Eremitkrebs og læderkoral.

Postet under : Saltvandssiden.dk - Læderkoraller
Visninger : 2177

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger NicklasR (Inaktiv) - 31/08-2012 16:34 31/08-2012 16:34
kom hjem her for lidt siden efter en Havørred tur på kysten og så til min store forbavselse at min ene eremitkrebs sad på min læderkoral og frem med mobilen og tage billeder. fjernet den lige efter men den har kravlet hele vejen op og sidder igen på koralen. Det ser ud som om koralen er lige glad med der sidder en beboer på den.

ved ikke om dette er normalt, men synes da lige jeg ville dele oplevelsen med jer andre :)

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger AndersGS (Inaktiv) - 31/08-2012 17:58 31/08-2012 17:58
Det er helt normalt! Faktisk er det også grunden til jeg stoppede med at have eremitter - blev simpelthen så træt af de konstant væltede korallerne.. Men der sker ikke noget ved den kravlet der op, korallen kan sagtens holde til det :)

Men til noget langt mere interessant! Fik du fanget nogle HØ? og hvor var du henne?

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger NicklasR (Inaktiv) - 31/08-2012 18:39 31/08-2012 18:39
Indlægget er rettet 31/08-2012 18:40 31/08-2012 18:40 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

AndersGS skrev :
Det er helt normalt! Faktisk er det også grunden til jeg stoppede med at have eremitter - blev simpelthen så træt af de konstant væltede korallerne.. Men der sker ikke noget ved den kravlet der op, korallen kan sagtens holde til det :)

Men til noget langt mere interessant! Fik du fanget nogle HØ? og hvor var du henne?

Ja har også været ved at ske for mig, da de lige var ankommet. havde den ene besluttet sig for at det snegle hus der sad på koralen skulle bare af så den kunne undersøge det. Det resulterede i en næsten væltet koral nåede at rykke den inden det skete. Troede bare ikke den kunne holde til det.

Der er knald på dem både store og små springer som i en put and take. Men stedet er så overrendt så de efterhånden er vandt til at der bliver knaldet noget ud i hovedet på dem, jeg fangede ikke noget eller mærket noget, trods en 1-2 kg sprang 10 m foran mig, Men min kammerat derimod han fangede en på målet og en lille en på 10-15 cm. det er på øst falster ved gedser.
igår tog jeg en om aften, så lige en hvirvel ude i kanten af badekarret. Afsted med mit bombarda flod. 6 drej nåede jeg før det bare sagde DING. og jeg hev en 2 kgs op oven i købet på en hjemmebundet insekt flue jeg havde bundet hos min kammerat. Min kammerat tog en igår formiddag derude på 2,5 kg på en klasse 5 :D

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger AndersGS (Inaktiv) - 31/08-2012 21:29 31/08-2012 21:29
Lækkert ;)

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Superbruger SogneprQsten (Inaktiv) - 01/09-2012 00:30 01/09-2012 00:30
Æv!
Men lækkert med fangst igår. Har været ude hele sæsonen.
Men ingen fangst. Der imod massere af "hug".
Nærmest uanset flue.

Primært pink og nat fluer har virket.
Mine insekt imitationer har jeg ikke kaster iår :)

Håber på lidt ekstra tid - har lige købt en håndlavet rapala wobler. Som nok skal testes, på trods af jeg kun fisker fluer normalt :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger mauri3000 - 01/09-2012 00:41 01/09-2012 00:41
Indlægget er rettet 01/09-2012 00:42 01/09-2012 00:42 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Meget apropos:

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger AndersGS (Inaktiv) - 01/09-2012 07:12 01/09-2012 07:12
Ja, der er mange timers god og lærerig video der :)

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger NicklasR (Inaktiv) - 01/09-2012 09:10 01/09-2012 09:10
SogneprQsten skrev :
Æv!
Nærmest uanset flue.

