Nyt juwel Lido ved tvet ;) ris og ros

Postet under : Akvariesiden.dk - Mit Akvarium
Visninger : 2027

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
larsendk (Slettet) - 21/10-2011 23:35 21/10-2011 23:35
hej alle så fik jeg sku damen til gå med til vi skulle have juwel lido ved tvet godt nok ønsker jeg bytte med en anden da det mørke træ design ikke passer til tv bordet ;)
lidt billeder

Indholdet 1 malle rør 6 små reje rør trærod 8 planter og self 27 grader
10 plettede panser maller
14 neon
6 små ancistrus 2-3 cm
4 sommerfugle cichlider Asia udgaven
8 discus self ved jeg Discus bliver større de er 5 cm lige pt og derved rigeligt a plads i Lido når de bliver større får de et 325ltr og hygge sig i :)
arter
2. Discus flashen tyrkis
2. Discus brillian tyrkis
2. Discus alenquer
1. Discus marlboro red
1. Discus Pigeon blood

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
larsendk (Slettet) - 22/10-2011 00:00 22/10-2011 00:00
ingen kommentare?? :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Pulle19 (Inaktiv) - 22/10-2011 00:52 22/10-2011 00:52
Sys det ser godt ud, :-)
Men måske skulle du have en stor plante til at dække pumpen? gør jeg selv i mit :-) synes pumper er så grimme :-p

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Jan Persson (Inaktiv) - 22/10-2011 10:08 22/10-2011 10:08
Jeg syntes det mangler personlighed - men hver sin smag, heldigvis B)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger KimJ - 22/10-2011 12:01 22/10-2011 12:01
Det er en ommer *skeptisk*

Akvariet er for lille til Discus, og fiskene har uforenelige temperaturkrav.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
larsendk (Slettet) - 25/10-2011 14:22 25/10-2011 14:22
kimj ?? læste du hva jeg skrev ? :)
som sagt der er rigeligt af plads til discus i den lille størelse de har nu de fylder ingenting deri nu,
og så snart de bliver større hvilkede tager sin tid så får de 325ltr,
bla. derfor jeg ikke har smidt så meget krims krams i :) pumpen bliver som sagt udskiftet senere hen taget ud og sætter spandpumpe i den tager den del plads os ;/

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger Kirsten Sørensen (Inaktiv) - 25/10-2011 18:18 25/10-2011 18:18
#2 Jo, jeg kan godt fiske nogle kommentarer frem :)

Positivt: Flot baggrund, når der kommer alger på (hvad der forhåbentlig gør) bliver den endnu flottere. Roden har du placeret fint. Godt du har tænkt på rejerør og rør til ancistrus. Plantevalget må vel også siges at være OK i forhold til den formentlig ret lave belysning (watt), du har i baljen.

Negativt: Dine fisk har alt for forskellige krav til at kunne gå sammen, hvis du spørger mig! Tjek artsbeskrivelserne for temperatur, vandcirkulation m.v.! Akvariet ser ret højt ud (hvor mange liter er det egentlig på?) - men det kan være billedet, der snyder: mange af de fisk, du har sat i, vil gerne bruge bunden - ancistrus, pansermaller og i nogen udstrækning opholder sommerfuglecichliderne sig der også. Det hvide bundlag er ikke min smag - fiskene kan let komme til at føle sig utrygge, men det er lige så meget en smagssag. Som planterne gror til og dækker, kan der kompenseres herfor. Planterne - anubias og javabregne kan jeg ikke se, om du har hæftet på noget, eller sat direkte i bundlaget? Planten yderst til højre er formentlig slet ikke en akvarieplante...?

Forslag:
I med nogle flere planter, til dét akvarium skal der også nogle (flere) høje i - også gerne flydeplanter. Sorter ud i fiskene, så dem du har tilbage, får deres behov opfyldt mht. temperatur, plads, indretning, vandflow osv. Læg visne bøge- eller egeblade i, det vil både pansermaller, ancistrus og rejer elske. Sæt nogle dekorative, høje rødder i - de må gerne nå op til vandoverfladen.

