Dyrplageri på Danmarks Akvarie?

Postet under : Siden - Akvariesiden Offtopic
Visninger : 5035

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger martinjensen123 (Inaktiv) - 05/08-2011 11:18 05/08-2011 11:18
Jeg var igår med kæresten i Danmarks Akvarie, ganske hyggeligt.

De holder dog noget "rør ved dyrene" hvor alle kan få lov til at prøve at røre amano-rejer, søstjerner, søanemoner, fladfisk, krebs, osv...

Der står to "professionelle" til at overvåge det hele, men 5-7 årige står og klemmer om dyrene, kaster dem i vandet når de bliver bange fordi de bevæger sig, og stresser dyrene til halvt hjertestop.
Kan det virkelig være lovligt? Jeg fik det helt dårligt af at se på det, og spurgte en far om han ikke liiiige kunne holde lidt opsyn med hans søn der syntes at det var pisse sjovt at mase en amano i hånden...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Akvarie West (Inaktiv) - 05/08-2011 11:22 05/08-2011 11:22
Det er også lovligt at fange en fisk med fiskestang, og så konstaterer at fisken er for lille, tage den af krogen, og smiden den ud i åen igen. Så ja det er lovligt.
Jeg kan så sige dig, at Danmarks Akvarium for nogle år siden mistede støtte fra en sponsor eller lignende, netop på grund af det bassin du omtaler.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger martinjensen123 (Inaktiv) - 05/08-2011 11:26 05/08-2011 11:26
Skræmmende.... syntes det var sådan en ussel behandling.

Værst af alt, hvor går grænsen så til dyrplageri... hvis det virkelig kan være lovligt...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Akvarie West (Inaktiv) - 05/08-2011 11:26 05/08-2011 11:26
Hvis vi skal kalde deres berøringsbassin for dyreplageri, så har vi virkelig et kæmpeproblem, med fiskeriet på Nordsøen. Der hiver man bare et net fyldt med fisk ind på skibet.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Akvarie West (Inaktiv) - 05/08-2011 11:27 05/08-2011 11:27
Hvordan vil du fange rødspætter og torsk, hvis du lavede en lov mod berøringsbassinget. Fisk er fisk.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger martinjensen123 (Inaktiv) - 05/08-2011 11:30 05/08-2011 11:30
Som jeg ser det på Eksternt link http://www.dyreplageri.dk/?page_id=2

Vil Danmarks Akvarie kunne anmeldes for overtrædelse af §1, §2 samt §3...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger martinjensen123 (Inaktiv) - 05/08-2011 11:31 05/08-2011 11:31
Som jeg ser det er der forskel på fangst med henblik på fiskeri, og på dyr der lever i fangeskab...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger Kåre - 05/08-2011 11:32 05/08-2011 11:32

Jeg synes faktisk at sådan et "røre ved fiskene" bassin er en god ide. Det giver nutidens børn, der for en stor dels vedkommende tror at fiskefileter er noget der materialiserer sig i fryseboksen nede i Netto hver aften efter lukketid, en mulighed for at forstå hvordan en fisk føles og fungerer og er en god måde at give børnene en forståelse for dyrene.

Der hvor kæden så hopper af for mit vedkommende, er når personale og forældre ikke fortæller børnene hvordan de skal omgåes dyrene. Hvor skal børnene lære at få respekt for det levende hvis ikke fra forældrene?

Jeg er klar over at det koster de fleste af fiskene livet i sidste ende, men hvis bare et par procent af børnene lærer noget af det mener jeg det er prisen værd.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger brib - 05/08-2011 11:35 05/08-2011 11:35
Tja - joooo - næææ - Svaret er ikke optimalt

Du æder grise som er indleveret med brækkede ben - blodører og bidsår - At et par rejer er blevet klemt lidt rigeligt , det kan nu ikke lige bringe min urin i kog .

Men de der satanner som ødelægger minkfarme , og lukker burdyr ud i naturen - Det kan jeg blive tosset over . Et er at Minken er en faunaforurener er en ting - men at krææene slet ikke kan klare sig selv , er endnu værre .

Fagre monetære verden - alt går op i penge - så skide være med dyrevelfærden .

Så kommer dem der har modsat min mening ind og siger : Jammen Fearr . tjener da en masse penge hjem til danmark og vi er berømte for vores mink .

Ja - man skal ikke skære alle over en kam - men der er nu nogle brådne kar imellem .

Hvis det der lala om at man bliver reinkareret , så håber jeg sgu ikke det bliver som Mink jeg genopstår :-)

Nææ - jeg satser på at blive reinkarneret som han- kanin i Australien - ( pas på små hun - kaniner ) :-)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger martinjensen123 (Inaktiv) - 05/08-2011 11:39 05/08-2011 11:39
Ja hankanin kunne være fint - ihvertfald noget bedre end et dyr hos Danmarks Akvarie...

Det irriterer mig må jeg sige, når man starter et akvarie op for at vise frem bør man også tage ansvar for dyrene og forklare børnene hvordan man behandler dyrene når man laver sådan et show.

Hvad nytter det at der bliver diskuteret hvorvidt man har 5-8 cm fisk for meget i et 54L akvarie når det er okey at mase dyrene til døde i hånden....
Tror de fleste fisk ville vælge en smule pladsmangel.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger jery (Inaktiv) - 05/08-2011 11:46 05/08-2011 11:46
#1: det er absolut en forkert overskrift - den burde i stedet være "Manglende opdragelse".Det er i påkommende tilfælde i høj grad fars ansvar, at poden lærer en fornuftig omgang med dyr.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Bruger Kåre - 05/08-2011 11:50 05/08-2011 11:50

Ja man kan jo nemmest forholde sig til de nære ting. Det er jo lidt sådan at man har det godt med sig selv når man holder sin akvariefisk i tilpas store akvarier og under de rigtige forhold. Det er ligesom mest "stuerent".

At man så æder svinekød fra Danish Crown, der i indslusningen på slagteriet er pryglet med elektro-stave så de brækker benene på sig selv eller de nærmeste, går med jakke med krave af pels fra en ? (missekat fra asien måske), går i tøj der er indfarvet af indiske børn med ætsningsskader på lunger og lemmer osv osv., ja det skal man helst holde lidt på afstand ikke?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Bruger Akvarie West (Inaktiv) - 05/08-2011 11:52 05/08-2011 11:52
#10 Det bedste vi kan gøre er, at gøre det ulovligt at holde dyr i fangeskab, samt at indfange og ringmærke fugle, sætte radiosendere på hvaler og fisk.

Det at holde om et dyr kræver øvelse, og det er heller ikke det man må i Danmarks Akvarium, efter hvad jeg kan huske. Der er tale om et berøringsbassin, og hvis jeg husker rigtig så er der et skilt med at man ikke må samle dyrene op.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #14
Bruger jery (Inaktiv) - 05/08-2011 11:54 05/08-2011 11:54
#12: du styrer da i høj grad selv, hvad du spiser, og hvad du putter på kroppen.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #15
flsuw (Slettet) - 05/08-2011 11:55 05/08-2011 11:55
#9 #10
Og ikke at forglemme burhøns, føj siger jeg bare, og nej vi støtter ikke de kategorier i det omfang vi kan undgå det ;(

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #16
Bruger Akvarie West (Inaktiv) - 05/08-2011 11:57 05/08-2011 11:57
§4 Negativ omtale af forretninger/forretningsindehavere er ikke tilladt . Har du et problem med en forhandler, så tag direkte kontakt til denne - Websiden vil under ingen omstændigheder acceptere at siden bruges til at ovennævnte udhænges offentligt.

Er vi der henne hvor Danmarks Akvarium ikke er en forretning. :(

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #17
Bruger Akvarie West (Inaktiv) - 05/08-2011 12:00 05/08-2011 12:00
Nååå, der er ingen admin. Når katten er ude leger musene på bordet :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #18
Bruger jery (Inaktiv) - 05/08-2011 12:04 05/08-2011 12:04
#16: altså Tonny - det er da ikke en forretning.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #19
Bruger Kåre - 05/08-2011 12:06 05/08-2011 12:06

Det er helt korrekt, det gør jeg.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #20
Bruger brib - 05/08-2011 12:07 05/08-2011 12:07
Akvarie West skrev :
§4 Negativ omtale af forretninger/forretningsindehavere er ikke tilladt . Har du et problem med en forhandler, så tag direkte kontakt til denne - Websiden vil under ingen omstændigheder acceptere at siden bruges til at ovennævnte udhænges offentligt.

Er vi der henne hvor Danmarks Akvarium ikke er en forretning. :(

Danmarks akvarium er vel egentlig en seværdighed ?

De sælger jo ikke fisk osv .

Alle kan nosse lidt i det for at få penge i kassen - men det er jo en helt anden historie .

Kbh. Zoologiske have har en børneafdeling hvor ungerne kan gå i børne zoo og kæle med geder osv . Der ville jeg nok nødigt være et kid .

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #21
Bruger jery (Inaktiv) - 05/08-2011 12:07 05/08-2011 12:07
#19: jamen, så velbekomme da.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #22
Bruger jery (Inaktiv) - 05/08-2011 12:09 05/08-2011 12:09
#20: trøst dig - jeg har mange gange overværet, at de små afrikanske dværggeder nedlægger en møgunge, når han/hun bliver for hårdhændet.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #23
flsuw (Slettet) - 05/08-2011 12:16 05/08-2011 12:16

:D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #24
Bruger Hugo - 05/08-2011 12:27 05/08-2011 12:27
Vi burde have en lov mod at få børn, før man er istand til at opdrage dem fornuftigt :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #25
Bruger Luna (Inaktiv) - 05/08-2011 12:31 05/08-2011 12:31
#22 Lool Jette. :D

Jeg kan godt se at det er en rigtig god idé, at børn skal være mere dus med dyrene. Men kan også godt se problematikken med at dyr bliver hårdhændet behandlet.... Så er det jeg tænker lidt på, hvor dælen forældrene er henne, når sådan noget sker? De er vel også med, for at fortælle "guldklumpen", hvordan man behandler dyrene?
Det kan sagtens lade sig gøre. Herhjemme har vores dyr altid blevet behandlet med den fornødne respekt fra besøgende i alle aldre. Så er jeg ligeglad om det er en bessefar eller et barn. Med børnene er det jo fordi, de ikke ved bedre. Så er det, os voksne skal træde i karakter og fortælle og vise til det, indtil er feset ind på lystavlen. Herhjemme er det så mig, da det er mine dyr, mit ansvar.... Det kan vel ikke være så svært. :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #26
Bruger martinjensen123 (Inaktiv) - 05/08-2011 12:32 05/08-2011 12:32
Jeg oprettede bare tråden fordi jeg ville mene at det var ulovligt.

