Malawi krabbe - yngel

Postet under : Cichlider - Afrika - Malawi - Generelt
Visninger : 2395

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Ladymouse (Inaktiv) - 22/04-2012 11:05 22/04-2012 11:05
Har været så heldig at vores krabbe har fået unger...men hva nu ?
fik rengjort akvariet igår og fandt ca 30 unger i filtret, de går nu i et lille akvarie for sig selv...

Ved der stadig er unger i det store akvarie...men de er jo ikke bare sådan at fange ;)

Håber der er en eller flere herinde der har prøvet dette som lige vil hjælpe med at svare på et par spørgsmål

1. kan ungerne gå sammen og hvor længe? (ved jo at voksne ikke uden videre kan sammen)
2. kræves der noget specielt for at ungerne har det godt?
3. hvilken foder er det bedste til ungerne?

Håber som skrevet på en smule hjælp...og tak på forhånd ;)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger vedelsby (Inaktiv) - 22/04-2012 11:22 22/04-2012 11:22
Indlægget er rettet 22/04-2012 11:23 22/04-2012 11:23 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Jeg Købte en krabbe for et par år siden - den fik også en hel del unger.

Der går en del rygter om, at det ikke kan lade sig gøre, da de spiser hinanden, der er en artikel serie fra en der forsøgte sig med det i cola flasker her på siden. (Brugeren hed MOK - Link til tråd = Internt link http://cichlids.akvariefisk.dk/forum/thread/?ID=170821 )

Jeg gjorde intet ved det, men har i dag to år senere to krabber gående i mit 1080 L - begge krabber er afkom af det kuld. (Den oprindelig krabbe døde en mere "almindelig død" for et års tid siden)

--- ---

Jeg tror jeg ville lave rigtig mange huler, gemmesteder mv. Og så se hvad der sker - fodre blidt med små rejestykker, men ved ikke om det er rigtigt -

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Kolja (Inaktiv) - 22/04-2012 19:11 22/04-2012 19:11
Har hørt det stikker af hvis de bare har den mindste chance, så pas på du ikke lige pludselig har krabber i hele hytten.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Mofufo (Inaktiv) - 26/04-2012 15:55 26/04-2012 15:55
I kan vel ikke fortælle mig om hvor man kan købe sådan en krabbe?

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Ladymouse (Inaktiv) - 30/09-2012 19:55 30/09-2012 19:55
Lige en opdatering ;)
Ja så er det lidt over 5 måneder siden ungerne så dagens lys :D
Da vi ikke havde vildt mange muligheder valgte vi IKKE at gøre det store, udover at fordele dem i de 3 akvarier vi har (dog med et kort ophold for ca 40 af dem i en lille transport kasse)
Vi har haft en del dødsfald men det må man vel forvente *blink* (de er squtte store når de kommer ud og næsten umulige at fange)

Rigtig mange af dem har vi fundet i spandpumpen...og enkelte var faktisk ret store da vi fandt dem der...hehe

Idag har vi ca 8 tilbage....siger stadig ca.....da de gemmer sig vildt godt stadigvæk... men nogle er dog begyndt at komme frem.
Lidt vildt er det dog at der er meget stor forskel på hvor store de er i dag...

Det er lykkedes at tage billede af den ene af krabberne...en rigtig flot han krabbe :D billedet er ikke af bedste kvalitet....men man kan da se det er en han ;)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Michael_F (Inaktiv) - 02/10-2012 21:29 02/10-2012 21:29
Fantastisk :D Sådan nogle kunne jeg godt tænke mig i mit akvarie!

Annoncører
Annoncører