Fisk bag limet 3d baggrund.

Postet under : Cichlider - Andet - Cichlider - Generelt
Visninger : 1700

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Lars Christensen (Inaktiv) - 09/03-2013 11:18 09/03-2013 11:18
Hej.
En af mine Golden Species har på et tidspunkt haft skuffe. Jeg har så for nylig opdaget at en af ungerne må have overlevet, for bag min 3d baggrund svømmer en 2,5 - 3 cm af disse rundt. Og den har altså overlevet en tømning af akvariet mv., uden at gå til. Og jeg har altid tømt akvariet ved at stikke indsugningsslangen ned bag baggrunden. Heller ikke her er den blevet snuppet med. Den må leve ok og have nok mad, da den bestemt ikke ser underernæret ud.
Jeg har så uden held forsøgt at fange den, men da baggrunden er limet i forsvinder den let ned og gemmer sig. Der er heller ikke ret meget plads at svinge et net på.
Ideer modtages med glæde.
Hilsen Lars

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
MiaC (Slettet) - 09/03-2013 11:29 09/03-2013 11:29
Kan den ikke suges op med en slange?

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Lars Christensen (Inaktiv) - 09/03-2013 11:36 09/03-2013 11:36
Rigtigt god ide. ;)
Det er blandt de forsøg jeg har givet mig af med. Skal da også prøves igen. Men den er rasende hurtig, og pladsen bag baggrunden meget lille. Den er limet helt ind til glasset. Jeg har stadig lige kunnet få plads til et par powerheads, slanger og varmelegeme. Baggrunden er Amazon tree, som er bredest mod bunden. Så den lille fætter kan alt for let smutte. Den er faktisk også ved at være så stor, at det kan knibe den kan være i slangen.
Vil den i øvrigt ikke også få skader af turen gennem slangen?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
MiaC (Slettet) - 09/03-2013 12:22 09/03-2013 12:22
Jeg har mange gange suget fisk igennem en slange, indtil videre er der ikke sket dem skader, men slangen skal selvfølgelig også have en tykkelse der gør at fisken ikke sidder i klemme.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Lars Christensen (Inaktiv) - 09/03-2013 14:49 09/03-2013 14:49
Det lyder da dejligt.
Hvordan har du haft held med at få dem "ramt" med slangestudsen? Jeg er litd udfordret her, da mine arme er for korte til at nå op at styre, samtidig med at jeg ligger under akvariet, hvor jeg gennem bunden kan se fisken. Og det er også en ægteskabelig udfordring at få fruen til at hjælpe. :-)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Lars Christensen (Inaktiv) - 14/03-2013 16:54 14/03-2013 16:54
En lille opfølgning. Fisken er blevet fanget. Måtte tømme akvarium helt og lægge det på siden, for at komme til den.
Ingenting er dog forgæves og akvariet er nu gennem sin forårsrengøring. :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Superbruger Jesper Green (Inaktiv) - 14/03-2013 19:17 14/03-2013 19:17
Det var da dejligt med en "Happy Ending" :)

Annoncører
Annoncører