Men at jeg har brugt en overskrift som nogen har svært ved at tolke er jeg selvfølgelig ked af. Vil ellers mene at "Dyrplageri på Danmarks Akvarie?" (læg mærke til spørgsmålstegnet, for den gør en del i denne sammenhæng) er det mest præcise man kan komme det til mit spørgsmål.

Jeg beklager ligeledes at det bliver betragtet som dårlig omtale af en virksomhed...
Vil det sige at hvis man herinde nævner at en forhandler har 15 fuldvoksne balihaj'er i et 200 liters akvarie og man overvejer at anmelde for dyrplageri, så overholder man ikke retningslinjerne?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #27
Bruger FinnB - 05/08-2011 12:36 05/08-2011 12:36
tokatrash skrev :
Som jeg ser det på Eksternt link http://www.dyreplageri.dk/?page_id=2

Vil Danmarks Akvarie kunne anmeldes for overtrædelse af §1, §2 samt §3...

Hvis du mener du har en sag så anmeld dem.
Er også harm når jeg ser sådan noget,får aller mest lyst til at lægge møgungen over knæet..

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #28
Bruger nicolai og joachim (Inaktiv) - 05/08-2011 12:39 05/08-2011 12:39
Korrekt dyrene må ikke tages op og kun berøres, vi var der i sommerferien og syntes nu at de som passede stedet var meget opmærksomme på børnene og de voksne :)

Der er altid nogen der mener det er synd at holde dyr i fange skab, og ja i denne verden blive alle aldrig enige om alt :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #29
Bruger Akvarie West (Inaktiv) - 05/08-2011 12:49 05/08-2011 12:49
jery skrev :
#16: altså Tonny - det er da ikke en forretning.
Så er der jo ingen problem, for hvis det heller ikke er person angreb, så er der vel ingen at melde for dyreplageri :D

Godt jeg ikke er admin, for fatter jeg da ikke hvornår man godt må hænge nogen ud, og hvornår man ikke må.
Eheim, Tetra og Greenpeace er heller ikke peroner og forretninger, så de må også gerne hænges ud, når Danmarks Akvarium må. I det store billede, så drejer det sig vel om god tone i trådene, det har der lige været en mamut tråd om her på siden.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #30
Bruger brib - 05/08-2011 12:55 05/08-2011 12:55
Hugo skrev :
Vi burde have en lov mod at få børn, før man er istand til at opdrage dem fornuftigt :)

Jeg har lavet 3 stk . uden børnekorerkort - Kan man få bøder med tibagevirkende kraft ? :- )

2 Af dem tjener mere om året end jeg tjener på 10 år - den sidste halter lidt efter men er fantatastiksk til at opdrage dyr.

Hvor har jeg fejlet ? :-)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #31
Bruger Akvarie West (Inaktiv) - 05/08-2011 13:02 05/08-2011 13:02
I fortsættelse af mit indlæg #29, vil jeg gerne komme med en lille kommentar.

Hvis jeg opretter en tråd med overskriften Akvariesiden er nogle idioter. Så er der ikke tale om person angreb og der er ikke tale om et angreb mod en forretning. Og med hensyn til sprogbrug og god tone, så vil jeg personlig være fløjtende ligeglad med om jeg bliver kaldt idiot eller dyreplager. Jeg ville endda gå så langt som at sige at dyreplager er det værste. Altså vil den tråd være lige så acceptabel, måske endda mere, end denne tråd vi nu sidder og kommenterer.

Så er det vist på tide at spørge hvad vi vil med akvariesiden.dk, og om vi vil være med.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #32
Bruger Luna (Inaktiv) - 05/08-2011 13:09 05/08-2011 13:09
#31 Det nemmeste må vel være, hvis man selv er i tvivl angående noget negativt uanset hvem eller hvad det er om, bare beskrive problemet og intet navn. Så kan man få svar, uden at nævne navne.... Det er vel at få løst et evt. problem, man er interesseret i.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #33
Bruger Hugo - 05/08-2011 13:12 05/08-2011 13:12
#30 Fik du ungerne før duvar i stand til at opdrage dem fornuftigt da ? :D :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #34
Bruger martinjensen123 (Inaktiv) - 05/08-2011 13:18 05/08-2011 13:18
Ærlig talt, syntes at du farer i flint over ingenting.

Vil mene at der er forskel på et korrekt formuleret spørgsmål og på at skrive at nogen er idioter.

Syntes at det der må være mest på kant med akvariesiden i denne tråd må være dine noget hårde udtalelser.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #35
Bruger Akvarie West (Inaktiv) - 05/08-2011 13:18 05/08-2011 13:18
#1 Hvis du mener det er forkert at man rører ved de fisk der findes i berøringsbassinet i Danmarks Akvarium, kan vi så ikke også blive eninge om at det er forkert, hvis en akvarieforening anbefaler, at man afliver alle de fiskeunger der ikke vokser hurtigt nok.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #36
Bruger martinjensen123 (Inaktiv) - 05/08-2011 13:21 05/08-2011 13:21
Hvis du nu læser alle mine indlæg vil du se at jeg syntes det er helt i orden, men jeg syntes ikke at det er i orden at man smider med dem, maser dem, eller på anden måde gør dem fortræd?
Jeg har selv 12 akvarier - hvis jeg mente at det var dyrplageri at røre en fisk havde jeg nok ikke det, og jeg var nok ikke her på siden..

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #37
Bruger Akvarie West (Inaktiv) - 05/08-2011 13:26 05/08-2011 13:26
#36 En Skalare kan springe 2 meter, og mange andre fisk springer som en flugtvej.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #38
Bruger martinjensen123 (Inaktiv) - 05/08-2011 13:29 05/08-2011 13:29
#37 En blåhvalunge er omkring 7 meter lang ved fødslen og tager cirka 90 kg på om dagen i løbet af de første 7 måneder.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #39
Bruger Akvarie West (Inaktiv) - 05/08-2011 13:33 05/08-2011 13:33
Jeg vil gerne have at en Admin fjerner min superbrugerstatus.
Der er noget rivende galt her på siden. ;(

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #40
Bruger martinjensen123 (Inaktiv) - 05/08-2011 13:37 05/08-2011 13:37
Jeg kan til stadighed ikke se hvorfor du hidser dig sådan op... jeg mener ikke at jeg har gjort noget der kan støde dig, andet end at udtrykke min mening - hvilket jeg skulle have lov til iht. ytringsfriheden.

Jeg har ikke sagt noget ondt om dig, jeg startede sågar med at være enig med dig i noget at tråden, men pludselig er det som om du blev dybt irriteret over mit spørgsmål..

Jeg beklager at du har det sådan, men går ud fra at det er fordi du har en dårlig dag - kan ihvertfald ikke se hvad jeg skal have gjort for at gøre dig sur, hvis du har et problem med mig, eller min mening skal du være mere end velkommen til at sende en pb så vi kan få det ud af verden..

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #41
Bruger mobe31 (Inaktiv) - 05/08-2011 13:41 05/08-2011 13:41
dyreplageri og dyreplageri, skulle vi nu ikke lige spise brød til.
vi mennesker har ALTID brugt levende dyr til undervisning og andre ting,( bl.a. dyreforsøg,) hvilket efter min mening er helt ok, og lur mig om der ikke er mange dyr i tidens løb ( fra farfar var knægt og tidligere ) der hellere ville have været foruden vores forsøg og brug af dem i undervisning ;)

at der så er nogle børn der finder det morsomt at mase en reje, ja så fred være med det, det er jo ikke ligefrem ensbetydning med dårlig opdragelse, ungerne ved bare ikke bedre.

min pointe er, at hvis vi mennesker ( som er den overlegne race her på jorden ) vil lære om naturen og dens forskellige dyr, er vi selvfølgelig nødt til at "føle" den, og nej, jeg ligge absolut ikke søvnløs over noget så harmløst som et barn der maser en sølle reje, og jeg vil jo mene at der er masser af andre ting som samfundet skulle bekymre sig om.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #42
Bruger Akvarie West (Inaktiv) - 05/08-2011 13:56 05/08-2011 13:56
#40 Det gør jeg på grund af to tidligere tråde, en hvor jeg blev hængt ud, og der INTET skete med dem der stod for det, og så en tråd i sidste weekend, hvor jeg omtalte en bestemt forenings måde at opdrætte fisk på (aflive de fleste). Der fik jeg en påtale. Det tyder jeg som, at det er i orden at lave personangreb på mig og angreb på Danmarks Akvarium, men når man gør det på en forening, så bryder helvede løs.

Til Hugo, hvis du ikke kan finde knappen der skifter trøjefarven, så kan du slette min bruger. Det vil så være anden gang at jeg beder om det på tre månder, så det bliver ikke ved.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #43
Bruger Villads (Inaktiv) - 05/08-2011 14:14 05/08-2011 14:14
Jeg synes det er helt i orden at bringe dette emne til debat.
Her i Kertemine sker de samme ting i Fjord & Bælt.

