Hvad kan blive bedre her på siden?

Postet under : Siden - Informationer
Visninger : 7918

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Udvikler Sponsor Kviller - 10/02-2012 08:58 10/02-2012 08:58
Der har her det sidste stykke tid været en del brokkerier og utilfredse brugere, det er vi bag siden, selvfølgelig kede af og opmærksomme på, men vi mangler stadig lidt konstruktiv kritik, som vi rent faktisk kan bruge til at rette op på de mangler og fejl der eventuelt skulle være.

Personligt gider jeg ikke at høre på brok, som ingen er skyld i eller over brugere imellem. Vi kan ikke være pædagoger og prøve at formidle mellem interne stridigheder, selvom mange efterhånden tror det.

Hvad KAN vi rent faktisk gøre, det vil jeg hellere høre end alt det andet fnidder. Skal vi slå hårdere ned på brugere, som vi gjorde før i tiden, slette flere indlæg? Skal vi helt lade siden sejle og lade alle sidde og svine hinanden til?

Husk at siden her er beregnet til at diskutere fisk, produkter og akvariehold - Ikke til at diskutere priser, forhandlere og andre knallert tråde. Skal vi fjerne Offtopic helt og kun tillade akvaristisk indholdende tråde..

Kom med gode idéer og konstruktiv kritik - Vi behøver ikke mudderkast i endnu en debat.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Superbruger malawicarsten - 10/02-2012 09:07 10/02-2012 09:07
der mangler klart en rubrik: modtages

hvor man evt kan betale for at folk vil tage i mod ens ting :D B)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Ole H (Inaktiv) - 10/02-2012 09:26 10/02-2012 09:26
Uha, jeg synes den er svær.... Vi er jo alle blot mennesker med de forskelligheder dette bringer med sig, og at holde disse på et niveau hvor der undgåes brok og ballade, der slipper selv mine bedste evner op (men det er vel også der du er landet kære Kviller?)....

Jeg gør selv det, at jeg blander mig der hvor den "musik" der spilles er en jeg kan lide at høre på og forsøger i andre tråde, at lade være med at blande mig, og hvis jeg blander mig, så være anstændig og holde en kammertone hvor alle stadigvæk sidder ned! (forsøger er vist the key word her)...

Det kan da sagtens være at en mere synlig ageren ud fra det gældende regelsæt ville være nogle til nytte, mens andre med det samme vil råbe diktatur. Det er nok mere et spørgsmål om en generel opdragelse, KimJ´s senere indlæg er et godt eksempel, der leder os fjolser i den rigtige retning, på en fin og elegant måde.

Det der i min verden skaber den største knude af utilfredshed, er de få der er udenfor pedagogisk rækkevidde og blot vil profilere sig. Denne profilering ville jo bestemt være god, hvis den så drejede sig om vores hobby, men det er blevet mere og mere op i tiden, at lander man et nyt sted, så påkalder man sig opmærksomhed med det samme, af forskellige årsager....!

Jeg tror det var KimJ der skrev at man måske skulle finde tonen og se hvordan andre gebærder sig herinde, og det er i og for sig den helt rigtige vej at gå, og det tror jeg egentlig også der er rigtig mange der gør, men når der så med meget jævne mellemrum dukker "smædetråde" op, ja så kan dette jo i sagens natur give anledning til at "sådan gør man her", det gode moralske klima der leves efter i den virkelige verden ser ud til at være ophævet når talen falder på Nettet. Et generelt problem fornemmer jeg.

Der bliver gjort et fantastisk stykke arbejde herinde, ingen tvivl om det, men det slider jo jer adm,s ned, at det hele tiden er en børnehave der skal passes og ikke en hobby der kunne give så mange fantastiske oplevelser.

Jeg vil fremover tænke mig om to gange, før jeg lufter tanker og meninger herinde, og dermed arbejde for et bedre AS der hvor jeg kan gøre en forskel, nemlig her hos mig....!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Ole H (Inaktiv) - 10/02-2012 09:45 10/02-2012 09:45
Ja undskyld, men der popper lige en tanke op for mit indre øje....! Hvad gjorde v med ungerne den gang de var små? vi gav dem en belønning. Det kan være at et point system, kunne gøre livet lidt mindre besværligt herinde.

Et æreskodex, hvor man fik tildelt point ved f.eks. positiv behandling af nye og generelt folk herinde, point for en god og velovervejet tråd med bred interesse, point for god dokumentation omkring indlæg og tråde. Der er sikkert mange andre pointgivende ting jeg ikke lige kan få øje på her.....

Blot et lille tankespind...!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Bo Jensen (Inaktiv) - 10/02-2012 09:49 10/02-2012 09:49

Nu har jeg gennem lang tid holdt mig væk fra debatten her på siden, men dit indlæg får mig til at lige ville blande mig lidt igen.

Som det hele tiden kan ses på forsiden, så er off topic nok der hvor der sker mest desværre.

Hvordan får vi en bedre tone uden alt det brok, jo efter min mening, så vil det være en god idé at lave forsiden om så der ikke er plads til mere end 3 nyeste off topic emner og ellers holde fast i den nye linje med ikke at lade admins blande sig mere end højest nødvendigt, og når det er nødvendigt, så slå hårdt ned.

Jeg tror hvis off topic bliver stoppet helt så vil vi se alt for meget udenoms snak i de forskellige tråde og det skal vi for alt i verden undgå. De enkelte tråde skal holdes så tæt til emnet som muligt.

Kunne der under overskriften, når man opretter en tråd stå noget ala " ER DU SIKKER PÅ DENNE OVERSKRIFT BESKRIVER DIT SPØRGSMÅL" ?

Så mine forslag til en bedre side og ikke mindst en bedre tone uden alle disse tråde med brok er helt konkret.

- Mindre plads til off topic på forsiden.

- Forsøge at sikre bedre overskrifter fra trådstarter.

- Når admins finder det nødvendigt at gribe ind i en tråd, så skal det gøres hårdt og kontant.

- Ens regler for alle og om alle. Om man er forhandler, sponsor eller bare bruger.

Det var bare lige mine synspunkter.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Udvikler Sponsor Kviller - 10/02-2012 10:04 10/02-2012 10:04
Lige for en god ordens skyld, så er AltumKeld ikke slettet pga hans indlæg her i tråden - og så vil vi ikke diskutere det yderligere her.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger jery (Inaktiv) - 10/02-2012 10:05 10/02-2012 10:05
#7: og den post kunne du undgå ved at fjerne hans indlæg!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger jery (Inaktiv) - 10/02-2012 10:12 10/02-2012 10:12
#9: aner ikke, hvad du skriver om, uopdragne knægt. Jeg er ikke admin.
Kviller: hva' med hurtigt at luse irrelevante indlæg ud + spærre den nye og interessante bruger?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger Ole H (Inaktiv) - 10/02-2012 10:16 10/02-2012 10:16
Undskyld igen, sidder lige og smiler stort...!

Det magiske tal er mellem 2-6 indlæg, man har de bedste intentioner, man beder om positiv tilgang, man tigger om en tråd i ro og fordragelighed, men alligevel suser de forsmåede ind, opretter en "lyn" profil, kaster muder og væk igen, det er da ærgeligt...!

Hvad med en 24 timers godkendelsestid, så man efter 24 timer skal bekræfte at man rent faktisk har læst og forstået regelsættet og at man mener at man vil bidrage til et ordentligt fællesskab?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Bruger KevinR - 10/02-2012 10:17 10/02-2012 10:17
#1 Som webmaster er du den der burde gå ind og sige at sådan her vil jeg have det,og det burde gælde overfor såvel brugere,admins og forhandlere.

Som ex. kan nævnes at en af danmarks største website lystfiskerforum,styres af en person uden hjælp af admins,hvorfor kan det fungere når denne side ikke engang kan styres af en flok admins,måske fordi der er for mange admins.

Admin systemet er også lidt rodet,admins der har et specefikt område t.e.x ungefødere går ind og blander sig i tråde der er udenfor deres område,admins der går ind og svarer med kun offtopics i tråde der omhandler noget seriøst,uden at bidrage med noget,det er vel den admin der hedder Hugo en mester på og på den måde bliver mange tråde ødelagte der kunne have haft en meget længere levetid og meget mere fakta.

Lad en enkel admin bliver supermod.,og at det er den eneste af admins der kan låse tråde,på den måde blivr behandlingen lige overfor alle brugere.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Bruger KimJ - 10/02-2012 10:18 10/02-2012 10:18
Der er lidt hakker i debatten, da der er lavet nogle sletninger hvor der efterfølgende er kommenteret til. Beklager!

Den "nye og interessante bruger" er hverken ny eller interessant, men bare en gammel kending der ikke har stolthed nok i livet, til at blive væk fra steder hvor han selv ved han er uønsket.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #15
Bruger Dusetagu (Inaktiv) - 10/02-2012 10:50 10/02-2012 10:50
Jeg vil stadig mene på trods af du har givet klart udtryk for det aldrig kommer til at ske, at siden skal gøres til betalingsside. Feks et oprettelsesgebyr på 30kr eller deromkring, det vil formodentligt fjerne nogle af ballademagerne som nok ikke gider betale hver gang de får en profil lukket.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #16
Bruger KevinR - 10/02-2012 10:53 10/02-2012 10:53
#14 *blink* *blink* *blink* der er vistnok en der har taget hobbyen for seriøst,sikke en nar (undskyld mit sprogbrug)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #18
MiaC (Slettet) - 10/02-2012 11:04 10/02-2012 11:04
#12 Vi er alle frivillige, og tro det eller lad være men (TADAAAAH) vi har alle et liv uden for siden.
Hvis kun 1 admin havde de muligheder du omtaler, ville det hurtigt ende med at de personer som laver alt balladen ville holde øje med om den givne admin er online.
Det sker ofte at der kun er en admin er online, hvis denne ikke havde mulighed for at gribe ind overfor ballade trådene, hvad skulle denne så stille op? Nogengange er det så gral det som skrives at man kan være nødsaget til at gribe ind omgående, uden varsel, og i ekstreme tilfælde slette brugeren.

Vi har også været ude for at nogle få utilfredse brugere oprettede nye profiler, og igennem disse, klistrede forsiden til med tråde som f.eks. ADMIN ER //¤"#""¤
I tilfælde af vi fulgte dit ønske, ville vi i ovenstående situation være nødsaget til at vente på, at den admin som havde muligheden for at fjerne indlæggene ville komme online, dette kunne måske vare et døgn +/-.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #19
Bruger jery (Inaktiv) - 10/02-2012 11:15 10/02-2012 11:15
Indlægget er rettet 10/02-2012 11:16 10/02-2012 11:16 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

#18: i de gode gamle dage delte bribbermanden og mig sæl døgnvagten, når der var uvejr undervejs. Det fungerede aldeles upåklageligt - så det kan sagtens lade sig gøre.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #20
Bruger brib - 10/02-2012 11:16 10/02-2012 11:16
Indlægget er rettet 11/02-2012 07:10 11/02-2012 07:10 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Det kan vel for pokker ikke være så besværligt at følge de få regler der er her på siden . Ligesom ude i det rigtige samfund er der regler - Feks. kører man ikke 80 km gennem en zone hvor der er skolebørn der skal passere vejen - eller drøner med 130 gennem byen bare fordi man synes det er skideskægt at se de gamle rotere lidt hurtigere med kørerstolene . Respekter nu hinanden bare en anelse , så bliver det hele meget nemmere .

De sidste par dage har de længste tråde været brok - Brok i små mængder er ok - men konstant brok gør at man mister lysten til at deltage på et site .

Prøv nu at skimme det negative fra og lad os få nogle ordentlige debatter - dvs : Debatter der kører længere end 5 indlæg før de er overskrevet .

Regelsæt

Admins er her for din skyld og arbejder for forummets bedste. En almen regel på forummet er, at man skal forsøge at holde en sober tone og vise andre brugere respekt. Formålet med reglerne er at skabe en god stemning og trygge forhold for alle brugere af websiden.

Som bruger af debatforummet på AS får man en enestående mulighed for at udveksle erfaringer med nogle af de mest passionerede akvarister på nettet. Til gengæld for dette privilegium, forventes man at deltage i en positiv debat hvor alle, efter bedste evne, yder det de kan til alles fælles bedste.

Det indebærer at man kommunikerer på en måde som alle kan være tjent med, og generelt udviser en adfærd der er til gavn for siden som helhed, og de andre brugere i særdeleshed.

Nedenstående regelsæt skal derfor ikke opfattes som en facitliste der viser hvad man skal undgå for at blive erklæret uønsket, men snarere ses som en række eksempler på adfærd der med sikkerhed vil få konsekvenser!

Betegnelsen "Websiden" i nedenstående regelsæt dækker over samtlige sider i netværket.

Forumregler

§1 Ved oprettelse af en bruger på Websiden, må man ikke opgive forkert navn.

§2 Vær venlig mod og respekter andre brugere og deres opfattelse på forummet.

§3 Udhængning, personangreb samt spredning af negativ information om/mod enkelt personer er ikke tilladt. Overtrædelse af denne regel ses som meget alvorligt og får ALTID en konsekvens i form af en advarsel eller udelukkelse fra forummet.

§4 Negativ omtale af forretninger/forretningsindehavere er ikke tilladt . Har du et problem med en forhandler, så tag direkte kontakt til denne - Websiden vil under ingen omstændigheder acceptere at siden bruges til at ovennævnte udhænges offentligt.

§5 Information som IP-adresse og e-postadresse gemmes og kan/vil anvendes ved brud mod reglerne. Websiden logger tid, data samt IP-adresse på samtlige postede indlæg. Ved grove forseelser vil Websiden rette henvendelse til brugerens internet-leverandør eller tage kontakt til retslige instanser.

§6 Indlæg og tråde kan låses ellers slettes, hvis admins finder der er sket et brud på reglerne. Admins forbeholder sig retten til uden varsel at slette indlæg og brugere, hvis det vurderes at reglerne er blevet brudt. Efterfølgende skal brugeren informeres om, hvorfor indlægget eller brugeren er blevet slettet, og i forhold til hvilken regel det er sket.

§7 Diskussion om låsning og sletning af tråde og indlæg tages op med admins over beskedsystemet og aldrig over forummet.

Markedsføring og reklame

§8 Annoncering af produkter må under ingen omstændigheder ske på forumet. Forhandlere skal bruge forhandlerforummet.

§9 Markedsføring og diskussioner af produkter må ikke forekomme på forumet af personer med økonomiske interesser for produktet, med mindre det specifikt er for at svare på spørgsmål om produktet, stillet af andre brugere.

§10 Såfremt en bruger sælger så mange fisk/udstyr at admins vurdere at denne bruger er forhandler, så kan denne bruger miste retten til at annoncere i det private annoncemarked. Denne kan så annoncere i annoncørernes annoncemarked mod et fast årligt beløb.

Grunde der sandsynligvis fører til at admins vurdere en bruger som værende forhandler. Alle kriterier behøver ikke være opfyldt på samme tid:

•A) Brugeren har sin egen hjemmeside, hvor denne altid har et forskelligt udvalg af fisk til salg.
B) Brugeren opkøber fisk fra private, med henblik på videresalg
•C) Brugeren opretter ofte nye annoncer på Websiden("Ofte" er admins skøn)
•D) Brugeren reklamerer med åbningstid.
•E) Brugeren importerer fisk som denne videresælger.
•F) Brugeren har et CVR nummer. Manglende CVR nummer fritager ikke en bruger fra at kunne defineres som forhandler.
•G) Brugeren sælger nyt udstyr

§11 Ingen forretninger der er forhandler af akvariefisk må poste billeder i forum. Her er undtaget sponsorer. Dog må billederne ikke præsenteres på en sådan måde at det er reklame for en ny eller kommende sending. Hertil skal forhandlerforum benyttes.

Ophavsret og brugsret

§12 Når man uploader billeder, artikler eller artsbeskrivelser, så giver man Websiden brugsret til materialet. Det betyder at Websiden må anvende materialet i den form og på det sted brugeren har uploadet det. Brugeren har ophavsret til materialet og kan bruge det i alle de sammenhænge denne ønsker, men kan ikke forlange Websiden fjerner materialet igen fra websiden.

