Lidt pumpe hjælp

Postet under : Cichlider - Vedligeholdelse - Teknik og udstyr
Visninger : 1856

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Henrik 8260 (Inaktiv) - 23/11-2011 16:46 23/11-2011 16:46
Jeg vil lige høre om i kan nogle traks, jeg har en eheim pro 2, som jeg lige har skiftet pakning på, for i mandags, gik strømmen og der kom vand ud over gulvet, men nu kan jeg sku ikke få den til og køre igen, jeg fik den i gang, i går aftes ved at, suge i den, men i morges stod den bare og brummet, så her efter arbejde, fik jeg den til og køre i max 2min, så stoppet den, ud er jeg helt blå i hovedet af og suge, og jeg har også trykket løs på knappen (som jeg lige har fundet ud af er der :P ), hvad gør jeg galt ?
Det skal lige siges, at det er min første spandpumpe, og den har ikke været slukket siden jeg satte den til, for 1-2 månder siden, så alle traks vil hjælpe :)

Hilsen Henrik

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger nc - 23/11-2011 17:03 23/11-2011 17:03
Hej Henrik

Der må være et eller andet galt med dit flow. Her er hvad jeg vil gøre :

1. Check indsugning til pumpen er risten der sidder for enden af indsugningsrøret stoppet til.

2. Sørg for at udstrømmeren ikke er nedenunder vand.

3. Tryk på pumpen et par gange indtil du kan høre vandet strømme ind i pumpen.

4. Vent til pumpen er fuld

5. Flyt udstrømmer ned i vandet igen og sæt strøm til.

Det burde virke :)

Med Venlig Hilsen

NC

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Henrik 8260 (Inaktiv) - 23/11-2011 17:35 23/11-2011 17:35
Nu har jeg prøvet det to gange, og endda tømt pumpen for vand først, den sidste gang, og lige meget hjalp det, der kom lige lidt vand ud, til og starte med, og så holde det op igen :(

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Scorpion - 23/11-2011 18:20 23/11-2011 18:20
Eheim kan være noget svære at få gang i efter en tømning, jeg har iøvrigt oplevet det samme ved strømsvigt som du har, på 3 ud af 3 Eheim pumper, hvorimod en langt billigere Fluval pumpe kørte som en duracellkanin i årevis, og med let igangsætning efter rensning. ( sorry Eheim tilhængere, men det er min erfaring, og skulle der komme en spandpumpe ind i huset igen, står der ikke Eheim på den )
Eheim sælger dette sæt, hvor indsugningsslangen kan fyldes før igangsætning Eksternt link http://www.akvarieforretningen.dk/product.asp?product=1014
Hvis du løfter lidt op i din slange kan du via indsugningsristen fylde slangen til der løber vand ud af udstrømmeren, og derefter starte pumpen, så burde alt luft være væk og pumpen bør køre.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger nc - 23/11-2011 19:36 23/11-2011 19:36
Hmm hvis du har fulgt min procedure ville jeg checke slangerne om de er stoppede. Jeg har 6 eheim spandpumper og den procedure jeg har beskrevet virker hver gang såfremt at de er skruet ordentligt sammen.
Prøv at tage både indsugning op og udstrømmeren. Sæt en finger i indsugningen. Kan du nu suger luft ind igennem udstrømmer slangen? I så fald er pakningen ikke monteret ordentligt og fordi pumpen er utæt kan der ikke dannes undertryk til at får flowet til at virke. Tag den ned til en forhandler og spørg om han vil hjælpe istedet eller prøv at sætte den på anderledes.

Med Venlig Hilsen

NC

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Henrik 8260 (Inaktiv) - 23/11-2011 21:22 23/11-2011 21:22
Nu har jeg haft hele skidet, skilt ad og samlet igen, og givet den vaseline, men kan ikke få den til og køre, så tager nok hele lortet, med ind til Amon i PetWorld, i morgen, så må jeg se om han kan få den til og kører :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger nc - 23/11-2011 22:50 23/11-2011 22:50
Held og lykke med den :)

Med Venlig Hilsen

NC

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger Henrik 8260 (Inaktiv) - 29/11-2011 21:29 29/11-2011 21:29
Nu har jeg skiftet alle pakninger, og fundet ud at rotoren var itu, så den er også skiftet, men den vil ikke kører optimalt stadig, tror den tager luft ind et eller andet sked, men alt er smurt ind, og kan ikke finde ud af, hvor der skulle komme luft ind ;(
Nu er jeg snart ved og miste modet, og har bandet og svovlet, i en uges tid, nu har jeg kikket lidt på en ny pumpe, men dur den ?

Eksternt link http://shop.petworld.dk/product/udvendige-akvariepumper/filter-mo...

Ved godt at det er noget kina haløj, og vis jeg ikke hade brugt, så mange penge, på ting til min pumpe, så kunne jeg have købt en ny eheim, men har ingen penge nu, til en ny ehime, så kan jeg "nøjes"
med denne, og er den penge vær ???

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger madstoffer (Inaktiv) - 30/11-2011 02:15 30/11-2011 02:15
Indlægget er rettet 30/11-2011 02:21 30/11-2011 02:21 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

hej,eheim har lavet et par kiksere.men ik pro 2 serien.der er jo en grund til pris forskellen fra eheim og andre.så det er helt sikkert dig selv der ikke har skilt den komplet ad og fejlfundet.for eheim ka du få alle reservedele til.og sku den af uransagelige årsager"va jeg så aldrig har hørt om på pro2"være stået af i motoren.så ville jeg klart bruge mine penge på et nyt hoved til den pumpe du har"verdens bedste"frem for at bare overveje og købe den gang skrammel du har linket til.en eheim går ik bare lige i stykker,hvis du passer den som foreskrevet.ja det svarer lidt til du mangler en batteri boremaskine og køber en powercraft eller alfa tool whatever.....der er jo en grund til at makita og dewalt koster vad de koster.lissom eheim.så med andre ord står din eheim eller makita af,er det fordi du har mishandlet dem eller ikke vedligeholdt dem efter fabrikkens anvisninger.alt går jo i stykker hvis man ikke smører og plejer.
vh en tilhænger af kvalitet og vedligeholdelse af sine ting.
ps.du skriver jo os du ik har tjekket og vedligeholdt,din pumpe men bare sat den til.du har pumpernes juwel i hånden,hvis den ik virker,bunder det garanteret i din egen uvidenhed om det produkt du har foran dig.så ind og google.
ps.husk den pumpe du har,har en speciel kæmpe rød o ring,på et ikke synligt sted.som godt ka skiftes med lidt snilde. ;)

Annoncører
Annoncører