Kan dette Project lykkes?? paradiskfisk.. drivhus.. murebalje..

Postet under : Akvariesiden.dk - Labyrintfisk
Visninger : 1098

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Oscar Juul (Inaktiv) - 13/06-2012 18:03 13/06-2012 18:03
Hejsa alle sammen ;)

Jeg har fået en skør idag på hjernen :|
har nemlig en stor murebalje 100liter+ og har set folk smide Paradisfisk deri om sommeren.

Men så tænkte jeg at hvis den stod i vores drivhus, kunne den så stå ude hele året rundt??
bare sådan med en trio paradis fisk.

Hvis det kan lade sig gøre...

Skal der så nogen form for pumpe/elefantfod i??
Og hvorfor nogle planter er gode andemad,vandpest eller hornblad måske??
Kommer der for mange alger på en varm sommerdag??

Inden jeg spørger om mere må jeg lige vide om,
min idé helt ude at svømme? *skeptisk*

Håber på nogle gode og seriøse svar ;)
Hygge fra Oscar, og så krydser vi finger for kampen der er igang :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger BastianT (Inaktiv) - 13/06-2012 20:50 13/06-2012 20:50
Hej oscar tror ikke det er godt den står i drivhuset om sommeren, for der kan blive ret varmt. men om sommeren uden for kan det nok godt lade sig gøre hvis været er godt og du har noget pumpe/filter og den ikke står direkte i solen (:
Mvh bastian

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Superbruger jacob - 13/06-2012 21:07 13/06-2012 21:07
#1 Der er en hel del tråde om akvariefisk på "friland" og vist også nogle artikler. Jeg kan huske at der har været en helt specifik tråd om makropoder og murerbaljer. Det er derfor altid en god idé at lave en søgning inden man opretter en tråd :)

#2 Makropoder er ret temperaturtolerante, og jeg helt sikker på at de fint ville kunne undvære pumpe/filter...

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
flyvefisk (Slettet) - 13/06-2012 21:40 13/06-2012 21:40
Tror du skal droppe det projekt, da der nok vil blive for varmt sommer og for koldt vinter

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Oscar Juul (Inaktiv) - 14/06-2012 18:36 14/06-2012 18:36
Har nu genopfrisket en del af de gamle tråde om makorpoder.
Hmm vandværdier,planter og m.m har jeg fundet ud af men alle har dem kun ude om sommeren :o

Så..
hvis de nu kunne klare vinteren i drivhuset mod #4 mening.. jeg kunne måske sætte noget varmeholder papair et eller andet rundt om??
og så kunne de jo komme ud om sommeren som i NDR's tråd kan det så gå måske?? *uhh*

// Oscar J

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger NDR (Inaktiv) - 14/06-2012 18:49 14/06-2012 18:49
Om vinteren har vi nogle gange -15 grader...og om sommeren vil der måske i et drivhus være 50 grader....det kan ikke lade sig gøre som også der står skrevet i #4
Men en god ide med makropoder, men de skal ind i et akvarie, inden det bliver for koldt, og først ud når det er varmt nok.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger Oscar Juul (Inaktiv) - 14/06-2012 18:51 14/06-2012 18:51
hmmm... Det er vel da også pænt med en murebalje inden for?? ;)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
flyvefisk (Slettet) - 14/06-2012 19:26 14/06-2012 19:26
#5: Nu var det macropodus opercularis (Paradisfisk) der konkret blev spurgt om, og den skal man nok ikke holde i længere tid under 12-15 grader, og i forbindelse med opdrætseksperimenter, har jeg erfaret, at den begynder at mistrives når temperaturen kommer ret meget over 26-28 grader, så nok er den temperaturtolerant, men alt har sin grænse.

#1: Hvis du endelig ønsker at holde makropoder under lave temperaturer, kan du forsøge at få fat i Macropodus ocellatus, som bl.a. findes i nogle egne af Rusland. Den kan overvintre ved ned til 5 grader, men er til gengæld vanskelig at finde.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger Oscar Juul (Inaktiv) - 14/06-2012 19:49 14/06-2012 19:49
#8 Macropodus ocellatus hmm... Her kommer jeg lange fiskelister hos Unimati og tropeland :P

Annoncører
Annoncører