Da jeg så det tænkte jeg på om jeg syntes det var i orden og jeg vil gerne høre andres mening om sagen så længe der bliver diskuteret fornuftigt.

Faktisk er jeg meget i tvivl om min egen holdning i denne sag og har derfor ikke så meget at sige, men jeg ser gerne andres mening.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #44
Bruger Akvarie West (Inaktiv) - 05/08-2011 14:25 05/08-2011 14:25
Villads skrev :
Jeg synes det er helt i orden at bringe dette emne til debat.
OK.

Man kan på Danish Show Guppy læse hvorledes det anbefales at opdrætte guppyer, her er et klip fra deres side, skrevet af en fra bestyreslen.
I disse unger selektere jeg ret kraftigt under opvæksten, så unger der ikke kan følge med i tilvæksten bliver aflivet og efterhånden som de vokser til bort selektere jeg for andre fejl og mangler, så jeg ender ud med guppyer i en rimelig høj kvalitet og dem jeg ikke bruger i avl eller sender afsted på udstilling, ja de bliver som regel brugt af andre medlemmer i Danish Show Guppy eller solgt til medlemmer af andre klubber under IKGH.
Vi har altså en forening hvor flere personer (ikke alle), slår størstedelen af deres fiskeyngel ihjel, fordi de ikke vil have, at deres stammers afkom, skal ud til almindelige akvarister.
Kan man betragte det som dyreplageri?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #45
Bruger mobe31 (Inaktiv) - 05/08-2011 14:27 05/08-2011 14:27
hmmm mon ikke at vi skulle lade guppy-debatten hvile ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #46
johnny9900 (Slettet) - 05/08-2011 14:28 05/08-2011 14:28
#1 Jeg syntes ikke det er ok og det på trods af jeg er lystfisker,alle levende væsner og det selvom det kun er rejer burde behandles med respekt,fisk har ikke godt af at blive berørt hele tiden da de har et slimlag der kan skades,om det så er værre det Danmarks akvarie gør imod hvad andre gør kan diskuteres her tænker jeg på når smågrise kastreres,burhøns,mink,erhvervsfiskere mm

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #47
Bruger Villads (Inaktiv) - 05/08-2011 14:31 05/08-2011 14:31
#44 De slår dem vel ihjel hurtigt ligesom alle andre gør det.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #48
Bruger natteheks (Inaktiv) - 05/08-2011 14:53 05/08-2011 14:53
Jeg har altid haft det lidt svært med sådanne ting som klappebassiner, ponyridning på markeder og klappegederne i zoo for det er nok ikke det fedeste job at blive halet i fra alle sider af skrigende børn. Jeg har så også haft den luksus at være vokset op på et nedlagt landbrug med alskens dyr i stalden så der har ikke været noget behov fra min side for at skulle klappe gederne eller lignende. Men for børn der vokser op i byen er disse ting den eneste mulighed de har for at interagere med dyr. Humlen ved det hele ligger ved forældernes og dyrepassernes vejledning. De skal være opmærksomme så dyrene slipper så let som muligt og børnene opnår en forståelse for at det er et levende væsen de har i hænderne og ikke et stykke legetøj.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #49
Bruger Luna (Inaktiv) - 05/08-2011 14:55 05/08-2011 14:55
Indlægget er rettet 05/08-2011 15:00 05/08-2011 15:00 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

#48 Jeg tror nu at gederne kan gå ind i et andet indelukke hvis de får nok. Sjovt nok har der altid været flest geder hvor ungerne er.... Har også på fornemmelsen, at det er ungene der får de fleste knubs. :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #50
Bruger jery (Inaktiv) - 05/08-2011 15:00 05/08-2011 15:00
#31: det grammatisk korrekte ville være "Akvariesiden er idiotisk". Det er heller ikke personudhængning.
Nu er jeg ikke admin, men hvis jeg var, så ville jeg lade tråden her køre (så længe vi skriver pænt til hinanden).
Det er da fint, at trådopretter er opmærksom på, at tingene ikke kører optimalt.
Noget andet er så, at jeg stadig ikke finder, det er seværdighedens (tak, brib) skyld, men i dette tilfælde far.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #51
Bruger martinjensen123 (Inaktiv) - 05/08-2011 15:02 05/08-2011 15:02
Mener du seriøst at jeg skal have med hårde ord for at bringe dette emne på bane fordi du ikke er blevet behandlet pænt af andre mennesker i en tråd jeg ikke har haft noget som helst at gøre med?

Hvis du får en ridse i din bil, går du så også hen til andre folk der har en bil som din og ridser deres?

Det var da den mest underlige opførsel jeg har mødt længe.
Jeg stiller et spørgsmål, og klantrer dem på ingen måde. Jeg oplyser om en oplevelse som jeg ikke havde det godt med.
Syntes godt nok der er noget af en forskel!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #52
Bruger ulle04 (Inaktiv) - 05/08-2011 15:34 05/08-2011 15:34
#1: Jeg har gjort præcis de samme iagttagelser som dig for flere år siden samme sted og var/er lige så forarget. De, der ikke synes, at det her er noget at hidse sig op, kunne måske prøve at besøge stedet? Jeg holdt min dengang 5årige søn i kort snor, mens flere andre forældre satte sig bagved, hvor de intet kunne se. Krabber og andre dyr med klo havde elastikker på, så de ikke kunne forsvare sig.
Da jeg så et barn klaske en sten ned oven i en fladfisk, fik jeg nok og skældte "opsynsfolkene" ud - de var såmænd meget unge, måske under 18 år, og de var da helt iskolde. Ringede derind dagen efter og fik den besked, at man regner med, at forældrene først og fremmest holder øje, og at de unge er der for at fortælle om dyrene...
Selvfølgelig skal forældrene på banen, men det fritager efter min mening ikke stedet for ansvar. Jeg synes at dyreplageri er det helt rette ord.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #53
Bruger Akvarie West (Inaktiv) - 05/08-2011 15:46 05/08-2011 15:46
#51 Næ jeg mener, at tråden slet ikke skulle have været startet. Og jeg tolker forum reglerne således, at man ikke må hænge andre ud i forummet, og det mener jeg helt bestemt du gør. At reglerne så er formuleret så tåbeligt, at man gerne må hænge et offentligt akvarium ud fordi det ikke er en person eller en forretning, så kan jeg ikke følge med længere.
At der har været en hetz mod mig i en anden tråd, laster jeg ikke dig for, det er bare brugt som sammenligning.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #54
Bruger nicolai og joachim (Inaktiv) - 05/08-2011 15:47 05/08-2011 15:47
Tror det Tonny mangler lidt her er den røde tråd,for jeg må sige at jeg nu også er ved at have svært ved at finde den, men fair nok så må man jo formulere sig så man omgåes reglerne for chikane af forretninger :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #55
Bruger Akvarie West (Inaktiv) - 05/08-2011 15:49 05/08-2011 15:49
#52 Ja den der sætter elastikken på krabben og den der kaster stenen på fladfisken er dyreplager.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #56
Bruger mobe31 (Inaktiv) - 05/08-2011 15:51 05/08-2011 15:51
Danmarks Akvarie er skam en forretning, og det kan ikke diskuteres.
man betaler penge for at komme ind og man kan købe diverse ting og sager, ergo det er en forretning, det kan selv min søn på 5 år se B)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #57
johnny9900 (Slettet) - 05/08-2011 16:04 05/08-2011 16:04
#44 Hvad har DSG med denne tråd at gøre ?
#53 Det er jo netop det du gør i #44

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #59
Bruger KimJ - 05/08-2011 16:14 05/08-2011 16:14
Indlægget er rettet 05/08-2011 16:19 05/08-2011 16:19 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Jeg tolker reglerne således, at forbudet mod "udhængning" er begrænset til de butikker vi i forbindelse med vores hobby, handler med.

Enhver der besøger Danmarks akvarium kan iøvrigt ved selvsyn konstatere hvad der sker, så der kan ikke blive tale om diskussion om hvorvidt det OP beretter om er korrekt, og man må også formode at de gode folk i Danmarks akvarium har taget stilling til problematikken og valgt at det er OK at udsætte de pågældende dyr for den overlast de nu engang lider, i pædagogikkens navn.

Man kan derfor, i mine øjne, ikke rigtigt beskylde OP for at bringe noget der kan overraske Danmarks akvarium på banen.

Det ER vel dyrplageri, men man kan selvfølgelig altid diskutere om målet i dette tilfælde helliger midlet...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #60
johnny9900 (Slettet) - 05/08-2011 16:17 05/08-2011 16:17
#59 Så det er helt ok at udhænge personer,foreninger osv så længe man ikke handler med dem i forbindelse med hobbyen ?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #61
Bruger Akvarie West (Inaktiv) - 05/08-2011 16:18 05/08-2011 16:18
#57+58 Som det er nævnt tidligere i tråden er det kun forbudt at hænge privatpersoner og forretninger ud. Der er dermed ikke noget i vejen for at hænge Danmarks Akvarium og Dansk Show Guppy for det er ikke en privatperson eller en forretning ifølge sidens admins. Det fremgår af trådens tidligere indlæg. Jeg overtræder ingen regler i #44, og da jeg er blevet gjort opmærksom at det er ok, så gjorde jeg det. Tråden er en dabat om dårlig behandling af dyr, så der syntes jeg, at mit indlæg passer fint ind i tråden.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #62
Bruger Luna (Inaktiv) - 05/08-2011 16:20 05/08-2011 16:20
#52 Det var da en flad forklaring de kom med, ang. børns håndtering af deres dyr Ulle.... Deres dyr er lig med deres ansvar.

Synes det kunne være helt i orden, at børnene kunne kikke nærmere på dyrene. Men så skal der være en uddannet voksen, der forklarer og tager dem op (de dyr der kantages op) og fortæller om dem. Så kan børnene på tur, få lov til at røre ved det dyr, som den ansatte står med.... Det skal være udddannet der står med dyret, så han/hun ved, hvordan dyret skal behandles.

