Parringsleg sværddrager

Postet under : Akvariesiden.dk - Levendefødende tandkarper
Visninger : 1502

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger hjorten78 (Inaktiv) - 16/03-2013 17:36 16/03-2013 17:36
hvordan er parringslegen ved sværddragerne daj eg undre mig lidt over min han for har set de sidste par dage er han begyndt at svømme meget tæt på hunnerne først forlæns og så bakker han temmelig bagefter ser nu meget sjovt ud og tænkte lidt på om det er en del af deres parringsleg ved denne type fisk ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Systemmeddelelse - 16/03-2013 17:40 16/03-2013 17:40

Indlægget er flyttet fra 'Akvariesiden.dk - Karpefisk' til 'Akvariesiden.dk - Levendefødende tandkarper' af jacob

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger sira666 - 16/03-2013 18:20 16/03-2013 18:20
de laver ikke en parringsleg som sårn... hannen er bare efter hunnen... min han gjorde ofte også sårn... men min hun fik aldrig unger... i hvert fald ikke med ham... dagen efter jeg fik mine wagtail sværddrager fik hunnen unger men ungerne var halvt rød sværddrager altså ikke en wagtail der var faren... og min wagtail han selvom han gjorde sig meget til overfor hende blev han aldrig far til hendes unger og det blir han heller aldrig... for han er død nu... tror han provokerede hunnen for meget *skeptisk*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger hjorten78 (Inaktiv) - 16/03-2013 18:53 16/03-2013 18:53
oki takker så blev jeg det klogere på mine fisk :) undrede mig lidt over hans opførsel men håber da lidt på en af hunnerne bider krogen og lader ham parre sig med en afd dem han går med 4 hunner men de må nu godt vente lidt for får først ny balje hjem omkring den 1 nemlig GG da begge hold kribensis er yngle moden fik første kuld kribensis for en siden og parret er allerede begyndt at lege igen og det er det andet par af dem osse :) men sjovt og spændene at følge med i deres adfærd :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Roland - 17/03-2013 08:15 17/03-2013 08:15
Det er rigtigt som du skriver. Det er deres parringleg. Han viser sig frem med siden til, lidt frem og tilbage med udspilede finner. ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger hjorten78 (Inaktiv) - 17/03-2013 16:58 17/03-2013 16:58
roland

Helt rigtigt og ser ud til at 2 af hunnerne har gjort sig til overfor ham for de stod og rystede med bagpartiet da han var tæt på dem men tror han har fået lov til at parre sig med den ene for de svømmede helt tæt ved siden af hia med bug mod bug så er lidt spændt på at se hva der sker for yngle aktiviteten er høj i den balje begge mine kribensis par er osse i yngletid og er ikke mere end en md siden det ene par fik deres 1 kuld unger :) så der er godt gang i den her hos mig :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger KevinR - 17/03-2013 17:16 17/03-2013 17:16
Her en typisk parrings leg for sværdragere,havde akvariet været større havde hannen brugt mere plads til sin dans

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger hjorten78 (Inaktiv) - 17/03-2013 23:52 17/03-2013 23:52
takker for videoen hva slags sværddrager er det der ser da godt nok vildt ud med den rygfinne den var da grande :) ja er lige nøjagtig sådan det ser ud men ser ud til han har fået lov til at befrugte 2 af hunnerne idag så venter spændt de næste par uger for at se hva der sker :)

Annoncører
Annoncører