Mine fisk hader mig.

Postet under : Akvariesiden.dk - Generelt
Visninger : 903

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Ronni.N (Inaktiv) - 24/10-2012 23:23 24/10-2012 23:23
Indlægget er rettet 24/10-2012 23:31 24/10-2012 23:31 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Ja, overskriften er måske ikke helt sigende, men alligevel.

Jeg har netop haft en fisk der svømmede op i indsugningen på min powerhead, og sad fast, går ud fra den var træt af livet, og ja det er 100% min egen skyld for at køre et powerhead uden filter.

Fisken er stadigt i live, rykkede powerheadet fra med det samme, men den er godt nok noget svag, så tvivler på den overlever, lige pt ligger den i mit net i toppen af akvariet.

Jeg var i tvivl om der skulle investeres i en ny spandpumpe eller en ny powerhead, valget er vist ret nemt nu. :(

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Ronni.N (Inaktiv) - 24/10-2012 23:30 24/10-2012 23:30
Og så var der 1 mindre, den er død. :(

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Kiki (Inaktiv) - 24/10-2012 23:37 24/10-2012 23:37
Umiddelbart kan du vist bare sætte en filtersvamp eller en nylonstrømpe over indsugningen.

Jeg fandt også både fiskeyngel og snegle i min spandpumpe den anden dag. Dog levende (imponerende nok).

Ærgeligt det skal være så besværligt for dig lige nu. Men husker jeg rigtigt at du er helt ny med hobbien? Jeg havde også diverse problemer da jeg startede i januar. Døde fisk, sygdom, algeboom og meget andet. Men nu går det egentlig meget godt og hobbien bliver sjovere og sjovere. Så det er bare at væbne sig med tålmodighed, søge viden og løsninger og så få fikset problemerne efterhånden som de opstår. Og så er man en erfaring rigere og kan handle ud fra den en anden dag.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Ronni.N (Inaktiv) - 24/10-2012 23:45 24/10-2012 23:45
Helt ny kan man godt sige ja, det er en del år siden jeg har haft akvarie sidst, powerheadet er blevet pillet fra, skulle aldrig have brugt det gamle skrammel. :)

Der var "tremmer" foran indsugningen, men der har åbenbart været så meget kraft at fisken hang fast deroppe, man lærer hele tiden, og det går da heldigvis den rigtige vej.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger AnneH (Inaktiv) - 25/10-2012 10:00 25/10-2012 10:00
#3 Det er ikke usædvanligt at både snegle, rejer, fiskeyngel og endda kuhliål lever herligt i en spandpumpe ;)

#4 Prøv dig frem med en nylonstrømpe, som foreslået ovenfor. Som #3 skriver skal det hele nok blive bedre når du kommer ordentligt i gang igen med at have akvarium, og du bekymrer dig jo tydeligvis for fiskene, så det kan ikke gå helt galt i længden :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Ronni.N (Inaktiv) - 25/10-2012 13:09 25/10-2012 13:09

Jeg har smidt den Powerhead ud, det var alligevel på ingen måde optimalt, den manglede både beslag til montering, samt filter ved indsugningen, det var ikke holdbart at den hang i ledningen ned i akvariet.

Der må en ny til, Tunze tror jeg er et godt valg. :)

Annoncører
Annoncører