Det har jeg da set set flere steder, hvor det kørte fint... Bare udstille dyr for børns uvidende hænder og måske for forældre, der er bedøvende ligeglade med hvordan børnene håndterer dyret, er for mig absolut ikke ok..... Uanset forretning eller ej
Det kunne være åbent et par timer eller tre om dagen. Så må der være et net over, når den voksne uddannet ansatte ikke er der.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #63
Bruger mobe31 (Inaktiv) - 05/08-2011 16:21 05/08-2011 16:21
KimJ skrev :
Jeg tolker reglerne således, at forbudet mod "udhængning" er begrænset til de butikker vi i forbindelse med vores hobby, handler med. ...

der du forkert på den. .........

da der ikke står specifikt at reglen kun gælder akvariehobbyen må jeg jo fortælle dig at du tager fejl.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #64
Bruger KimJ - 05/08-2011 16:22 05/08-2011 16:22
Det har ikke noget at gøre med om man personligt handler med dem, men om de er en del af hobbyen, og selvfølgelig gælder det også foreninger og enkeltpersoner.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #65
Bruger Akvarie West (Inaktiv) - 05/08-2011 16:22 05/08-2011 16:22
KimJ skrev :
Jeg tolker reglerne således, at forbudet mod "udhængning" er begrænset til de butikker vi i forbindelse med vores hobby, handler med.
Og du har aldrig været på rundvisning i Danmarks Akvarium købt af en akvarieforening. Det var jeg for et år siden sammen med Dansk Cichlide Selskab og Akvariesiden.dk. Der deltog Kviller også.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #66
johnny9900 (Slettet) - 05/08-2011 16:24 05/08-2011 16:24
Nu er det du har været inde og kopieret på Danish show guppy forum skrevet af en person og ikke af en forening.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #67
johnny9900 (Slettet) - 05/08-2011 16:25 05/08-2011 16:25
#64 Hvorfor er #44 så ikke slettet ?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #68
Bruger KimJ - 05/08-2011 16:25 05/08-2011 16:25
Så må jeg jo fortælle dig at det også er tilladt at tænke selv. Naturligvis er der ikke et totalforbud mod at udtale sig kritisk. Vi diskuterer dagligt alt muligt teknik, også omkring hobbyen, og mig bekendt er det helt legalt at kritisere navngivne mærker.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #69
johnny9900 (Slettet) - 05/08-2011 16:30 05/08-2011 16:30
Ja mærker,men går jeg ind og siger at de eheim pumper Akv. west sælger er noget bras,,hvor længe vil den tråd leve ?

Spørgsmålet Tonny stiller i #44 er om Bo der har skrevet det er dyreplager er det ikke at hænge ud en person der ikke er her for at forsvare sig selv ?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #70
Bruger mobe31 (Inaktiv) - 05/08-2011 16:33 05/08-2011 16:33
# 68 jamen så kan du vel også tænke dig til at i stort set alle supermarkeder i danmark kan du købe fiskefoder, og i mange af dem kan du endda købe startersæt akvarier i ny og næ, ( derfor er de jo også relevante for vores hobby ) og der står klart og tydeligt at negativ omtale af butikker og forhandlere IKKE er tilladt.
der står intet om at det kun er akvariebutikker/forhandlere der er fredet, vel? ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #71
Bruger KimJ - 05/08-2011 16:33 05/08-2011 16:33
Jeg vil nøjes med at sige, at jeg ikke opfatter Danmarks akvarium som en integreret del af hobbyen, men som et underholdningssted på linje med tivoli.

Iøvrigt mener jeg stadig ikke at der er tale om udhængning af de grunde jeg allerede har anført ovenfor.

Jeg gider ikke at forholde mig til den infantile fejde I har kørende.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #72
Bruger Akvarie West (Inaktiv) - 05/08-2011 16:34 05/08-2011 16:34
#69 Jeg nævner ikke nogen person i #44. Jeg henholder mig til de regler der tilsyneladende er her på siden, jfr de øvrige indlæg (før #44).

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #73
Bruger Akvarie West (Inaktiv) - 05/08-2011 16:35 05/08-2011 16:35
Indlægget er rettet 05/08-2011 16:41 05/08-2011 16:41 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

KimJ skrev :
Jeg vil nøjes med at sige, at jeg ikke opfatter Danmarks akvarium som en integreret del af hobbyen, men som et underholdningssted på linje med tivoli.

#71 så skulle du måske overveje din status som admin.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #74
johnny9900 (Slettet) - 05/08-2011 16:37 05/08-2011 16:37
#71 Jeg har ingen infantil fejde kørende med Tonny og udtaler mig ikke på vegne af DSG,jeg stiller dig blot et spørgsmål på et svar du har givet mig i tråden som du åbenbart ikke vil svare på.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #75
Bruger KimJ - 05/08-2011 16:38 05/08-2011 16:38
Nej, der står ikke noget specifikt, det er derfor du selv må prøve at tænke dig til hvad der mon kan være den rimelige grænse.

Hvis der ligger i udsagnet at det skulle være Wests skyld at Eheim er noget bras, vil debatten blive stoppet. Hvis du mener at Eheim er noget bras uanset hvem der sælger det, vil du nok bare blive mødt med en storm af protester...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #76
Bruger KimJ - 05/08-2011 16:40 05/08-2011 16:40
Min status som Admin er bundet op på min opfattelse af om jeg mener at Danmarks akvarium er en del af vores hobby? Er det meningen at jeg skal tage det alvorligt?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #78
Bruger KimJ - 05/08-2011 16:43 05/08-2011 16:43
jeg har svaret. Du kan bare ikke li` svaret, men det ændrer ikke på sagen. Der kommer sikkert en Admin der har været længere tid på jobbet, som har en holdning til sagen, så alt håb er ikke ude.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #79
Bruger mobe31 (Inaktiv) - 05/08-2011 16:43 05/08-2011 16:43
# 75 det er underordnet hvordan vi hver især fortoker reglerne, vi må jo forholde os til det der står skrevet sort på hvidt.

i modsat fald ville det jo være helt iorden hvis jeg kritiserede og svinede de jyske akvariebutikker til, for de er ikke relevante for min hobby, da jeg udelukkende kommer i butikker på sjælland.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #80
Bruger KimJ - 05/08-2011 16:44 05/08-2011 16:44
Så må vi da håbe at du kan finde gehør for din holdning :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #81
johnny9900 (Slettet) - 05/08-2011 16:48 05/08-2011 16:48
#77 Så du mener alle der har guppyopdræt som del af denne hobby er gøglere og ikke er rigtige akvarister ?

#78 Der sker sikkert ikke noget jeg betaler ikke for reklamer på siden

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #82
Bruger KimJ - 05/08-2011 16:49 05/08-2011 16:49
Der er åbenbart nogle stykker her, som er villige til at gå ret langt for at gennemtvinge en lukning af denne debat. Måske kommer der en Admin forbi på et tidspunkt der lader jer få jeres vilje. For nuværende vil jeg overlade det til jer selv at se om i kan få det i allerede nu har lukket ud, til at se nogenlunde rimeligt ud...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #83
Bruger mobe31 (Inaktiv) - 05/08-2011 16:51 05/08-2011 16:51
tsk tsk tsk

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #84
johnny9900 (Slettet) - 05/08-2011 16:52 05/08-2011 16:52
nej jeg er ude af denne diskussion syntes bare det er sørgeligt at nogen kan tillade sig hvad som helst

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #85
Bruger Akvarie West (Inaktiv) - 05/08-2011 16:52 05/08-2011 16:52
#76 Det er vel din opfattelse af akvariehobbyen og det samarbejde akvariehobbyen har med Danmarks Akvarium, der får mig til at ryste på hovedet. Du kan da ikke i alvor påstå, at Danmarks Akvarium ikke har noget med hobbyen at gøre. *rødmer*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #86
Bruger Akvarie West (Inaktiv) - 05/08-2011 16:57 05/08-2011 16:57
#82 Jeg bruger kun de ord du også bruger, så jeg går ikke ud fra at det er mig du skriver til. Og jeg gør det om en forening der i mine øjne ligger mere fjernt fra akvariehobbyen end Danmarks Akvarium gør. Så det er absolut ingen grund til at stoppe denne debat på grund af indlæg jeg har lavet.
Derimod ser jeg mit navn nævnt et par steder, så hvis det bliver til personlige angreb på et tidspunkt, så forstår jeg godt at du vil lukke tråden.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #87
Søvnig (Slettet) - 05/08-2011 16:58 05/08-2011 16:58
AS trænger virkelig til at kigge nogle regler igennem og holde op med at holde hånden over nogen forretninger og ikke over andre.
Fjern dog den paragraf....

Jeg føler mig som tidligere erhvervsfisker udhængt som dyreplager i #44 (sarkasme kan forekomme)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #88
Bruger brib - 05/08-2011 17:01 05/08-2011 17:01
Rav i gaden igen - Måske skulle jeg ansøge om den sorte trøje igen - For pokker da - vi er vel voksne mennesker ( de fleste af os ) og kan sortere snot fra skæg .

Alle indlæg kan misforståes hvis man insistere på de skal løbe "skævt"

Smid 3 guldfisk i en blender og læg en video op af processen - så er der noget man kan forholde sig til .

