Mos/græs/planter uden den vilde pleje?

Postet under : Akvariesiden.dk - Planter
Visninger : 1251

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Mr-slider-@hotmail.com (Inaktiv) - 30/11-2011 21:40 30/11-2011 21:40
hej alle sammen :) mine fisk i mit 54L yngle akvarie flytter snart hjemmefra.... derfor skal jeg igang med at lave en ny hybel til nogle krebs (måske noget andet) har ingen erfaring med planter, men er dog begyndt at overveje det, så ville høre og der findes enten, mos, græs, eller planter som ikk kræver gødning eller co2 anlæg osv? eller er det bare umuligt?? MVH Morten Nielsen.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger 10nnitus (Inaktiv) - 30/11-2011 22:00 30/11-2011 22:00
Eksternt link www.akvariegødning.dk
Her kan du få de oplysninger du søger

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger USB_akvariegødning (Inaktiv) - 30/11-2011 22:02 30/11-2011 22:02
Det kommer an på flere ting...
lys, næringsstoffer osv... der er en hel palette af ting der skal være opfyldt for at planterne går .. der er også forskel på planternes behov og vækst, jo hurtigere vækst jo større krav, jo mere lys jo større krav osv...
mos vil typisk være en af de planter der kan gå da den er nøjsom..
kommer du ikke for højt op i lys så vil en plante som f.eks. Eleocharis pusilla (E. parvula) kunne fungere fint i et akvarium der ikke co2 beriges, men kan dit eget akvarium ikke levere kulstof nok, så skal det tilsættes enten som co2 eller evt. som flydende kulstof kilde Easycarbo..
De generelle ting om det kan du læse om her i en rimelig koncentreret artikel.. Eksternt link http://www.akvariegødning.dk/index.php/hjem/artikler/45-planter-g...

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Park (Inaktiv) - 02/12-2011 01:13 02/12-2011 01:13
Javamos vil opfylde de krav fint!!! ;)

Annoncører
Annoncører