Copyright 2007 Akvariefisk.dk | Siden - information | Betingelser for anvendelse | Politik om persondata | Todo | Online liste

Mvh. Bruger : brib

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #21
Bruger KevinR - 10/02-2012 11:30 10/02-2012 11:30
jery skrev :
#18: i de gode gamle dage delte bribbermanden og mig sæl døgnvagten, når der var uvejr undervejs. Det fungerede aldeles upåklageligt - så det kan sagtens lade sig gøre.

Jeg syntes dig og bribbermand (?) skulle geninsættes som admin,som de eneste der har med lukkning af tråde at gøre,lige netop det jeg mener med supermods.
Det vil afbelaste alm. admins og der ville blive en lige behandling for alle

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #22
Bruger henning andersen - 10/02-2012 11:32 10/02-2012 11:32
Har nu fulgt en del tråde igennem nogle år, og et af de største og tilbagevendene mudderkastnings problemer
er at folk ikke må udtale sig negativt om forhandlere / butikker. Det burde stå klart for enhver at siden, som jeg
har forstået det, finanseres primært af butikker og forhandlere, som selvfølgelig ikke selv vil betale for at blive
svinet til i et offentlig forum, det må man leve med på denne side, som det hænger sammen i dag ;) .
Med hensyn til et point system, ville det være på sin plads i købs / salgs øjemed, da alt alt for mange løber fra
deres aftaler, oftest uden at give besked. ;(
Ellers en super god side :) , hvor der som i alle forums altid findes uheldige elementer *skeptisk*

mvh. Henning..

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #23
Bruger Bo Jensen (Inaktiv) - 10/02-2012 11:40 10/02-2012 11:40
Hvis sidernes brugere bare fulgte de simple regler der vil det slet ikke være nødvendigt at låse og slette tråde.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #24
Bruger brib - 10/02-2012 11:41 10/02-2012 11:41
Indlægget er rettet 11/02-2012 07:10 11/02-2012 07:10 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Bo Jensen skrev :
Hvis sidernes brugere bare fulgte de simple regler der vil det slet ikke være nødvendigt at låse og slette tråde.

Her er vi helt enige

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #25
Bruger brib - 10/02-2012 11:54 10/02-2012 11:54
Indlægget er rettet 11/02-2012 07:11 11/02-2012 07:11 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

KevinR skrev :
jery skrev :

Jeg syntes dig og bribbermand (?) skulle geninsættes som admin,som de eneste der har med lukkning af tråde at gøre,lige netop det jeg mener med supermods.
Det vil afbelaste alm. admins og der ville blive en lige behandling for alle

bribbermand er vist mig :-)

Regler er møgirriterende , for det er nogle der skal følges , og af og til passer reglerne ikke med hvad man selv ønsker.

Det kan selvfølgelig give nogle konflikter - Men ude i samfundet er der også en masse regler man synes er dybt åndsvage .

Vores Skraldespand må maks stå. 10 meter fra vej - vores står ( via fast stativ ) 10.30 meter fra vej - altså må jeg flytte min skraldespand de 30 cm nærmere vej , for ellers bliver den ikke tømt .

Nu har jeg det sidste års tid flyttet min skraldespand helt ud til vejen . Så undgår jeg balladen og min skraldespand bliver tømt uden problemer .

Hvis jeg nu havde været "krakiler" kunne jeg have nøjes med at trække min skraldespand de præcis 30 cm , og jeg er sikker på at skraldemanden ville døne ud med målebåndet og måle op at der var de der 10 meter fra stativ til vej .

Men ærligt talt - livet er altså for kort til at skændes om bagateller .

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #27
Bruger homes (Inaktiv) - 10/02-2012 12:24 10/02-2012 12:24
Min oplevelse er bla. at folk er blevet væsenligt mere uhøflige end i "gamle" tider. Jeg har været på sitet før for en del år tilbage før jeg blev syg og kan se store forandringer på måden der bliver skrevet og talt siden da, desværre ikke med mine øjne til det bedre.
Jeg har også lidt personligt dårlig erfaring nu vi er ved det, med at selv admin ikke svarer et ganske normalt spørgsmål, ingen svar ingen forklaring, ikke specielt professionelt. Jeg er fuldt ud klar over at i har hænderne fulde med jeres arbejde herinde men det retfærdiggør ikke et manglende svar. Det er konstruktivt kritik og bør opfattes som samme. Jeg har nu et par gange siddet med den fornemmelse at er man ikke inde i "varmen" ja så skal man ikke forvente et svar. Selv når man tilbyder folk hjælp på en eller anden måde så skal man absolut ikke forvente lyd retur, det gør mildest talt at man ikke gider besvære sig med at forsøge hjælpe mere, jeg bruger den lige igen, før i tiden hjalp man andre akvarister, dette var faktisk normalt at støtte hinanden samt afhjælpe hvor man kunne.

Jeg har stor respekt for folk med indleven og stor viden men igen der er en hårfin grænse på dygtighed uden at ligefrem skræmme de nye akvarister med hvilket desværre også er set i nogle debatter, det er bare at sidde på side linien og følge med.
Jeg har selv haft fisk siden 1975, hovedsageligt cichlider i all afskygninger (bortset fra syd og mellem amerikanske) og er fra den tid med Benny og Ingemann så man kan ikke sige at jeg er ny på dette område.

Jeg tilføjer lige at jeg ikke har negativt livssyn men er en glad personlighed, dette tændte bare lamperne og jeg følte det nødvendigt lige at få luften ud.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #28
Bruger homes (Inaktiv) - 10/02-2012 12:27 10/02-2012 12:27
For lige at tilføje at i gør et godt stykke arbejde så mit lille udbrud skal ikke ses som en generel tanke på det negative. *santa*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #29
Bruger mobe31 (Inaktiv) - 10/02-2012 12:47 10/02-2012 12:47
Et punkt der har vakt stor forargelse og irritation herinde, både for undertegnede, men så sandelig også for andre brugere, er de annoncer hvor folk vil modtage ting gratis.

Disse annoncer bliver placeret under "bortgives" hvilket er yderst ukorrekt, da disse annoncer ikke omhandler ting man vil bortgive, men derimod ting, som nogle (især en) bruger, prøver at tuske til sig.

Lige præsic det, har været til stor iiritation for mange herinde, og er, ( ihvertfald som jeg ser det ) hovedårsagen til en stor del af den sidste tids "ballade" herinde.

Jeg vil foreslå, at den admin. som sidder med ansvaret for annoncerne, konsekvent sletter ALLE disse problematiske annoncer.

Man kunne måske indføre følgene her på siden :

1. lav en rubrik der hedder "modtages".

2. Der kunne så evt. gives dispentasion, hvis vedkommende der ønsker at lave en "modtages" annonce kontakter admin. og kan "dokumentere" at, de ting der søges om, kommer til at gå til et godt formål. Det kunne være : institutioner eller lign..

Dette var blot en tanke og et forslag til Kviller som i sidste ende er den der tager beslutningerne.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #30
Bruger Mr.Frog - 10/02-2012 13:42 10/02-2012 13:42
Du er jo ikke tvunget til, at forære noget væk :P

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #31
Bruger Mr.Frog - 10/02-2012 13:53 10/02-2012 13:53
Måske er det tid til, at ledelsen laver et "hersker/domæne regelsæt" vedr dette emne.
Det kunne måske lyde sådanne:
Alle diskussioner og kommentarer vedr. sidens regelsæt, administrators udførsel af arbejde på siden, dvs låsning af tråde/sletning af kommentarer må ikke forefindes på siden. Alle overtrædelser af regelsættet medfører udelukkelse fra siden i 5 dage, hvilket oplyses via mail.

Så kan det være folk vågner op, da der hver gang en tråd kører af sporet helt automatisk kommer en promte reaktion fra siden og man får tid til, at "køle lidt af" og så kan man vende tilbage til siden med friskt sind.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #32
Bruger Mr.Frog - 10/02-2012 13:59 10/02-2012 13:59
Måske skulle man finde 6-8 ekstra admin sådan, at det ikke altid er de samme admin der står for skud. Så kan der måske være en bredere mening omkring hvornår en tråd kører af sporet. Og de nuværende admin ikke tager det sorte område på siden alt for personligt ?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #33
Bruger Ole H (Inaktiv) - 10/02-2012 14:09 10/02-2012 14:09

Da det i allerstørste grad er OS BRUGERE der tegner siden, burde vi måske istedet for at sende aben videre, lige gribe i egen barm og se om en øvelse i selvjustits ikke ville gavne mere....! :)

Der er desværre ingen garanti for at yderligere regler, vil give et forbedret resultat i denne sammenhæng, måske endda tværtimod, og give dem der har et ønske om at puste sig op i arrigskab, mere nærring til at lade galden flyde...!

Nej, det må være muligt at appelere til dem af os, der er nogenlunde ved vore fulde fem, og bede os om at sætte det gode eksempel og ikke lade os provokere over enkeltstående tilfælde at "ballade". Den bedste medicin mod "ballade" er ikke at bringe brænde til bålet....!

En regel der måske kunne være god at følge for de fleste af os, er at gøre mod andre som vi selv ønsker de skal gøre mod os...!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #34
Bruger Mr.Frog - 10/02-2012 14:20 10/02-2012 14:20
Ja, en regel der siger "opfør dig ordentligt" er jo næsten tilstrækkeligt, men da der er så mange forskellige brugere herinde og der kommer nye til hele tiden, så er det jo en umulig opgave med mindre man bare lader side være side uden admin.

Indtil videre ser det ikke ud til, at kunne fungere uden konstant indgriben fra admin. Men måske skal de nuværende diskussioner omkring emnerne bare fortsætte altid.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #35
Bruger brib - 10/02-2012 14:31 10/02-2012 14:31
Indlægget er rettet 11/02-2012 07:12 11/02-2012 07:12 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Jeg vil da foreslå at admins holder sig væk fra siden i 24 timer . Så kan vi se om det er godt eller dårligt med selvjustits

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #36
Bruger Ole H (Inaktiv) - 10/02-2012 14:41 10/02-2012 14:41
Indlægget er rettet 10/02-2012 14:47 10/02-2012 14:47 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Ihh og jeg som regnede dig brib for en af dem med omløb i hovedet, du kører stadig på admins i stedet for at kigge indad!!! :)

Kom nu ind i kampen søde ven, jeg ved du kan!!! :o

Hvis ansvaret lå på admins, så ville der jo ikke være problemer når de var til stede?! Men sådan forholder det sig jo bestemt ikke. Folk bliver provokeret at det regelsæt som mange ikke har læst skønt det ligger frit tilgængeligt, og dette regelsæt skal for alt i verden udfordres???

Man kan da ikke sige at regelsættet ikke virker fordi folk ikke følger det???

Det er bestemt ikke for at være hellig, jeg falder også i fra tid til anden, sidste gang var igår, men det grundlæggende må jo være at regelsættet som en naturlig ting følges...!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #37
Bruger brib - 10/02-2012 14:58 10/02-2012 14:58
Indlægget er rettet 11/02-2012 07:13 11/02-2012 07:13 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

#36 : Beklager - jeg tilbød min hjælp som admin efter at have "raset af " Man blev ikke fundet brugbar af ledelsen . Altså forbliver jeg bare passivt medlem og kommenterer som jeg plejer :-) - Vi har det jo egentlig meget godt her på siden . Der der nogle ogenokker , og dem skal der også være plads til - Jeg er da også en oggenok , med alt mit bavl. om en københavner flytter på landet osv . At der er nogle skidesprællere imellem går nok , de er jo alle steder IRL.

Så tag tingene som de er : Et sted hvor mennesker med samme interesse mødes - Del denne interesse og prøv at undgå oggenalerne der saborterer siden .

Her er det så man skulle smide sig på knæ og skrige : HAAAAAALLLLLEEEEELUUUUUJJJA :-) - Men jeg kommer sgu aldrig op igen med de dårlige knæ . :-)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #38
Bruger Mr.Frog - 10/02-2012 15:04 10/02-2012 15:04
Bliver regelsættet overholdt nu ?
Hvis ikke, skal samtlige brugere så have specialundervisning inden de optages i klubben ?
Eller skal alle folk bare se igennem fingrene med de sorte indlæg og håbe på der ingen der føler sig krænket forhandlere og andre godtfolk ?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #39
Bruger Ole H (Inaktiv) - 10/02-2012 15:18 10/02-2012 15:18

Spørgsmålet er vel ikke om "samtlige brugere" skal have specialundervisning, men om DU behøver det! Vi skal alle se på hvad vi hver især kan ændre, er det "samtlige brugere" eller er det os selv....!

Hvis vi har den positive tilgang til AS som vi jo lover vi har, når vi bliver brugere her, og også naboen lægger dette for dagen, ja så bliver siden da til det vi vel egentlig alle gerne vil ha, et sted hvor vi kan møde vore venner, vore meningsfælder, vore modsætninger og vore store fælles interesse nemlig akvariehobbyen...!

Omkring de sorte indlæg, ja du siger det selv, se dog igennem fingre med dem, ved ikke at kommentere kommer vedkommende ikke længere, end til en sølle argumentation med sig selv, og det behøver han ikke en side som denne for at ha..!

Med hensyn til forhandlerene.... Ja så må jeg være gået glip af en masse spændende viden, da det synes som om der er rigtig mange herinde der ved rigtig meget om hvilke forhold og aftaler Kviller har med disse, er det mon viden der er frit tilgængeligt eller skal man ha en speciel farve "mand" for at sidde inde med den viden?

I mit univers, så ville forhandlerene nok bruge siden meget meget mere aktivt, hvis tonen var et sted, hvor saglighed og oplysning kunne gro....! Jeg i min verden kan jo bestemt ikke begribe, at disse forhandlere ikke, er synlige med ugereklamer, eller spotpriser på fladnæsede sporefrøer i uge 8, det er da det oplagte sted at få opmærksomhed..!

Det er bestemt ikke fordi jeg på nogen måde ønsker at belære andre menneker, men jeg vil gerne vise en vej til forbedring af siden her, da jeg holder usigeligt meget af at ha muligheden for at komme på besøg hver dag....!

"37 Der er et bedetæppe på vej til dig min kære ven!!! B)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #40
Bruger Ole H (Inaktiv) - 10/02-2012 15:21 10/02-2012 15:21

Tror forøvrigt jeg bedre kan lide dig nu, end da du var admin, dengang var du vist lidt af en skidtfisk hvor du nu er blevet den smukkeste lille guppy...! ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #41
Bruger brib - 10/02-2012 15:22 10/02-2012 15:22
Indlægget er rettet 11/02-2012 07:14 11/02-2012 07:14 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

#39: Gider altså kun have det der bedetæppe hvis det kan flyve :-)

Det at være admin er noget værre lort for at sige set på Kjøwnhavnsk - Man skal hele tide skælde ud - og når man ikke skælder ud , så får man en skideballe af konen . Når man så har fået skideballer nok af brugerne og konen , går man ud til hønsene og får en røvfuld af hanen . - Er det ikke nok , så tømmer man bare postkassen for rykkerbreve. :-)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #42
Bruger Ole H (Inaktiv) - 10/02-2012 15:27 10/02-2012 15:27
Indlægget er rettet 10/02-2012 15:29 10/02-2012 15:29 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Hmm, er ikke sikker på at prinsessen vil afgive det flyvende bedetæppe, det er jo det hun bruger når hun handler stort ind!

Ka du ikke nøjes med et med 4 hjulstræk, der er godt nok lidt stopninger og nogle frynser der hænger lidt, men lurven er super, det er ensfarvet og så dufter det af gammel rya fra da far var dreng...!:-)

Det var dengang, i vore dage er det admins der får skældt huden fuld, der er mange ting der har ændret sig min gamle ven...! :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #43
Bruger Mr.Frog - 10/02-2012 15:31 10/02-2012 15:31
Det er jo desværre sådan at mange folk med stor akvarisk baggrund benytter andre og mere seriøse sider feks i udlandet og mange af de med større viden, der går ind på siden her ikke længere gider svare på spørgsmål som man selv kan læse sig til.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #44
Bruger Ole H (Inaktiv) - 10/02-2012 15:37 10/02-2012 15:37
Mr. Frog Jeg er ikke sikker på at jeg forstod hvad din bemærkning i #43 skal være et argument for, men jeg er på ingen måde en særligt vidende personlighed hvad akvarier angår, men jeg må sige at jeg indtil videre i mit næsten et tilstædeværelse har fået grundig besvarelse på samtlige mine spørgsmål....!

