Drømmen der braste!

Postet under : Akvariesiden.dk - Generelt
Visninger : 1840

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Karo77 (Inaktiv) - 14/02-2013 14:29 14/02-2013 14:29
Indlægget er rettet 14/02-2013 14:30 14/02-2013 14:30 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Må lige ud med dette...

Havde købt et 250 l akvarie brugt, i super fin stand stod der, tæt og det hele og det kunne leveres, super tænker jeg og indgår en aftale med sælger, som kom med det i tirsdags.
Lader det stå et par timer indenfor, pga det er så koldt, begynder så stille og roligt at fylde sand i og vand, det hele ser så fint ud og akvariet er næsten fyldt op, da jeg kan se vand på gulvet, helt inde ved væggen og inden jeg overhovedet når at reagere, så kommer der en høj knirkelyd og al vandet vælter ud... :(

Får tømt og tørret op og kigger så efter hvad der er sket, det er så bundglasset der er revnet hele vejen igennem og op af siden også, hvor der sad noget baggrund. Kontakter sælger for at høre om der har været nogen uheld med akvariet og han indrømmer at han vist nok kom til at støde det på gelænderet på vej ned, og det knaste lidt og der var gået en lille bitte flig af, men "glemte" at sige det.

Så nu står jeg med en ubrugeligt akvarie, en sælger jeg ikke kan få fat i mere og en drøm om malawiakvarie der er brast, da han jo fik de penge jeg havde sparret op til sådan et..

Syntes det er så skide tarveligt at man ikke kan melde rent ud og sige som det er, eller aflyse handlen.

Øvøv skulle bare lige ud med det!! :( ;(

(Det er ikke købt herinde)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Michael9220 (Inaktiv) - 14/02-2013 14:47 14/02-2013 14:47
Det er sku øv tur, havde også en trist oplevelse i dag.

Har gennem længere tid ville skifte mit 200 liters til noget større og havde fundet det helt perfekte akvarie til en rigtig god pris, endda med en masse ekstra tilbehør, bord osv.

Jeg kontakter sælger og byder prisen han har skrevet, vi aftaler at jeg henter akvariet og alt var i orden. 10 minutter efter skriver han at en anden køber har budt 200 over og om jeg vil matche det, jeg går med til at matche beløbet og han skriver herefter at vi har en aftale.

Senere da jeg kommer hjem igen erfarer jeg på annoncen at sælger har solgt akvariet til en anden, da jeg skriver til sælger siger han at han havde fået et bedre bud og sagt ja til det.

Er sku skuffet når han 2 gange skriver at man har en aftale og til sidst så ikke engang gider informere mig om at han har solgt det til en anden.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Emilmjensen (Inaktiv) - 14/02-2013 14:51 14/02-2013 14:51
Rigtig trist historie :/

Havde selv et 128 liters som glækkede i bundglasset og der stod vand ud.
Må ud og låne penge af min far til et nyt, ellers havde jeg ingen ide om hvad jeg skulle gøre, havde ikke pengene til et nyt der :(

Har virkelig du finder ud af noget.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Karo77 (Inaktiv) - 14/02-2013 14:57 14/02-2013 14:57
Det kan jeg godt forstå, syntes det er groft gjort, en aftale er en aftale :(
Fatter ikke at folk er sådan, man mister lysten til at handle med private, selv om det er LANGT fra alle der er sådan.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Karo77 (Inaktiv) - 14/02-2013 14:58 14/02-2013 14:58
Jeg har så ikke nogen jeg kan låne af, men må i gang med at spare op igen, men det er bare så ærgerligt, da jeg havde glædet mig helt vildt og ville virkelig gøre ekstremt meget ud af det og prøve at få det perfekte akavrie.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger AnneH (Inaktiv) - 14/02-2013 15:03 14/02-2013 15:03
#1 Hold da kæft, hvor er det tarveligt!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger Karo77 (Inaktiv) - 14/02-2013 15:08 14/02-2013 15:08
Ja det syntes jeg jo også.
Ved ikke hvordan man gardere sig imod sådan noget en anden gang, nok ved selv at tømme og hente..

