Hvem har en Ipad?

Postet under : Siden - Akvariesiden Offtopic
Visninger : 2414

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger jiki7171 (Inaktiv) - 24/07-2012 21:36 24/07-2012 21:36
Hej alle sammen jeg skal købe måske købe mig en Ipad, men jeg ved ikke om jeg skal købe sådan en, for jeg har jo en computer (der er lidt forælet), det eneste som er anderledes er at man kan have den med på farten. Men er der nogen der kan fortælle noget godt om dem og så give mig en ide om jeg skal købe eller ej?
Jeg var inde i Humac idag og håbede de kunne give mig den rigtige overbevisning, men magen til ligeglad sælger har jeg aldrig mødt, han besvarede da mine spørgsmål men han virkede da ligeglad om jeg købte eller ej, han solgte ikke rigtig sit produkt.

Kom med gode og negative sider ved dem tak og om det skal være ipad 2 eller 3 ;)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger fo_dk (Inaktiv) - 24/07-2012 21:52 24/07-2012 21:52
Indlægget er rettet 25/07-2012 01:28 25/07-2012 01:28 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

et forvrøvlet indlæg er slettet - jeg havde ikke læst indenad :D

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Park (Inaktiv) - 24/07-2012 23:38 24/07-2012 23:38
Plusserne ved den synes jeg er størrelse og anvendelighed... Min har mere eller mindre udraderet min laptop. Den stationære bruger jeg kun, når jeg fx sidder og surfer på nettet i længere tid og skal skrive lange indlæg eller andet. Til alm. dagligdagsbrug er Ipad'en mere end rigeligt!

Minusset er det faktum, at du er bundet til Itunes og Apple formater og den mangler en USB port! Men det kan omgås med dropbox eller lign. Formaterne bliver man nødt til at æde! ;)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger fo_dk (Inaktiv) - 25/07-2012 01:30 25/07-2012 01:30
Nu jeg så har læst ordentlig vil jeg citere min datters "hvorfor en Ipad?"

Der findes spil man ikke kan spille på PC og den er nem at sidde med i sofaen, sengen, stolen....
Flere grunde kan hun ikke finde *santa*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Villads (Inaktiv) - 25/07-2012 02:11 25/07-2012 02:11
Ellers er der jo Galaxy Tab fra Samsung. Eksternt link http://www.samsung.com/global/microsite/galaxytab/10.1/index.html
Der slipper man for arrogante sælgere og binding til en lille kultur som er stramt styret med censur af nogle få amerikanske forretningsmænd med en sær bibelsk moral.
Prøv også at tjek hvad det koster at skifte batteri på en ipad. Det kan man ikke bare lige gøre selv ved at købe et nyt på nettet.

Bortset fra det er det mit indtryk at disse tablets bare er et dyrt og lækkert stykke legetøj som man ikke kan lave ret meget seriøst arbejde på. Passer det?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger fo_dk (Inaktiv) - 25/07-2012 08:04 25/07-2012 08:04
Enig - jeg kan ikke se hvad jeg skal bruge en tablet til.

Men kan se at mange bruger den til at læse på i toget istedet for en bog eller måske deres lektier.
Personligt ville jeg få flip af at læse på så lille en skærm i længere tid.
Selv notebooks på 13" er for små til min smag.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger TangaThomas - 25/07-2012 09:14 25/07-2012 09:14
Er enig i at det bare er legetøj - Jeg vandt selv en, og havde aldrig så meget som overvejet at købe en inden. Men jeg må, som park indrømme at den har afløst min bærbar på mange områder. Den er nem at sidde og hygge sig lidt med. Det er jo bare en forvokset mobil, som ikke kan ringe...
Min bærbar bruger jeg nu kun til skolesager og spil. Er generelt heller ikke så glad for Apple, men den fungerer da upåklageligt. Det er forresten en iPad2.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger jiki7171 (Inaktiv) - 25/07-2012 12:36 25/07-2012 12:36
Ja nu skal jeg jo sidde på kontor og snakke med kunder der kunne den jo også være god til at skrive ting ned og tage med ud til kunderne og skrive ned på istedet for papir og blyant..
Vi har været i bilka og prøve de forskellige tablets og den det fungere bedst er nu ipaden jeg har ellers altid sagt at den eneste grund til alt fra dem er så dyrt er fordi det er moderne, men ipaden slår nu samsung langt hen af vejen..
Men hvis man har en stationær og en ipad så er det nok en god combi har jeg ret? Og jeg prøvede forskellen på ipad 2 og 3 og syntes det er en stor forskel i kroner bare for en bedre skærm!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger tinka (Inaktiv) - 25/07-2012 12:43 25/07-2012 12:43
Køber du Apple, så ved du at det fungerer... Men du betaler også prisen.
Den er handy, hurtigt tændt og slukket (hurtigere end en bærbar), bekvemt at sidde med både i sofa, seng og ved skrivebordet, har nogle spændende apps, holder rigtig godt på strøm og er i det hele taget en smart lille sag.
Men der er også minusser, bl.a. Har jeg bøvl med at rulle ned for menulinjen og klikke på undermenuer på en hjemmeside (som denne her), så det som regel kun er hovedmenuerne jeg kan bevæge mig i. Det er ikke optimalt, men kan selvfølgelig være en fejl 40 *rødmer* ;)
Ellers er ovennævnte problemer som mangel på USB drev osv noget man skal have i tankerne.
Temperamentssag... :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger Bailey123 (Inaktiv) - 26/07-2012 09:54 26/07-2012 09:54
Har også den nye iPad. Er super glad for den. Den er lynhurtig og super pålidelig. Grib den i farten og tag den med overalt. Nem at have med både i bilen og på båden.
Bruger den faktisk mere end jeg bruger min laptop nu :)
#9. Det problem har jeg ikke, den fungerer bare.
:D :D

