Tropheus-yngl?

Postet under : Cichlider - Andet - Foder
Visninger : 3413

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger emil_4600 (Inaktiv) - 07/06-2011 12:30 07/06-2011 12:30
jeg har for kort tid siden fået mine første tropheusunger, og vil gerne ha' det går dem godt.

jeg har indtil videre bare gevet dem knust flagefoder, som de spiser med stor appetit.
jeg har hørt noget om at man kan tage blommen fra et hårdkogt æg og smuldrer ned til dem? er det en god/skidt idé?

er der noget i ved de har godt af som små, må i meget gerne fortælle om det.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger molm (Inaktiv) - 07/06-2011 13:18 07/06-2011 13:18
Hvis de spiser af flagefoderet er det faktisk ok og nok til at de vokser. De vil nok også græsse alger på sten mv. Du skal ikke give dem æg eller anden animalsk føde. Wafers er også godt når de er lidt større ligesom rejemix er ideelt.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger emil_4600 (Inaktiv) - 09/06-2011 13:53 09/06-2011 13:53
du ska ha tak for svar molm...

er tropheus folket efterhånden en uddød race? ..
da jeg kom på sitet her første gang var der fuld gang i tropeheus-snak og/eller -handel .. men det erder langt imellem for tiden

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger molm (Inaktiv) - 09/06-2011 14:36 09/06-2011 14:36
det tror jeg egtl. ikke. Der er masser af tropheus-tosser som mig, der skal bare den rigtige tråd igang. Hvis du vil købe fisk så opret en annonce, så skal der nok komme pb'er fra de mange som laver unger fra tid til anden, der er mange her på sitet som følger med. Jeg har lige sendt godt 100 kiriza ud over Sjælland (og Lolland..) og der var ok med interesse. Men velkommen i klubben..

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger FinnB - 09/06-2011 15:15 09/06-2011 15:15
Jeg har også lige fået Tropheus,synes bare de er svære at finde i Jylland.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger emil_4600 (Inaktiv) - 09/06-2011 20:10 09/06-2011 20:10
#4 jeg tænkte nu mere på at der ikke kom nogen tropheusfolk på banen i denne tråd - når nu der sku'være så mange der yngler... det er trodsalt det tråden handler om (:

jeg har haft tropheus'er i snart halvandet år, så helt ny i klubben er jeg da ikke - men omvendt har jeg osse meget at lære (:

#5 som molm sagde, velkommen i klubben

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger KimJ - 10/06-2011 09:31 10/06-2011 09:31
Det går jo altid lidt op og ned med de forskellige fisks popularitet, og det er da rigtigt at Tropheus (sammen med Tanganyika cichliderne generelt) er lidt nede i en bølgedal, men det er næppe så slemt som man kunne få indtryk af her. Der er masser af Tanganyika-fanatikere derude, men mange har, af forkellige grunde fravalgt deltagelse i debatterne på akvariesiderne.

M.h.t. fodring, kan man efter mine erfaringer sagtens fodre med det samme som forældrefiskene lever af, evt. i findelt tilstand. Bruger man rejemix, er der dog grund til at advare mod dette; hvis mixen ikke er tilstrækkelig findelt, har jeg oplevet at nogle unger er blevet kvalt i ærteskallerne. Det sker dog, igen udfra mine observationer, ikke i akvarier hvor de går sammen med de voksne fisk. Rejemix kan, hvis det er det eneste foder, godt være lige lovlig næringsfattigt til helt små unger.

Annoncører
Annoncører