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger sira666 - 14/02-2013 15:24 14/02-2013 15:24
kæft... havde jeg været sælger og akvariet braste før køber havde fyldt det og fået fisk i ville jeg da gi minimum halvdelen af pengene tilbage *skeptisk*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger Kisbye2409 (Inaktiv) - 14/02-2013 15:25 14/02-2013 15:25
Hmm... fik Sælger slet ikke lyst til at give dig dine penge tilbage ??? han/hun har jo solgt dig noget defekt..... ;( ;( ;(

Jeg må sige at jeg nok var mødt op på adr. og havde spurgt om jeg ikke skulle have nogen penge retur..... ;(

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger ddalsg (Inaktiv) - 14/02-2013 15:26 14/02-2013 15:26
Jeg har også en uheldig episode.
Her for godt en uge måske to købte jeg et brugt 250 liters. Til det hørte der en masse ting og bl.a. et varmelegeme med, som jeg igår valgte at putte i mit yngleakvarium efter jeg havde lagt mine to fisk deri, som skulle yngle. Varmelegemet viser sig at være defekt, så da jeg kommer hjem fra arbejde er mine to flotte slørhaler kogt ihjel - og sælger havde intet sagt. Så jeg har nu to mistet mine to yndlingsslørhaler, som jeg har haft fra begyndelsen af min "akvariekarriere" fordi sælger ikke nævnte at noget så ubetydeligt som et varmelegeme var defekt. :(

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger Karo77 (Inaktiv) - 14/02-2013 15:43 14/02-2013 15:43
Indlægget er rettet 14/02-2013 15:43 14/02-2013 15:43 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Jeg aner jo ikke hvor sælger bor, fordi det blev leveret, og har ikke så meget set en krone af beløbet. Det nummer jeg har, er nu lukket og kan intet finde. Har kontaktet DBA og hørt om de kunne hjælpe mig, men det kan de ikke :(
Så jeg kan intet gøre, andet end at surmule, være gal og skuffet, for ser nok aldrig de penge eller noget.

Syntes det er så tarveligt, at man ikke kan melde rent ud, for man betaler jo ikke for en defekt ting. Hvor gør det mig ondt at høre med dine slørhaler :(

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Bruger Ronni.N - 14/02-2013 15:55 14/02-2013 15:55
ddalsg skrev :
Jeg har også en uheldig episode.
Her for godt en uge måske to købte jeg et brugt 250 liters. Til det hørte der en masse ting og bl.a. et varmelegeme med, som jeg igår valgte at putte i mit yngleakvarium efter jeg havde lagt mine to fisk deri, som skulle yngle. Varmelegemet viser sig at være defekt, så da jeg kommer hjem fra arbejde er mine to flotte slørhaler kogt ihjel - og sælger havde intet sagt. Så jeg har nu to mistet mine to yndlingsslørhaler, som jeg har haft fra begyndelsen af min "akvariekarriere" fordi sælger ikke nævnte at noget så ubetydeligt som et varmelegeme var defekt. :(

Det er desværre langt fra første gang jeg hører om et brugt varmelegeme der går amok, ikke for at forsvare sælger på nogen måde, men det er sket flere gange at et varmelegeme der ikke været i brug et stykke tid går amok og koger det hele.

Jeg har selv pillet mit varmelegeme ud af mit akvarie, så slipper man for den slags overraskelser.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Bruger Emilmjensen (Inaktiv) - 14/02-2013 15:58 14/02-2013 15:58
#10 trælst at hører. men #12 har ret. Havde et varmelegeme i mit gamle akvarie, og en dag så jeg at det stadig stod og varmede selvom vandet var 30 grader. Skyndte mig at tage det op, og hvorfor det gjorde det har jeg ingen ide om, var så heldig at jeg kun mistede 1 fisk da det skete.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #14
Bruger brib - 14/02-2013 16:07 14/02-2013 16:07
Af og til løber jeg også ind i nogle båtnakker der lover mere end de holder.

Sidste gang var i går . Købte et 250.l der var så møghamrende beskidt at man ikke kunne se 2 cm ind i akvariet pga. alger og ca. 5 cm slam.

Akvariet var tæt og fugerne fine sagde sælger. Tja. da jeg endelig fik fjernet alger og skidt viste det sig at samtlige hjørnefuger var yderst slidte , og det var kun et spørgsmål om kort tid inden det akvarium ville tømme sig selv.