Det var lige de kommentarer, jeg kunne komme på - håber du kan bruge dem til noget?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger KimJ - 25/10-2011 18:30 25/10-2011 18:30
Jeg læste hvad du skrev, og jeg mener at du tager fejl. At holde discus unger i et så lille akvarium i mere end nogle få uger, vil på sigt resultere i at de aldrig når en optimal udvikling.

Det samme gælder iøvrigt alle akvariefisk; ideen om at holde dem i for små akvarier, med planer om at de får bedre plads når det bliver nødvendigt er, uanset hvor udbredt den er, dårlig. Det vil enhver der har haft mulighed for at sammenligne kunne bevidne.

Selv hvis man ser bort fra dette, er fiskesammensætningen en fejltagelse; Neonfisk og Discus har ikke noget at gøre i samme akvarium, og hvis pansermallerne er C. paleatus, som det ser ud til, gælder det samme for dem.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger raguse (Inaktiv) - 25/10-2011 19:41 25/10-2011 19:41
Et rigtig flot akvarie.. :P

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
larsendk (Slettet) - 27/10-2011 14:17 27/10-2011 14:17
neonfisk og discus har folk altid holdt sammen altså???
men der kommet flere planter i nu foran pumpe og lidt bagved,

og lade de voksne op i vis størelse ang fisk i et akvarier har aldrig taget skade her ved mig de voksede fint videre i næste akvarier syntes bare 325ltr til 8 discus det direkte spil i den størelse de har nu men det så min mening :)

(lukker emnet)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger KimJ - 27/10-2011 14:35 27/10-2011 14:35
Her har vi en af grundene til lige at sætte sig rigtigt ind i tingene ;)

"Folk" har IKKE holdt neonfisk sammen med med Discus altid. Det er derimod ret almindeligt at man holder RØD neon sammen med Discus. En af forskellene på de to arter, er temperaturkrav....

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Bruger TangaThomas - 27/10-2011 14:41 27/10-2011 14:41
Er bange for at Kim har ret. Både dine pansermaller og neonfisk kræver forholdsvis koldt vand.
Og du burde nok tage meningerne lidt til dig i stedet for bare at "lukke emnet", når du nu spørger til folks mening. Efter min mening kan du godt have discus deri lidt endnu, men ikke ret længe.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
larsendk (Slettet) - 27/10-2011 15:10 27/10-2011 15:10
neon har man da altid holdt sammen med disuc ???
altså fiskene trives og det der ingen problemer her
#10 har haft fisk knapt 13 år

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #14
Bruger TangaThomas - 27/10-2011 15:16 27/10-2011 15:16
Jeg er ked af at sige det, men det er jo noget vås. Det er jo ikke for sjov, at der står den anbefalede temperatur inde under artsbeskrivelserne. Hvordan ved du, at dine fisk har det perfekt?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #15
Bruger Rasmusm (Inaktiv) - 27/10-2011 18:50 27/10-2011 18:50
Indlægget er rettet 27/10-2011 19:23 27/10-2011 19:23 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Ommer - Enig med KimJ
Du kan for så vidt godt have de diskus gående i et par uger, ikke noget jeg vil gøre

Dine pansermaller er ikke glade for temperaturen, sterbai er en af de få pansermaller der netop kan tåle den høje temperatur, derfor ideel til diskus akvarier. 'Blå neon' er så vidt jeg husker heller ik tosset med højere temperature, hvor imod rød neon kan tåle højere temperature.

Så ud og invester i det 325l du snakker om :)
Diskus kan gå i stå i væksten ved for små akvarier.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #16
larsendk (Slettet) - 12/11-2011 12:43 12/11-2011 12:43
#14 tjaa ud over de yngler spiser og opfører sig som normalt som i de andre akvarier så går jeg stærkt udfra de har det godt,

Discus er væk nu og temp er ændret 24-26 grader

Annoncører
Annoncører