Rejehuler - hvad bruger i?

Postet under : Akvariesiden.dk - Gør det selv
Visninger : 1530

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger martinjensen123 (Inaktiv) - 14/08-2012 15:30 14/08-2012 15:30
Hej allesammen,

Jeg er i gang med at lave et 54L akvarie udelukkende med CPO og RCS.
Jeg vil derfor gerne have nogen gemmesteder til dem allesamen (så ret mange).

Hvad bruger i som huler/beskyttelsessteder?

Jeg læser at nogen laver dem af Alfix som mallehuler, andre bruger bambus, andre igen borer bare en hulens masse huller i et stykke træ - er der andre gode forslag - som gerne ser lidt godt ud?

På forhånd tak!

//Martin

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Bademesteren (Inaktiv) - 14/08-2012 17:53 14/08-2012 17:53
Jeg bruger bruger forskellige rødder af den slags der sælges pr kilo hos de fleste fiskepushere, med masser af små huller, revner og sprækker i. Det ser ud til at være en succes hos mine rejer.
Hvis rødderne har en lille hulning i bunden, så der dannes en slags hule mellem bundlaget og roden, for lille til de fleste fisk men stor nok til rejerne, er også rigtig god, det trick har jeg brugt meget.
Lidt tæt beplantning hist og her er heller ikke af vejen.
Desuden er de meget glade for at bo bagved min filterkasse :)

En enkelt gang har jeg også brugt en halv mursten af den slags med huller i, den var også altid beboet af rejer. Faktisk var den ganske god, fordi fiskenekunne ikke komme ind og bruger hullerne, og samtidig kunne den vinkles så du kunne se rejerne inde i den, mens de stadig sad og følte sig trykke :) men der er nok nogle der vil give mig på puklen for at have smidt en mursten i baljen :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger martinjensen123 (Inaktiv) - 14/08-2012 18:49 14/08-2012 18:49
Tak for råddene - syntes bare en rod tager forfærdelig meget plads kontra andre løsninger (men der er da en rod i baljen).

Har lige købt 2 kg alfix og en meget lang pind a 13mm i diameter, så i aften skal der laves en 30 rejehuler - så er planen at stable dem - er godt nok spændt på resultatet.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Bademesteren (Inaktiv) - 14/08-2012 21:19 14/08-2012 21:19
Jeg har nu også en del af de små rødder der ikke er større end at de kan ligge i hånden, men som også er fulde af gemmesteder.
Men lyder spændende, med dit projekt, hvis det bliver en succes så kan det være at jeg også prøver det på et tidspunkt :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger lul1971 (Inaktiv) - 15/08-2012 08:13 15/08-2012 08:13
Hvordan laver du rejehuler med en pind? *uhh*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Martin´s mormor (Inaktiv) - 15/08-2012 08:17 15/08-2012 08:17
Mon ikke pinden bruges til at lave hul størrelse, altså alfix uden om pinden - det var min tanke :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger martinjensen123 (Inaktiv) - 15/08-2012 10:05 15/08-2012 10:05
Helt rigtigt, alfix om pinden.
Aldrig har jeg set så grimme huler :-D
Jeg syntes ikke alfix er så godt at arbejde med. så tror jeg i stedet skal ud i noget med nogen rødder...

Medmindre der er andre bud?

Annoncører
Annoncører