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger Carinamor (Inaktiv) - 26/07-2012 10:44 26/07-2012 10:44
Kan slet ikke undvære min :P

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Superbruger SogneprQsten (Inaktiv) - 26/07-2012 12:58 26/07-2012 12:58
Man kan også få sig en "mappe"/omslag.
Som når den åbnes op skyder et tastatur ud, så du faktisk har et skrive venligt tastatur til iPad.
Den kan selvfølgelig også åbnes på anden måde, så du ikke får et tastatur ud.
Men kun har din skærm :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Bruger Bailey123 (Inaktiv) - 26/07-2012 18:13 26/07-2012 18:13
Du kan også bruge et trådløst tastatur til din iPad via blue tooth, måske du har sådan et allerede til din pc :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #14
Bruger lul1971 (Inaktiv) - 27/07-2012 16:34 27/07-2012 16:34
Man kan ikkemputte billedermind her på siden hvis man bruger ipad. Eller også skal det gøres på en måde jeg ikke har fundet ud af :P Det synes jeg er ret irriterende. Som nævnt er der også nogle rullemenuer der ikke duer. Men ellers er jeg gladmfor min.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #15
Bruger lul1971 (Inaktiv) - 27/07-2012 16:36 27/07-2012 16:36
(bortset fra jeg alttid kommer til at trykke på m i stedet for mellemrumstasten :P )

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #16
Superbruger mallen.dk (Inaktiv) - 27/07-2012 17:44 27/07-2012 17:44
Jeg har en ipad, og den er lækker at have med på små rejser indenrigs f.eks. i toget eller lignende, men som arbejdsudstyr er den ikke meget bevendt uden specieltudviklede app's. Tror det er meget hvad man har behov for, for min er efterhånden kun blevet en enhed jeg bruger til at høre musik fra Spotify på... og det er lidt trist ;O)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #17
Bruger Park (Inaktiv) - 30/07-2012 01:41 30/07-2012 01:41
jiki7171 skrev :
Ja nu skal jeg jo sidde på kontor og snakke med kunder der kunne den jo også være god til at skrive ting ned og tage med ud til kunderne og skrive ned på istedet for papir og blyant..
Vi har været i bilka og prøve de forskellige tablets og den det fungere bedst er nu ipaden jeg har ellers altid sagt at den eneste grund til alt fra dem er så dyrt er fordi det er moderne, men ipaden slår nu samsung langt hen af vejen..
Men hvis man har en stationær og en ipad så er det nok en god combi har jeg ret? Og jeg prøvede forskellen på ipad 2 og 3 og syntes det er en stor forskel i kroner bare for en bedre skærm!

Der er også ret stor forskel på kameraet i 2'eren og 3'eren - det er til grin det kamera i 2'eren, men faktisk fornuftigt i 3'eren! ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #18
Bruger Lappedasker (Inaktiv) - 30/07-2012 22:52 30/07-2012 22:52
Jeg har en iPad 1 og den nye 3er. 3eren er super fin. Vi bruger vores hver aften i sofaen er rigtig glad for den. Kan anbefales :P

Annoncører
Annoncører