Sælger sagde at lampen var nyrenoveret , men det må da have været for 10 år siden for samtlige fatninger smuldrede væk da jeg skiftede de såkaldte "nye" rør ( Sælger påstod at rørene var af nyere dato- men de var lige så udbrændte som gamle Nefalygter )

Nu orker jeg ikke græde over spildt mælk , og brugte det meste af aftenen i går med at afrense og omfuge akvariet, og armarturet har fået nyt ledningsnet og nye fatninger plus det er blevet afkalket.

Jeg gav ikke det vilde for akvariet plus lidt tilbehør , og jeg er i den heldige situation at det ikke er nyt for mig at ordne den slags ting.

Men havde det nu været en der ikke helt havde styr på sagerne, så kunne det godt være blevet en ret kostbar "billig" handel.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #15
Bruger Boreli (Inaktiv) - 14/02-2013 16:10 14/02-2013 16:10
karo du kan lave en politi anmeldese selvom nummeret er lukkede kan de finde informationen og derved lave en sag ud af det samt han kan komme til betale skaderne. bare husk behold dine beskeder evt hvis i har snakket i tlf kan samtalen hentes igen. politiets side.

hvis dog det er et taltids nr ja så du på røven ; /

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #16
Bruger brib - 14/02-2013 16:17 14/02-2013 16:17
De fleste ved vel hvad der gemmer sig bag forskellige husannoncer . Feks: Kælderen er let fugtig. Det betyder gerne noget i stil med : Der står ca. 1.5 m vand i om vinteren, så husk dykkerdragt
.
Men hvordan tyder man så lige annnoncer om brugt akvarium og tilbehør. ? Nedenstående eksempler er nogle jeg selv har oplevet i tidens løb:

Stort akvarium sælges: Stort er relativt for det sidste sælgeren havde var på 12.l og det som sælges nu er på 50.l

Akvariet er lettere ridset = Det stod op af garagevæggen da huset blev sandblæst.

Akvariet er periodevis lettere utæt = Det er kun utæt når man hælder vand i

. Flot hjemmebygget bord med plads til at skjule teknikken = 3 tomme ølkasser med en gammel dør som bordplade, som er pænt pakket ind i gamle moster Gerdas aflagte køkkengardiner.

Ældre fungerende varmelegeme, som viser den korrekte temperatur uden afvigelser = Gammel stavvarmer med defekt termostat der helt sikkert varmer vandet op til 42.c og holder den.

Flot spandpumpe 100% ok. mangler vist et enkelt rør og brummer næsten uhørligt.= Pumpen mangler alt i slanger ind-udblæsningsrør, og rotoren er så slidt at naboen skal bruge høreværn for at kunne sove.

Nydelig hjemmebygget lampe = 2 gamle industriarmarturer indbygget i en transportkasse hvor der stadig står hjem og fix på træværket. Parabolerne er sølvpapir som ved påvirkning af fugt sætter 240.volt til hele akvariet.

Totalt flot hjemmelavet indvendig baggrund medfølger = Husk lige en kran og en ladvogn , for baggrunden er støbt i 20 cm cement og er på det nærmeste urokkelig.

Det her var kun et par enkelte små indput når man skal købe brugt :-)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #17
Bruger argememnon (Inaktiv) - 14/02-2013 16:19 14/02-2013 16:19
Indlægget er rettet 14/02-2013 16:19 14/02-2013 16:19 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Boreli skrev :
karo du kan lave en politi anmeldese selvom nummeret er lukkede kan de finde informationen og derved lave en sag ud af det samt han kan komme til betale skaderne. bare husk behold dine beskeder evt hvis i har snakket i tlf kan samtalen hentes igen. politiets side.

hvis dog det er et taltids nr ja så du på røven ; /

Det nytter ikke noget at anmelde det politiet, de tager sig ikke af civilretlige anlæggender.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #18
Bruger Karo77 (Inaktiv) - 14/02-2013 16:23 14/02-2013 16:23
Jeg har snakket med politiet, og det er anmeldt, men de sagde så godt som at de intet kunne gøre, da alt var aftalt i telefon, så jeg havde intet på skrift :(

Lige nu så har jeg bare opgivet min malawidrøm, og humøret er i bund...

Brib... Utroligt at folk kan få sig selv til at skrive sådan, når det slet ikke forholder sig sådan...