Men ja, lugten i bageriet har da stor indflydelse på hvem der bruger tid her, men igen det vi kan ændre er os selv ikke naboen....! :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #45
Bruger BittenBlom (Inaktiv) - 10/02-2012 15:53 10/02-2012 15:53
Som skrevet i et tidligere indlæg (Kan ikke huske hvilket ét) så tror jeg også på dét "at gribe i egen barm" - og i bund og grund, tror jeg alle herinde(Nej, ok - måske ikke ALLE, men langt de fleste) mener de opfører sig ordentligt...
Dét JEG ser (med min erfaring - og er jo tæt på at være 247år, efterhånden. :P ) som er "problemet" herinde, er at vi alle er forskellige - og derfor har vi dels forskellig definition af dét af opføre os "ordentlig" - og dels er det altid svært at se hvordan det der skrives, menes - altså med hvilken hensigt det er skrevet...
Når vi ikke kan se ansigtet på den der skriver, så er det også meget forskelligt hvordan vi læser det der skrives - Nogle ting/ord, opdager jeg nærmest ikke, hvor en anden bruger næsten KUN ser dét ene ord...
Jeg tror det ville hjælpe på den stemning/de tråde, hvis vi alle huskede at læse hvad der står - samt huske at spørge ind, hvis der er indlæg vi kan forstå på flere måder... (Og så selvfølgelig også selv huske, når vi laver indlæg, at være så konkrete som mulig - og at ingen ved hvordan man MENER det...)

KÆFT - jeg er SÅ KLOG, hva'???? (Bare hvis I nu alle sammen synes det var liiiige højpandet nok en indlæg, så kunne jeg selv liiige skrive det...) ...ironi KAN forekomme i sidste par linier... :P

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #46
Bruger henning andersen - 10/02-2012 15:58 10/02-2012 15:58
# 41 Nu med hensyn til hjælp med et af dine mange problemer, så skyd da den skide hane. Så vil jeg
"dels pgra. mit gode hjerte og dels af respekt for alderdommen og dens negative udvikling af legemets
nedbrydning" forære dig en dværghane - en agerhønefarvet dværg waynedot, som jo nærmest er bange
for mennesker, den burde du kunne holde stangen et par år frem. :D
Med hensyn til "modtages" problematikken, så er det jo kun et problem for dem som klikker på den, og
som også deltager i div. mudderkastnings tråde. Jeg selv klikker aldrig på dem, og vupti så er der ikke
noget problem. ;)

mvh. henning.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #47
Bruger Bo Jensen (Inaktiv) - 10/02-2012 16:05 10/02-2012 16:05
Hørt..

Og hvis alle så lige tænkte hvergang de så en tråd, inden de svare
Ved jeg noget om det her, kan jeg skrive det på en måde så alle forstår det, behøver jeg at svare her de 10 første har jo skrevet det jeg ville skrive
så blev det hele meget lettere..

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #48
Bruger Ole H (Inaktiv) - 10/02-2012 16:06 10/02-2012 16:06
Bitten, ja for den da du er klog, synd du er den eneste :(

Henning, hvor kom den hane fra??? Er jeg igen gået glip af noget? :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #49
Bruger brib - 10/02-2012 16:07 10/02-2012 16:07
Indlægget er rettet 11/02-2012 07:14 11/02-2012 07:14 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

#46 : Tak for tilbuddet , men Dværghaner er født uden hjerne . :-) - Så hellere løbe efter en "knægt" på 10 kg ( dværgene kan jo flyve ) :-)

Men du helt ret i resten du skriver - hold snuden væk fra ballade-trådende og lad dem dø ud .

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #50
Bruger mobe31 (Inaktiv) - 10/02-2012 16:15 10/02-2012 16:15
# 30 det er skam ikke et spørgsmål om JEG har lyst til at bortgive, men et spørgsmål om almindelig pli. *skeptisk*
jeg kom da i det mindste med et konkret forslag...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #51
Bruger Ole H (Inaktiv) - 10/02-2012 16:24 10/02-2012 16:24
Det jeg savner allermest, nu har knægten pludselig fået ilt til hjernen, er en MEGET synlig "sådan gør du som begynder" vejlledning på forsiden, en fast installation, der er at finde samme synlige sted på forsiden....! Det ville gøre det første fodarbejde med nye søde og flinke brugere, noget mere overskueligt....!

Hmmm, så er det ikke dig brib, der ind i mellem skyder i baghaven??? Efter dværge..... (nøj det lød grimt).... (ikke skuddet, men dværgen) (altså ikke dværgen, men det jeg skrev om ham) (eller hende, altså øhhh, det var ikke pænt at aflive den dværg i brib´s have)(ihhhhhh eller i nogensomhelst anden have) uhg( lad for gud skyld være med at aflive, nogle haveinteresserede, hverken dværge eller andre der kommer i skudlinien).....!

Skrevet med stor fare for at blive misforstået, sorry.....!

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #52
Bruger henning andersen - 10/02-2012 16:40 10/02-2012 16:40
# 49 Hvorfor mon jeg har en fornemmelse af, at du garanteret har et hemmeligt cowboy trick, der vil kunne
forhindre den i at flyve :D nok om det, din førlighed er åbentbar ikke så ringe endda, du kan jo altid sige til da
de dumme dyr konstant avler for mange haner *skeptisk*
# 48 Den hane kommer fra mig, og den er stadig til afhentning, da brip stadig mener han er til sværdvægtere.
Du skal blot være klar over, at ved afhentning skal du skrive under på en "modtages kontrakt" hvor jeg vil sikre
mig at du har retten til at avle med den, sælge den, spise den eller forære den til udkants Danmark hvis du
vil. Bare så alt er på det rene :D

mvh. henning.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #53
Bruger Fiskenoerd (Inaktiv) - 10/02-2012 16:47 10/02-2012 16:47
#1 Altså det har ikke meget med dette at gøre men kunne være fedt hvis man ligesom på andre forums havde hvor mange Thumps up man havde fået hvor lang tid man havde været på osv. Eksternt link http://www.mobildebat.dk/showthread.php?209320-Nogle-Callme-kunde... eks.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #54
Bruger Ole H (Inaktiv) - 10/02-2012 16:51 10/02-2012 16:51
Har så lige til min store skræk opdaget at logofisken på forsiden har fået munden syet sammen *blink* Har den også været fræk???

Hening, bare lige inden jeg henter kræet, må jeg bruge den til hanekamp på AS?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #55
Bruger Ole H (Inaktiv) - 10/02-2012 16:56 10/02-2012 16:56
Ups, det var bestemt ikke miningen at devaluere dit navn henning, det var en teknisk slåfejl, sorry...! Skriver med næsen, og den er ved at være godt slidt efter lang tids tastning.....! (skal vist ha købt mig sådan et gele tastatur)....! Snudevenligt tastatur som prinsessen siger....! Hun benytter sjovt nok ikke dette tastatur når hun skriver??? *skeptisk*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #56
Bruger Ole H (Inaktiv) - 10/02-2012 17:00 10/02-2012 17:00
Indlægget er rettet 10/02-2012 17:02 10/02-2012 17:02 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

En stor forbedring ville helt klart være gratis pommes frites i pausen.... ;) Eller endnu bedre fish`n`chips :P

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #57
Bruger BittenBlom (Inaktiv) - 10/02-2012 17:03 10/02-2012 17:03
£56

...ville nu hellere ha' gratis kaffe - meeeeeen så gik siden nok hurtig nedenom og hjem.... *rødmer*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #58
Bruger Bo Jensen (Inaktiv) - 10/02-2012 17:05 10/02-2012 17:05

Jeg kan sagtens sende dig en bakke fritter... :D

Der er kaffe på kanden.. :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #59
Bruger BittenBlom (Inaktiv) - 10/02-2012 17:05 10/02-2012 17:05
#56:

Har du ikke fish???? :D (Og måske et ekstra tastatur - altså helst et af dem hvor tasterne IKKE flytter sig hele tiden... *blink*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #60
Bruger brib - 10/02-2012 17:06 10/02-2012 17:06
Indlægget er rettet 11/02-2012 07:13 11/02-2012 07:13 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

#52 : Tusinde tak Henning . - Problemet med dværgene er at de kan løbe damn hurtigt , og da jeg med hastige skridt nærmer mig de 54 år , er jeg nødt til at akskaffe mig dyr der kan løbe nogenlunde lige så langsomt som mig selv . - En JK flyver ikke og løber i et tempo hvor jeg nogenlunde kan følge med .

Faktisk har jeg på et tidsspunkt ført med 2 omgange foran hanen , men der tog vi også en pause og fik vejret inden vi snuppede en runde mere i hønsegården ( 1200 m2 )

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #61
Bruger Pennut (Inaktiv) - 10/02-2012 17:08 10/02-2012 17:08
#53 De der thumps op/ned er intet bevendt. Det viste sig jo hurtigt, da allerede samme dag de blev frigjort, der kunne man se hvor mange man havde fået på sin profil.

En bruger gav en anden bruger en del thumps ned ved at søge gamle tråde. det resulterede i at den der fik thumps ned troede det var mig, så denne gik på jagt i gamle tråde for at give mig thumps ned. Og da jeg så i en tråd skrev at jeg var gået fra 16 thumps op til 39 thumps ned på under 5 minutter og det ville være sjovt at se om jeg nåede på 100 thumps ned, slettede Kviller det så man ikke kunne følge med på sin profil hvad man havde opnået. Så de der thumps er ikke brugbar.

Problemet er at fordi man har haft akvarium 3-6 måneder så er der mange der mener de har de vise sten, når der er en anden der opretter en tråd det minder bare 1/10 om noget man selv har prøvet eller noget man mener man har læst og så vejleder ud fra det.

Kunne man eventuelt give de forskellige fiskgrupper en farve eller mønster og så udstyre 4-5 erfarende aktive bruger med samme farve på deres "mand" og i deres profil skrive hvilken/hvilke fisk det er de ved noget om (Dette som et felt kun admins kan skrive i), så man kunne se at denne person ved noget om dette emne???? Eks. vi har en bruger der hedder Jesper her på siden, han har en stor erfaring og viden om slørhaler, så har man som nybegynder eller ny bruger en garanti for at person ved noget om emnet

Det er nemlig det der er svært her inde hvem ved faktisk noget og hvem tror de ved noget og hvem ved mindre end lidt.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #62
Bruger henning andersen - 10/02-2012 17:11 10/02-2012 17:11
# som sagt, bliver du gjort 100% ansvarlig for dyret, men du skal nok holde den væk fra brips fugl, den har vist
fået for meget oksehjerte, tror den ligger et tocifret antal vægtklasser over - ++ oversupersværdvægt tror jeg.
Har stor forståelse for at du er kørt træt i de daglige menneskekampe, og vi ser jo alligevel aldrig blod :D
Minder mig om historien om drengen der løber rundt ude i gården med sit nye plastiksværd, og råber menstruration
menstruration, hvorved nabokonen slår vinduet op og siger, det hedder revolution. Hvorefter drengen råber jeg er
sgu ligeglad jeg vil bare se blod. :D

mvh. henning.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #63
Bruger Pennut (Inaktiv) - 10/02-2012 17:16 10/02-2012 17:16
Og hvis folk så ville holde sig til emnet og holde deres andre husdyr og lyster ude af tråden, og oprette en tråd til plidder og pladder så ville denne tråd jo nok ikke allerede have rundet 60 indlæg. ;(

Sorry bare et surt opstød

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #64
Bruger Ole H (Inaktiv) - 10/02-2012 17:17 10/02-2012 17:17
#62 Ja det er sjovt det danske sprog... Man kan nemt få tolket det der bliver sagt forkert... I aftes sagde prinsessen at hun havde en våd fuge, og straks var storcharmøren på mærkerne, men det var så akvariet der dryppede i køkkenet *skeptisk*

Bitten, tastaturet flytter sig ikke en tøddel, men den kvalme jeg har når jeg har skrevet et stykke tid, gør at svimmeheden giver slåfejl, sorry....!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #65
Bruger Ole H (Inaktiv) - 10/02-2012 17:18 10/02-2012 17:18
Pennut, undskyld det stoppper her! *rødmer*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #66
Bruger brib - 10/02-2012 17:19 10/02-2012 17:19
Indlægget er rettet 11/02-2012 07:15 11/02-2012 07:15 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Pennut skrev :
Og hvis folk så ville holde sig til emnet og holde deres andre husdyr og lyster ude af tråden, og oprette en tråd til plidder og pladder så ville denne tråd jo nok ikke allerede have rundet 60 indlæg. ;(

Sorry bare et surt opstød

Undskyld - Det var Ole der lokkede

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #67
Bruger brib - 10/02-2012 17:21 10/02-2012 17:21
Indlægget er rettet 11/02-2012 07:15 11/02-2012 07:15 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Bo lokkede altså også

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #68
Bruger henning andersen - 10/02-2012 17:25 10/02-2012 17:25
# 65 enig *rødmer* ( det var brib der startede ) ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #69
Bruger Mr.Frog - 10/02-2012 17:35 10/02-2012 17:35
Indlægget er rettet 10/02-2012 17:36 10/02-2012 17:36 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Skal vi have smiley´er i profilerne, så folk kan se om man har erfaring eller ej ?
Folk må selv sortere de svar ud som giver mening.

P.s. Ingen glade smiley´s til #64,65,66,69 og Bo, for de sidste bemærkninger :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #70
Bruger brib - 10/02-2012 17:38 10/02-2012 17:38
Indlægget er rettet 11/02-2012 07:16 11/02-2012 07:16 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Mr.Frog skrev :
Skal vi have smiley´er i profilerne, så folk kan se om man har erfaring eller ej ?
Folk må selv sortere de svar ud som giver mening.

P.s. Ingen glade smiley´s til #64,65,66,69 og Bo, for de sidste bemærkninger :D

Laver da bare min egen så :-)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #71
Udvikler Sponsor Kviller - 10/02-2012 17:39 10/02-2012 17:39
Det er faktisk nogen ret gode inputs der kommer imellem alt det pladder (brib, henning og Ole *blink* )

Jeg kan godt lide den ide Pennut skriver blandt andet - Det er jo lidt det at tommel systemet var meningen, så man kunne se på en profil om denne var kommet med gode brugbare svar, men det blev bare misbrugt lidt for hurtigt - Man kunne jo eventuelt lave det sådan at admins og folk som bliver vurderet til at have forstand på fisk er de eneste der kan uddele tomler. Bare en lille hjerme prut som udbygning af Kajas version.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #72
Bruger mobe31 (Inaktiv) - 10/02-2012 17:43 10/02-2012 17:43
# 71 Kviller, det er jo dig der bestemmer hvilke tiltag der skal afprøves, og du har garanteret en ide om hvilke personer herinde der er kompetente til at afgive "karakterer" hvis dette skulle afprøves. :)
prøv dig ideen af, og lav evt. en uungåelig beskrivelse på forsiden, så folk ved hvad der venter ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #73
Bruger brib - 10/02-2012 17:52 10/02-2012 17:52
Indlægget er rettet 11/02-2012 07:17 11/02-2012 07:17 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

I øjeblikket bruges tomlerne kun i form af om man kan lide det brugeren skriver , og ikke om svaret - indputtet reelt er brugbart . Altså skal der sidde en eller anden og vurdere om thumps op er ok - eller om thumps down bare er fordi man ikke kan lide brugeren . Den er lidt svær synes jeg

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #74
Bruger kelly_gam (Inaktiv) - 10/02-2012 18:13 10/02-2012 18:13
Kunne det så ikke laves så kun thums up registreres og man på den måde ihvertfald fik en idé om hvem der kom med gode indslag. Så hakker man ikke på andre men tilskynder til positiv adfærd?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #75
Bruger jery (Inaktiv) - 10/02-2012 18:15 10/02-2012 18:15
Hva' blev der egentlig af topic jf. #1?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #76
Bruger brib - 10/02-2012 18:23 10/02-2012 18:23
Indlægget er rettet 11/02-2012 07:09 11/02-2012 07:09 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

jvnf. #1 : Kan vi vel egentlig godt blive enige om at allerede nu der "sejler" siden - men alternativet med at slå hårdt ned virkede jo heller ikke . Så hvad med en "blød mellemvare" ?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #77
Bruger Pennut (Inaktiv) - 10/02-2012 18:33 10/02-2012 18:33
#69 Ja man kan da selv sortere i de forskellige svar der kommer, men som helt ny akvarist der stiller et spørgsmål og der kommer 7 forskellige svar, hvordan kan man så vide hvem der ved noget og har erfaring og hvem der tror de ved noget fordi de har haft akvarium i 3 måneder.