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #89
Bruger Akvarie West (Inaktiv) - 05/08-2011 17:01 05/08-2011 17:01
#84 Hvis det igen er mig du hentyder til, så kan jeg fortælle at jeg tidligere i tråden har sagt at man skulle fjerne superbruger status, og at jeg også andet steds har sagt at jeg er annoncør til udløb i november, og at jeg i den forbindelse ønsker min bruger slettet.
Så jeg syntes du skal stoppe dine beskyldninger mod admin, hvis det er mig du mener kan tillade mig hvad som helst.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #90
Bruger Akvarie West (Inaktiv) - 05/08-2011 17:04 05/08-2011 17:04
brib skrev :
Rav i gaden igen.
Kunne du ikke allerede se det på overskriften?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #91
Bruger mobe31 (Inaktiv) - 05/08-2011 17:06 05/08-2011 17:06
brib skrev :

Smid 3 guldfisk i en blender og læg en video op af processen - så er der noget man kan forholde sig til .

har overvejet det, men jeg har hverken blender eller guldfisk *doh*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #92
Bruger KimJ - 05/08-2011 17:08 05/08-2011 17:08
Hvis det er dit indtryk at jeg vil lukke debatten, må jeg desværre skuffe.

Jeg er med på at jobbet som Admin medfører en vis forpligtelse til at holde styr på brugere der ikke er i stand til selv at se hvornår de er ude på overdrevet, men jeg er primært med her for at yde en indsats for at hjælpe dem som kommer her fordi de er interesserede iakvarihobbyen. I andre må desværre vente på at der kommer en anden forbi.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #93
Bruger Akvarie West (Inaktiv) - 05/08-2011 17:14 05/08-2011 17:14
KimJ skrev :
Der er åbenbart nogle stykker her, som er villige til at gå ret langt for at gennemtvinge en lukning af denne debat..

KimJ skrev :
Hvis det er dit indtryk at jeg vil lukke debatten, må jeg desværre skuffe.
Det var det indtryk jeg fik af dit indlæg. Men da der ikke er blevet skrevet noget der er imod reglerne for dette forum, så er der jo ingen grund til at komme med sådan et indlæg. Der er jo kun nogle få indlæg hvor man bliver personlige og der er det mit navn, så det gør jo ikke noget, det er jo ikke nyt for Akvariesiden.dk.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #94
Bruger martinjensen123 (Inaktiv) - 05/08-2011 17:46 05/08-2011 17:46
Hvis du hader AS så meget som du giver udtryk for - hvorfor lader du så ikke bare være med at besøge forummet?

Jeg syntes ikke du har brugt denne tråd til andet end at se om du kan få folk til at indgå i diskussioner med dig, fordi du føler dig uretfærdigt behandlet..

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #95
Bruger NDR (Inaktiv) - 05/08-2011 18:59 05/08-2011 18:59
Fandens til ordkløveri...jeg har læst det hele, og udmiddelbart er min første tanke...den slags tråde er med til at jage akvarister væk fra siden, og det er alt for tit at der bliver sat sådan nogle tråde igang.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #96
Bruger NDR (Inaktiv) - 05/08-2011 19:06 05/08-2011 19:06
Jeg opfordrer alle til ikke at skrive mere i den her tråd, for den vil ikke kunne hjælpe nogle, og ikke føre til noget...meget bedre at lade den hvile i fred. Så vil jeg undersøge i mellemtiden hvad der videre skal ske.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #97
Bruger KasperK/Lolland - 05/08-2011 23:28 05/08-2011 23:28
danmarks akvarie er "fyldt" med kvalificerede biologer. De ved formentlig bedst hvad der er dyreplageri eller ikke!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #98
Bruger brib - 06/08-2011 07:33 06/08-2011 07:33
NDR skrev :
Jeg opfordrer alle til ikke at skrive mere i den her tråd, for den vil ikke kunne hjælpe nogle, og ikke føre til noget...meget bedre at lade den hvile i fred. Så vil jeg undersøge i mellemtiden hvad der videre skal ske.

Jeg formoder du har en låseknap - Du kan jo bare låse tråden op igen når du har fundet en løsning .

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #99
Bruger brib - 06/08-2011 10:42 06/08-2011 10:42
Løsning fundet kan jeg se - Dejligt . :-)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #100
Bruger KimJ - 06/08-2011 10:49 06/08-2011 10:49
Der er ikke helt konsensus omkring denne debat, så indtil videre diskuterer vi lige, også under indtryk af den debat der lige har været omkring sidens administration og regelsæt generelt, hvordan vi skal forholde os.

Hvis man har mere at komme med i forhold til det oprindelige emne, nemlig om det er en god ide at diverse forlystelser (Danmarks Akvarium er LANGTFRA alene om denne praksis!) bruger dyrene som de gør, og selvfølgelig også hvorvidt publikum reagerer hensigtsmæssigt på disse muligheder, synes jeg godt at man kan give sit besyv med.

Yderligere forsøg på ar lege Admins i debatten er derimod hverken ønskede eller gavnlige...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #101
Bruger Akvarie West (Inaktiv) - 06/08-2011 11:19 06/08-2011 11:19
I de år hvor jeg havde fisk i min forretning i Vorbasse, startede skoleåret altid med at 0. klasse kom her i forretningen. De fik lidt at vide om hvordan man gør når man har akvarium, og så havde jeg altid et eller andet specielt jeg kunne vise dem i forretningen. Det ene år var det for eksempel elektriske maller. Et par gange havde jeg en stor gibbicepsmalle, som jeg fangede op, og mens jeg holdt mallen ved hovede og hale, så lod jeg de børn der havde lyst, mærke forsigtig på mallens overflade. Det var i børnenes øjne det mest spændende indslag, og der blev talt om det længe efter. Hvis jeg igen skulle tale om fisk for børn, så ville jeg helt sikkert anskaffe mig en ny gibbicepsmalle.

Børn er de nye akvarister, og Danmarks Akvarium er med deres aktiviteter en medvirkende årsag til at der kommer nye akvarister. Danmarks Akvarium er en stor del af akvariehobbyen og har altid været det. Danmarks Akvarium, Zoologisk Museum og Dansk Akvarie Union samarbejder med hensyn til danske navne på fisk, den tidligere direktør Arne Schiøts (sikkert stavet forkert) var redaktør for Dansk Akvarie Blad, som blev udsendt til DAU's medlemsforeninger, den nuværende dir. har været med i DCS og sådan kan man blive ved...

Hvis man er imod hvad der foregår i Danmarks Akvarium, så skal man også holde op med at spise fisk, for en fisker behandler sine fisk mere voldsomt, end Danmarks Akvarium. Og hvis man kan kalde Danmarks Akvarium for et tivoli, så er det udelukkende fordi man overhovedet ingen indsigt har i hvad der foregår i Danmarks Akvarium, og det samspil der er med vores hobby.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #102
Bruger martinjensen123 (Inaktiv) - 06/08-2011 11:44 06/08-2011 11:44
Jeg er helt enig i at det er en god idé at børn får lov at prøve at se, røre og lære om fisk, men der er forskel på hvordan.
Jeg mener ikke børn skal have lov til at kaste, knuse eller lege hårde lege med stakkels forsvarsløse dyr.

Jeg er ligeledes ikke imod Danmarks Akvarium, jeg mener at deres "rør ved dyr" ikke bliver administreret ordentligt.

Men du har selvfølgelig ret, jeg kan tydeligt se hvad du mener, jeg spiser aldrig mere fisk, udelukkende af den grund at "rør ved dyr" i Danmarks Akvarium ikke bliver kørt korrekt, for det er jo fuldstændig det samme, jeg er glad for at du havde indsigten til at forklare mig hvordan det hang sammen.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #103
Søvnig (Slettet) - 06/08-2011 11:51 06/08-2011 11:51
Jeg syntes berøringsbassiener er helt fint, hvis bare det gøres ordenligt. i nordsøakvariet er det lavet så bredt at fiskende selv kan vælge om de vil røres vil eller ej. Hvis ikke svømmer de bare over i den anden side. Det skal selvfølgelig være robuste fisk i et sådan bassien.

#97 Biologer ved ikke nødvendigvis en dyt mere om dyreplageri end alle andre

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #104
Bruger martinjensen123 (Inaktiv) - 06/08-2011 12:11 06/08-2011 12:11
#103 kunne ikke være mere enig!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #105
Bruger brib - 06/08-2011 12:42 06/08-2011 12:42
KimJ skrev :
Der er ikke helt konsensus omkring denne debat, så indtil videre diskuterer vi lige, også under indtryk af den debat der lige har været omkring sidens administration og regelsæt generelt, hvordan vi skal forholde os.

Hvis man har mere at komme med i forhold til det oprindelige emne, nemlig om det er en god ide at diverse forlystelser (Danmarks Akvarium er LANGTFRA alene om denne praksis!) bruger dyrene som de gør, og selvfølgelig også hvorvidt publikum reagerer hensigtsmæssigt på disse muligheder, synes jeg godt at man kan give sit besyv med.

Yderligere forsøg på ar lege Admins i debatten er derimod hverken ønskede eller gavnlige...

Jeg skal nok holde min mund i fremtiden :-)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #106
Bruger Luna (Inaktiv) - 06/08-2011 13:22 06/08-2011 13:22
Indlægget er rettet 06/08-2011 14:13 06/08-2011 14:13 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

#101 Jeg synes det er skønt, du gav dig tid til børnene Tonny. Det er bare skønt og jeg ville ønske, flere gjorde som du. Der er det jeg mangler en tommel op.... Så du kan kun få den på skrift. :)
Den måde du gjorde det på, synes jeg, er den helt rigtige og lige nøjagtig den måde, jeg har beskrevet i mit indlæg #62. Det er en god måde, hvor børnene får en god oplevelse og bliver lidt mere dus med dyrene.

Det er måden at Danmarks akvarium gør det på (eller hvilken som helst anden, som gør det samme), jeg er imod. At sætte en teenager til at stå at kikke på, hvad uvidende børn kan finde på, som er under al kritik. Det er så min ydmyge mening.... Jeg er sikker på, der er en masse veluddannede folk derinde, som har en masse forstand på deres dyr og som virkelig går op i deres velfærd. Jeg er så også ret sikker på, hvis børn kunne kaste sten efter deres hajer elller lignende, var det blevet stoppet prompte.... Kan du følge mig?

