Endelig unger, mangler råd!?

Postet under : Cichlider - Afrika - Malawi - Generelt
Visninger : 1849

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger C_V (Inaktiv) - 25/02-2012 19:49 25/02-2012 19:49
Hejsa..

Har for første gang opdaget en af mine Malawi Cighlider bærer på unger, og mangler i den forbindelse lige et par gode råd. Regner med at sætte hende i et akvarie for sig, er det ikke det optimale, lige nu går hun i en føde kasse.
Jeg tænker også, hvad hvor længe skal hun gå med ungerne efter hun ikke bærer på dem mere?
Hvornår vil i lukke dem tilbage i akvariet?
Er det nogle forehold der kan anbefales at hun og ungerne får i den separate akvarie?
Hvad med foder til dem, er der noget jeg skal være opmærksom på?

Håber i kan hjælpe mig lidt :)
Er der ellers noget jeg bør vide må i lige sige til..

Hilsner herfra ..

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger dan pedersen (Inaktiv) - 25/02-2012 20:02 25/02-2012 20:02
Hej tillykke med din fisk... Der går ca 20 tul 30 dage fra hunnen får skuffe til hun slipper dem ud det kommer lidt an på hvor mange unger hun har plads til. Jeg tømmer ungerne ud når der er gået 21 dage så er de klar til at svømme lidt rundt.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Blå Ahlan (Inaktiv) - 25/02-2012 20:06 25/02-2012 20:06
Jeg plejer bare og lade hunnen gå i akvariet, indtil de 3-4 uger er gået. Så fanger jeg hende op, og får hende til og spytte dem ud i en skal, og så bare tilbage i baljen med hende :) Den første tid efter fodre jeg altid med cyklops, for de er så små, og fordeler sig ud i vandet, så alle ungerne får noget. Efter lidt kan du begynde med knust flagefoder, da vil de gå op til overfladen og tage det

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger dan pedersen (Inaktiv) - 25/02-2012 20:10 25/02-2012 20:10
Tøm hende ud istedet for a vente på hun selv gør det for du han aldrig være sikker på om hun vil æde ungern kort tid efter hun har sluppet dem ud.

ellers skal der være mange små huler de kan gemme sig i....

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger C_V (Inaktiv) - 25/02-2012 20:14 25/02-2012 20:14
Okay, ja for er helt ny på området, så det er godt med nogle gode råd. Jeg tænker bare, skal man få hende til at spytte dem ud, de kan måske ikke gå med moren til de er store? :)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger C_V (Inaktiv) - 25/02-2012 20:15 25/02-2012 20:15
Nå okay, ja der fik jeg mit svar :) Men fint at vide det, det skulle jo helst ikke være tilfældet .. Men hvordan gør i det?

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger Kolja (Inaktiv) - 26/02-2012 02:41 26/02-2012 02:41
Selv om det er længe side jeg har tømt i hun for unger.
Så glæder jeg mig til at gøre følgende igen:
-Vente en 3-4 uger, lidt efter art.
-Fylde en stor skål med vand fra hendes akvarium.
-Fange hende.
-Holde hende nede i skålen med vand og forsigtigt trykke med små tryk på siden af hendes hoved omkring munden. Det vil få hende til at spytte ungerne ud. Jeg har altid ladet hende beholde nogle unger. Så hun ikke bliver alt for deprimeret over kidnapningen af hendes afkom ;(
-Tilbage med hende hvor hun kom fra.
-Unger i et opdræts akvarium.

Knæk og bræk, som vi siger når der skal fanges havørreder, det samme gælder vel her ;)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger C_V (Inaktiv) - 26/02-2012 09:57 26/02-2012 09:57
Okay, det må jeg prøve :) Men er nu ikke helt klar over hvor gamle de er, men man kan tydeligt se at der er noget hun bærer rundt på inde i munden, og hun vil ikke spise. Men nu er hun jo lukket fra, hvornår vil i begynde at fodre hende igen, når hun er tømt for unger?

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger calon (Inaktiv) - 26/02-2012 10:13 26/02-2012 10:13
hvis du er så uheldig at tømme hende imens hun har æg gør du følgende :
du ska ha en te pose af stof den ligger du æggene i og sæt :D ter ned i akvariet så te posen sidder fast på rammen men æggende er under vand, så skal du ha en lille pumpe der ikke er for kræftig den sætter du i modsatte hjørne så udstrømningen peger over på te posen, på den måde bliver æggene iltet og har samme forhold hos moren.
denne metode er altid lykkedes for mig ingen af fiskene er døde og alle æggene er udklækket.
når alle æggene er udklækket skal du lade ungerne være i posen en enkelt dag.
så er de klar til at komme i akvariet, så længe ungerne har en æg sæk på sig tager de ikke rigtigt føde til sig men når den er væk skal der fodres med cycklobs som en anden skriver eller lidt artemia men pas på med artemia, for hvis man for puttet for meget i kan det godt rådne på overfladen :D
god fornøjelse og knæk og bræk :D :D :D

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
aalborgmalawi (Slettet) - 08/04-2012 10:04 08/04-2012 10:04
er det wf eller hvordan, hvis ikke så havde jeg ikke gjort noget.
andet end at lade naturen gå sin gang :)

Annoncører
Annoncører