Det tog mig utrolig lang tid, at lære at skille skidt fra kanel, da jeg kom her i starten. ;)

Og jeg har da også gjort min bitter erfaring ved at lytte efter en, der troede han viste noget også viste det sig at han måske nok bare lige kunne huske han havde læst noget om det i en eller anden tråd, det var nogle dyre lærepenge, men hvad det var jo også kun fisk og ikke rigtige kæleklappe dyr *blink* Og det er lidt her jeg vil hen hvis alle nu betragtede fisk på samme måde man betragter de øvrige kæledyr, så kom man nok ikke med råd uden at vide hvad man tale om.

Det virker lidt på mig, som om mange tænker hold op det er kun fisk, dør den så køb en ny. Og det er jo netop ikke det der er meningen. En fisk skal gerne have samme respekt som en hund, kat m.m.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #78
Bruger Ole H (Inaktiv) - 10/02-2012 18:38 10/02-2012 18:38
#77 Enig i dine betragtninger andg. de/os nye og mange forskellige råd!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #79
Bruger Fiskenoerd (Inaktiv) - 10/02-2012 18:51 10/02-2012 18:51
#63 Fænomenal ide !!! :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #80
Bruger BittenBlom (Inaktiv) - 10/02-2012 18:58 10/02-2012 18:58
#77:
Jeg synes generelt at vi selv har ansvar for egen læring - og med det mener jeg, at vi selv må sortere lidt i alle de svar vi får. Dels synes jeg det er supert at jeg kan få flere forskellige erfaringer om netop det jeg spørger om - fordi det viser sig jo også at selvom jeg har haft én slags fisk i 20 år, så kan andre jo godt ha' en anden erfaring end min, med den pågældende fisk.
Jeg synes også vi (de fleste af os!) er gode til at skrive, at der godt kan være andre meninger/erfaringer end lige min/den jeg råder til...

- Og så vil jeg i høj grad give dig ret: Fisk er ikke KUN en fisk!!! Min dyrlæge så også MEGET glad ud da jeg fortalte jeg havde fået fisk! Jeg tror han så i ånden, at jeg nok kom forbi med mine fisk, mindst ligeså ofte som med mine hunde!!! (Hvilket hurtigt ville kunne skaffe ham en lækker lille luksus-villa i et noget varmere land!) *blink*

Bo: Nu er Bjerringbro ikke "fremmed land" for mig, så pas nu på hvad du siger! ;-)

Ole: Det var nu ikke DIT tastatur jeg mente - men mit eget!!! :D (Flot, Bitten - SÅ meget for at være klar i mælet, hva'??? *doh* )

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #81
Bruger Bo Jensen (Inaktiv) - 10/02-2012 19:02 10/02-2012 19:02

Bitten.. Jeg skriver skam ikke noget jeg ikke mener og kan stå inde for.. :P

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #82
Bruger Ole H (Inaktiv) - 10/02-2012 19:03 10/02-2012 19:03
Bitten, øhh *rødmer* det er så iorden, bare du ikke kalder mig fattesvag B)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #83
Bruger nicolai og joachim (Inaktiv) - 10/02-2012 19:14 10/02-2012 19:14
Hej alle sammen også dem der er sprunget ud i o/t i forhold til trådens mening.

Det er som skrevet tidligere en super ide at tilføje eksempelvis: Ny startet: eller syg fisk hvad gør jeg: ja ved godt man åbenbart ikke kan købe medicin mere, men en af de mest brugte tråde.

Tonen er svær da det jo altid er op til folkene der sidder bag skærmen, timeouts kunne være en mulighed, bans alt efter hvor mange gange man har forbrudt sig mod reglerne, kunne også være en mulighed, og som admins selv nævner kan de ikke sidde her 24/7.

Admins er ikke svar pligtige på nogen måde,men blot forpligtet til at vare tage god ro og orden :)

Forsiden kunne også være lavet med kategorierne som under debatten, så vil kun et indlæg være synligt og man ville bevæge sig ind under den kategori man mener at skulle spørge i, i stedet for som nu bare opretter en tråd fra forsiden af.

Vedr stjerne eller point til svarende brugere, så gør nogle af brugerne til mentore, altså hvis nogle ville dette, så kunne de vælges ud fra det de ved noget om og en bruger kunne så rette henvendelse til dem over brev eller have et specifikt underforum til hvert mentor speciale.

Som nænvt så ser jeg ikke annoncer hvor der søges ting bør jordes,, fint hvis der er nogle der vil bortgive noget eller nogen står og mangler noget,, man er jo frit for hoved til at kigge disse annoncer.
Ellers er denne side den eneste jeg selv bruger vedr akvarie, og synes bortset fra lidt svipsere i tråde at der er en god tone på forum,, og vigtigst så er det jo op til folk selv ikke at fare i flint hvergang en ny opretter en tråd med emnet HJÆLP,, svar på spørgsmålet eller undlad at kommentere,, alt uden for kontekst bør efter min mening kommenteres af admin eller give en pause, da det tit er det der kører tråde af sporet.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #84
Bruger Pennut (Inaktiv) - 10/02-2012 19:26 10/02-2012 19:26
#77 Selvfølgelig er vi selv ansvarlig for at skaffe os viden om hvordan det dyr vi har anskaffet sig skal passes og fodres. Dog vil jeg ønske at de fleste anskaffede sig viden før de anskaffede sig dyret.

Men da jeg i sin tid fik akvarium, der troede jeg blindt på det forhandleren sagde, jeg havde ikke opdaget at AS fandtes, og jeg tænkte faktisk slet ikke over at søge oplysninger på internettet for at holde akvariefisk, for så svært kunne det da heller ikke være. ;)

Det var først flere år senere jeg fandt AS og andre akvariefisk sider.

Men der er stor forskel på at kende/vide noget om at have akvariefisk (du selv i flere årtier) også skal finde ny viden på AS kontra at være første gangs akvarist. Der absolut ikke har anden viden end de dårlige råd man har fået af forhandleren. Derfor kan det være meget svært at vide hvilke råd er gode og hvilke råd er knap så gode.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #85
Udvikler Sponsor Kviller - 10/02-2012 20:59 10/02-2012 20:59
Jeg har nu lavet et lille forsøg for dem der ønsker at skjule problemerne - Det er jo som bekendt oftest i offtopic trådene at det går helt galt, derfor er det nu muligt at skjule disse fra forsiden, hvis man fjernet hakket under indstillinger.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #86
Bruger crone12 (Inaktiv) - 10/02-2012 21:10 10/02-2012 21:10
Evt en liste over brugere online

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #87
MiaC (Slettet) - 10/02-2012 21:15 10/02-2012 21:15
#86 Den findes skam ;)

Kig nederst på siden, ude til højre - online liste.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #88
Bruger crone12 (Inaktiv) - 10/02-2012 21:35 10/02-2012 21:35
ikke på min startside :(

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #89
Bruger kirkebjerg12 (Inaktiv) - 10/02-2012 21:38 10/02-2012 21:38
Har nu læst det meste i dette indlæg. Damm der er brugt mange ord, mange af dem er total spild af gode ord.

Syntes det er en god ide med en debat om hvad man kan gøre bedre, MEN måske det var en ide at lave en mail, hvor man kunne sende gode råd til i stedet.

Denne tråd var jo ikke til for at bruger 1 skulle komme med en ide, for at bruger 2 skal fortælle hvor dårlig han syntes den er, for at bruger 3 skal komme med en sjov bemærkning om bruger 1. Lad dog admin bestemme om det er en god eller dårlig ide bruger 1 kommer med. :)

Følger man ikke feks. færsel reglerne får man en bøde og måske et klip i kørekortet, når det er sket 3 gange så bliver man "smidt" af vejen.

Følger man ikke reglerne her inde skal man have en "bøde" når man så har fået det 3 gange, så må man smides ud i x antal dage/uger.

Ja så er der nok nogen der vil oprette sig under andet navn. Men så må det kunne lade sig gøre at lukke ned for deres ip adresse.

Ved godt at det er den bedste ide der er kommet i denne tråd, tager jeg gerne æren for. Og skulle i mangle en admin der tør være et dumt svin og smide folk ud for at skriv sgu eller svin på det forkerte tidspunk, så er jeg da klar....n :D :P ( ups skrev jeg lige svin der, så skal jeg jo smide mig selv ud...... )

Go´ Weekend....

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #90
Bruger Pennut (Inaktiv) - 10/02-2012 21:45 10/02-2012 21:45
#88 Du skal helt ned i bunden og der hvor det hvide felt (AS) slutter lige der nede i det grå med mørk grå tekst finder du det.

Kunne heller ikke finde de de første gange, ja jeg troede siden sluttede ved det hvide :D

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #91
MiaC (Slettet) - 10/02-2012 21:56 10/02-2012 21:56
#89 Tænker nu Kviller lagde op til debat, siden han postede den i et debat forum, og ikke lagde den øverst på siden i info boksen (en boks som kun kommer frem i ny og næ, når kviller har nyt info, sidst var det julekalenderen) :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #92
Bruger kirkebjerg12 (Inaktiv) - 10/02-2012 22:07 10/02-2012 22:07
Mia sådan kunne man også læse det.

Nu er jeg ikke uddannet læge eller advokat eller en størrer uddannelse så skal ikke gøre mig klogere end jeg er, men jeg læser ikke noget i denne "debat" der kan gøre siden bedre. Skal lige siges at jeg syntes denne side er super god, er der noget/nogen jeg ikke gider læse, lader jeg vær, er der nogen der sviner mig, er jeg ikke bedre end dem, så sviner jeg igen.

Nu læser jeg ikke alle tråde, men er sgu tæt på, og hvor stor er problemet ? Når man kigger på hvor mange bruger og tråde der er, vil jeg mene det er meget få % der er problemer med/i.

Skal lige siges at jeg har da en 10 klasse, så helt tabt er jeg da ikke.... :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #93
Bruger crone12 (Inaktiv) - 10/02-2012 22:22 10/02-2012 22:22
FUNDET :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Tak

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #94
MiaC (Slettet) - 10/02-2012 22:26 10/02-2012 22:26
Nøøh, måske er der ikke mange guldkorn imellem indlæggene, men det ændre ikke på at dette er en enestående mulighed for sidens brugere, til sammen kviller debattere om hvor vidt siden har brug for ændringer, hvilke, hvorfor, og om der er enighed om det.

(Lidt trist at sådanne tråde så tilgengæld ofte havner i vrøvl, sludder eller ballade)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #95
Bruger Ole H (Inaktiv) - 10/02-2012 22:27 10/02-2012 22:27
kirkebjerg12

Nu kan man til dit forsvar jo altid hævde at vid alene ikke gør det, griner, men nu kommer man jo langt på charme, og det er vel der du har din stærke side....!

Der er meget mere historie relaterende til denne tråd, end den både du og jeg har set, og derfor kan det være svært at se hvilke forslag der er forbedringer og hvilke der ikke er. Dernæst er der jo heldigvis en anden end os to, der skal vurdere og udvælge, så der slipper vi igen af krogen, B)

Personligt har jeg det godt med ændringer og udvikling, og mon ikke at man på sigt, skal forsøge at gøre siden mere tidssvarende og spændende, på punkter vi måske slet ikke har berørt i denne tråd....!

Du virker til at være en rigtig sprællemand, med mange finurlige tanker og ideer, og mon ikke der kan fødes ideer hos dig som kunne gavne siden her?

Det vigtigste ved udvikling er jo at man er opmærksom og ikke bortdømmer forslag på forhånd, men kigger på forslagene med forandringens øjne....!

Her er bestemt mange der har begrænsninger, med det ene og det andet, og jeg må i retfærdighedens navn sige, at jeg i det lille års tid, har lært mere om tålmodighed, end jeg har gjort i mange år i den virkelige verden....

Jeg er glad og stolt over at vi trods alt, når der bliver kaldt til samråd, er så gode og disiplinerede, at der kommer noget godt og givende ud af det, det er alles fortjeneste....!

Noget skrevet til dig personligt andet generelle betragtninger...! :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #96
Bruger kirkebjerg12 (Inaktiv) - 10/02-2012 22:32 10/02-2012 22:32
(Lidt trist at sådanne tråde så tilgengæld ofte havner i vrøvl, sludder eller ballade)

Mia, det er lige det jeg mener, ud af 94 indlæg er der vel 40 der kan bruges til noget ( har ikke talt, men ret mig bare hvis der er mindre :D )

Men ok, vi har da noget at bruge fredag aften til, nu hvor man er i starten af 30érn ( er 35 ) og har fået 3 børn ( eller fået, har faktisk selv lavet dem ) så er det jo ikke de store by ture der præger weekenden mere...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #97
Bruger kirkebjerg12 (Inaktiv) - 10/02-2012 22:40 10/02-2012 22:40
Ole H skriver

men nu kommer man jo langt på charme, og det er vel der du har din stærke side....!

Er sgu modigt at skrive sådan om en du aldrig har mødt, men elsker dig sgu for det. Også hjælper det også du har helt ret. :)

Ole H Skriver

Du virker til at være en rigtig sprællemand, med mange finurlige tanker og ideer, og mon ikke der kan fødes ideer hos dig som kunne gavne siden her?

Ved ikke om jeg er en sprælle mand, har bare den indstillig til livet at med hurmor kommer man længst. Mht. til mine ider, kan det godt være der er nogen der kan få glæde af dem, men TRO mig de fleste kan man ikke bruge til noget som helst.

Ole, nu kender jeg dig kun her fra, men du virker som om du har lidt samme indstilling som mig ( bare MANGE gange bedre på skrif ) :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #98
Bruger Ole H (Inaktiv) - 10/02-2012 22:51 10/02-2012 22:51
Griner, jeg har et langt liv med skriftlig dokumentation bag mig, underligt at stavefegl stadig sniger sig ind, det er nok derfor jeg har mine moments....! :)

Nu er jeg pr. definition modig med mennesker, man kommer langt med et stort smil og brune flirtende øjne (det er så her Morten råber, get a room) og jeg har en tydelig fornemmelse af, at du bruger de samme virkemidler, eller tager jeg fejl???

Vi går jo ikke efter kvantiteten men kvaliteten, og dit forskruede hoved kan vel være ligeså godt som mit :)

Os der ind imellem har en lidt skæv tilgang til livet, får jo nogle gange en fin ide, ligesom alle andre, det man skal overveje er jo at smide dem op til nærlæsning...! (jeg er så meget bedre til at smide end at vurdere)...! Hvis vi hver især bruger vore styrker, og glemmer vore svage sider, så bliver set den stærkeste opstilling vi stiller med, et vinderhold....! :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #99
Bruger KevinR - 10/02-2012 22:52 10/02-2012 22:52
Indlægget er rettet 12/02-2012 14:21 12/02-2012 14:21 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

En foto konkurrence, månedens foto det vil være noget fedt læse/kikke stof

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #100
Bruger kirkebjerg12 (Inaktiv) - 10/02-2012 23:00 10/02-2012 23:00
Du tager helt fejl.... Jeg har blå øjne... :D

Må heller stoppe med at rose hinanden ole, jeg er godt i gang med at gøre denne tråd til det jeg kritiseret den for længere oppe,at der var alt for mange indlæg der ikke har noget med tråd starten at gøre :D :D

Foto konkurrence var faktisk en god ide, Må jeg komme med først teme: Et foto af dig selv foran dit akvarie, så kan man da sætte ansigt på alle dem der skriver herinde... ( 2. Tema kunne så være dig selv nede i dit akvarie. Dem med feks. et 54L får nok lidt problemer, men så kan de lære at alt under 300L er for børn.... de kan nemlig godt være i 54L, har prøver :D :D )

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #101
Bruger Ole H (Inaktiv) - 10/02-2012 23:15 10/02-2012 23:15
"Du tager helt fejl.... Jeg har blå øjne" ........ jeg vil så gøre en undtagelse lige i dette tilfælde, og så ikke bruge det imod dig :)

En fantastisk lille finurlighed er jo også, at man rent faktisk har mulighed for at skrive sit navn i profilen, det kan være blot et fornavn, så vi kan kalde hinanden ved navn istedet for "guppyhjerne" finnefrans" fladfisken" og "langeland".....! (dette har til stadighed undret mig, hvorfor man ikke gør dette som det første)......

