst bøger der kan købes online i PDF form for så kan jeg læse med det samme ;)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Administrator Sponsor ken kætbak - 21/03-2013 14:50 21/03-2013 14:50
Hej og tillykke med en yderst fornuftig beslutning:-) det med at blande mbuna og fritsvømmere er du meget omdiskuteret emne, jeg ville personligt sortere ahli og aulonocara fra og finde nogen mbuna i bytte.. Men der er også rigeligt at vælge imellem;-)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Michael9220 (Inaktiv) - 21/03-2013 15:01 21/03-2013 15:01
Jeg har taget chancen med både Aulonocara og Mbuna, har dog kun Golden Spec af Mbuna.

Var noget nervøs for hvordan det skulle gå med fodringen hvor jeg havde hørt at mbuna var grådige og ville tage det hele, dette har dog indtil videre langt fra været tilfældet, min Aulonocara er mindst lige så aktive når der fodres.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger theill (Inaktiv) - 21/03-2013 15:12 21/03-2013 15:12
Hvis det var mig ville jeg også holde mig fra at blande mbuna'er og aulonocara /fritsvømmere, specielt når akvariet ikke er større. Derudover beder du lidt om problemer når du har 2 hanner i flere af dine arter. Ofte sker der det at den ene bliver alfa-han og tæsker den anden som så bliver noget hårdt belastet og kan i sidste ende dø.
Vil foreslå at du anten har én han pr. art eller mindst tre, så de er flere om at slås om hunnernes gunst.
Held og lykke med projektet
mvh,
Jesper

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Engelke (Inaktiv) - 21/03-2013 17:10 21/03-2013 17:10
Jeg takker for de allerede gode råd i kommer med.

Så jeg sløjfer de fritsvømmere.

Så skal jeg kigge på det antal hanner. Hvis nu jeg sætter antal hanner op til 3 eller mere er der så plads til det i 325 liter? Jeg får jo lidt plads da jeg fjerne 8 fisk fra listen. Men der skal jo være plads i form af huler i stenene til dem. Jeg regner med at dække bunden komplet med sten så der som sådan ikke er noget sand synligt.

Annoncører
Annoncører