Jubiii Kribensis yngel!

Postet under : Akvariesiden.dk - Cichlider
Visninger : 1880

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Jakob krøyer (Inaktiv) - 05/12-2012 17:48 05/12-2012 17:48
Indlægget er rettet 05/12-2012 17:49 05/12-2012 17:49 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

så lykkedes det mig endelig at få kribensis unger :D :D :D
men spørgsmålende melder sig med det samme skal jeg straks bestille artemia hjem eller skal jeg bare knuse flage foder fint?
de har fået "camouflage" farver(grå sort) og jeg er ikke helt sikker på hvor gammle de er de svømmer frit sammen med deres mor og "nibber" til bunden
der er pænt mange vil skyde på 30-40 stykker forældrene passer godt på dem.
de går i et 80 liters akvarie sammen med nogle neon fisk og 2 maller. Der er massere af malle rør som de kan gemme sig i

jeg er helt ny på det her punkt så jeg har brug for "lidt" hjælp *rødmer*

fortsat god jul til alle jer fisk og akvarister der passer på jer! :D B)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Mazz (Inaktiv) - 05/12-2012 20:06 05/12-2012 20:06
jeg har haft guppy yngel konstant i et halvt år, og jeg går ud fra de eer noget mindre end kribensis. De har AlDrIg fået andet end de andre fisk (flagefoder) og de lever helt fint :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Jakob krøyer (Inaktiv) - 05/12-2012 21:03 05/12-2012 21:03
det var også det jeg satsede på

de små er så hyggelige at sidde at se på :D
(har selv endlers guppy yngel)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger KarinaD (Inaktiv) - 05/12-2012 21:05 05/12-2012 21:05
Mine får cyclops der er tøet op :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Jakob krøyer (Inaktiv) - 06/12-2012 13:53 06/12-2012 13:53
okay hvorfor skal de flyttes spiser forældrene dem eller hvad?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger KarinaD (Inaktiv) - 06/12-2012 14:53 06/12-2012 14:53
De kan godt komme til at spise dem, især hvis det er tid til et nyt kuld. Ellers holder de op med at passe dem og er der andre beboere i akvariet kan de jo nuppe dem, når de er uden beskyttelse.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger Jakob krøyer (Inaktiv) - 06/12-2012 15:37 06/12-2012 15:37
der er ikke nogle fisk der er store nok til at spise den slags unger med mindre at en sugemalle gør det?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger Meng (Inaktiv) - 06/12-2012 17:24 06/12-2012 17:24
Det afhænger af forældrene hvor længe du kan have dem gående i samme akvarie. Da mine havde kuld første gang, begyndte begge forældre at jage livet af de små efter 3 uger. Anden gang de havde kuld flyttede jeg halvdelen over i yngelakvariet efter 3 uger for en sikkerheds skyld, og den anden halvdel gik efterfølgende sammen med forældrene i over 4 måneder uden problemer i selskabsakvariet... ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger Jakob krøyer (Inaktiv) - 06/12-2012 19:33 06/12-2012 19:33
jeg har bare ikke rigtig noget akvarie :S har et lill 35 liters men det havde jeg enelig tænkt til guppy yngel vil det kunne vokse op sammen?:/

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger Meng (Inaktiv) - 06/12-2012 19:52 06/12-2012 19:52
Ja - hvis ikke Kribensis kan gabe over Gubby-ynglen :D Jeg havde begge yngeltyper i samme 54 liters - og det gik fint - de var født på ca. samme tid....

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Bruger Lyngklipper (Inaktiv) - 06/12-2012 20:14 06/12-2012 20:14
Et normalforløb med et par Kribensis der får unger er at hannen holder reviret fri for fjender og kun hunnen passer ungerne og de kan fra start tage nyklækkede Artemia nauplier. Kommer fjenderne for tæt på kan hunnen forsøge at jage dem væk og så overtager hannen pasningen af ungerne så længe.Hvis ungerne ikke fjernes fra forældrene vil disse passe dem i flere måneder, men hvis ungerne fjernes vil de yngle igen efter ca. fjorten dage med god fodring.
Skal ungernes opvækst være optimal bør de fodres tre til fem gange dagligt med nyklækkede Artemia og når de er store nok til at tage Bosmider(ca fjorten dage tre uger)begyndes med dette fremragende foder. Husk at skifte mindst en trediedel vand i akvariet en til to gange om ugen ved at suge bunden ren for ekskrementer og uspist foder så vokser ungerne hurtigt. Det er en stor fordel at lade ungerne vokse op i et akvarie uden bundlag da dette letter rengøringen betydeligt.

God held med opdrættet :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Bruger Lyngklipper (Inaktiv) - 06/12-2012 20:28 06/12-2012 20:28
*rødmer* Glemte lige at skrive hvordan man klækker Artemia *rødmer*

I en halvanden l sodavandsflaske kommes en l vand og en spiseske fint jodfrit (opvaskemaskinefilter)salt og deri kommes lidt (2-5 ml)Artemiaæg når saltet er opløst.
Der sættes luft fra en luftpumpe i flasken og nu står det så og bobler lystigt 24 - 36 timer alt efter rumtemperatur og så er æggene klækket. Jeg har lavet et stativ i træ hvor jeg har fire flasker hængene med proppen nedad og uden bund så luften ledes gennem proppen(bor et hul lidt mindre end luftslangens diameter) og forsvinder ovenud. Når jeg så tapper de nyklækkede Artemia lukker jeg for luften og venter ca. fem min. så er skallerne steget til toppen og nauplierne har samlet sig i bunden, slangen løsnes og nauplierne ledes gennem slangen ned i en Artemiasi. Derefter skylles Artemianauplierne under ferskvand fra hanen og fodres direkte ned til ungerne.

Håber min forklaring giver mening *uhh*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #14
Bruger Jakob krøyer (Inaktiv) - 07/12-2012 07:39 07/12-2012 07:39
ja jeg ved godt hvordan man klækker artemia og jeg tror jeg flytter guppy yngel og kribensis yngel der over om 2 uger eller sådan noget.
da jeg har læst at når først kribensis har fået unger en gang bliver de ved, vil jeg prøve kun at give flage foder og lade forældrende passe dem til de er lidt større

Annoncører
Annoncører