Et nyt fototema med mellemrum, og så en belønning til det eller de bedste fotos, med stemmer fra brugerene, rigtig fin ide KevinR...!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #102
Bruger Rie M. (Inaktiv) - 10/02-2012 23:22 10/02-2012 23:22
#1 Dejligt at der bliver taget hånd om det viltre sprog der bliver brugt engang imellem.
Generelt syntes jeg at siden er let brugbar og ukompliceret.

Der er bitte små justeringer som kan gøres en smule bedre, eller også er det bare mig der endnu ikke har
haft tid til at sætte mig ned og finde ordentlig ud af denne side..

#2 Helt enig, andet er der ikke at sige, jeg kunne ikke have skrevet det bedre selv. !

#101 Jeg er selv godt træt af mit navn MerrildMaller *doh*
Men så vidt jeg kan se, kan man ikke skifte sit brugernavn? *uhh*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #103
Bruger Ole H (Inaktiv) - 10/02-2012 23:29 10/02-2012 23:29

Jeg ved det ikke, men mon ikke du ved høflig henvendelse til Kviller, kan få ham til at ændre dit nick til et andet? Det kunne være en forespørgsel værd synes jeg...!

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #104
Bruger NDR (Inaktiv) - 10/02-2012 23:37 10/02-2012 23:37
Efter min mening...hvilket jeg går ud fra kan accepteres jeg kommer frem med, selvom jeg kun er en admin....så synes jeg faktisk at rigtig mange indlæg i en tråd som denne bør høre hjemme i beskedsystemet....Eksembel fra # 50 - #60 bare lige et lille udsnit af en lang tråd....disse 10 indlæg har intet med tråden at gøre overhovedet, men er noget privat sniksnak....totalt respektløst over for trådstarter.....prøv at tænke sig hvis i startet en tråd omkring et problem i havde...det kunne f.eks være mine discosfisk er syge...jeg skal bruge råd nu...så kommer der sådan nogle indlæg istedet for noget som kunne bruges....det er jo en akvarieside

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #105
Bruger Rie M. (Inaktiv) - 10/02-2012 23:39 10/02-2012 23:39
#103 - Det er helt sikkert et forsøg værd.!

Forresten syntes jeg at det er super dejligt at nogen for lettet for den liiidt ubekvemmelige stemning der indgang imellem fremtræder..!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #106
Bruger Pennut (Inaktiv) - 10/02-2012 23:45 10/02-2012 23:45
#104 Helt enig.

Hvis folk nøjes med at svare på det der bliver spurgt så ville trådene ikke blive så lange og uoverskuelige.

Så er der bare problemet når spørgsmålet er. Jeg har en bowle med 3 slørhaler skal de kun have flagefoder??? Skal vi nøjes med at skrive ja og undlade at påpege at en bowle er for lille til 3 slørhaler?????? Det er sådan tråde der rigtig kan få brugerne op til tastaturet. ;)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #107
Udvikler Sponsor Kviller - 10/02-2012 23:56 10/02-2012 23:56
#106 Nej, man bør gøre brugeren opmærksom på det, men når den første så har sagt det og brugeren har givet udtryk for at han/hun er ligeglad eller mener han/hun er bedrevidende, så må man bare ryste på hovedet og gå videre.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #108
Bruger Ole H (Inaktiv) - 10/02-2012 23:57 10/02-2012 23:57
NDR

Nu kan jeg jo nok ikke undslå mig i at forpeste tråden her, og jeg stikker dig lige en uforbeholden undskyldning (og alle andre naturligvis)...!

Jeg kan, som det jo tydeligt fremgår, godt lide lidt ping pong ind imellem, det løsner stemningen lidt og giver en anden dynamik til tråden, i min optik, og jo der er eksempler på at tråde er løbet helt af sporet, jeg var der selv, og det er jo uhensigtsmæssigt, enig...!

Det er altid en afvejning om, hvor meget eller hvor lidt fnidder man skal tillade, og dette må vi nok bare indse, at vi har forskellige holdninger til.

Men jeg giver dig ret i, at det grundlæggende jo er oplysningerne man kommer efter, og jeg vil i fremtiden nøje overveje hvor og hvor meget fnidder jeg vil bidrage med....!

Jeg håber dog, at du også lægger mærke til mine andre værdier her på siden :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #109
Bruger NDR (Inaktiv) - 10/02-2012 23:58 10/02-2012 23:58
Ole H med det gode humør :D ...jow....men jeg tror du forstod...godt nok. mvh. NDR

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #110
Bruger Ole H (Inaktiv) - 11/02-2012 00:05 11/02-2012 00:05
En lille ting der lige slår mig! Er jeg den eneste der bliver lidt irreteret over at skulle scrolle til bunden af en lang tråd hver gang jeg skal læse et nyt indslag?

Kunne det tænkes at man lod det af trådstarter skrevne stå i toppen, og så de nyeste indlæg derefter?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #111
Udvikler Sponsor Kviller - 11/02-2012 00:08 11/02-2012 00:08
#110 Under indstillinger, kan du sætte hak i "Scroll til nyeste" ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #112
Bruger Pulle19 (Inaktiv) - 11/02-2012 00:08 11/02-2012 00:08
Hvad med at lave en app til iPhone? Er altid på siden med min iPhone, Og det ville være rart at man kunne ligge billeder osv ind med sin mobil.
Man kan evt sige at app'en koster 15 kr eller sådan noget. Så ville i også få lidt ind på den måde.
Bare et forslag, men kunne være rart :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #113
Bruger Pulle19 (Inaktiv) - 11/02-2012 00:10 11/02-2012 00:10
Og ved godt at det ikke var spørgsmålet, men nu du er omkring emnet med at ændre noget :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #114
Udvikler Sponsor Kviller - 11/02-2012 00:11 11/02-2012 00:11
#112 I tilfælde af vi laver en app, så vil jeg nok foretrække at lave den til android ;) Men nu kan jeg sagtens benytte siden fra android og uploade fotos, så det behøver jeg ikke hehe.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #115
Bruger Ole H (Inaktiv) - 11/02-2012 00:18 11/02-2012 00:18
ALTSÅ! det er så lidt pinligt, jeg har besøgt siden her i snart et år, og så har jeg helt overset den lille afkrydsningskasse i indstillinger, nå men så blev min pc viden afsløret :)

Tak Jakob! :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #116
Bruger Pulle19 (Inaktiv) - 11/02-2012 00:24 11/02-2012 00:24
Kan man så ikke ligeså godt lave til begge :D hehe

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #117
Bruger henning andersen - 11/02-2012 00:32 11/02-2012 00:32
Ole du ved da godt at den grå pil til højre fører dig til bunds ?? :o og at "tilbage" fører dig til tops ;)

mvh. henning.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #118
Udvikler Sponsor Kviller - 11/02-2012 00:33 11/02-2012 00:33
#116 Tjooo, men jeg tror nu mest det bliver en webapp i stedet, så kan både iphone og rigtige smartphones bruge den ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #119
Bruger Ole H (Inaktiv) - 11/02-2012 00:37 11/02-2012 00:37
Jo jo, men jeg er gammel og doven henning, så de unge herinde må lige hjælpe mig "over gaden"...! :) (hvaffa en grå pil??)(nåee den der lille sat..)! jo jo naturligvis, thva tror du om mig henning? (svar frabedes venligt men bestemt)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #120
Bruger Pulle19 (Inaktiv) - 11/02-2012 00:38 11/02-2012 00:38
Ja det ville være rart :) når nu jeg sidder på mit job og der ingen kunder er, skal jeg ærligt erkende at min tid foregår herinde :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #121
Bruger Ole H (Inaktiv) - 11/02-2012 00:42 11/02-2012 00:42
Pulle19

Hvis du bruger så meget tid herinde, så ved du vel at du kan ha din egen lille sponsorfisk ikke? De er bare vildt nemme at holde, de er ligeglade med vand værdier og lys og foder, og der er rigtig mange at vælge imellem, hæ hæ...!

Klik dig bare ind og se mine...! :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #122
Bruger Pulle19 (Inaktiv) - 11/02-2012 00:50 11/02-2012 00:50
Arg jeg holder mig nu til mine irl fisk :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #123
Bruger brib - 11/02-2012 06:51 11/02-2012 06:51
Indlægget er rettet 11/02-2012 14:24 11/02-2012 14:24 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #124
Bruger Kirsten Sørensen (Inaktiv) - 11/02-2012 07:24 11/02-2012 07:24
Jeg skal indrømme, jeg er tilhænger af, at der er et par admins med lidt muskler, der kan pille de værste brokhoveder fra!

Vedr. tomler op og tomler ned... Det dur ikke i den nuværende form! Det bliver misbrugt, det bliver kun brugt i negativ retning, og ingen er åbenbart ansvarlig for disse tilkendegivelser. Enten skal de helt væk, eller også skal det fremgå, hvem der har tildelt dem - både i opadgående og nedadgående retning. Ideen med +points i én eller anden form synes jeg til gengæld er rigtig god. #4 og #74 er lidt inde på det... Det kunne animere flere til at tænke sig om og komme med gode råd. Jeg kan ikke selv liiige spotte, om jeg er berettiget til at kalde mig selv erfaren akvarist med 5-6 års interesse på bagen - eller om jeg er "inde i varmen"... det bliver ofte nævnt, hvem er det egentlig, der er det? Nå, men disse +points kunne så måske tildeles af sidens brugere (skjult - og kun ét +point fra samme bruger i ét svar). Når man så f.eks. har "optjent" 5 eller 10 +points (eller hvilket niveau man nu beslutter, det skulle være), kunne det udløse en stjerne ved ens profil... hmm... gad vide om jeg har skrevet det forståeligt...

Ideen med betalingsside (#15) er jeg også tilhænger af. Ja - måske holder det nogle brugere væk (brokhovederne?), til gengæld kommer der lidt penge på kontoen, som nok kan opveje det evt. bøvl, der kunne komme fra sponsorers / annoncørers side?

Man kunne måske også lave siden mere niveau-inddelt på den måde, at nybegyndere kun havde læseadgang i niveauet højere oppe og måtte arbejde sig op i systemet på én eller anden måde... bare en løs tanke, som jeg slet ikke ved, om det kan lade sig gøre at praktisere, eller om det overhovedet er til at håndtere. Men det må Kviller jo afgøre...

Jeg skriver vist ikke så meget herinde mere, som jeg har gjort tidligere... Vi kender vel alle til, at man nogle gange skruer lidt ned - og så kommer på senere hen. MEN, for eget vedkommende så GIDER jeg simpelthen ikke bruge tid på useriøse døgnfluer i denne hobby! En overgang synes jeg, det gik nogenlunde med at spotte de seriøst interesserede nybegyndere, hvor man kunne forsøge at hjælpe, ønske velkommen, og holde øje med, om de nu fik kvalificeret hjælp - at de ikke havde ubesvarede spørgsmål hængende alt for længe... Men jeg kørte lidt træt i det, måske fordi der var en belastende del af døgnfluer... hvad ved jeg. Og ja, jeg ved godt, at døgnfluer også kan ændres til mere vedvarende fluer gennem hjælp og oplysning - men alligevel!

Det var vist lige, hvad jeg kunne komme på nu...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #125
Bruger nicolai og joachim (Inaktiv) - 11/02-2012 07:29 11/02-2012 07:29
@1
Det lyder for mig lidt som om du er blevet en anelse sur over disse tråde, hvilket jo kan være forståeligt nok, men det er et uomtvisteligt faktum at man ikke kan undgå disse ballade magere, nogle er uden for pædagogisk rækkevide :(

Forumban. 1 forseelse 1 dag, det tal skal så fortløbende stige, til feks. 3 dage for 2 og derefter en uge, for til sidst at blive månede og eller helt fri for forum :) Det ville måske få den enkelte til at stoppe op pg tænke en ekstra gang inden man farer i flindt eller bryder reglerne i en tråd.
Der kunne medfølge en notifikation sammen med bannet om hvorfor, om i vil lave et system så man kan klage sin sag hos admin er jo så op til jer, men tit vil en lille forklaring være modtaget godt, da jeg tror alderen herinde er lidt højere end den side jeg selv sidder og er med til at styre.
Uanset så er det vigtigt at man hvis man udelukker folk har en ensartet straf ramme så ingen bliver forskelsbehandlet i de tilfælde.

Nu har jeg som OLE H ikke tjekket alle indstillinger for siden, men virker abboner på tråde, for det ville være lækkert med en notifikation i de tråde man gerne vil følge, laves således at svares der flere gane i tråden mens man er offline kommer der kun en notifikation når man logger ind. Så man ikke spammes i indbakken :)

Det var lidt om hvad jeg mener kan bringe lidt ro og orden ind på forum igen.

Mvh Thomas

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #126
Bruger ester (Inaktiv) - 11/02-2012 09:40 11/02-2012 09:40
#104 Jeg ved godt at akvastik er en seriøs hobby, men jeg må indrømme at når jeg er herinde og læse så tit, er det ikke kun fordi jeg vil lære noget nyt eller en sjælden gang imellem hjælpe en eller anden. Det er også fordi det faktisk er sjov læsning. *rødmer* Det er selvfølgelig trælst når en tråd bliver overtaget af to personer i skyttegravskrig, men det andet, som f.eks her i denne tråd, det er altså ret underholdende og en smule hyggeligt. Jeg syntes det vil være meget synd at forbyde det.

Jeg er rigtig glad for siden her. Mit eneste problem har været at jeg et par gange har skrevet med et spørgsmål der var vigtigt for mig (og selvfølgelig først tjekket i gamle tråde).....uden at få svar overhovedet :(

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #127
Bruger Ole H (Inaktiv) - 11/02-2012 10:01 11/02-2012 10:01

Andg. betalingsside forslagende, så har jeg ved flere lejligheder, sikkert mange, slået et slag for en "form for betaling" nemlig sponsorfisken...!

Det undre mig at flere af dem der nævner betaling på siden ikke har en sponsorfisk, da dette iøjeblikket jo er én måde at være medfinanserende på.

Jeg må sige at efter min prøvetid herinde, valgte jeg hvad det skulle koste mig at være deltager på siden og derudfra købte jeg så sponsorfisk, så det ser jeg helt personligt som værende mit kontingent....!

Igen så går det med betaling og mange andre ting, på lighed og retfærdighed, og det må jeg sige, har jeg lidt svært ved at godtage. Jo jeg vil meget gerne behandles godt, men jeg vil nødvendigvis ikke behandles godt fordi det står i reglerne, men fordi jeg fortjener det, det samme med betalingen. Jeg personlig betale det jeg mener er fair i forhold til de glæder og spændende oplysninger jeg kan hente herinde....! (kunne godt få tanken at vedr. betaling har man nok fra ejers side tænkt tanker i samme retning)

Det er ligesom om vi idag skal tvinges til at betale, og ikke selv kan regne ud, at når vi deltager, jeg så siger vor moral også, at vi er med til at betale... Dette er bestemt ikke et angreb på dem der endnu ikke har set lyset med sponsorfisk, men jeg håber jeg som det mindste, har fået sat nogle tanker igang i den retning....!

At siden så kunne køre med plus regnskab, hvis der var nogle der købte sig en enkelt sponsorfisk, er vel bare en belønning til os alle....!

