Discus yngel

Postet under : Cichlider - Amerika - Discus – Opdræt
Visninger : 2143

Postet fra Discussiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Micmic79 (Inaktiv) - 25/11-2012 15:46 25/11-2012 15:46
Hej

Har et discus par som yngler hver uge, men det bliver aldrig til det helt store. Det når til at ynglen bliver klækket, men så sker der ikke mere. Er det ikke noget med at forældrene skal blive brune i det, så ynglen kan spise af dem??

Skal siges at de går i alm ledingsvand, sammen med andre fisk

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger langebæk - 25/11-2012 21:39 25/11-2012 21:39
du skal nok have gang i noget osmosevand og sænke din ph lidt, så skal de gå i et kar for sig selv da de andre fisk tit guffer de små larver i sig når forældrene er uopmærksomme men søg i den andre discus links eller på de andre discus sider der finder du 100vis af tips og tricks til hvordan du får yngle og store flotte unger

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger JohnT (Inaktiv) - 25/11-2012 21:42 25/11-2012 21:42
Mine går med unger lige nu , de lagde æg og æggene forsvandt .. Men så lavede jeg osmosevand så blev æggene til larver . Jeg mener og ha fundet frem til at osmosevandet kun er godt for at æggene klækker så de ikke går til under vejs .. Tror hvis dine bliver til larver så er det ikke vandet der fejler noget

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Micmic79 (Inaktiv) - 26/11-2012 16:20 26/11-2012 16:20
Tak for råd, men tror ikke jeg har formuleret mig helt korrekt.

Laverne klækker fint nok, men det er når ungerne bliver fritsvømmene at det ligesom om at de ikke kan spise af forældrene?

Så jeg behøver vel ikke osmose vand hvis de klækker fint?

Men jeg vil prøve at give dem deres egen tank

Annoncører
Annoncører