250l gubby akvarie men hvilken pumpe?

Postet under : Akvariesiden.dk - Levendefødende tandkarper
Visninger : 1132

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
ruben 85 (Slettet) - 30/07-2012 22:01 30/07-2012 22:01
Hey alle gubby elskere og gubby nørder :P jeg har gubbyer i et 128l porsa. Som blev voldsomt invaderet af snegle. Så jeg hev fiskene op og yngel i et 63l porsa med elefantfod og varme og ikke andet, da det kun er en uge højest de skal være der og det rigtigt nemt at holde det helt rent. Dog lidt kedeligt:-( jeg har lige anskaffet mig et porsa 250l i dag som bliver deres nye hjem snarest muligt, det blir så godt:-) men er der nogle her inde der har gubby i 250l? Og i så fald hvilken pumpe bruger du? Den skal gøre ordentligt ren da det et yngle akvarie vi snakker om. Og så der lige problemet med den ikke må være for kraftig *doh* har i nogle erfaringer med en god pumpe der ikke suger alt for vildt? Skal måske lige tilføjes at der bliver tilsat 6 maller til rengøring :P håber i kan hjælpe mig. Og hvis jeg finder ud af at ligge bilder ind gør jeg det på et tidspunkt. Mvh ruben:-)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger K-_Christensen (Inaktiv) - 30/07-2012 22:11 30/07-2012 22:11
ja du kan jo evt køre med bundfilter trukket med luftpumpe det fungere udmærket :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
ruben 85 (Slettet) - 30/07-2012 22:19 30/07-2012 22:19
Nu lyder jeg som en dør:-p men hvad er og hvordan fungere en bund pumpe? Har jeg aldrig hørt om før. Har kun haft akvarie i lige knap et år. Prøver at sige så meget viden til mig som muligt. Men der godt nok meget af alt muligt

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger fo_dk (Inaktiv) - 31/07-2012 01:41 31/07-2012 01:41
Et powerhead nedsat i en HMF-firkant ville være perfekt.
Eller et rislefilter (dog ikke så kønt).
Eller lav HMF som endegavl og et powerhead bagved.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger dennis langvad (Inaktiv) - 31/07-2012 05:54 31/07-2012 05:54
Et HMF filter i enden med 50 mm. "luft" bagved, så du kan komme ned og suge slam op bag.
Luftdrevet eller Power head, med 2500L/timen. og så bagbund, så du let kan suge skidt op fra bunden en gang eller to om ugen.

Du kan med fordel sidde en cirkulationspumpe i modsatte ende af HMF'en, for at "skubbe fodrerester hen til filteret.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger lul1971 (Inaktiv) - 31/07-2012 11:40 31/07-2012 11:40
Hvis det er pansermaller du vil have, mener jeg helt bestemt, at bundfilter ikke dur. Hvis det er sugemaller, skal du nok regne med at de sviner mere end de fjerner ;) De laver vildt meget bæ :o
Er det pga ynglen du ikke vil have kraftigt filter? Lieg præcis guppyer med store haler (hvis det er dem du har), har godt af lidt strøm, da det ydvikler deres halemuskel så de kan bære halen når den bliver stor. Samtidig er det gså vigtigt med en ren bund, da guppyer hviler på bunden om natten, og nemt får finneråd.

Annoncører
Annoncører