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #19
Bruger Ronni.N - 14/02-2013 16:23 14/02-2013 16:23
Mon ikke vi er ude i noget bedrageri da sælger "glemte" at oplyse at akvariet havde fået et slag.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #20
Bruger brib - 14/02-2013 16:27 14/02-2013 16:27
Ronni.N skrev :
Mon ikke vi er ude i noget bedrageri da sælger "glemte" at oplyse at akvariet havde fået et slag.

Som nævnt længere oppe i tråden , er der kun civilt søgsmål at handle ud fra.

Og er sælger noget af en bandit , så vil han helt sikkert sige at det er køber der har fejlen , og så ender sagen som påstand mod påstand .

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #21
Bruger sira666 - 14/02-2013 16:30 14/02-2013 16:30
har han stadig annoncen på DBA? har du nummer eller navn?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #22
Bruger Boreli (Inaktiv) - 14/02-2013 16:31 14/02-2013 16:31
bedrageri. går den under.
samt du skal bare forlange de går ind og henter samtalerne både sms samt opkald. det har du dine rettigheder til. ide han siger han glemte informere dig om den lille flænge der skyld i dette. så har i ham og hvid det et selvskab han har haft kan de sagtens spore ham, nægter han alt ligger du sku bare sag an ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #23
Bruger argememnon (Inaktiv) - 14/02-2013 16:36 14/02-2013 16:36
Indlægget er rettet 14/02-2013 16:37 14/02-2013 16:37 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Karo77 skrev :
Må lige ud med dette...

Havde købt et 250 l akvarie brugt, i super fin stand stod der, tæt og det hele og det kunne leveres, super tænker jeg og indgår en aftale med sælger, som kom med det i tirsdags.
Lader det stå et par timer indenfor, pga det er så koldt, begynder så stille og roligt at fylde sand i og vand, det hele ser så fint ud og akvariet er næsten fyldt op, da jeg kan se vand på gulvet, helt inde ved væggen og inden jeg overhovedet når at reagere, så kommer der en høj knirkelyd og al vandet vælter ud... :(

Får tømt og tørret op og kigger så efter hvad der er sket, det er så bundglasset der er revnet hele vejen igennem og op af siden også, hvor der sad noget baggrund. Kontakter sælger for at høre om der har været nogen uheld med akvariet og han indrømmer at han vist nok kom til at støde det på gelænderet på vej ned, og det knaste lidt og der var gået en lille bitte flig af, men "glemte" at sige det.

Så nu står jeg med en ubrugeligt akvarie, en sælger jeg ikke kan få fat i mere og en drøm om malawiakvarie der er brast, da han jo fik de penge jeg havde sparret op til sådan et..

Syntes det er så skide tarveligt at man ikke kan melde rent ud og sige som det er, eller aflyse handlen.

Øvøv skulle bare lige ud med det!! :( ;(

(Det er ikke købt herinde)

Som udgangspunkt kan du jo prøve at se om der ikke er nogle rigtigt søde mennesker herinde der vil hjælpe dig med eventuelt at få fat i noget glas der passer til akvariet og fuget det op igen. Jeg er ret sikker på det kan gøres relativt billigt.

I forhold til handlen, så gælder købeloven også ved privat handel. Problemet ved privat handel er bevisets stilling. Så med mindre kontakten til sælger er sket skriftligt, hvor han giver udtryk for sin viden om det defekte akvarium, og ikke fortalte det til dig, så er der ikke mere at gøre, heller ikke selv om du får fat i vedkommende.

Men, jeg syntes helt sikkert du skal prøve at se om der er nogen herinde der har noget billigt glas liggende og vil hjælpe dig med at fuge det sammen, det er trods alt "kun" 2 glasflader der smadret.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #24
Bruger argememnon (Inaktiv) - 14/02-2013 16:40 14/02-2013 16:40
Indlægget er rettet 14/02-2013 16:46 14/02-2013 16:46 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Boreli skrev :
bedrageri. går den under.
samt du skal bare forlange de går ind og henter samtalerne både sms samt opkald. det har du dine rettigheder til. ide han siger han glemte informere dig om den lille flænge der skyld i dette. så har i ham og hvid det et selvskab han har haft kan de sagtens spore ham, nægter han alt ligger du sku bare sag an ;)