Kirsten:

Ja du er sløjet lidt af på den siden jeg sidste år landede her, og jeg fik meget ud af at følge dig og læse dine indlæg, så selvom man måske ikke ved alt, så er det man ved jo bestemt meget brugbart. Vi skal huske på, at hovedparten af de besøgende her, ikke selv skriver indlæg, men blot i stilhed læser tråde og napper guldkorn...! Man når bredere ud end bare lige den ene teenager man skriver til og med! :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #128
Bruger Dusetagu (Inaktiv) - 11/02-2012 10:41 11/02-2012 10:41
Køber jeg en sponsorfisk afhjælper det jo ikke det problem som er oppe og vende her i tråden.
Var det en tråd vedrørende selve siden og hvordan den kører, så var dit forslag relevant nok. Men i denne sammenhæng kan det ikke rigtig bruge

Brugerbetaling skulle laves for at undgå alle ballademagerne. De vil som skrevet nok hurtigt blive træt af at skulle betale hver gang en ny profil skal oprettes. Som det er nu kan man bare oprette en ny profil hvis den gamle bliver slettet. Ved dog at der er mulighed for at spære for ipadresser og det var måske noget som skulle bruges noget mere ved de store ballademagere

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #129
Bruger KimJ - 11/02-2012 10:53 11/02-2012 10:53
Spærring af IP adresser virker ikke. For de der er ivrige/desperate nok, er det relativt enkelt at omgå spærringen, og der er også mange som ikke har fast IP adresse.

Nu skal man heller ikke gøre lige det problem større end det er. Der er p.t. kun meget få udsmidte brugere der ikke har så megen stolthed, at de holder sig væk, når de ved de ikke er velkomne. Faktisk kan man jo se disse brugere som et positivt tegn; Vi må jo gøre noget rigtigt, hvis det er værd at blive ved med at prøve at komme tilbage, bare for at blive smidt ud igen :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #130
Bruger Sindt (Inaktiv) - 11/02-2012 11:30 11/02-2012 11:30
Hvad med søgefunktionen i debatten kunne den ikke laves bedre. *uhh*

Ellers synes jeg faktisk at admins gør et godt stykke frivilligt arbejde. :)

Med hensyn til ballademagerne så lad være med at diskutere med dem det er faktisk det eneste de vil og hvis man ikke giver dem muligheden for det, så bliver de hurtigt træt af at være her.

Mvh.
Sindt

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #131
Bruger Sindt (Inaktiv) - 11/02-2012 11:35 11/02-2012 11:35
Eller hvad med at lave en fane med tips og tricks til praktiske ting/ gøremål ved at have akvarie

Mvh
Sindt

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #132
Bruger Kagehviskeren (Inaktiv) - 11/02-2012 18:36 11/02-2012 18:36
#130:

Yep - våbnet er at ignorere dem totalt. Lad være med at forsvare/svare igen, så får de ingen reaktion og bliver de trætte af det (læs, frustreret), og måske FORLADER SIDEN..! - hvilket ville være en winwin-situation :P

Seføli - hvis de går over stregen (admins), skal de slettes/smides ud - bare stille og roligt uden "pipes & drums" - bare i al stilhed. DET må være løsningen :P

NÅRDETSÅERSAGT - kan jeg ikke sige mig fri for, at jeg lader mig underholde af disse seriøse udfald (og udfald). Jeg har oss min daglige gang på AV, men KORS MANNER - der sker bare ingenting udover det seriøse. Det er seføli også et stort + - men ærligt talt - diverse verbale udfald af tvivlsom karakter er sgu da underholdene - sålænge de ikke bliver ALT for personlige B)

JEGVEDDET - det er nogle kæmpe kameler at sluge, men det KAN lade sig gøre med den rette appetit ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #133
Bruger mobe31 (Inaktiv) - 11/02-2012 18:47 11/02-2012 18:47
# 132 sker der overhovedet noget som helst på AV? *blink*

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #134
Bruger Kagehviskeren (Inaktiv) - 11/02-2012 19:40 11/02-2012 19:40
#133 MASSER..! ;)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #135
Bruger TinneG (Inaktiv) - 11/02-2012 21:58 11/02-2012 21:58
Jeg har et forslag til en forbedring. Når man er inde under Bruger akvarier, og søger spicifikt på en bestemt ting, fx. antal liter. Så ville det være skønt hvis jeg kunne vælge at se alle de akvarier som galleri. Ligesom man kan med alle akvarierne, før man søger efter nogle bestemte.
Håber i forstår :)

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #136
Bruger skod (Inaktiv) - 11/02-2012 22:05 11/02-2012 22:05
Jeg ville gerne man kunne kommentere folks billeder af deres balje i deres profil.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #137
Bruger obelix_5 (Inaktiv) - 12/02-2012 12:48 12/02-2012 12:48
Den geografiske indeling i Køb - salg - bytte.

Visse Adminér er ikke deres ansvar bevids. Har set eksempler på at de udtaler sig ganske nedladende og hånende. Men igen - det skrevende sprog tager vi for bogstaveligt.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #138
Bruger KevinR - 12/02-2012 14:23 12/02-2012 14:23
Thumbs down i #99 fordi man gav et forslag *blink*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #139
Bruger KevinR - 12/02-2012 14:26 12/02-2012 14:26
#124 eneste der tjener på at denne site bliver en betalnings side,er vel akvarieviden B)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #140
Bruger Kirsten Sørensen (Inaktiv) - 12/02-2012 15:31 12/02-2012 15:31
#139 Det forstår jeg ikke lige, hvad du mener med? Vil du ikke lige uddybe? :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #141
Bruger mobe31 (Inaktiv) - 12/02-2012 15:35 12/02-2012 15:35
# 140 hvis as bliver en batalingsside går den neden om og hjem.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #142
Bruger Kirsten Sørensen (Inaktiv) - 12/02-2012 15:38 12/02-2012 15:38
#141 OK... Har man lavet undersøgelser om det - altså spurgt de nuværende medlemmer? Eller hvad bygger du det helt konkret på? Det er ikke fordi, jeg ikke tror på dig, jeg savner bare noget baggrund for så kontant et udsagn :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #143
Bruger KevinR - 12/02-2012 15:39 12/02-2012 15:39
Hvis denne site bliver en betal side,tror jeg fleste vil gå over til Akvarieviden da den er gratis *skeptisk*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #144
Bruger mobe31 (Inaktiv) - 12/02-2012 15:41 12/02-2012 15:41
Indlægget er rettet 12/02-2012 15:42 12/02-2012 15:42 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

det er prøvet før med en anden akvarie hjemmeside, og den døde.
det er muligt at de "gamle" brugere herinde vil betale til siden, men jeg er da sikker på, at der ikke ville komme nogle nye brugere.

jeg faldt selv over siden ved en tilfældighed, og havde aldrig oprettet en profil herinde hvis det kostede penge.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #145
Bruger KasperK/Lolland - 12/02-2012 15:43 12/02-2012 15:43
Indlægget er rettet 12/02-2012 15:47 12/02-2012 15:47 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

KevinR skrev :
#124 eneste der tjener på at denne site bliver en betalnings side,er vel akvarieviden B)

I bund og grund burde AS vel også gøre det på den lange bane. Der vil helt klart komme en udrensning i antallet af brugere, da mange af de, der har en 5 ltr bowle med 3 slørhaler formentlig ikke vil poste 30 kr ( blot et tal til eksempel ), for at spørge hvorfor deres fisk dør. Dem vil man i stedet se på AV.
Omvendt, så kunne man forestille sig, at de "gamle og garvede" også ville holde sig væk, hvis det generelle niveau ikke blev højnet. Det ville så i stedet være til fordel for specialforeningerne. Hvorfor købe Ekstra Bladet, hvis det var Berlingske Tidende man ønskede sig. Så det er et spørgsmål man skal overveje nøje.
Der kunne så samtidig frygtes, at der vil kunne komme en forråelse i brugen af ord og vendinger, da det ofte kan være tendensen på de sites, hvor man erlægger et vederlag af en art! Folk kan hurtigt få den opfattelse, at når man nu betaler for varen, giver det samtidig en vis ret til at tale, som havde man købt en vare og ikke en adgang!

Generelt finder jeg AS nogenlunde. Ikke enestående, men nogenlunde. Der er, i mine øjne ikke nogen konsekvent kurs blandt admins eller for den sags skyld sidens linie. Nogle admins sletter tråde og låser emner efter forgodtbefindende og andre har en mere "laissez-faire" tilgang til embedet!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #146
Bruger Kirsten Sørensen (Inaktiv) - 12/02-2012 15:44 12/02-2012 15:44
#143 Tja... det kan man selvfølgelig aldrig vide. Meeen - jeg tror det nu ikke. Det er en helt anden ånd, der er derovre - jeg tror faktisk, det nogle gange bliver lidt for 'langhåret' for nybegyndere ihvertfald. Jeg tror godt, man vil give en skilling for at blive i det kendte AS-miljø, hvis man er tilstrækkeligt interesseret. Men igen - jeg har ikke noget at have det i :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #147
Bruger KevinR - 12/02-2012 15:46 12/02-2012 15:46
Det er vel den her side kendt for hvis man søger på debater Eksternt link http://www.aquaforum.dk/start/

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #148
Bruger KevinR - 12/02-2012 15:48 12/02-2012 15:48
#145 thumbs up kan ikke være mere enig :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #149
Bruger Ole H (Inaktiv) - 12/02-2012 15:50 12/02-2012 15:50
Kirsten, det kan så synes mystisk, hvis din antagelse er rigtig, at der er ganske få der rent faktisk spøtter i kassen og får sig en sponsorfisk, ikke?

At betale "kontigent" på denne måde er vel den nemmeste må at komme over det på?

MEn kulturen i dk er nok ikke til at betale for deltagelse, er min opfattelse....! :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #150
Bruger mobe31 (Inaktiv) - 12/02-2012 15:54 12/02-2012 15:54
# 149 men omvendt, mon ikke at med alle de nye sponsere på siden, at tingene ser lidt lysere ud for sidens drift? :)
i så fald burde sponsorfisk ikke være nødvendigt, da det ikke er det tråden handler om, men om hvordan siden bliver forbedret,og der tror jeg ikke en tvungen brugerbetaling er løsningen. ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #151
Bruger Kirsten Sørensen (Inaktiv) - 12/02-2012 15:55 12/02-2012 15:55
Om man har sponsorfisk eller ej, Ole, så har man jo adgang - så det synes jeg ikke, man lige umiddelbart kan sammenligne :) Men du kan sagtens have ret angående kulturen i DK, og tiderne lige pt. ikke at forglemme.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #152
Bruger Ole H (Inaktiv) - 12/02-2012 16:04 12/02-2012 16:04
Jo men Morten, penge er jo et formidabelt betalingsmiddel, ligemeget hvordan de havner i pungen, og hvis der blev købt 10-20 sponsorfisk om måneden, det er vist væsentligt færre fisk end der kommer nye medlemmer til, så ville siden gå i nul, efter de sidste oplysninger fra kviller, jeg kan huske, men de er nok 6-8 mdr gamle...... Men et lille overskud, en buffer til dårlige tider ville vel hellerikke være så dårligt vel :)

Ikke at jeg mener at man skal se ned på folk der vælger sponsorfisken fra, for det mener jeg bestemt ikke, men "kulturen" i at man ikke som en selvfølge siger ja tak til en lille charmetrold som disse, er for mig svært at forstå.

Indirekte vil "penge" vel kunne løse op for forbedringer, mon ikke...!

Jeg må så sige at jeg på ingen måde er for en sortering af de mennesker der besøger os herinde, og for min skyld kan der være nok så mange banditter, de løber træt før os der har et mål med at besøge denne side, og som det er skrevet tidligere i denne tråd, så er den bedste medicin mon sådanne mennesker, at undgå kommentarer, så opgiver de meget hurtigt...!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #153
Bruger mobe31 (Inaktiv) - 12/02-2012 16:05 12/02-2012 16:05
# 151 præsic, sponsorfisk eller ej, så har man adgang.

kviller efterspørger nogle ide`er til hvordan siden kan forbedres ang. brok og utilfredse brugere.
dette har ikke noget at gøre med om hvorvidt folk skal få en sponsorfisk eller ej ( som ole h ellers gør opmærksom på i en stor del af hans indlæg :P )......

antallet af forslag til forbedringer af siden, i denne tråd, er da til at overse, og jeg syntes også at kunne huske at kviller har udtalt sig om at brugerbetaling aldrig kommer på tale ( kviller : ret mig hvis jeg tager fejl ).

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #154
Bruger TangaThomas - 12/02-2012 16:09 12/02-2012 16:09
Ang. betalingsside synes jeg også det er helt skævt. Det kan godt være at der er mange gamle brugere, der vil blive på siden, men mange vil også falde fra.
Desuden er en af sidens formål vel også at sørge for at nye akvarister kommer godt ind i hobbyen og hvor mange, der lige har startet deres første lille akvarie som et forsøg, vil betale yderligere for at komme ind på sådan her en side? - Ikke mange er mit gæt :-)

Mht. point systemet, tror jeg det vil medføre rigtigt mange utilfredse brugere, der mener at de burde have flere stjerner osv osv.
Desuden burde thumps systemet fjernes fra off-topic, da det eller kan være misvisende. Det er jo ikke just akvarieviden :-)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #155
Bruger Ole H (Inaktiv) - 12/02-2012 16:13 12/02-2012 16:13
Jeg læser det som en "kulturændring" kviller efterspørger, og det kan være at mine læsebriller er helt i udu, men jeg tror på at appelere til det gode i folk, istedet for udelukkelse....!

Jeg tror på at den rette tone vil vinde over ballade, det kræver bare at den overvejdende del af brugerene tager i egen barm, og undlader slåskampene.....! Hvis ikke folk får det de kommer her efter, så forsvinder de, og derfor ved at lægge tavshed for dagen, når der er sporatiske ballademagere, så er det os som brugere, der laver sorteringen, og tager ansvar for VORES side...!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #156
Bruger mobe31 (Inaktiv) - 12/02-2012 16:20 12/02-2012 16:20
# 155 :) der er vi enige ( selvom det nok er nødvendigt at udelukke enkelte brugere i ny og næ )

ang. dine læsebriller : prøv evt. at rykke dem ned fra panden, så de sidder foran øjnene :P

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #157
Bruger Ole H (Inaktiv) - 12/02-2012 16:23 12/02-2012 16:23
Ahaaa...! Tak.....! B) sådan...!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #158
Bruger Kirsten Sørensen (Inaktiv) - 12/02-2012 16:43 12/02-2012 16:43
Jeg kunne godt tænke mig, at vi havde mulighed for at indsætte en 'underskrift' som var der automatisk, når man havde skrevet et indlæg :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #159
Bruger TangaThomas - 12/02-2012 16:58 12/02-2012 16:58
Indlægget er rettet 12/02-2012 16:58 12/02-2012 16:58 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Det har der været før Kirsten, men det kunne folk ikke rigtigt administrere..

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #160
Bruger KasperK/Lolland - 12/02-2012 17:10 12/02-2012 17:10
TangaThomas skrev :
Det har der været før Kirsten, men det kunne folk ikke rigtigt administrere..

Og lige præcis der, kunne en uge eller to i køleskab have været nyttig. I stedet blev det de mange, der ikke havde voldt problemer i den retning, der blev ofrene! Vilkårlig kollektiv straf på grund af nogle få!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #161
Bruger Kirsten Sørensen (Inaktiv) - 12/02-2012 17:16 12/02-2012 17:16
NETOP! Kasper :) Det var lige nøjagtigt dér, jeg ville hen...

Thomas, jeg har været her flere år, efterhånden, så det vidste jeg godt - det kunne du af gode grunde ikke vide ;)

Nok skal vi være søde ved hinanden og tro på det gode i mennesker... men nogle gange kammer det altså over. Det her er en side for akvarieinteresserede mennesker - ikke en side, der skal redde og elske alle andre. Forstå mig nu ret :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #162
Bruger Mr.Frog - 12/02-2012 17:37 12/02-2012 17:37
Indlægget er rettet 12/02-2012 17:40 12/02-2012 17:40 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Jeg går helt klart ind for, at have en køleskabsordning.
Vi kan jo afprøve dette i lidt tid og se om det er vejen frem. Måske kan det lette div admins arbejde på sigt ved, at trykke på køleskabet ind i mellem.

