Hjemmeside

Postet under : Siden - Akvariesiden Offtopic
Visninger : 2480

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger KevinR - 20/05-2012 10:55 20/05-2012 10:55
Er der nogen der ved hvor man finder et godt sted at oprette en hjemmeside på og hvor det er gratis uden skjulte betalninger,
den skal være så enkel som mulig jeg skal bruge den til lystfiskeri og akvarier så den skal kunne indeholde mange billeder.

Findes der et sådant sted at oprette en hjemmeside på ?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger birkla - 20/05-2012 12:34 20/05-2012 12:34
Du slipper nok ikke for at betale domænenavn og evt. web-hotel. Noget af det billigste er vel 123hjemmeside.dk, men der er nok andre også.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Bacce - 20/05-2012 13:09 20/05-2012 13:09
Jeg tror desværre ikke at det kan betale sig længere at have gratis hosting.. det var ellers meget populært tidligere, og jeg har også drevet et firma med gratis hoteller, men da det blev for useriøst med hvad folk brugte det til, var der ingen ide med det længere... og da priserne er så meget i bund som de er, så kan det næsten ikke svare sig andet...

i dag bruger jeg selv gigahost.dk
Egentlig bruger jeg ikke selve webhotellet, men da det er billigere at bruge dem til mine mails, frem for at sætte en ny server op i strøm så har jeg valgt deres løsning... og det har skam en god stabilitet og i dag, siger de at det kan hoste dine sider for 1 kr om dagen.. og så får du selvfølgelig en regning fra DK hostmaster på 45 DKK om året...

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger mipe (Inaktiv) - 20/05-2012 13:28 20/05-2012 13:28
123hjemmeside.dk er da nok noget af det dyreste man kan hoppe på, til mindst 716 kr om året!

Jeg bruger selv One.com til 135kr om året.

Facebook har et sted hvor man kan oprette en side gratis og så er der jo også forskellige gratis blog muligheder, f.eks
Eksternt link www.blogger.com
Eksternt link www.blog.dk
Eksternt link www.dindebat.dk/blogs

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Villads (Inaktiv) - 20/05-2012 14:58 20/05-2012 14:58
Du må ha' set forkert mipe.
Jeggiver kun 285kr om året hos 123.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger mipe (Inaktiv) - 20/05-2012 15:49 20/05-2012 15:49
Det er det der står på deres hjemmeside 179kr i kvartalet: Eksternt link www.123hjemmeside.dk/pages/questions.aspx

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger KevinR - 20/05-2012 16:32 20/05-2012 16:32
Har oprettet en på 123 og 179 kr hver tredje måned er ikke alverdens penge,troede det var meget dyrere,men kan man kun lægge et enkelt billede op på hver side t.e.x når man opretter min fisk og kun et billede ?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger Villads (Inaktiv) - 20/05-2012 17:08 20/05-2012 17:08
#6 Ja, det er da sært.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger KimJ - 20/05-2012 17:45 20/05-2012 17:45
Man er vel fri til at bruge et andet HTML program end det uduelige setup de selv har udviklet? Jeg synes godt nok også det er dyrt. Jeg betaler ca. 250,- om året hos Match2web.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger midtvest123 (Inaktiv) - 20/05-2012 17:58 20/05-2012 17:58
Jeg vil anbefale dig bricksite.com
Fordelen er en ganske nem brugerflade,- og så er den Gratis!
Det vil sige... du kan tilkøbe tjenester - som en engangs-ydelse, hvis du ønsker lidt mere.
Et eller andet sted syntes jeg godt om den ide... du køber en ydelse - du får den - og ellers koster siden ingenting.

Et par af mine som jeg administerer på bricksite.com
Eksternt link http://ikast-skakklub.dk/velkommen
Eksternt link http://www.bricksite.com/V-strom
Det er så nemt at selv jeg kan finde ud af det :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
DK1991 (Slettet) - 20/05-2012 18:07 20/05-2012 18:07
Unoeuro.com jeg har været der siden 2003, aldrig nedetid

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Bruger Villads (Inaktiv) - 20/05-2012 18:45 20/05-2012 18:45
Nu forstår jeg mipe.

