Når uheldet tager over.

Postet under : Akvariesiden.dk - Generelt
Visninger : 1382

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Ronni.N - 19/01-2013 22:25 19/01-2013 22:25
Ja, jeg tror virkelig året 2013 bringer uheld, det hele starter med jeg mangler en fisk, starter med at flytte sten og konstaterer at fisken er der ikke, kigger så bag min flotte baggrund, og bingo der var fisken, nå ud med filtervat, svampe og udstrømmer rør og så et net ned og forsøge at fange fisken, det gik så ikke helt efter planen, det bliver så spisetid og jeg lader blot akvariet være og sætter mig ned for at nyde maden, det skulle jeg aldrig have gjort, status før var 1 fisk, nu 10 fisk, nå igang med net, og en times tid senere var alle fiskene tilbage foran i akvariet (Eller det troede jeg ihvertfald), udfører så mit ugenlige vandskifte, og sætter mig ned for at nyde fiskene, men vent nu lige lidt, 2 store (12-14cm) Golden Spec hanner mangler, det var da sært tænker jeg og og tjekker med det samme bag baggrunden, ingen fisk at se - underligt tænker jeg og begynder at fjerne sten, fiskene manglede stadigt og alle stenene var ude, beslutter så at de må være svømmet ind bagved baggrunden da jeg sad og spiste, og så ind til mine biobolde, 25 liter biobolde senere, og nej der mangler stadigt 2 fisk, nu er jeg efterhånden godt gasblå i hovedet, fordi hvor pokker er mine 2 fisk ?

Ja se hvor de har gemt sig er et utroligt godt spørgsmål, fordi efter jeg havde tømt alt dukkede de pludseligt op igen, og svømmer rundt som intet er sket.

Jeg ligger så sten tilbage i akvariet, udfører endnu et vandskifte for at få alt det svæv ud der er kommet efter jeg har rodet i bunden og med filteret, fylder det hele op, sætter luftpumper til, ligger armatur på plads, og går ud for at pakke vandslangen sammen da HFI relæet klapper, der var åbenbart kommet vand i den stikdåse jeg bruger til akvariet.

Behøver jeg at nævne jeg er pænt træt af uheld lige nu, især med tanke på det hele er sket inden for de sidste 4 timer.

Beklager den lange novelle, skulle bare have lidt luft. :)

/Ronni

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Hugo - 19/01-2013 22:49 19/01-2013 22:49
Hvordan har du lavet de udstrømmere ?
Hos mig er det menlig slange på en pumpe, og fiskene kan jo ikke svømme gennem en pumpe!

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Ronni.N - 19/01-2013 22:52 19/01-2013 22:52
Det er tjekkiske stigrør, eller dvs en hjemmelavet udgave, så ligeså snart de kommer under vand er der et fint 32mm rør fiskene kan svømme igennem og så komme ud på den anden side af baggrunden.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
MiaC (Slettet) - 19/01-2013 22:53 19/01-2013 22:53
#2 Det skal du ikke vide dig for sikker på :D
Jeg har også døjet meget med fisk i baggrunden, på trods af der sidder et powerhead, som fylder hele hullet for enden af udstrømmeren. Hvordan de har båret sig ad, kan jeg kun finde én forklaring på, de har sprunget de 3-4cm over vandet og om bag baggrunden. Selv Ancistrus har jeg fundet derovre.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Hugo - 19/01-2013 22:57 19/01-2013 22:57
Okeye....... Så kan de også svømme den anden vej :D

Jo Mia, jeg er meget sikker på at fisk ikke svømme gennem pumpen, men om de springer over baggrunden, det kan jeg ikke være sikker på :D

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Ronni.N - 19/01-2013 22:59 19/01-2013 22:59
Hugo, Det er de desværre ikke kloge nok til, tror bare det er året 2013 der tager hævn, igår falder jeg på et isglat fortov og vrider anklen rundt, idag er akvariet på tværs, gad vide hvad der sker i morgen, er ikke sikker på om jeg ønsker at vide det.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
gubbi kaj (Slettet) - 19/01-2013 23:05 19/01-2013 23:05
Har også haft problemer med mine Synodontis Petricola omme bagved min hjemmelavet baggrund filter men problemet er løst ved at have Filtersvamp i toppen så de ikke kan hoppe over i rummet med bioelementer eller ved powerheadet....

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger Hugo - 19/01-2013 23:08 19/01-2013 23:08
Ronni: Du skal bare lære at tage den med ro, og lige lade spekulatoren rotere en kop kaffes tid, inden du gør noget.
Om så fiskene var bag baggrunden i en uge, så ville de ikke tage skade af det. Men du kan selvfølgelig ikke sådan se dem :D

Et stykke tagrendenet i udløbet vil kunne klare det, så de ikke kan igen

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger Ronni.N - 19/01-2013 23:17 19/01-2013 23:17
Hugo, Fisken havde været væk et par dage, så begyndte at undre mig lidt, ingen ønsker jo at have døde fisk til at ligge i akvariet. :)

Tror lige jeg må en tur i XL-Byg på mandag efter lidt tagrendenet så, der er for meget arbejde i at fange dem der først kommer på den anden side.

Gubbi kaj, Kan godt være jeg skulle overveje at sætte et stykke filtersvamp på i toppen hele vejen over, blot for at være sikre den flugtrute også. :P

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #19
Bruger Guppyfisken (Inaktiv) - 20/01-2013 10:57 20/01-2013 10:57
Jeg har haft samme problem, dog kun med yngel og det undrer mig såre, eftersom det ikke burde være muligt. Jeg har et lille net foran hullet hvor vandet bliver suget ind bag baggrunden og ja, der kan meget små fisk selvfølgelig godt komme ind, men så burde de blive der og dø, fordi for at komme derfra og ind til kammeret hvor powerheadet sidder, skal de krydse alskens filtermatriale, 1 stk filtersvamp, et tykt lag filtervat samt endnu en filtersvamp.... De kan i hvert fald ikke komme ind den anden vej, medmindre de kan hoppe og det har jeg godt nok aldrig set 3 mm små guppyer gøre........

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #20
Bruger AnneH (Inaktiv) - 20/01-2013 10:58 20/01-2013 10:58
#6 Enig med #8: træk vejret og se på det, der faktisk fungerer. Ellers bliver 2013 sørme et langt år. Med de råd, du har fået nu, skulle dette problem i hvert fald snart være reduceret ;)

Held og lykke med projektet :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #21
Bruger Ronni.N - 20/01-2013 22:19 20/01-2013 22:19
Så er der blevet monteret net foran stigrør, nu skulle det gerne være slut med at finde fisk bag baggrunden, stor tak til Gubbi Kaj. :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #22
Bruger Ronni.N - 20/01-2013 23:47 20/01-2013 23:47
Kan da lige tilføje et billede.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #23
gubbi kaj (Slettet) - 20/01-2013 23:53 20/01-2013 23:53
Så må vi håbe det virker :P

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #24
Bruger Ronni.N - 20/01-2013 23:57 20/01-2013 23:57
Med mindre de bliver til flyvefisk, og stjæler mit elværktøj så skal de nok blive foran baggrunden denne gang. :D

Annoncører
Annoncører