Håber på lidt ekstra tid - har lige købt en håndlavet rapala wobler. Som nok skal testes, på trods af jeg kun fisker fluer normalt :)

ja, det var ikke så godt hvor fisker du hen af?
så du flue fisker? eller er det bombarda?
jeg flue fisker også selv, men de tager bare ikke fluerne der kommer ud forbi dem medmindre de er meget meget små! de 2 vi fangede igår var fyldt med små kultlinger, små tanglopper og rejer :D

ja, min hjemmebundet bestod af at være helt sort med hjortehår hale, sort dubbing krop, nogle pink/lilla ben, et brun fjer jeg viklede rundt om krogen så det strittede og dannede hovedet og til sidst 2 hvide fjer som skulle være vinger :D

Lyder godt, krydser fingre for du fanger noget, fluer er også det mest effektive synes jeg :P

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger NicklasR (Inaktiv) - 01/09-2012 09:11 01/09-2012 09:11
mauri3000 skrev :
Meget apropos:

har set rigtigt mange af hans videoer efterhånden, de er rigtig gode :)

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Superbruger SogneprQsten (Inaktiv) - 01/09-2012 09:14 01/09-2012 09:14
NicklasR skrev :
SogneprQsten skrev :
Æv!
Nærmest uanset flue.

ja, det var ikke så godt hvor fisker du hen af?
så du flue fisker? eller er det bombarda?
jeg flue fisker også selv, men de tager bare ikke fluerne der kommer ud forbi dem medmindre de er meget meget små! de 2 vi fangede igår var fyldt med små kultlinger, små tanglopper og rejer :D

ja, min hjemmebundet bestod af at være helt sort med hjortehår hale, sort dubbing krop, nogle pink/lilla ben, et brun fjer jeg viklede rundt om krogen så det strittede og dannede hovedet og til sidst 2 hvide fjer som skulle være vinger :D

Lyder godt, krydser fingre for du fanger noget, fluer er også det mest effektive synes jeg :P

Bombarda :)
Men skal have mig en fluestang til de små åer osv :)

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger NicklasR (Inaktiv) - 01/09-2012 09:28 01/09-2012 09:28
AndersGS skrev :
Lækkert ;)

ja, har du fanget nogle i år anders? :D

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Bruger AndersGS (Inaktiv) - 01/09-2012 09:53 01/09-2012 09:53
Niksen - slet ikke.. Men hungrer! :D

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Bruger NicklasR (Inaktiv) - 02/09-2012 19:46 02/09-2012 19:46
AndersGS skrev :
Niksen - slet ikke.. Men hungrer! :D

forstår jeg godt så! hvor fisker du henne anders? :D

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #14
Bruger AndersGS (Inaktiv) - 02/09-2012 19:50 02/09-2012 19:50
Østkysten.. Omkring Djursland/nord for - men der er aaalt for længe imellem :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #15
Bruger RS2600 (Inaktiv) - 02/09-2012 20:42 02/09-2012 20:42
Jeg var på kysten imorges, nordfalster, de fisk jeg så var alt for langt ude, men ellers en dejlig tur og alt for godt vejr, jeg fisker med UL spin, igår morges gav det 3 aborrer og to undermåls HØ´er

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #16
Bruger NicklasR (Inaktiv) - 03/09-2012 00:36 03/09-2012 00:36
AndersGS skrev :
Østkysten.. Omkring Djursland/nord for - men der er aaalt for længe imellem :)

skidt, her på falster er der fremragende fiskeri lige fortiden :D man kan også være heldig og fange regnbuer rundt om hele lolland/falster og dele af sjælland. Pga her for 4 uger siden slap 22 tons regnbuer ud. De fighter meget godt på flue stangen :D

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #17
Bruger NicklasR (Inaktiv) - 03/09-2012 00:46 03/09-2012 00:46
RS2600 skrev :
Jeg var på kysten imorges, nordfalster, de fisk jeg så var alt for langt ude, men ellers en dejlig tur og alt for godt vejr, jeg fisker med UL spin, igår morges gav det 3 aborrer og to undermåls HØ´er

Når du siger nordfalster? er det så Grønsund området?
Men det er altid dejligt når bare vejret er godt og humøret er højt. En fisk er bare en bonus på det hele

Annoncører
Annoncører