Discus gider ikke spise

Postet under : Akvariesiden.dk - Andre fisk
Visninger : 1560

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger raguse (Inaktiv) - 22/10-2011 21:51 22/10-2011 21:51
Jeg købte 8 discus igår, fredag og de gider ikke spise. Så har jeg hørt at efter 3 dag uden mad så dør de.? Passer det.? Det irriterer mig ret meget de ikke spiser, de går sammen med en flok neon og div maller..

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Henrik H (Inaktiv) - 22/10-2011 22:00 22/10-2011 22:00
en Discus der ikke ikke spiser i 3 dage dør ikke, det var noget være vås.

Nu ved jeg ikke hvilke discus du har købt (str., type, kvalitet)
Hvad fodre du dem med og smid et par billeder op af akvariet...
Hvad er temp. på akvariet?

Men korrekt er det at hvis de rammes af flaggelatter (evt. grundet strees)og går med det over længere tid og ikke behandles korrekt, så er det svært at redde discus fisk.

Nu er mine discus fisk i god foderstand og vand OK, så derfor har jeg heller ingen problemer med at tage væk nogle dage hjemme fra uden de får mad. ja selv en uges sommerferie måtte de næsten klarer uden mad.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Lasse1981 (Inaktiv) - 22/10-2011 22:32 22/10-2011 22:32
raguse

uden selv at have discus så kan jeg vist fortælle dig alligevel at det er normalt de ikke spiser i starten når de kommer i et nyt akvarium. Giv dem et par dage til at finde sig til rette.

Synes også at jeg har læst at discus bliver sky i starten, det skulle hjælpe at have lyset slukket.

Du skal ikke være nervøs for de dør af sult, fisk går også i naturen flere dage og uger uden at spise. Du skal passe på ikke at overfodre for så bliver dit vand beskidt og det kan discus tilgengæld dø af.

tror der er en sætning der siger "der er flere fisk der dør af overfodring end af sult"

søg evt. herinde på forum, du vil finde massere af tråde med dit problem som andre har oplevet.

Held og lykke med dine 8 fisk. Lad os høre mere engang

vh
Lasse.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Shonne (Inaktiv) - 26/11-2011 20:56 26/11-2011 20:56
Sluk lyset ved dem, lad dem være i fred og prøv med en smule mad hver dag.

Lad dem vende sig til det nye akvarie.

Hvor stort er dit akvarie forresten?

Alt efter hvilken art du har så ved du vel også at pH skal ligge på omkring 6-6,5 og de fleste diskus foretrækker meget blødt vand.

Det er en meget sart fisk, men de har stor personlighed.

Held og lykke med dem :)

Annoncører
Annoncører