Zoanthus polypper vil ikke åbne sig

Postet under : Saltvandssiden.dk - Andre koraller
Visninger : 3723

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger AndersLL (Inaktiv) - 06/09-2011 10:39 06/09-2011 10:39
Har fået en sten med polypper på for nogle uger siden. På stenen var der de små alm. grønne polypper/zoanthus sp samt nogle større gule med små pigge rundt i kanten. De eneste der har åbnet sig er de store. De små har ikke åbnet sig. Hvad skyldes denne reaktion? Betyder det at vandkvali er for dårlig eller at de er døde? I fald det er vandkvaliteten, hvad plejer der så at være galt når polypper ikke åbner sig?
For høj NO3 eller PO4? :(

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger AndersGS (Inaktiv) - 06/09-2011 10:55 06/09-2011 10:55
Jamen hvad er din NO3? Tvivler på det er problemet, da de er ubeskriveligt hårdføre.

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Superbruger Stockholm Saltvand (Inaktiv) - 06/09-2011 11:06 06/09-2011 11:06
Mit bud er at de har stået meget mørkt og nu du har fået dem hjem har du lagt dem under en HQI lampe, eller omvendt naturligvis.
Zoanthus er næsten umulige at slå ihjem.

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger AndersLL (Inaktiv) - 06/09-2011 11:25 06/09-2011 11:25
#2 Min NO3 ligger omkring de 10ppm. *skeptisk*
Kan ikke rigtig få den lavere. Går i gang med VSV igen og håber på at den kan komme længere ned.
Vil starte med 2ml tror jeg.

#3 Måske har du ret. Men skal de så "afklimatiseres" ved at ligge i mørke lidt og gradvist komme mere og mere frem?

Men hvis zoanthus er så hårdføre, men mine er lukket både dag/nat. Hvad kan så få dem til at "blomstre"?
De andre koraller, sarcophyton, eupkyllia Ancora, vidunderkoral, mv står mægtigt flot.
Hm måske skal jeg prøve med en ny polypsten også afklimatisere den med lyset. Altså starte med at lægge den i bunden.

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Superbruger Stockholm Saltvand (Inaktiv) - 06/09-2011 11:39 06/09-2011 11:39
Bedst er om de gradvis afklamitiseres til lysere omgivelser, men nu har de jo fået et par uger allerede, det kan tage måneder inden de rigtig begynder at vokse under ny belysning, men de kan sagtens klare skiftet lyst/mørkt eller mørkt/lyst.
De eneste der er følsomme er de blå, som desuden vokser super langsomt, er dermed super dyre og desuden min Pomacanthus navarchus favorit snack.....

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger mt808 (Inaktiv) - 06/09-2011 20:21 06/09-2011 20:21
dem har jeg også jeg ku heller ikke få dem igang så fik de noget mere lys så kom de igang :D

Annoncører
Annoncører