Mit hedder i123 Eksternt link http://www.i123.dk/

Det er stabilt og billigt. :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Bruger mipe (Inaktiv) - 20/05-2012 18:53 20/05-2012 18:53
Det kan bedre passe Villads og så er det jo endda samme pris som One.com ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #14
Bruger Villads (Inaktiv) - 20/05-2012 19:16 20/05-2012 19:16
:)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #15
Bruger johnnysks (Inaktiv) - 20/05-2012 20:54 20/05-2012 20:54
jeg har prøvet og få hoste mine hjemmeside ved One.com og Gigahost og har i tidens løbe (siden 2008) haft over 5hjemmeside :D i dag har jeg hoste min blogsite (Eksternt link www.johnnysks.dk ) ved Gigahost (som er billige) og så er min nye hjemmeside (Eksternt link www.dk-event.dk ) blivet hoste ved One.com fordi de har et godt billide-system som jeg bruger på den hjemmeside. - jeg har også hoste Internt link www.mariagerfjord-akvariefisk.dk ved Gigahost. Men den hjemmeside lukker jeg fordi det er dyrt og ha alle de hjmmeside online.

Jeg vil anbefale Gigahost fordi: Der er over 15gb plads til din hjemmeside og fordi det er billigt!!
Jeg kunne også anbefale One.com fordi: Du kan selv bestemme hvor meget plads (har selv købt 30gb) og ja det er nok dyrt men har også mange billeder og videoer fordi at jeg skal ha alt flytte fra mariagerfjord-akvariefisk og over på den hjemmeside :)

Håber du kan bruge mine anbefalinger :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #16
Bruger Akvarie West (Inaktiv) - 23/05-2012 08:15 23/05-2012 08:15
Jeg betaler 45 kr til DK_Hostmaster og 13,50 kr til Cliche årligt for at have akvariewest.dk. For det får jeg 100 MB hjemmeside, 5 e-mail-konti, HTML. Eksternt link http://www.clichehosting.com/dk/
Jeg er rigtig godt tilfreds, og har jævnligt købt flere domæne navne. Jeg kan ikke huske hvornår siden har været ned, den har nok været det en gang, for jeg har da haft akvariewest.dk i 12 år. :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #17
Bruger Villads (Inaktiv) - 23/05-2012 14:31 23/05-2012 14:31
Det var dælme billigt og jeg kan ikke huske at din side nogensinde har været nede når jeg har besøgt den.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #18
Bruger KimJ - 23/05-2012 17:01 23/05-2012 17:01
Det er da billigt! Det er også ret imponerende, at du kan holde din hjemmeside under 100 MB!

OP skriver at hans side skal kunne indeholde mange billeder, så 100 MB er måske i underkanten? Min egen side fylder f.eks. lige under 250 MB.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #19
Bruger Ullits (Inaktiv) - 23/05-2012 17:49 23/05-2012 17:49
ja, der er ikke plads til mange videoer med den plads...

jeg anvender den her Eksternt link http://webhosting.dk/DKK/prices.php?PHPSESSID=3348a34febb1ee4b5f6...
men så med en erhvervsløsningen, så der er plads til et godt stykke tid til det formål, får man behov kan det udbygges...

den lille model for joomla, wordpress, drupal osv. er på 10 GB så selv der er der rigtigt god plads til de fleste...og det koster sølle 10 kr. pr. md...
det eneste minus der er, er at man ikke kan opnå telefonsupport, men de er forholdsvis hurtige til at svare på mails...
10 postkasser er der med 20 mailadresser, mulighed for underdomæner, og ingen begrænsning på mailstørrelse eller på trafik...
jeg er sådan set godt tilfreds, tilsvarende løsninger som den jeg har, er normalt langt dyrere rundt omkring, hvad jeg giver på årsbasis koster ofte med den samme konfiguration andre steder det samme om måneden..