Du glemmer bevisets stilling i din analyse. Og hvor skulle man få optagelser af telefonsamtaler fra?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #25
Bruger stausholm - 14/02-2013 16:43 14/02-2013 16:43
en ting som jeg tænkte på, da jeg læste #1, var om du vattede bordet, som akvariet står på, ud ?? dette plejer at være problemet når en bund flækker..
at der er slået en flig af, burde ikke have nogen betydning..
jeg vil mene, at fejlen ligger ved dig selv

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #26
Bruger Michael9220 (Inaktiv) - 14/02-2013 16:47 14/02-2013 16:47

Sælger sagde at det knaste lidt, nu kan en flig jo være mange størrelser, men der er jo nok en grund til at sælger ikke svarer mere.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #27
Bruger greg (Inaktiv) - 14/02-2013 16:58 14/02-2013 16:58
Købt som beset, længere er den ikke!

Om så du finder sælger igen, så er det påstand mod påstand, det er nogle hundrede kroner vi taler om og det er selvfølgelig ærgerligt, men op på hesten, der kan findes mange 250 liters akvarier til en slik, enten her på siden, guloggratis eller DBA. At beynde at ligge sag an for et 250liters akvarie er vist for langt ude.

op på hesten og hold øje med brugt annoncerne.

mvh Frank

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #28
Bruger Michael9220 (Inaktiv) - 14/02-2013 17:06 14/02-2013 17:06
Eksternt link http://www.dba.dk/akvarium-200-liter-100-x-45/id-88892588/

Her f.eks. virker som en fin pris for et 200 liters.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #29
Bruger Ole H (Inaktiv) - 14/02-2013 17:13 14/02-2013 17:13
Hej karo77 :-) Jeg har sendt dig en privat besked!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #30
Bruger CrazyCharlie (Inaktiv) - 14/02-2013 17:33 14/02-2013 17:33
Hej Karo77!

Var det en all-glas akvarium eller med aluminiumsramme?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #31
Bruger Karo77 (Inaktiv) - 14/02-2013 17:41 14/02-2013 17:41
Ja satte det i vatter, det gør jeg altid og sørger for at det står stabilt :) Er ret hysterisk med sådanne ting.

Jeg tror desværre ikke der er noget at gøre, selv politiet siger det. Tror ikke ens telefonsamtaler bliver optaget, tvivler stærkt i hvert fald :)

Det er sendt videre til en ven, som ville bruge rammen, har overhovedet ikke forstand på at det med at fuge osv. Det var med en sort ramme, ved ikke om det var aluminium.

Min drøm kan forsætte, da jeg har fået tilbudt et og nu sidder jeg med tåre i øjne, ikke fordi jeg er ked af det, men fordi der findes fantastiske mennesker herinde.

Håber lidt at denne tråd kan vise hvor vigtig det er som sælger at være ærlig og melde rent ud, for man bliver så ked af det, når sådan noget sker og kan høre på flere, jeg langt fra den eneste der har oplevet dårlige sælgere.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #32
Bruger Boreli (Inaktiv) - 14/02-2013 17:42 14/02-2013 17:42
#24 politiet kan man bede om gå ind hente disse oplysninger smser samt samtaler de henter via tlf selskabet.
som sælger siger at han var kommet til støde det på så det knaste det mere end rigeligt 200 ltrs går ikke bare så vupti i stykker i bunden :)
ang om det står lige har jeg oplevet det med os men det flækker dog ikke bare lige sådan går lige lidt tid så går det løs :) 100% på der har været flænge eller andet galt med det akvarie efter stødet samt at han lige frem lukker sit nr ned så tyder det os på sælger har dårligt samvittighed

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #33
Bruger argememnon (Inaktiv) - 14/02-2013 17:50 14/02-2013 17:50
Boreli skrev :
#24 politiet kan man bede om gå ind hente disse oplysninger smser samt samtaler de henter via tlf selskabet.
som sælger siger at han var kommet til støde det på så det knaste det mere end rigeligt 200 ltrs går ikke bare så vupti i stykker i bunden :)
ang om det står lige har jeg oplevet det med os men det flækker dog ikke bare lige sådan går lige lidt tid så går det løs :) 100% på der har været flænge eller andet galt med det akvarie efter stødet samt at han lige frem lukker sit nr ned så tyder det os på sælger har dårligt samvittighed

Jeg beklager rigtigt meget Boreli, men det er, på jævnt dansk, noget sludder du skriver. Teleselskaber må IKKE optage samtaler. Politiet må optage samtaler, men dog kun med en forudgående dommerkendelse.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #34
Bruger Karo77 (Inaktiv) - 14/02-2013 17:55 14/02-2013 17:55
Tvivler selv på at politiet gør mere i det, da jeg intet har, andet end det nummer, som nu ikke fungere mere og et navn, som jeg ikke aner er rigtig.