Hver gang vedkommende logger ind eller forsøger på samme vil beskeden "Du er i køleskabet pga overtrædelse af sidens reglement og kan vende tilbage om 10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 dage. Velkommen kan nu igen logge på Akvariesiden :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #163
Bruger KasperK/Lolland - 12/02-2012 17:57 12/02-2012 17:57
Der skal så til gengæld være en mulighed for at appelere sin frysning, ellers kunne men forestille sig, at en "nævenyttig" admin, der måske har set sig sur på een, konsekvent ville "jage" en mere end andre ville gøre!

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #164
Bruger Multi - 12/02-2012 18:03 12/02-2012 18:03
Kirsten Sørensen skrev :
Vedr. tomler op og tomler ned... Det dur ikke i den nuværende form! Det bliver misbrugt, det bliver kun brugt i negativ retning, og ingen er åbenbart ansvarlig for disse tilkendegivelser. Enten skal de helt væk, eller også skal det fremgå, hvem der har tildelt dem - både i opadgående og nedadgående retning. Ideen med +points i én eller anden form synes jeg til gengæld er rigtig god. #4 og #74 er lidt inde på det... Det kunne animere flere til at tænke sig om og komme med gode råd. Jeg kan ikke selv liiige spotte, om jeg er berettiget til at kalde mig selv erfaren akvarist med 5-6 års interesse på bagen - eller om jeg er "inde i varmen"... det bliver ofte nævnt, hvem er det egentlig, der er det? Nå, men disse +points kunne så måske tildeles af sidens brugere (skjult - og kun ét +point fra samme bruger i ét svar). Når man så f.eks. har "optjent" 5 eller 10 +points (eller hvilket niveau man nu beslutter, det skulle være), kunne det udløse en stjerne ved ens profil... hmm... gad vide om jeg har skrevet det forståeligt...

Så enig!
Fantastisk idé! Især da man var nybegynder, så var man lidt i tvivl om hvem man skulle lytte til - for nogle vidste åbenlyst ikke hvad de snakkede om. Det ville gøre det meget lettere hvis man kunne se antal stjerner eller tak der var givet til hver enkelt bruger, og dermed kunne regne sig lidt frem til, om det var en "pålidelig kilde" man havde med at gøre!

F.eks. så inde på hunde-forum.dk , er der, under ens avatar i indlægget, noget tekst hvor der står hvornår man er tilmeldt, hvor mange gange man har modtaget tak, osv. Så kan man skyde sig lidt ind på hvor erfarne akvarister man har med at gøre. Det er da ret smart!!

TinneG skrev :
Jeg har et forslag til en forbedring. Når man er inde under Bruger akvarier, og søger spicifikt på en bestemt ting, fx. antal liter. Så ville det være skønt hvis jeg kunne vælge at se alle de akvarier som galleri. Ligesom man kan med alle akvarierne, før man søger efter nogle bestemte.
Håber i forstår :)

Den har jeg også tænkt på et utal af gange! Det ville være så rart, så slipper man for at skulle klikke ind på hvert enkelt akvarie hele tiden. :)
For dem der stadig ønskede kun at se tekst, som nu, kunne der evt være en lille knap man kunne klikke på oppe i toppen for at skifte mellem galleri/tekst.
Det ville også være dejligt hvis man kunne klikke på et eller andet, så man kunne vælge et albumcover til hvert akvarium. :)

mobe31 skrev :
det er prøvet før med en anden akvarie hjemmeside, og den døde.
det er muligt at de "gamle" brugere herinde vil betale til siden, men jeg er da sikker på, at der ikke ville komme nogle nye brugere.

jeg faldt selv over siden ved en tilfældighed, og havde aldrig oprettet en profil herinde hvis det kostede penge.

Ligesom dig faldt jeg også over siden ved en tilfældighed, og havde den kostet penge, havde jeg ikke meldt mig til. Så havde jeg nok bare cruiset videre, og var til sidst faldet over Akvarieviden.dk, og oprettet en bruger derinde.
En af de bedste ting ved AS er også, at siden er så aktiv; der er så mange brugere herinde. Har man et spørgsmål, bliver det for det meste besvaret inden for en time eller to. Man behøver ikke at vente i flere dage som på andre sider. Det ville også blive ødelagt hvis det var en betalingside.
Havde man spurgt mig for et halvt år siden om jeg ville betale for at være bruger på AS, havde jeg helt klart sagt nej. Det er først nu, at jeg måske ville betale.
Så ja, man ville få siet de useriøse fra, og beholde de rutinerede og garvede akvarister herinde. det er selvfølgelig også fedt nok - i starten. For så ville man ikke få de nye generationer af akvarister ind, i hvert fald ikke i samme mængde. Færre og færre brugere, som en onds cirkel; til sidst falder de garvede fra, så der er færre og færre bruger herinde og ingen gider at oprette en bruger på en ikke-altiv side. Og så dør den af sig selv ...

Et forslag jeg har er, at det blev nemmere at oploade billeder. F.eks. at man kunne vælge/markere flere af gangen. Det tager så lang tid som det er nu.

Der må jeg hive hunde-forum.dk frem igen, der kan man nemlig markere det antal billeder man vil have ind i indlægget, og, en ting jeg også selv værdsætter rigtig meget, billederne er faktisk synlige, ikke kun som tekst, men som billeder, i boksen hvor man skriver sit indlæg.
På akvarieplanter.dk kan man også markere flere af gangen hvilket er så dejligt, der får man bare en herrelang tekstkode ud af det i boksen hvor man skriver, hvilket jeg personligt synes er lidt træls.
Begge steder går det også hurtigt at oploade billeder, hvilket jeg også synes er dejligt. :)

Dog skal det lige siges, at jeg synes at AS er en fantastisk side, og det er et kanon godt arbejde i admins gør! Nu kommer kritikken jo bare fordi I beder om det. ;)
Men faktisk så har jeg heller ikke andet "dårligt" at sige om siden her, end det der er nævnt i dette indlæg; jeg kan ikke komme på mere der kan gøres bedre.
Så fortsæt det gode arbejde!!

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #165
Bruger Multi - 12/02-2012 18:11 12/02-2012 18:11
Mr.Frog skrev :

Hver gang vedkommende logger ind eller forsøger på samme vil beskeden "Du er i køleskabet pga overtrædelse af sidens reglement og kan vende tilbage om 10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 dage. Velkommen kan nu igen logge på Akvariesiden :)

Og så skal man også kunne se hvad det er man har gjort forkert, så man ikke kommer til at gentage det, eller føler sig stødet, pga at man ikke kan komme i tanker om hvad man har gjort forkert!

Stod der så : "Du har overtrådt Akvariesiden regelsæt, paragraf §3 : Udhængning, personangreb samt spredning af negativ information om/mod enkelt personer er ikke tilladt. Overtrædelse af denne regel ses som meget alvorligt og får ALTID en konsekvens i form af en advarsel eller udelukkelse fra forummet".

Så kan man tænke, "ahh, nå jo, så det var dér fejlen lå!" Hvis I forstår. At man ved hvad man har gjort forkert. ;)

I længden bliver det jo nok lidt for langt at skrive: "Du er banned fra akvariesiden i x antal dage, pga upassende opførsel i tråden 'xxx' ... osv"

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #166
MiaC (Slettet) - 12/02-2012 18:18 12/02-2012 18:18
#163 Det er allerede i brug at give brugere karantæne fra siden, når dette er nødvendigt.

Og for lige at komme ind på din kritik af admins arbejde, kan jeg fortælle dig at vi på ingen måde forfølger nogle af personlige årsager, hvis en bruger føler sig forfulgt, er det fordi vedkommende har gjort sig uheldigt bemærket, og derfor er under obs, de brugere som ryger under obs, er som oftest de som skaber balladen på siden, og vi må desværre se det som en nødvendighed at holde øje med enkelte ballademagere.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #167
Bruger KasperK/Lolland - 12/02-2012 20:33 12/02-2012 20:33
># 166
Det var såmænd ikke nogen kritik af nogen eller deres arbejde, det var blot en illustration af, hvad man kunne frygte kunne ske. Ikke mere end det.

Men jeg vil da håbe, at i - i så fald - også sørger for at gøre pågældende bruger eller ballademager om du vil, opmærksom på, at de opererer under skærpet opsyn?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #168
Bruger Pennut (Inaktiv) - 12/02-2012 20:48 12/02-2012 20:48
Angående sponsor fisk og betalingssiden.

For mig personligt så er det sådan her.

Vil jeg købe en sponsor fisk NEJ, hvorfor siden er gratis hvorfor så betale. Jamen man støtter jo en god side, ja ja men der er mange gode formål at støtte. Jeg støtter bare generelt ikke gode formål. Skal jeg støtte noget, så er det for at der fysisk skal købes noget/bygges noget (ny sportshal eksempelvis) og man så bagefter kan se at det penge skulle gå til så også ret faktisk blev til noget og ikke bare indgik i den normale daglige drift.

Vil jeg være bruger på siden hvis det kostede noget. Det kommer helt an på beløbet størrelse men op til 100 kr, ja så tror jeg faktisk jeg ville tegne medlemsskab.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #169
Bruger supergesh (Inaktiv) - 13/02-2012 12:07 13/02-2012 12:07
men kunne gøre det beder når man kikker på billeder at man kan blader og ikke skal klikke på hvert billede det kunne jeg godt bruge her inde ;)
supergesh aka mikael

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #170
Bruger Ole H (Inaktiv) - 14/02-2012 00:12 14/02-2012 00:12
:) Hvordan skal vi opfatte at Kviller ikke har vist sig her siden den 11/2? Har du opgivet projektet eller er du på ski i nord Norge??? :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #171
Bruger Auro (Inaktiv) - 14/02-2012 00:55 14/02-2012 00:55
Indlægget er rettet 14/02-2012 00:58 14/02-2012 00:58 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

#168: Er det forstået rigtigt at du gerne vil have mulighed for at støtte helt konkrete projekter som supplement til sponsorfisk hvor det er siden generelt man støtter?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #172
Bruger KimJ - 14/02-2012 09:02 14/02-2012 09:02
Nu vrimler det jo ikke med forslag der faktisk besvarer det spørgsmål der stilles i #1. De foreslåede tiltag er meget velkomne, men løser ikke problemet der spørges til her.

Problematikken her, er at vi trækkes med en lille gruppe konstant utilfredse brugere, som ikke nødvendigvis altid er dem der starter kritik/ballade (to forskellige ting!), men som altid er klar til at skærpe tonen, og få debatter der egentlig kunne forløbe som kritiske men konstruktive debatter, til at blive ren børnehave. Meget symptomatisk, er der ikke rigtig nogen deltagelse i denne debat fra de involverede (nogle af de værste er dog lovligt undskyldt, da de ikke er i cirkulation p.t.).

Lad os snakke rent ud af posen her; Stort set al alvorlig ballade, har noget med forhandlere/sponsorer at gøre. Der er tilsyneladende nogle mennesker som har det meget svært med den måde AS håndterer forholdet til sine sponsorer kontra almindelige brugere, hvilket man godt kan have en vis forståelse for, når man ser hvad der foregår i debatten, men sagen er den, at lige på det punkt, er der erfaringsmæssigt ikke nogen chancer for forandring, så hvis det er problemet, vil jeg foreslå at man finder en side der køres efter andre retningslinjer.

Det vi efter min mening kan gøre, når nu ovenstående ikke er til diskussion, er at fjerne platformen for balladen, og her falder OT debatterne helt klart i øjnene; de er svære at håndtere og tiltrækker åbenlyst de af vores brugere der opfatter AS som et socialt medie, mere end en faglig side. Det kan være hyggeligt nok, men når det overskygger det der er sidens formål, synes jeg at det er ret oplagt at fjerne det.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #173
Bruger KevinR - 14/02-2012 09:28 14/02-2012 09:28
#170 At han har et liv udenfor akvariesiden :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #174
Bruger KevinR - 14/02-2012 09:30 14/02-2012 09:30
#171 Ja det ville være fedt,at man kunne støtte siden uden en pralefisk :) og en form for måler for at se hvor langt der er til et mål for indsamlingen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #175
Bruger Ole H (Inaktiv) - 14/02-2012 09:35 14/02-2012 09:35

Jeg må sige at jeg vil savne OT hvis de blev offret til fordel for mindre ballade. Hvis det sociale element forsvinder, kunne jeg være bange for, at vi kommer til at ligge meget tæt op af AV og for mange ville dette nok være at foretrække, da der som jeg ser det, kun er et fåtal der socialisere hardcore, på OT siderne.

Det er bestemt en afvejning værd, da det ikke er holdbart i længden at i admins, skal bruge langt den overvejende del af jeres tid på siden, som bussemænd, der på den ene side, beskytter de mange seriøse brugere fra de få, dette slider helt enormt på det frivillige arbejde, og man kører træt på et tidspunkt.

Hvis den lille gruppe du henviser til er SÅ konstant og kendt som det lyder til, kunne en hurtig oprydning vel også være en overvejelse værd.

Kunne en 24 timers godkendelsesprocces være et forslag? Så man har mulighed for at kontrollere IP add. og andet, og på den måde sortere fra, inden der blev andledning til det store politiarbejde herinde.

Endelig tror jeg at som siden kører idag, i generelle træk, er den en meget attraktiv side, der netop giver rum for det sociale element.

En tung afvejning er det ihvertfald...!

Jeg vil støtte de tiltag i i styregruppen finder nødvendige..... :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #176
Bruger KimJ - 14/02-2012 10:52 14/02-2012 10:52
Jeg er enig i, at det er lidt af en falliterklæring at fjerne OT, og det ender såmænd også nok med at vi gør noget andet, som f.eks. at fjerne OT fra forsiden og lader den køre videre i baggrunden, så man ikke så let falder over den utilsigtet. Personligt tror jeg dog ikke på den løsning, men det er op til Kviller.

Man kunne jo også bare acceptere at AS en gang imellem bare slår en bøvs, og så rydde op når det er nødvendigt. Generelt synes jeg jo at debatten i lange perioder kører rimelig OK.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #177
Bruger mobe31 (Inaktiv) - 14/02-2012 12:54 14/02-2012 12:54
# 104 jeg syntes da lige at du skulle prøve at læse tråden *blink* derved finder du jo ud af at #50 netop har noget med tråden at gøre *blink*
i # 50 svarer jeg på en kommentar til mit forslag til forbedringer i # 29

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #178
Bruger Karlslunde (Inaktiv) - 14/02-2012 15:38 14/02-2012 15:38
Jeg kan kun bakke 100% op om det KimJ skriver i #172.

Dog vil jeg mene at det er en bedre løsning at skære igennem overfor dem som ikke kan finde ud af at følge sidens regler ved at slette dem, fremfor at fjerne Offtopic helt eller delvist.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #179
Bruger KimJ - 14/02-2012 17:21 14/02-2012 17:21
Jeg er sikker på at NDR er helt knust over at være kommet til i farten at tælle dit indlæg med. Ellers er jeg det på hans vegne... B)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #180
Bruger Pennut (Inaktiv) - 14/02-2012 17:24 14/02-2012 17:24
#171 hvis jeg kunne se der var noget fornuft i at skyde penge ind i det. Ja så var jeg absolut ikke uvillig til at ligge nogle penge, når jeg så i sidste ende også fik noget ud af det.

Dog er der lige et par ting der skal laves om på først inden jeg ville overveje at overføre nogle midler.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #181
Bruger mobe31 (Inaktiv) - 14/02-2012 17:33 14/02-2012 17:33
# 179 det vil jeg da håbe...

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #182
Udvikler Sponsor Kviller - 14/02-2012 17:44 14/02-2012 17:44
#170 Jeg er her skam stadig, jeg er ikke helt skræmt væk endnu, men fik en lille idé til forbedring ;)

#173 Hvad? Er der liv ved siden af? ;)

#174 Målet med indsamling, sponsorfisk osv osv er at jeg skal få gælden ind igen, jeg har lagt ud i forbindelse med opkøb af siden, indkøb af servere osv. Når det er klaret, vil siden blive omdannet til en forening, med bestyrrelse osv, så jeg ikke er enevældig hærsker mere ;) Jeg vil dog indrømme at jeg tillader mig stadig at bruge lidt penge på billeder, udvidelser osv - Blandt andet har vi lige købt rettigheder til at benytte alle jjphotos billeder, så vi kan få billeder på nogen af de arter og planter vi mangler.