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #20
Malawimanden (Slettet) - 23/05-2012 19:13 23/05-2012 19:13
jeg bruger one der giver jeg 11.25r pr mdr ialtr 135 kr om året for 5 gb plads og 45 til domæne det er til at komme over

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #21
Bruger KimJ - 23/05-2012 23:18 23/05-2012 23:18
En lille sidenote; Der er ingen grund til at blive imponeret over at få tilbudt x-antal mailaddresser, når man kan oprette lige så mange man vil på Gmail.com, helt gratis.

Det er iøvrigt en god ide at have en mailboks der IKKE er knyttet til hjemmesiden, når man skal anmelde en fejl på den, som f.eks. at siden er gået ned og mailsystemet ikke virker...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #23
Bruger Psykologen (Inaktiv) - 27/05-2012 21:59 27/05-2012 21:59
Bruger selv One.com. De har lige udvidet lagerpladsen fra 3gb til 5gb. Jeg har aldrig haft problemer med dem, og de er vikrleig hurtige til at give besked hvis de er nede, og giver oplysninger i god tid inden de laver opdateringer mv, som kan påvirke driften.

Betaler selv 247,5 for mit domæne Eksternt link http://mail2me.me/ - Lidt dyre når det er et udenlandsk domæne.

Eller vedligeholder jeg hjemmesiden Eksternt link http://www.tinaslandkoekken.dk/ , som også benytter one.com, og det er virkelig lige til. Nemt at oprette mailadresser, hjemmesider mv, og nu er du på vej med et nyt program til at lave hjemmesider med, som jeg ser frem til at prøve :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #24
DK1991 (Slettet) - 02/06-2012 00:37 02/06-2012 00:37
Ja og glem alt om fri trafik, også selvom det står der.
Det findes nemlig ikke. Det står der kun for at sælge, og fordi også står hos alle andre hosting udbydere. De skal nok komme efter dig, hvis de mener du bruger for meget :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #25
Superbruger SogneprQsten (Inaktiv) - 02/06-2012 01:26 02/06-2012 01:26
Skal lige høre.
Nu har jeg lavet lidt i diverse CMS systemer.
Men hvordan er joomla?

I forhold til kodning? Jeg kan nemlig ikke kode.
Så er det nemt at finde et template og smække det op som man så redigere ud fra?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #26
Bruger Akvarie West (Inaktiv) - 03/06-2012 11:21 03/06-2012 11:21
KimJ skrev :
Det er da billigt! Det er også ret imponerende, at du kan holde din hjemmeside under 100 MB!
Det er ikke Eksternt link www.akvarieforretningen.dk jeg har til den pris. Den ligger hos ScanNet, og koster i alt 5000 kr om året.

Dem jeg har hos Cliche er Eksternt link www.akvariewest.dk , Eksternt link www.eheim.dk , Eksternt link www.fluval.dk , Eksternt link www.sera-foder.dk , Eksternt link www.akvariesider.dk , Eksternt link www.akvarieforretninger.dk . Det er da voldsomt meget billigere end en annonce i et blad eller på en internetside.
Eksternt link www.akvariewest.dk er den største af dem, med artikler o.l., men hvis jeg mangler plads, kan jeg bare smide billederne på en af de andre sider, hvor jeg slet ikke bruger de 100MB.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #30
Bruger alex3070 (Inaktiv) - 03/06-2012 13:34 03/06-2012 13:34
Nu ved jeg ikke, om det er det du vil, men hvis du vil slippe for at betalle, så lav da en facebook side :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #31
Bruger AndersGS (Inaktiv) - 04/06-2012 20:01 04/06-2012 20:01
SogneprQsten skrev :
Skal lige høre.
Men hvordan er joomla?

Så er det nemt at finde et template og smække det op som man så redigere ud fra?

Joomla er intet mindre end genialt! Det er for alle - nybegyndere og de mere hardcore. Man kan downloade templates hvor alt er klaret og man bare skal skrive artikler osv. man kan downloade millionvis af plugins til fx. facebook, downloadcenter, gallerivisning og jeg kunne blive ved..

Kan kun anbefale det!