Jeg har, når jeg har besøgt akvarieforretninger, mange gange set børn stå og slå på glasset. Bare for at se fiskene fise rundt i akvariet, med forældrene stående og kikke på, når de er inde for at få nye fisk eller planter til deres akvarie. Jeg har pænt stoppet barnet og forklaret hvorfor, det ikke var en god idé, hvorefter at barnet blev taget ved hånden og ført væk fra mig.... Uden at sige noget til barnet.
Jeg har en fornemmelse af, du ikke har ville stillet dine fisk i forretningen til fri rådighed for børnene og så stole på at forældrene tog affære. :)

Med dette, mener jeg ikke, at folk der afliver en fisk ved at mase den er dyreplagere. Det har de garanteret gjort fordi den er syg og skal aflives hurtigt. Eller fiskere der fanger fisk.... Lad os nu ikke gå til de yderligheder.

Jeg har intet imod Danmarks akvarium. Jeg er sikker på, de gør en masse godt.... Det jeg er imod er, hvis det er et sted som er oplysende omkring dyr og har stillet et "rør ved fiskene" til rådighed, synes jeg, det samtidig er deres "pligt" at skulle vise børnene, hvordan dyrene skal behandles. Og kan derfor ikke "bare", kan stille en teenager til at stå at kikke på stenkast og så videre.... Zoo har da en uddannet til at gøre, nøjagtig det du selv gjorde.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #107
Bruger Park (Inaktiv) - 06/08-2011 14:08 06/08-2011 14:08
Skal een uheldig oplevelse på DKs akvarium sætte denne hede debat igang?

Alle de gange jeg har været i DKs akvarium har det været yderst kvalificerede mennsker der har instrueret. :)

Så at holde DKs akvarium ansvarlig for at der er nogle få tumper, der ikke formår at opdrage deres børn eller irettesætte dem er måske lige i overkanten... *skeptisk*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #108
Søvnig (Slettet) - 06/08-2011 14:11 06/08-2011 14:11
Teenager kan altså sagtens passe dyr!! Og tit bedre end biologer...
Jeg selv arbejde som dyrepasser hos dyrens gård i 1998(hedder vist munkholm zoo i dag)
Siden hen er jeg blevet undervist af biologer med flotte uddannelser.
Min konklusion er at det ikke handler om uddannelse, men derimod om indlevelse, når man har med dyr at gøre.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #109
Bruger KimJ - 06/08-2011 14:24 06/08-2011 14:24
Jeg tror nu heller ikke at der er nogen der for alvor mener at Danmarks Akvarium er helt galt på den her, men det ER jo deres ansvar, også selv om det ikke sker hele tiden! Når det er sagt, kan man selvfølgelig aldrig undgå at der sker uhensigtsmæssige ting, uanset hvor meget man passer på, og der er næppe tvivl om at intentionen er god nok.

Om man skal hidse sig helt vildt op over denne meget udbredte underholdningsform (det er et indslag mange offentlige akvarier har), kan man jo have mange meninger om, men dybest set drejer det sig vel om en kalkuleret afvejning, af om den begejstring muligheden helt åbenbart vækker hos publikum (det er jo ikke kun børn der piller) og den fremtidige fordel det giver naturen at de pågældende har oplevet spændingen ved at have dem tæt på, retfærdiggør det ubehag man udsætter dyrene for.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #110
Bruger mobe31 (Inaktiv) - 06/08-2011 15:31 06/08-2011 15:31
Indlægget er rettet 06/08-2011 15:36 06/08-2011 15:36 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

# 1 Ja.

og dette var et ganske kort og præcist svar på det simple spørgsmål der bliver stillet af trådstarter.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #111
Bruger martinjensen123 (Inaktiv) - 06/08-2011 15:32 06/08-2011 15:32
Igen er jeg helt enig, men at flere børn kan stå og kaste, klemme og "lege" hårde lege med dyr bør ikke engang kunne ske én gang.

Danmarks Akvarium bør uddanne deres personale til netop at holde øje med børnene, og forklare dem hvordan man håndterer dyrene så sådan noget ikke sker.

Alternativt bør man lave det så fiskene selv kan komme op til overfladen, som de har det nogen steder, så de kan gemme sig hvis de er bange.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #112
Bruger martinjensen123 (Inaktiv) - 06/08-2011 15:36 06/08-2011 15:36
Indlægget er rettet 06/08-2011 15:43 06/08-2011 15:43 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Ud fra hvad konkluderer du at det er lovligt?

Efter at have læst bekendtgørelse af dyreværnsloven kan jeg ikke se hvordan det skulle kunne være tilladt:

§1 Dyr skal behandles forsvarligt og beskyttes bedst muligt mod smerte, lidelse, angst, varigt men og væsentlig ulempe.
::::_Dette bliver de ikke når børn kan gøre det ved dem de gør.

§2 Enhver, der holder dyr, skal sørge for, at de behandles omsorgsfuldt, herunder at de huses, fodres, vandes og passes under hensyntagen til deres fysiologiske, adfærdsmæssige og sundhedsmæssige behov i overensstemmelse med anerkendte praktiske og videnskabelige erfaringer.
::::_Dette bliver også ignoreret når de opholder sig i "rør ved dyr" - der er ikke meget over 10cm dybt, og fiskene kan ikke gemme sig som de ønsker det.

§3 Rum eller arealer, hvor dyr holdes, skal indrettes på en sådan måde, at dyrets behov tilgodeses, jf. § 2. Det skal herunder sikres, at dyret har den fornødne bevægelsesfrihed også under optagelse af foder og drikke og ved hvile. Dyr skal endvidere sikres mod vejr og vind i overensstemmelse med deres behov.
::::_Som i min besvarelse af §2

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #113
Bruger mobe31 (Inaktiv) - 06/08-2011 15:41 06/08-2011 15:41
men det er stadig lovligt at have et "klappebasin", og man vil aldrig kunne undgå at der er nogle der træder lidt ved siden af.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #114
Bruger martinjensen123 (Inaktiv) - 06/08-2011 15:43 06/08-2011 15:43
Indlægget er rettet 06/08-2011 15:48 06/08-2011 15:48 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Kan du komme med en begrundelse? Eller en modargumentation?

Et klappebassin er lovligt ja, men jeg går ud fra at det ligesom alt andet skal overholde loven?

Bare at sige det er lovligt gør det jo ikke nødvendigvis lovligt?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #115
Bruger mobe31 (Inaktiv) - 06/08-2011 15:50 06/08-2011 15:50
en begrundelse????? har du aldrig hændere nede i dit akvarie? og har du heller aldrig prøvet at holde dine fisk i hænderne?

det er heller ikke ulovligt at køre bil, selvom der er altid nogen der overtræder færdselsreglerne, og slår andre mennesker ihjel i trafikken ;)
der er sågar mange der bliver slået ihjel i trafikken selvom der ikke er begået overtrædelse af færdselsloven.

så mon ikke man bare skulle være glad for at der findes "klappebasin" hvor der trods alt er nogle der får glæde af det, og så affinde os med at der altid ville være nogle der træder ved siden af???

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #116
Bruger KasperK/Lolland - 06/08-2011 17:56 06/08-2011 17:56
Indlægget er rettet 06/08-2011 19:32 06/08-2011 19:32 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Danmarks Akvarie er en forretning.
Uanset hvor gerne virkelighedsfjerne pseudohumanister ville ønske det, har de ikke råd til at have en stationær vagtpost ved berøringsakvariet for at overvåge, om folks afkom er opdraget ordentligt.
Sådan er det bare, og det må man acceptere, og har man svært ved dette, så må man melde dem til politiet og så undlade at komme igen, før tingene er kommet i orden.

I denne uge Danmarks Akvarie, i næste uge en Kampfisk i en kop ved dyrehandleren!

*skeptisk*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #117
Bruger martinjensen123 (Inaktiv) - 07/08-2011 04:05 07/08-2011 04:05
Indlægget er rettet 07/08-2011 04:20 07/08-2011 04:20 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Så for at sige det på en anden måde, nej du har ingen modargumentation, du prøver at redde den hjem med smarte bemærkninger, men du har reelt ingen idé om lovgivning, du syntes bare at du ville skrive et JA!
Du prøver at redde den hjem med om hvorvidt jeg har haft hænderne nede i akvariet, hvilket jeg selvfølgelig har, du kan åbenbart heller ikke så forskel på at sige nej til et barn og give det en gedin røvfuld fordi det har gjort noget forkert, jeg kan naturligvis kun have medlidenhed med den måde du kører det på så.
Men selvfølgelig, din ekspertise (fordi du også har besøgt danmarks akvarium er nok til at overbevise mig om at det jeg så blot var én ud af 10000000/PI til at opleve det jeg oplevede..)

Så må jeg jo prøve mig med en anmeldelse.
Hvis altså det var sådan at du havde nogen idé om lovgivning, men ud fra dit symspunkt med at siden der er biologer ansat så må de da følge praksis har jeg også min tvivl om hvorvidt du har det korrekte svar....
Gætter på at du aldrig er blevet snydt af en mekaniker, (heldige dig), som reelt burde kunne give dig det bedste råd om din bil, men som reelt gerne ville tjene penge....

Og er det en kampfisk i en kop i næste uge, så syntes jeg vi tager den i en anden tråd...
Har man ikke råd til at nogen overvåger ens dyrplageri udstilling, så skal man nok ikke have den, selvom du sikkert gerne ser at et par dyr bliver overladt til tilfældighed mht. overlevelse som du tidligere har gjort opmærksom på...

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #118
Bruger gaffagunnar (Inaktiv) - 07/08-2011 07:34 07/08-2011 07:34
med fare for verbale tæv. *rødmer*

jeg er dyrplager, jeg udnytter fødekæden på det groveste ved mit geddefiskeri.

første majs til skaller.

et stk. levende skalle med en 2store trekroge, en i ryggen, og en foran brysfinnen.
ud med den, og så ellers observere.

en gedde hugger på skallen, får banket 2 trekroge i kæften. bliver fightet træt.
nænsomt landet, og ud med de 2 trekroge og en pæn genudsætning.