Jeg har nu lavet, så det er frivilligt om man vil have vist OT på forsiden, det er muligt at fjerne de tre "rigtige" offtopic emner fra forsiden under indstillinger.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #183
Bruger c sørensen (Inaktiv) - 14/02-2012 17:45 14/02-2012 17:45
Gennem de sidste par år synes jeg, der har været mange forskellige oplevelser af folk opførsel. Det må vi alle sammen være med til at styre til en konstruktiv diskussion. Jeg synes, det har været fint, når Jette ;) ;) eller en af jer andre admin har lukket en tråd eller givet en repremande pga. dårlig opførsel. Det skal være en seriøs side, hvor man kan komme med spørgsmål og få svar (uanset om man er nybegynder eller ej), diskutere emner, vise hvad man har, og have det sjovt sammen. Det synes jeg nu generelt også, siden bliver brugt til.

Det har også været godt med videoer, konkurrencer osv. Måske kunne det også være en god ide med nogle flere diskussioner af specielle emner. Hvor en måske kunne komme med et oplæg og fortælle om et emne, og så kan diskussionen gå videre derudfra. F.eks. et oplæg om bekæmpelse af alger, opdræt af en art fisk, rejer eller et artsakvarie osv. osv. Eller om fangsområder eller andre emner, der omhandler fisk og akvariehobbyen i det hele taget. Måske lidt alla off topic, bare som et diskussionsemne hver uge f.eks. Altså en ny diskussion om ugen. Eller noget i den stil. Jeg ved ikke, om det er helt uforståeligt - eller måske helt umuligt.

Jeg synes, off topic er rigtigt fint. Man kan også snakke med folk om andre ting end fisk. Det er også en hyggelig måde at lære de forskellige lidt at kende på.

Måske også nogle flere forslag til opsætning af akvarie, billeder, vejledninger i hvordan man laver forskellige ting og sager selv. Der ligger en del tråde om dette, og også noget under artikler. Det er måske også nok. Men et billed album om forskellige emner kan give ideer, når man skal starte noget nyt op/lave om.

Det her var altså bare en brainstorm.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #184
Bruger Karlslunde (Inaktiv) - 14/02-2012 18:04 14/02-2012 18:04
#180 Kom frit frem, hvilke ting kunne du tænke dig blev lavet om.

#182 Er der en ca. tidshorisont på det projekt. Det lyder utroligt spændende!

Postet fra Terrariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #185
Bruger Pennut (Inaktiv) - 14/02-2012 18:40 14/02-2012 18:40
Noget af det der bør laves om er:

Annoncør har en annoncør profil, som bruges til at fortælle om deres gode tilbud, deres butik og det de ellers er gode til som sælger.

Admins har en admins profil, som bruges til admins arbejde slette indlæg, løfte pegefingeren, slette tråde og fryse bruger ude.

Hvis Annoncør og admins vil deltage i de forskellige debatter, med deres personlige syn på tingene, deres erfaring, lave salg/køb annoncer, ja så har de en almindelig bruger profil lige som os andre og er derfor underlagt de samme regler og korte snore som vi andre bruger er uden hensyntagen til at de ligger enten penge eller arbejdskraft til siden.

Så behøver der ikke være nogen forskelsbehandling af brugerne, da både admins og annoncøre stadigvæk kan varetage deres forretning eller passe arbejdet som admin. Og det er kun deres bruger profil der er idømt karantæne. Så behøver admins ikke skulle skele til hvem der skrive hvad men skride til handling øjeblikkelig, når regler brydes i en debat i stedet for at skulle vente på at Kviller siger ja eller nej til frysningen af en profil. (Så var der i hvertfald et par debatter der aldrig ville have udviklet sig, hvis der ikke var forskel på brugerprofilerne i debatterne.)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #186
flsuw (Slettet) - 14/02-2012 18:59 14/02-2012 18:59
#185 Det sidste du skriver i dit indlæg, er en interessant tanke. B)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #187
Bruger Rimmerhusfisk (Inaktiv) - 14/02-2012 19:43 14/02-2012 19:43
Jeg syntes måske at område inddeling på K/S/B er man kommet lidt nem om ved.. fx videbæk ligger i Sønderjylland men vil da mener der er under midt-& vestjylland ??

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #188
Bruger Lyngs - 14/02-2012 19:47 14/02-2012 19:47
Har med sikkerhed været nævnt før, men jeg savner virkelig en mulighed for at kunne ændre trådoverskriften som trådstarter. Det gælder især gamle tråde hvor overskriften måske ikke længere er fyldestgørende, eller f.eks nye brugeres "Hjææææææælp!" overskrifter de ikke kan rette og det bare vælter ind med "sure" kommentarer uden noget konkret omkring den aktuelle problemstilling.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #189
flsuw (Slettet) - 14/02-2012 19:48 14/02-2012 19:48
citat fra et sted jeg har hørt: Tal i vrede, og du kommer til at holde den bedste tale, du nogensinde har fortrudt. bare en indskydelse til denne debat ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #190
Bruger omfufu (Inaktiv) - 14/02-2012 21:06 14/02-2012 21:06
Pyyha sikke en tråd at komme igennem, og der er så mange jeg gerne vil citerer og svare på deres indlæg, at det nu desværre er blivet for uoverskueligt for mig at begynde.

Jeg vil derfor prøve at komme med min egen personlige mening i henhold til trådstarter, men også as som helhed som jeg nu oplever den, som relativ ny.

Lad mig starte med forummet som heldhed.
Det er det mest uoverskuelige forum jeg har set, og søgnings funktionen i debatterne er ikke den bedste, derudover er jeg enig i mange tidligere indlæg at thumps up/down ikke virker, dette er ikke AS skyld, jeg har som sådan aldrig set et forum hvor denne virker, men en simpel gimmick man typisk finder på et amatør forum. (ikke personligt ment på nogen måde) Jeg mener det typisk er at finde i gratis forums man gratis kan hente på nettet og sætte op, og eller som et lille plugin. Det virker ikke og bidrager på ingen måde positivt til forum eller brugere.
Til modsætning thumps up systemet, har jeg lagt mærke til AS har guld,sølv og bronze tegn. Hvis dette kunne implanteres således at brugere som opnår guld, kan svare i samtlige debatter, og på den måde kan en nybegynder jo altid se, om rådet/vejledningen kommer fra er faglig kompetænt bruger, samtidigt kunne man adskille lidt en form for prøve tid, som andre brugere efterlyser, dvs har man ingen tegn, kan man ikke replye med råd og vejledning osv. Dog vil dette jo kræve en kraftig omtrukturering af AS, men sammenholdt med sponsorfiskene, kunne være det Ypperste man kunne opnå herinde, og "belønningen" kunne måske være en mild form for admin rights eller lign, dels er faglighedderne, men evt også noget med hvor længe man har været aktiv her på siden, som skulle være medbestemmende til, hvilket tegn eller rang man får tildelt eller optjæner. På denne måde ville man også slå flere fluer med et smæk.

Jeg tror at istedet for at bokse med brugere, og om at få brugere (måske nogle få) til at ændre adfærd, skulle man måske i første omgang prøve at strikke et nyt forum sammen som er særligt for AS således det ikke er at forveksle med så mange andre forums på nettet. Jeg tror, at hvis man starter der, vi ldet være nemmere at opretholde en højere standard på indholdet.

Jeg ville omvændt også savne den hyggestemning som brib og flere har herinde, og jeg mener der skal naturligvis være plads til den slags også, så i bund og grund tror jeg man kommer længst med at få sorteret i hvor, og hvornår en bruger kan svare og i hvilket underforum.

Jeg tror, at hvis kviller,KimJ,brib,Ole H, Jørn ullits med flere opdelte div forums til værerne "deres" ansvars område (selvfølgelig hvis de vil) så var de, de eneste som kunne lave thumps up, eller ned, bedømme andre brugeres svar, og er til iorden fagligt, og formulerings rettet iorden, var de så gruppen som kunne opgradere en evt bruger, og på den måde som Kirsten var indepå, vuderer og pointgivende til nye brugere og se om det var døgnfluer i samme process, dette kunne være en mulighed.

Jeg er ked af hvis dette opfattes som en sveder til de personer som har oprettet varetager forums opbygning i den nuværerne form, men skal alene opfattes som et middel til fornyelse.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #191
Bruger omfufu (Inaktiv) - 14/02-2012 21:09 14/02-2012 21:09
Så opdagede jeg max længden på indlæg :)

Men det er meget svært at ændre brugeres adfær, uden at ændre rammerne og omgivelserne de findes i, siger min erfaring.

Med hensyn til betaling i en eller anden form, skal dette overvejes meget nøje hvordan man griber det an, jeg vil tro at en betaling for et forum i nuværerne form, ikke vil kunne gå af masserne, alene pga de fejl og mangler jeg nævnte før, men som kombination af evt et nyt forum kunne det måske lade sig gøre.

Men....

giv mig lige en guide til sponsor fisk, da jeg i hvert fald gerne vil bidrage det jeg kan :)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #192
Superbruger THORLEIFDK - 14/02-2012 21:30 14/02-2012 21:30
Kviller skrev :
..... Når det er klaret, vil siden blive omdannet til en forening, med bestyrrelse osv....
Se,det er jo vejen frem :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #193
Bruger omfufu (Inaktiv) - 14/02-2012 22:09 14/02-2012 22:09

Sponsorat af første art indbetalt.

Jeg fandt ud af det helt uden hjælp, var sørme på forsiden :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #194
Bruger Ole H (Inaktiv) - 14/02-2012 22:48 14/02-2012 22:48
De frivillige betalinger er klart de bedste, altså folk der allerede har gavn og får en masse ud af tiden her på AS der bidrager til driften og vedligehold, og der er da fine eksempler på at folk der allerede har gjort siden her til "deres egen".....!

Disse debatter er altid meget spændende, da man pludseligt lægger sig i selen for at finde løsninger i fællesskab, og dette ser jeg som et udtryk for, at når det virkelig piver i beslagene, så står man sammen og byder ind med gode forslag og løsningsforslag....!

#190 Nu er det jo bestemt meget besnærende at blive aktivt inddraget i en evt. kommende styregruppe, men jeg vil gerne lige rette en lille misforståelse andg. mit engagement her på siden, smiler.... Jeg vil gerne stadig betagtes som en af de autonome, der jo som det tidligere er set, har en lidt mere "loose" indgang til siden og dens seriøsitet, smiler igen...!

Jeg er stadig en af de nyere brugere herinde, og lærer stadig en masse og jeg er glad for det engement de nye brugere har....!

Til de medlemmer der først vil ha ændringer før de vil overveje at betale, vil jeg hævde, at belønningen for man jo først når arbejdet er udført.....! Så ved at bidrage nu, vil gavne de forbedringer og nye tiltag der måske ikke for nuværende er indenfor rækkevidde.....! (dette er IKKE for at hænge enkelte brugere ud, men sagt som en generel kommentar, da jeg har en fornemmelse af, at der er mange af denne holdning)....! :)

Jeg vil for mit eget vedkommende tilslutte mig de ændringer man i styregruppen/Kviller mener kan få gavn af...!

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #195
Bruger Lyngs - 14/02-2012 22:53 14/02-2012 22:53
omfufu skrev :

Sponsorat af første art indbetalt.

Jeg fandt ud af det helt uden hjælp, var sørme på forsiden :D

Ditto!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #196
Bruger KevinR - 14/02-2012 23:40 14/02-2012 23:40
-Tilgiv andres fejltagelser, navnlig nye og uerfaren brugere det er ikke alle der har årtier af akvarie erfarenheder dvs. forklar hellere en gang for meget.

-Giv andre en hånd ,et tip,et råd! Den du møder på din vej op, møder du også på din vej ned.

-Tal til andre som du selv vil blive talt til

-Undgå offtopic i tråde der omhandler et vigtigt område/spørgsmål/søgen om viden fra trådstarter,det der ikke er vigtigt for dig kan være vigtigt for andre,har du ingen viden om det der søges efter undlad og svare,hvis man ikke har spørgsmål til det tråden drejer sig om så er man velkommen.

-Alle brugere/mennesker er forskellige måden du skriver til den ene brugere opfattes på en anden måde af en anden bruger

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #197
Bruger KevinR - 14/02-2012 23:43 14/02-2012 23:43
En måde at undgå offtopic kunne være at sætte chatten på forsiden,når man åbner siden op

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #198
Bruger KevinR - 15/02-2012 09:36 15/02-2012 09:36
Indlægget er rettet 15/02-2012 09:36 15/02-2012 09:36 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Og her et et skræk eksempel på dårlig rådgivning *blink*

Eksternt link http://www.guloggratis.dk/forum/traad/2891?thread_id=2891&page=1

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #199
Bruger alex4604 (Inaktiv) - 15/02-2012 19:48 15/02-2012 19:48
jeg synes at siden er helt din som den er men et godt indput ville være at man i artsbeskrivelserne angav fiskens normale levealder :D

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #200
Bruger AndersGS (Inaktiv) - 15/02-2012 20:25 15/02-2012 20:25
alex4604 skrev :
jeg synes at siden er helt din som den er men et godt indput ville være at man i artsbeskrivelserne angav fiskens normale levealder :D

Huha, det er godt nok svært, end ikke forskere kan altid svare på det.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #201
Superbruger malawicarsten - 15/02-2012 20:29 15/02-2012 20:29
Hm måske Brib's klumme ville være på sin plads :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #202
Bruger Fiskenoerd (Inaktiv) - 15/02-2012 20:55 15/02-2012 20:55
#1 Det kunne være ret lækkert at få en slags 'besked' herinde på siden når der er blevet kommenteret på ens annonce :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #203
Bruger Pennut (Inaktiv) - 15/02-2012 23:21 15/02-2012 23:21
Kan man lave det sådan at en overskrift skal vælges via en række menuer og så et underfelt hvor man kan beskrive overskriften nærmere, så slipper man måske af med de der intet sigende overskrifter????

:D :D Kan man lave en stavekontrol så folk uanset alder kan stave til guppy???? :D :D

Kunne man eventuelt lave det således at den første side man kommer ind på er der "kasser" hvor i de mest almindelig gode råd og huskeregler omkring akvarier og fisk ligger (gerne svar på de mest stillede spørgsmål), så som:

Sådan får du succes når starter dit nye akvarium op
Mine fisk dør se gode råd her
Er din guppy gravid?
Er det nødvendigt at skifte vand?
Hvilken fisk rydder op i bunden af mit akvarium?
osv.

Også længere nede logger man ind på debatforum, så nye lige kommer til at lave lidt granskning i deres "problem" inden de stiller det samme spørgsmål som også blev stillet i går.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #204
Bruger Jenner (Inaktiv) - 16/02-2012 15:25 16/02-2012 15:25
Jeg synes at søgningen i debatten skal kunne sorteres i dato orden! Så man hurtigt kan komme til de nyeste indput om emnet man søger! Pt. står det hulter til bulter i årstal etc..

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #205
Bruger calon (Inaktiv) - 17/02-2012 17:35 17/02-2012 17:35
Må indrømme jeg ikke helst har læst tråden :(
Men hvad angår brok og folk der sviner hinanden til syns jeg at det skal slættes, hvis brugeren gøre det tit syns jeg man skal hive fat i ham og i værste tilfælde smide ham ud.
useriøse bruger løser man vel meget godt ved at lave engangs bruger betaling når man opretter sig, ville med glæde selv betale 30-50 kr. for at være medlem af siden for man får abselut noget for pengene.
jeg er selv ny bruger her inde, i starten havde jeg rigtig svært ved at finde ud af hvordan jeg kom ind på min profil og hvordan jeg lagde billeder ind da dette ikke var ens hver gang, der sku evt. laves en rubrik hvor der stod "min profil" eller noget da det tog min et stykke tid at finde ud af jeg bare sku trykke på mit bruger navn for at komme der ind.
Ellers vil jeg gi admin stor ros for deres arbejde med siden. syns den er rigtig godt sat op og det er sjældent jeg støder på "ballade magere".
jule konkurrencen var en super fed ide !
jer har lidt problemer med at komme ind på siden generalt, ved ikke hvad det kan skyldes men ville også være rat hvis det blev lavet.
Men tak til vedkommende der fik denne super ide til denne side

Annoncører
Annoncører