Hvad Kan Jeg Have I Min Bowle?

Postet under : Akvariesiden.dk - Nybegynder
Visninger : 4190

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger FiskeBowlen (Inaktiv) - 26/03-2011 00:09 26/03-2011 00:09
hej!

okay, jeg har virkelig dummet mig. jeg er typen der taler før jeg tænker og generalt bare er meget impulsiv og spontan. så jeg overtalte i dag min far til at købe en fiske bowle til mig med to slørhaler og en underlig grønd plante til.. da jeg kom hjem oprettede jeg en bruger her inde og fik hurtigt flere tæsk end jeg nogensinde før har fået .. nu har jeg så fundet ud af at man IKKE kan have slørhaler i en fiskebowle ..
note til mig selv: løs om fisken før du køber den;-D

okay men her er mit spørgsmåk så; hvad kan jeg have i en fiskebowle uden det er synd for fisken? jeg vil gerne have noget der yngler.. :)
og hvad skal jeg nu gøre med mine søde slørhaler... man må jo ikke skylle dem ud i wc'et og jeg kan altså ikke få mig selv til at koge dem! :o

kram fra tumpen *rødmer*

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Udvikler Sponsor Kviller (Inaktiv) - 26/03-2011 00:12 26/03-2011 00:12
Du skal bare aflevere dem tilbage til forhandlere. Du skal ikke skylle dem ud, eller koge dem. Det er synd begge dele.

Hvad du kan have i bowlen, der kan du have rejer som vil formere sig. Eller du kan have en enkelt kampfisk. Intet andet kan gå i en bowle. Der er endda nogen der vil sige at en kampfisk ikke kan gå i en bowle, men det mener jeg nu godt den kan.

Hvis du vælger både en kampfisk og rejer, så vil de små rejer nok blive spist af kampfisken, så du når ikke at se meget til dem.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Freddy 90 (Inaktiv) - 26/03-2011 00:24 26/03-2011 00:24
Ja, jeg vil også sige at rejer er et godt forslag. ;) De er nogle ret så facinerende dyr hvis jeg selv skal sige det. :D Du kan jo starte med nogle af de mest almindelige ' RCS ' Red Cherry Shrimp ', og de skal nok yngle kan jeg fortælle dig. :P :D Angående dine slørhaler, vil jeg også give Kviller ret, aflever dem tilbage til forhandleren. B)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger FiskeBowlen (Inaktiv) - 26/03-2011 00:26 26/03-2011 00:26
hvis jeg aflevere fiskene til forhandleren vil han jo bare sælge dem til nogen nye som putter dem i en bowle :(

okay.. overvejer sådan en kampfisk - den lyder nice!
er du hundrede på at gubbyer ikke kan gå i et akvarie? :(

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Udvikler Sponsor Kviller (Inaktiv) - 26/03-2011 00:28 26/03-2011 00:28
De kan godt gå i et akvarium, men ikke en bowle ;) Du kan eventuelt læse artsbeskrivelserne her på siden, der står minimum akvarie størrelser på de fleste.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Freddy 90 (Inaktiv) - 26/03-2011 00:30 26/03-2011 00:30
Det er ikke sikkert, man kan jo altid håbe de får et nyt godt hjem. ;)
Okay, kampfisk er også flotte! :) Jeg tror ikke at gubbier er en god ide, de yngler meget og når du så kun har sådan et lille bovle går det nok ikke godt! *skeptisk*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger benja1 - 26/03-2011 00:34 26/03-2011 00:34
Indlægget er rettet 26/03-2011 00:39 26/03-2011 00:39 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Hej :) ja ligesom #2 siger ned til dyrehandelen med dem igen alt andet er synd.
Har kigget lidt på din profil og de debatter du har indlæg i. og ja du fik lidt høvl igår. men vil dog sige at det var berrettiget :( come on du mener da ikke det du har skrevet i din profil? og hvis du gør er akvarie nok ikke en hobby for dig. prøv og sæt dig lidt mere ind i hvad det kræver og have akvarie og om det er noget for dig inden du køber flere fisk/rejer. Det er levende ting vi har med at gøre.

og hvi du gerne vil have fisk Tror du så ikke du kan overtale din far til at købe et 54liter starsæt til dig istedet det koster ikke så meget og der er varmelegeme og filter med og så er dine muligheder en del større hvad angår fisk. syntes kun man kan have rejer i sådan en bowle vil ikke udtale mig omkring kampfisk da jeg ikke har forstand på dem.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger FiskeBowlen (Inaktiv) - 26/03-2011 08:17 26/03-2011 08:17
tak for jeres gode råd allesammen! :) jeg tager al kritik på mig da jeg har været en tumpe da jeg købte emmy og oscar :(
vil forsøge at få min far til at købe et startersæt til mig og så beder jeg ham sølge de små guldfisk.. han dræber dem sikkert men lad os sige han har solgt dem!xD