Gantry framework er en af de bedre plugins og kombineret med et Rockettheme template, kan man virkelig nemt lave en prof. hjemmeside uden at kunne noget kodning(andet end de helt basale) - prøv at Google det lidt.. Nogle templates skal man betale for men de har også nogle flotte gratis. Der er mega meget hjælp at hente på fora på nettet.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #32
Superbruger SogneprQsten (Inaktiv) - 04/06-2012 22:32 04/06-2012 22:32
Takker Anders, det vil jeg kigge lidt på :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #33
Bruger johnnysks (Inaktiv) - 05/06-2012 11:58 05/06-2012 11:58
Jeg skrive tidliger at har købt et Webhotel ved One.com (webhotel med 30gb fri plads) og nu hvor jeg snart runder 3000 billedere på www.DK-Event.dk så kan jeg godt se at det måske var dumt og købe et hotel på One.com efter som vis siden skal udvides med mere plads, som den helt sikket skal så skal jeg til og betale for 60GB plads :( og så er det jo en anden pris som er snakken om, og så ved jeg ikke længe om det er billiget med et Webhotel der :D

Men et eller andet sted, skal mine billeder jo hostes for at andre kan se dem. Mine videoer bliver som mange andres hoste ved Youtube.

Hvor hoste i billedere hen? (jeg har før brugt Google!)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #34
Bruger johnnysks (Inaktiv) - 05/06-2012 12:01 05/06-2012 12:01
SogneprQsten skrev :
Skal lige høre.
Men hvordan er joomla?

Jeg har prøvet og laver hjemmeside i Joomla, og det måtte jeg opgive til fordel for phpfusion. Som jeg brugte i den del år på min første hjemmeside. (Eksternt link www.single-forum.dk ) den er idag lukket ned til fordel for andre hjemmesider (måske skal den sælges!) men det er rigtig nemt og der er mange danske hjemmesider som kan hjælpe med PHPfusion. Hvis det er noget som kunne bruges, så kan jeg godt anbefale en hjemmeside til dig

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #35
Bruger Elkongen (Inaktiv) - 05/06-2012 12:29 05/06-2012 12:29
Prøv at tjek hos ML-Hosting :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #36
Bruger Ullits (Inaktiv) - 05/06-2012 16:31 05/06-2012 16:31
jeg ved nu ikke om man kan sige at Joomla er nem, jo ... så længe man ikke skal opgradere noget som helst og førstegangsinstallationen kører, men jeg har nogle gange brugt både dage og uger for at luge ud efter den ene opgradering efter den anden der var gået galt, det er et af de store problemer med joomla og dokumentationen på de plug-ins, moduler osv. man installerer hen ad vejen er ofte lig nul.... smider man penge efter en app. så er det ofte kun som betaling for hjælp og den hjælp kan sagtens være lig nul og niks selv om du har betalt 100€ for 6 mdr. support... så der gør man sig ved at se sig for og undersøge hvordan supporten er bedømt inden man hopper ud i noget...
Hvis man af en eller anden årsag ser sig nødsaget til at opgradere Joomla til en nyere version, ja, de kommer nærmest i en lind strøm og vil du følge med så er man nødt til at opgradere på et tidspunkt i det mindste hvis man vil have sine app. fornyet med de nye features, for udviklingen stopper til de ældste versioner hvor udviklingerne på et tidspunkt kun arbejder videre med de nyere versioner så det er ikke altid man kan finde en app. til den version man har og vil man have den, er man så nødt til at opgradere og det er her der kan gå meget grueligt galt...
I øjeblikket er der en Joomla v. 1.5 - 1.6 og 1.7 samt en version 2.5 såvidt jeg lige husker...
og det er hamrende vigtigt at få foretaget backup af både sql-server og hvad man ellers har til at ligge af programmer, det kan være noget tidskrævende fordi der er tusindvis af filer i både moduler, osv... et backup på mit setup tager ca. 18 timer på en 10 Mb forbindelse... men alt er jo relativt og der er forskel på hvor mange data man har til at ligge, men billeder osv. trækker hurtigt en del plads... og øger dermed også tiden til backup, men hovedsageligt er det de mange små filer der er ekstremt tidskrævende når man anvender ftp...
i princippet skulle man kunne nøjes med et enkelt backup af selve siden og så bare forny eller jævntligt have backup af sql-serveren da den egentlig styrer konfigurationerne af de forskellige ting og holder på en hel del af dataene også, i det mindste i tekstformat... men man skal ikke tage det for givet, der kan sagtens være moduler, app's osv. der også har konfigurationsfiler til at ligge rent fysisk i diverse biblioteker/foldere eller hvad man kalder dem og har man ikke backup af den slags og noget går galt, så kan man nemt komme på s......