Han kan jo sagtens påstå det er mig, der har stødt det eller på anden måde skadet det, da jeg intet har på skrift. Og hvis det er civilt søgsmål så kan det slet ikke betale sig, gave 1200 kr for akvariet.

Ved til en anden gang at alt skal forgår over mail/sms så jeg har noget på skrift, for lige nu vil det jo være påstand mod påstand og som han har reageret, så tvivler jeg på at han ville være ærlig, hvis det kom dertil.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #35
Bruger argememnon (Inaktiv) - 14/02-2013 18:06 14/02-2013 18:06
Karo77 skrev :
Tvivler selv på at politiet gør mere i det, da jeg intet har, andet end det nummer, som nu ikke fungere mere og et navn, som jeg ikke aner er rigtig.

Han kan jo sagtens påstå det er mig, der har stødt det eller på anden måde skadet det, da jeg intet har på skrift. Og hvis det er civilt søgsmål så kan det slet ikke betale sig, gave 1200 kr for akvariet.

Ved til en anden gang at alt skal forgår over mail/sms så jeg har noget på skrift, for lige nu vil det jo være påstand mod påstand og som han har reageret, så tvivler jeg på at han ville være ærlig, hvis det kom dertil.

Det lyder som en rigtig god idé at skrive aftalerne ned. Jeg tænker man kunne lave en standardkontrakt som kunne downloades herinde. I første omgang kunne man jo have som standardkrav at akvariet skal holde tæt i minimum én måned fra købsdatoen. Hvis dette ikke er opfyldt har køber ret til at hæve handlen.

Ganske kort kan man også lave en kontrakt hvor der står at sælger er indforstået med at reglerne om forbrugerkøb, Købelovens §§ 72-86, gælder for handlen.

Men godt at høre at du har fået fat i et nyt akvarium. Hvad har du fået fat i?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #36
Bruger Karo77 (Inaktiv) - 14/02-2013 18:14 14/02-2013 18:14
Det skulle bare ikke være nødvendigt at lave en kontrakt, men det er nok fordi jeg selv er bund ærlig når jeg sælger noget og hvis der er nogen problemer, så er jeg altid til at snakke med, syntes jeg selv :)

Men efter det her, så ja, ville det have været godt hvis der var lavet en kontrakt med sælger, men sådan som han har grebet det hele an, så ville han nok ikke have skrevet under, men så havde man nok i det mindste en adresse og navn, hvis han havde været ærlig med det.
Jeg er slet ikke inde i §-er, så ved ikke hvilke der gælder, ved privat handel.

Jeg har fået fat i et flot alu-akvarie, så nu kan drømmen køre videre, havde godt nok mistet alt mod efter denne oplevelse, troede virkelig ikke der fandtes sådanne personer (Ja er naiv, men tror altid på det bedste i folk) :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #37
Bruger argememnon (Inaktiv) - 14/02-2013 18:17 14/02-2013 18:17
Karo77 skrev :
Det skulle bare ikke være nødvendigt at lave en kontrakt, men det er nok fordi jeg selv er bund ærlig når jeg sælger noget og hvis der er nogen problemer, så er jeg altid til at snakke med, syntes jeg selv :)

Men efter det her, så ja, ville det have været godt hvis der var lavet en kontrakt med sælger, men sådan som han har grebet det hele an, så ville han nok ikke have skrevet under, men så havde man nok i det mindste en adresse og navn, hvis han havde været ærlig med det.
Jeg er slet ikke inde i §-er, så ved ikke hvilke der gælder, ved privat handel.

Jeg har fået fat i et flot alu-akvarie, så nu kan drømmen køre videre, havde godt nok mistet alt mod efter denne oplevelse, troede virkelig ikke der fandtes sådanne personer (Ja er naiv, men tror altid på det bedste i folk) :)

Fedt, også et 250l?

Annoncører
Annoncører