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger ' Natasja (Inaktiv) - 26/03-2011 10:18 26/03-2011 10:18
Jeg vil stærkt fraråde dig disse kommentarer du kommer med i din profil "Jeg har set alle jeres advarsler om bowler men jeg må desværre sige at jeg ikke tager det så seriøst som jeg nok burde.. det er jo bare fisk :P de har en korttids hukommelse på 2 sekunder og tror jo derfor hele tiden at de er et nyt sted - tro mig, de trives altså helt fint. desuden har fisk hverken følelser, tanker eller tidsfornæmmelse ;) "

- Det er nok ikke stedet, at snakke sådan om fisk på. Husk siden hedder "Akvariesiden" og derfor er alle brugere herinde nogle, som ikke synes en fisk bare er en fisk, uden hverken følelser, tanker, eller tidsfornemmelser. Se at få det slettet, så du ikke kommer ud i mere hate ;)

- Angående bowlen, stemmer jeg for en kampfisk. Men kun én, og husk nu at læs godt om den inden du anskaffer dig en. Det er en meget interessant fisk, som jeg personligt holder meget af, men det kræver du kender til dens natur hvis du skal kunne give den et fint og langt liv.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger FiskeBowlen (Inaktiv) - 26/03-2011 12:45 26/03-2011 12:45
tak natasja.. jeg har også tænkt mig at slette det! det var utrolig dumt og utænksomt at skrive det! er virkelig ked a det hvis jeg har fornærmet nogle..
jeg var bare ikke klar over at fisk kunne betyde så meget! troede faktisk mest det var en pyntegenstand.. men nu forstår jeg det skam godt! er virkelig blevet bidt af det her med fisk og er allerede igang med at overtale mine forældre til et 250 l hvor jeg kan have mine guldfisk og måske et par andre :)

- jeg har købt guppyer nu. har ikke set nogen steder at de ville midstrives i bowlen og de er så søde ;) hvad angår slørhalerne så har min søster overtaget dem nu (i hendes bowle;o) jeg vil forsøge at sparre sammen til et ordentligt akvarium og ellers har vi en havedam de kan bo i ;-D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger P. Hyldeqvist (Inaktiv) - 26/03-2011 20:07 26/03-2011 20:07
#10 jeg må ærlig talt sige jeg også var lidt okay? der er ski da meget men bør vide før man anskaffer en fisk *rødmer*
jeg var 12 da jeg fik mit akvarium. Min far havde hørt at guppy vr de bedste startfisk, Så vi fik købt et 56L lod det stå i ca. 2 uger (lidt mere) og så puttede vi da bare guppyerne i. Vi havde vist 6 hanner og 5 hunner.
Der var ikke så meget ondt i det men, så opretter jeg en bruger (for ikke så lang tid siden) så ser jeg straks sådna noget med masser af planter, fiskesygdomme og alt sådan noget. Havde aldrig troet at fisk enlig kunne være så 'krævende' ikke for at være ond. Men ja? når man har interesse for hunde og ikke fisk, så tænker man jo ike over det. Nu har jeg laaaangt mere interesse og sætter mig virkelig ind i deres behov. Nu forstår jeg folk er så glade for dem (og enda taler med dem :D )
Men altså hvilket barn ville ikke have en guldfisk eller slørhale i en bowle. Det har de i film? :D undskyld mit lange indlæg *rødmer* :D
ALT HVAD JEG HAR SAGT HAR SELVFØGELIG IKKE MENING NU! ELSKER FISK! :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
fehrenkamp79@hotmail.com (Slettet) - 26/03-2011 20:11 26/03-2011 20:11
Sprut i bowle, og fisk i akvarie :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Bruger P. Hyldeqvist (Inaktiv) - 26/03-2011 20:12 26/03-2011 20:12
#12 hold da op, nu jeg endelig enig i med dine 'tale måder' :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #14
fehrenkamp79@hotmail.com (Slettet) - 26/03-2011 20:23 26/03-2011 20:23
#13 Du er for griner Frøken Hyldeqvist :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #15
Bruger Pennut (Inaktiv) - 26/03-2011 20:55 26/03-2011 20:55
Muldjord, dekorationsbark og så nogel sukulenter det ser rigtig godt ud.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #16
Bruger FiskeBowlen (Inaktiv) - 26/03-2011 21:00 26/03-2011 21:00
#11 - har det på helt samme måde! er faktisk også ved at udvikle en form for interasse.. selvo jeg for lidt kritik her inde ;) men jeg er igang med at sparre op til et ordentligt akvarium... er bare ked af at jeg lige har brugt så mange enge på bowlen!xD