Så når man starter vil jeg foreslå at man gør det i det små og så får tingene arbejdet virkelig godt igennem og det er bestemt ikke nogen hæmsko at kende til css, html, php for ikke at tale om java... og for den sags skyld også xml.... så det...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #37
Bruger AndersGS (Inaktiv) - 06/06-2012 11:16 06/06-2012 11:16
Ullits skrev :

og det er hamrende vigtigt at få foretaget backup af både sql-server og hvad man ellers har til at ligge af programmer, det kan være noget tidskrævende fordi der er tusindvis af filer i både moduler, osv... et backup på mit setup tager ca. 18 timer på en 10 Mb forbindelse...

Eller sørg for at have en udbyder der tager backup for dig ;) Hos surftown har jeg aldrig taget back-up og det har virket.

... og skal da lige hilse og sige at det blev testet under den temmelig massive regn sidste sommer :) Eksternt link http://blog.surftown.dk/hvor-meget-er-7-millioner-liter-vand/

Indtil videre har joomla ikke kostet mig noget, men kreditkort/betalings-moduler og den slags koster naturligvis.

IMO er det spild af penge at købe support, idet der er SÅ meget hjælp at hente på forums, og i kraft af der er så mange brugere så kan man stort set altid få et svar - og lige meget hvor langt ude ens problem er, er der næsten med sikkerhed mange andre der også har prøvet det.

Men ja, største ulempe ved joomla er at det er open source, så alle kan lave moduler og plugins, hvilket kan gøre det ret besværligt at hoppe fra én version og op til en anden, idet de ikke nødvendigvis er kompatible.

Jeg kører selv stadig på 1.5.20 og da der er tale om en mindre/ikke kommerciel hjemmeside, så ser jeg ingen grund til at opdaterer.

Om joomla er det bedste valg til en kommerciel side, er jeg ikke sikker på. Men til private hjemmesider synes jeg det er vildt godt!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #38
Bruger dendro46 (Inaktiv) - 08/06-2012 20:19 08/06-2012 20:19
Prøv Eksternt link http://www.one.com/da/ den koster 11,25 kr. pr. måned.
Den er jeg meget tilfreds med.
Hilsen Vagn

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #39
Bruger sblack (Inaktiv) - 13/06-2012 00:23 13/06-2012 00:23
midtvest123 skrev :
Jeg vil anbefale dig bricksite.com
Fordelen er en ganske nem brugerflade,- og så er den Gratis!
Det vil sige... du kan tilkøbe tjenester - som en engangs-ydelse, hvis du ønsker lidt mere.
Et eller andet sted syntes jeg godt om den ide... du køber en ydelse - du får den - og ellers koster siden ingenting.

Et par af mine som jeg administerer på bricksite.com
Eksternt link http://ikast-skakklub.dk/velkommen
Eksternt link http://www.bricksite.com/V-strom
Det er så nemt at selv jeg kan finde ud af det :D

Enig har selv bricksite.com

se selv min udgave (Eksternt link www.susanblack.dk ,side med hundetræning)
har brugt engangs betalinger til eget domænenavn samt tilkøb af plads til billeder samt kalender og nyhedsbrev.... men der er engangsydelse.... nu koster den mig domænet 45kr om året...
brugt ialt ca. 1500kr igennem 2 år. grundet den også kan laves om til webshop....

Annoncører
Annoncører