Mit nyopstartede akvarie: Indspil og idéer modtages med glæde...

Postet under : Akvariesiden.dk - Mit Akvarium
Visninger : 1140

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Spice1973 (Inaktiv) - 22/05-2012 22:38 22/05-2012 22:38
Hej Akvarister

Så lykkedes det mig at få mit budget-akvarie op og køre. Når man har en jyde gemt i maven tager tingene nogle gange lidt længere tid ;)

Der er tale om et 250-liters effectline akvarie på understel med heldækkende amatur og en Eheim spandpumpe (model 2224).

I bunden har jeg lagt en tynd flamingo plade på ca. 1 cm, 25 kg. ciclidesand og kalksten som står solidt plantet på bunden.

Jeg er startet op med fisk fra et nedlagt akvarie, bestående af noget Hongi, Estrea og Saulosi + yngel samt én Ancistrus Red.

Kom gerne med noget konstruktiv kritik på indretning - alle indspil modtages med kyshånd :)

Hvilke planter egner sig til chilider...? (noget som er let at holde)

Hvor mange Maller bør man have i en 250-liter bajle..? (én er nok for lidt)

Kan det være en idé med timer på styring at lys..? (kan man køre noget dæmper på - måske lave en overgang til noget natbelysning)

Har overvejet nogle små krebs, men er det en naturlig del af et sådan akvarie..?

De bedset hilsner
Martin

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Roflmao (Inaktiv) - 22/05-2012 22:46 22/05-2012 22:46
Hvilke planter: Nogle hurtigt voksene og nogle som der kan sidde fast, da cichlider vil spise dem eller rive dem op af jorden/bundlaget.

Hvor mange Maller?: Det afhænger af hvilke maller, jeg ville nok bare køre 1 malle som bliver stor og flot men ellers skaf dig 5-7 pansermaller der kan hygge sig.

Timer: Ja altid godt for at give fiskene en god rytme.

Krebs: ingen idé

Jeg synes det er et rigtig flot akvarie der ser meget naturligt ud med algerne på stenene! Baggrund og sten osv. passer helt perfekt sammen! held og lykke med det :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Spice1973 (Inaktiv) - 22/05-2012 22:51 22/05-2012 22:51

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Nat1987 (Inaktiv) - 04/06-2012 13:01 04/06-2012 13:01
Det ser godt ud... godt at se fiskene har fået et god hjem :-)

Annoncører
Annoncører