(og det med god samvittighed)

knæk og bræk.

at der så er nogle møgunger der klemmer en skrubbe lidt i et rørebassing, det er da det rene vand ved siden af. selvfølgelig skal møgøglerne lære at omgåes dyr. det ka vi hurtigt blive enige om.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #119
Bruger Peter Larsen (Inaktiv) - 07/08-2011 08:02 07/08-2011 08:02

Kunne ikke havde skrevet det bedre selv.

Denne debat er løbet helt af sporet, som værende arbejdende i en Zoo p.t ser jeg blandt andet hvordan børn regere i fx. børnezoo, og 99,9 har respekt for dyr, dette gælder for alle de dyr vi har børnene kan røre ved.

Peter

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #120
Bruger Luna (Inaktiv) - 07/08-2011 08:12 07/08-2011 08:12
Indlægget er rettet 07/08-2011 08:30 07/08-2011 08:30 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

#116 virkelighedsfjern pseudohumanist? Det er ok Kasper. Jeg er blevet kaldt værre ting.... Dér vi går forbi hinanden er, du diskuterer åbenbart Danmarks akvarium. Andre diskuterer om, hvor vidt et klappe bassing er godt....Det synes jeg det er, med den rette overvågning af dyrene.
Hvorfor gøre det værre end det er?

Jeg begræder ikke en lille reje der er blevet mast. Men har stadig lov til at synes, det ikke er i orden, at en forretning eller ikke forretning, starter sådan noget op, uden at fuldføre det med ordentlige forhold til sine dyr.

Dette er en diskution. Ingen siger vi skal være enige.... Vi kan da bare blive enige om at være uenige ikk? ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #121
Bruger mobe31 (Inaktiv) - 07/08-2011 10:29 07/08-2011 10:29
# 117 hold da op, der er nok en der har sit lort her til morgen.

men hvis du ikke har størrere bekymringer i dit liv, end en reje der bliver mast. så må dit liv jo være en leg :D :D :D :D :D :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #122
johnny9900 (Slettet) - 07/08-2011 10:49 07/08-2011 10:49
#118 jeg er også lystfisker men bruger kun "deadbait" når jeg meder gedder,men jeg ser ikke mig selv som dyreplager,så længe man viser respekt for det dyr man nu fisker efter og hvordan man behandler det efter fangst,Det er også en af grundene jeg ikke bruger levende fisk,her burde der ligesom i Sverige være et forbud mod at bruge levende agnfisk

#121 Selvom det "kun" er en reje har vel den krav på at få respekt som alt andet så længe den lever ?,ligesom det er dyreplageri at have guldfisk i bowle,at have fisk i for små akvarier o.s.v syntes jeg også det er synd for fisk at blive berørte i alle berøringsbassiner,der er få fisk der overlever at blive fanget og berørt hvis man ikke viser hensyn og en smule fornuft men hvilke børn på 5-6 år har den store fornuft ?,der er dog nogle fiskearter der klarer det bedre end andre men stort set klarer de fleste det ikke.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #123
Søvnig (Slettet) - 07/08-2011 11:06 07/08-2011 11:06
johnny9900 skrev :
#118 jeg er også lystfisker men bruger kun "deadbait" når jeg meder gedder,men jeg ser ikke mig selv som dyreplager,så længe man viser respekt for det dyr man nu fisker efter og hvordan man behandler det efter fangst,Det er også en af grundene jeg ikke bruger levende fisk,her burde der ligesom i Sverige være et forbud mod at bruge levende agnfisk

#121 Selvom det "kun" er en reje har vel den krav på at få respekt som alt andet så længe den lever ?,ligesom det er dyreplageri at have guldfisk i bowle,at have fisk i for små akvarier o.s.v syntes jeg også det er synd for fisk at blive berørte i alle berøringsbassiner,der er få fisk der overlever at blive fanget og berørt hvis man ikke viser hensyn og en smule fornuft men hvilke børn på 5-6 år har den store fornuft ?,der er dog nogle fiskearter der klarer det bedre end andre men stort set klarer de fleste det ikke.

Stort set klare de fleste det ikke??? Hvor har du den ide fra??

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #124
Bruger brib - 07/08-2011 11:09 07/08-2011 11:09
Hele problematikken i denne tråd er : Hvor går grænsen så det bliver til dyrplageri. ??

I aftes havde jeg nogle gæster , og en af knægtene skulle da prøve at smage på Citrus Myrer - først tyggede jeg en , så prøvede han også at tygge på en citrus - Det endte med at vi stod som 2 myrerslugere og kæmpede om hvem der kunne æde flest citrus myrer på den korteste tid . ( uden at myrene bed først ) :-)

#117 : Iøvrigt slår man ikke sine børn ( ulovligt ) og heller ikke nødvendigt hvis man bare har en smule pædagogisk indsigt .

Børneopdragelse er et meget følsomt emne at komme ind på - Faktisk er det underligt at de fleste bøger om børneopdragelse er skrevet nogle mennesker der ikke selv har haft børn .

Børn er skønne - umulige og til tider en pestilens - men kan man selv sige sig fra at være en pain in the as i barndommen ?? Nej vel. Jeg myrdede en tudse da jeg var 10 år gl. - Min far stak mig en på skrinet - I dag kan jeg godt forstå han gjorde det - men det er ulovligt at "revse" ungerne .

Hvis nu min farmand havde sat sig på knæ og sagt : Brian du skal altså være sød mod dyrene - så havde jeg sgu nok myrdet et par tudser mere , for der var jo ingen straf . Men et flad gav mig en hvis respekt både for farmand og dyrene .

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #125
johnny9900 (Slettet) - 07/08-2011 11:10 07/08-2011 11:10
Fordi mange fiskearter har et slimlag,der er meget få ørreder og flere forsk. fiskearter der klarer at blive genudsatte efter fangst,hvis man ikke er forsigtig,det er ikke en ide men en sandhed,du kan søge om det på Danmarks sportfisker union eller andre lystfisker fora gider ikke lede frem links nu.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #126
Søvnig (Slettet) - 07/08-2011 11:25 07/08-2011 11:25
Hvad angår ørreder vil jeg ikke gøre mig voldsomt klog på, da jeg kun har fanget en.
Til gengæld har jeg fanget flere 1000 torsk og smidt en hel del ud igen og jeg vil vove påstanden om at en god procentdel har overlevet.
Alle fisk har et slimlag, som er en stor del af deres imunforsvar, men de kan altså godt tåle at blive håndteret... Hvis ikke, så ville der ikke være noget der hedder akvariehobby

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #127
johnny9900 (Slettet) - 07/08-2011 11:36 07/08-2011 11:36
Skader på slimlag kuldeskader krogskader,der er sikkert en del af dine torsk der har overlevet det men sikkert også en stor del der har dødt af det,de fleste skader af fisk er når man tager i dem med tørre hænder.det er de færreste der fanger en akvariefisk med krog og bagefter tager den med tørre hænder,eller river den med sine negle ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #128
Bruger mobe31 (Inaktiv) - 07/08-2011 11:41 07/08-2011 11:41
# 127 lige præcis tørre hænder som du siger, eller uerfarne lystfiskere der "glemmer" at tage handskerne af inden de rører fisken.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #129
johnny9900 (Slettet) - 07/08-2011 11:50 07/08-2011 11:50
#124 Jeg syntes ikke det Danmarks akvarium gør er dyrplageri,dog er jeg imod berørings bassiner af enhver art og manglen på respekt af levende væsner.

#128 ja og en rift fra et menneskes negl på fisken har samme effekt,og det sker nok dagligt at vores små der berør fiskene kommer til at rive fiskene.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #130
Søvnig (Slettet) - 07/08-2011 12:51 07/08-2011 12:51
#127 Hvordan ødelægger man et lag af slim??? Fisk kan altså godt tåle at blive håndteret (mere nogle end andre)
Jeg ved da ikke 100% om de fisk jeg har genudsat er overlevet eller ej, men det er håndteringen af fisk og ikke mindst tiden der gør forskellen.
Forskere har da også sat micro-chips og sendere i fisk, uden at de er døde af dette

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #131
Bruger martinjensen123 (Inaktiv) - 07/08-2011 13:16 07/08-2011 13:16
#124 Det var et eksempel.....

#121 Nej, syntes bare det var noget underligt noget at komme med, jeg går ikke ind i en tråd på et autoforum og svarer at sådan skal en katalysator ikke placeres hvis jeg reelt ikke har nogen idé om det andet end et "hunch"...

Igen, det eneste jeg har sagt er at jeg ikke syntes det er i orden at have klappebassin og køre det på den måde som de tydeligvis gør det på dér.
Hvis man udstiller fiskene må man da tage ansvar for dem.
Og jeg græder heller ikke over den ene kvaste reje, det undrer mig dog at man kan sidde og tude i de andre tråde med at "den fisk skal have 80 liter og ikke kun 54 liter" hvis man samtidig syntes at disse klappebassiner er helt i orden, for jeg tror nok en fisk hellere vil leve med lidt mindre plads, end at blive udsat for at blive hevet op af vandet, kastet med, prikket til osv osv..

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #132
Bruger martinjensen123 (Inaktiv) - 07/08-2011 13:19 07/08-2011 13:19
Og jeg er selv lystfisker, men straks efter jeg har fanget fisken bliver den slået ihjel, jeg lader den ikke leve i et lille bassin hvor jeg dagligt generer den, kaster med den, prikker til den osv....

Lystfiskeri ser jeg som jagt, industrifiskeri et middel for overlevelse, det har jeg det fint med...
Jeg sætter jo heller ikke en debat igang fordi en guppy har tygget på min RCS.. Tingene er nu på sin måde fra naturen....

