Min Kh værdi er for høj, what to do?

Postet under : Saltvandssiden.dk - Vandpleje og Kemi
Visninger : 1797

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger petercw (Inaktiv) - 14/08-2012 18:14 14/08-2012 18:14
Hey med jer,

Jeg har netop anskaffet mig et testsæt fra Red Sea, for at måle min KH værdi.

Jeg har haft lidt problemer, med nogle rejer og en kabbe som dør. En koral der slet ikke trives.

Min KH værdi er altså på 14.

Jeg har læst andre tråde her på forum, hvor folk rådes til ikke at gøre noget, da værdien vil falde af sig selv.
Jeg kunne også læse mig frem til, at 14 ikke nødvendigvis er en kritisk måling, men jeg forestiller mig at den alligevel skal nedbringes.

Grunden til at jeg spørger, er at jeg ønsker at finde årsagen til at mine dyr og koraller ikke trives.

Som i nok har læst i andre tråde, så har jeg også målt mange andre værdier, i forsøg på at lokalisere problemet.

Bør jeg gøre noget mht. denne måling på 14 dKH, og i så fald hvad bør der gøres?
Er der andre værdier som bør måles, i forhold til at min KH ligger i den høje ende?

Mvh Peter

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Superbruger Stockholm Saltvand (Inaktiv) - 14/08-2012 19:04 14/08-2012 19:04
Tjek MG og CA (Magnesium og Calcium) men 14 er ingen katastrofe.

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger AndersGS (Inaktiv) - 14/08-2012 19:08 14/08-2012 19:08
Hvis Ca og Mg ligger som de skal så lad den falde af sig selv.. Ellers kan vandskifte afhjælpe problemet lidt.

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger petercw (Inaktiv) - 14/08-2012 19:45 14/08-2012 19:45
Åhh Gud endnu flere testsæt, hehe :P

De to må jeg få bestilt. Tak for jeres kommentar.

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger kia26000 (Inaktiv) - 15/08-2012 16:03 15/08-2012 16:03
Jeg havde KH på 14 i flere måneder, uden problem. Nu er den faldet af sig selv og først nu - efter 5-6 måneder- skal jeg ud og købe tilsætninger for at holde KH'et op igen (selvfølgelig til de normale værdier!). SÅ: vær glad for dine værdier. Jeg ville kigge på din belysning i.f.m. din koral problem. Der er også fisk, som tygger/gnaver eller ligefrem spiser koraller. Jeg håber du også har styre på disse.

Annoncører
Annoncører