Opstart af 530 L

Postet under : Saltvandssiden.dk - Teknik og udstyr
Visninger : 1839

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Zp (Inaktiv) - 25/02-2013 21:30 25/02-2013 21:30
Hej.

Jeg er nybegynder indfor saltvand men har haft fersk i mange år.

Jeg fik handlet et 530 L idag og det skal jeg igen med at bygge om til salt.

Hvad er det optimale , at man bygger en sump eller har teknikken indvendig ?

Hvordan bygger jeg en sump?
Hvor stor skal sumpen være ?

Hvad for noget teknik skal jeg bruge ?

Hvor store huller skal jeg borer i akvariet ?

Jeg ved godt der er mange spørgsmål på en gang :)

Mange tak. :P

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Superbruger Stockholm Saltvand (Inaktiv) - 25/02-2013 22:51 25/02-2013 22:51
:D herligt du er ivrig, men kan vi ikke have en levende tråd for dit fie projekt ;)

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Zp (Inaktiv) - 25/02-2013 23:06 25/02-2013 23:06
Hehe jeg kan knap sove om natten så spændt jeg er *rødmer*

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger brandmanden (Inaktiv) - 23/03-2013 08:04 23/03-2013 08:04
Hej zp

Jeg ville helt sikkert sige sump.

hvordan sumpen skal opbygges ville jeg foreslå at gå på youtube, der er en masse gode guides til hvordan man skal gøre og hvad du behøver. I hvert fald, Skummeren kan ikke blive god nok, det er ikke der du vil spare dine penge: ;)
https://www.youtube.com/watch?v=XgGamcu5C7g&list=UUEhdN1qggWHaz7rngjpmWvQ&index=1

hvor stor sump. jeg ville tage et 200 liter eller større, jo mere vand jo mere stabilt bliver dit vand. Hullernes størrelse ville jeg finde ud af sammen med hvor stor sumpen skal være. større sump, større pumpe, større huller.