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #133
johnny9900 (Slettet) - 07/08-2011 13:59 07/08-2011 13:59
#130 søg nu selv lidt på det det er slet ikke svært at få hits på spørgsmålet ;)

her et link:

Eksternt link http://www.fiskepleje.dk/vandloeb/fiskeriregulering/genudsaette_f...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #134
Bruger mobe31 (Inaktiv) - 07/08-2011 14:16 07/08-2011 14:16
det er sjovt som sådanne tråde har det med at ende ret hykleriske!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #135
Bruger KasperK/Lolland - 07/08-2011 16:02 07/08-2011 16:02
Sidder lige og kigger på en udsendelse med Jeremy Wade. Han står vel også til en politianmeldelse i hver udsendelse?

Eksternt link http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSn6IrYHUC_w-mbPGWiHExG9j...

mobe31 skrev :
det er sjovt som sådanne tråde har det med at ende ret hykleriske!

Kan også være, at man er blevet mere realistisk med årene. Det er som regel kvinder og nybegyndere, der har mest travlt med den type tråde.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #136
Bruger brib - 07/08-2011 16:08 07/08-2011 16:08
#135: Kvinder og nybegyndere -He he - Meget kan man sige : Men du er skisme modig min ven :-)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #137
Bruger mobe31 (Inaktiv) - 07/08-2011 16:12 07/08-2011 16:12
brib skrev :
#135: Kvinder og nybegyndere -He he - Meget kan man sige : Men du er skisme modig min ven :-)

men ikke desto mindre, kan der være noget om snakken

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #138
Bruger KimJ - 07/08-2011 16:27 07/08-2011 16:27
Jeg formoder at d´herrer selv har tal på jeres indlæg i nærværende debat? B)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #139
Bruger mobe31 (Inaktiv) - 07/08-2011 16:36 07/08-2011 16:36
hvis der ikke må skrives i tråden, var den jo nok blevet låst :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #140
Bruger KimJ - 07/08-2011 16:38 07/08-2011 16:38
Jeg tænker mere på teorien om kvinder og nybegyndere. Hvem af jer er kvinden og hvem er nybegynderen B)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #141
Bruger Luna (Inaktiv) - 07/08-2011 16:40 07/08-2011 16:40
#135 Hmm... Ja. Nu kan jeg jo ikke sige mig fri for at være kvinde. Det var jeg i hvert fald sidst. jeg kikkede i spejlet Kasper. B)
Nu skal jeg nok holde mine kvindegener så kort snor, så jeg ikke også begynder at føle medlidenhed med dig. For det med det indlæg du svarede mobe 31, lyder som en bitter mand.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #142
Bruger mobe31 (Inaktiv) - 07/08-2011 16:43 07/08-2011 16:43
# 141 bitter? var den møntet på mig eller? for jeg er bestemt ikke bitter ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #143
Bruger martinjensen123 (Inaktiv) - 07/08-2011 16:48 07/08-2011 16:48
Det er som regel imbecile mennesker der skriver sådan noget...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #144
Bruger Luna (Inaktiv) - 07/08-2011 16:52 07/08-2011 16:52
#142 Det var da dejligt mobe at høre mobe... Men jeg skrev nu Kasper.

Med jeres indlæg, synes jeg nu ikke, I lader os kvinder og nybegyndere noget tilbage. Og har du lagt mærke til, vi kvinder holder os til emnet og ikke angriber andre brugere? Men det er helt i orden. Det tyder nemlig på der ikke er mere i posen.... Så langer man gerne ud efter folk, i stedet for det der bliver diskuteret. ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #145
Bruger mobe31 (Inaktiv) - 07/08-2011 16:55 07/08-2011 16:55
# 144 ok så er jeg mere rolig, men jeg mener det skamm ikke så slemt som det lyder, jeg glemte måske bare at lave en :P ;) efter mit indlæg

lange ud og lange ud, jeg undrer mig bare over at nogle mennesker opretter en tråd for at bede om andres meninger, men ikke kan tåle hvis man ikke deler deres synspunkter *skeptisk*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #146
Bruger martinjensen123 (Inaktiv) - 07/08-2011 16:56 07/08-2011 16:56

Kan du vise mig bare ét indlæg hvor jeg ikke har kunne tåle andres synspunkter?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #147
Bruger mobe31 (Inaktiv) - 07/08-2011 17:01 07/08-2011 17:01
Indlægget er rettet 07/08-2011 17:06 07/08-2011 17:06 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

# 146

tokatrash skrev :
Så for at sige det på en anden måde, nej du har ingen modargumentation, du prøver at redde den hjem med smarte bemærkninger, men du har reelt ingen idé om lovgivning, du syntes bare at du ville skrive et JA!
Du prøver at redde den hjem med om hvorvidt jeg har haft hænderne nede i akvariet, hvilket jeg selvfølgelig har, du kan åbenbart heller ikke så forskel på at sige nej til et barn og give det en gedin røvfuld fordi det har gjort noget forkert, jeg kan naturligvis kun have medlidenhed med den måde du kører det på så.
Men selvfølgelig, din ekspertise (fordi du også har besøgt danmarks akvarium er nok til at overbevise mig om at det jeg så blot var én ud af 10000000/PI til at opleve det jeg oplevede..)

Så må jeg jo prøve mig med en anmeldelse.
Hvis altså det var sådan at du havde nogen idé om lovgivning, men ud fra dit symspunkt med at siden der er biologer ansat så må de da følge praksis har jeg også min tvivl om hvorvidt du har det korrekte svar....
Gætter på at du aldrig er blevet snydt af en mekaniker, (heldige dig), som reelt burde kunne give dig det bedste råd om din bil, men som reelt gerne ville tjene penge....

Og er det en kampfisk i en kop i næste uge, så syntes jeg vi tager den i en anden tråd...
Har man ikke råd til at nogen overvåger ens dyrplageri udstilling, så skal man nok ikke have den, selvom du sikkert gerne ser at et par dyr bliver overladt til tilfældighed mht. overlevelse som du tidligere har gjort opmærksom på...

dette indlæg burde vel sige alt

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #148
Bruger Luna (Inaktiv) - 07/08-2011 17:03 07/08-2011 17:03
#145 Ja. Jeg er heller ikke vild med ostene. Men de er nu gode, når man skriver. Hehehe

Selvfølgelig vil der være lige så mange meninger, som der er mennesker. Så det vil vist være meget optimistisk at tro, at alle bliver eninge. :)
Kan dælme ikke huske alle indlæg, jeg er jo en tudsegammel kone. Men så vidt jeg husker, er det dem der ikke er enig med trådstarter, der har været mest oppe på dupperne.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #149
Bruger Villads (Inaktiv) - 07/08-2011 17:04 07/08-2011 17:04
Er vi ikke ude i ligegyldigheder og småskænderier nu?
Er det virkelig sådant et forum i ønsker?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #150
Bruger mobe31 (Inaktiv) - 07/08-2011 17:08 07/08-2011 17:08
# 149 du har så evigt ret.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #151
Bruger Luna (Inaktiv) - 07/08-2011 17:10 07/08-2011 17:10
#149 Undskylder straks jeg provokerede Villads.... Jeg holder mig til emnet. *rødmer*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #152
Bruger martinjensen123 (Inaktiv) - 07/08-2011 17:11 07/08-2011 17:11
#149 Jo desværre...

Det er modargumentation... Det er trods alt en debat det her....

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #153
Bruger mobe31 (Inaktiv) - 07/08-2011 17:17 07/08-2011 17:17
# 152 kald det modargumentation en gang til, jeg ville nærmere kalde det et frusteret forsøg på at overbevise dig selv om et eller andet, og det ligner et tydeligt tegn på utilfredshed fra din side.

mit sidste ord er sagt i denne tråd, da jeg ikke mener at det nytter at komme med sine synspunkter fordi det tydeligvis forventes at alle her på siden ligger vågen hele natten over trådstarters skrækhistorie fra Danmarks akvarie.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #154
Bruger Luna (Inaktiv) - 07/08-2011 17:17 07/08-2011 17:17
#147 Ok... De gamle kalkede øjne havde overset den... Men har lovet søde Villads, at jeg vil være sød fra nu af. Så jeg sender et stort :) til alle.... Uanset hvad de mener.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #155
johnny9900 (Slettet) - 07/08-2011 17:55 07/08-2011 17:55
#134 Der er vel ikke nogen i tråden der har sagt de har en holdning de rent faktisk ikke har ??

Der er jo også flere eksempler på dyreplageri der er acceptable og nødvendige.

Gad vide hvor mange herinde der ved hvordan fisk og rejer er fanget og behandlet til at fremstille foder til jeres akvariefisk

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #156
Bruger Villads (Inaktiv) - 07/08-2011 18:32 07/08-2011 18:32
Det synes jeg heller ikke johnny.
Det er bare mobe der gør det han er bedst til.
Ignorer den slags og hold fast i emnet.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #157
Bruger KasperK/Lolland - 07/08-2011 18:47 07/08-2011 18:47
Jeg har skam ikke på noget tidspunkt gjort andet end at give mobe31 ret! ;)

Tøser!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #158
Bruger mobe31 (Inaktiv) - 07/08-2011 20:19 07/08-2011 20:19
johnny9900 skrev :

Der er jo også flere eksempler på dyreplageri der er acceptable og nødvendige.

# 155 vi er jo tydeligvis enige som du kan se i #41, og det er det jeg mener med #134

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #159
johnny9900 (Slettet) - 07/08-2011 20:38 07/08-2011 20:38
Ja og jeg tror at vi alle i bund og grund er enige Mobe.Det er så let at misforstå hinanden på nettet

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #160
Bruger mobe31 (Inaktiv) - 07/08-2011 20:41 07/08-2011 20:41
ja, det ser man ( desværre ) lidt for ofte.

Annoncører
Annoncører