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #17
Bruger lawmichaelsen (Inaktiv) - 26/03-2011 22:44 26/03-2011 22:44
du kan have blomster.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #18
Bruger Nichlas Stokholm (Inaktiv) - 27/03-2011 01:49 27/03-2011 01:49
ja med hensyn til din Bowle,
altså min mening om sådan en, om den så er på 45 ltr, så skal du tænke på den er rund, og har ikke den samme bund plads som et alm, akvarium, ergo, så kan der heller ikke være den samme mængde planter i, med mindre du selvfølgelig vil nøjes med flyde planter, men er nu 112% sikker på du vil elske bund arialets muligheder i det nye akvarium du skal ud og ha,

og en kampdreng i en Bowle, hell no!!! den er ligeså slem som med gubberne efter min mening, gubberne ville få for lidt plads, kampfisken ville få for få gemmesteder, den skal nemlig ha masser af gemmesteder, og ikke kun 2-3 planter og så er det det, den ville muligvis kunne klare sig i et 20 ltr akvarium, men jeg syntes generelt ikke man burde holde fisk i sådan en, max rejer,

men den er til gengæld også fin som dekoration på sit skrive bord :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #19
Bruger P. Hyldeqvist (Inaktiv) - 27/03-2011 09:33 27/03-2011 09:33
#16 jeg fik ikke kritik, for jeg havde ikke en bruger på det tidspunkt. Men altså ind til jeg fik en så lød det bare 'lyt til forhandleren, de ved hvad de taler om' men nu er det 'en forhandler sælger dig en død laks hvis han kunne slippe af med det' (det er ikke alle der er sådan) :D alt sådan noget med vandcirkulation, phværdi, nitrit, nitrat havde jeg slet ikke tænkt over *rødmer* :D
fisk? lever de ikke bare i vand? jo det gør de da, men de har også behov :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #20
Bruger FiskeBowlen (Inaktiv) - 27/03-2011 12:19 27/03-2011 12:19
#19, jeg forstår dig hundrede procent! desværre lever jeg i en kynisk familie og de mener at mine fisk har det helt okay!xD så jeg må vente noget tid med at få dem flyttet, har nemlig ikke penge til et akvarium lige nu (er lidt af en shopaholic).. ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #21
Bruger P. Hyldeqvist (Inaktiv) - 27/03-2011 12:22 27/03-2011 12:22
#20 hehe ;) er 13 år så hvis jeg har gjort et eller andet forkert, så det ikke bare lige at gå ud og købe noget andet. *blink* så man heldig at have en far. xD

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #22
Bruger Kalamazoo (Inaktiv) - 27/03-2011 15:54 27/03-2011 15:54
#1 Du købte dig et par slørhaler til en bowle du havde lokket ud af din far. Du indså bagefter det var en skidt ide med slørhalerne, og beder om råd til hvad der så kan være i. Det var fint. Men så knækker filmen for mig, for du får at vide at guppyer heller ikke er en god ide, men køber dem alligevel???? OG du har puttet dine slørhaler i din søsters bowle???? Havde det ikke været bedre at aflevere slørhalerne tilbage til forhandleren, og satse på at den der købte dem næste gang IKKE var uvidende og rent faktisk ville give slørhalerne den plads de godt kan li, i stedet for selv at proppe dem i en anden bowle? Hvorfor 'pine' guppyerne i bowlen, indtil du kan få lokket et større akvarie ud af din far, eller få råd til et selv?

Fordi du fortæller du ikke har set nogle steder at guppyer vil mistrives i bowler, så vil jeg mene du endnu ikke har sat dig ordenligt ind i bowlen som akvarie. Hvis du lærer lidt mere om akvariers opbygning, vandskift, teknik, planter og alt det der høre med fiskene, og ikke kun fiskene, vil du vide at bowler er et dårligt valg til fisk. Men dermed ikke sagt umuligt, hvis man bare ved hvordan man gør.

Du burde have ventet med akvarie til økonomien eller farmand var klar til et rigtigt akvarie. Og måske dig selv, for det er tydeligt du sætter egne behov før dine fisks. *doh*

Når det så er sagt, så har vi alle være nybegyndere, også jeg, og jeg har også gjort mine fejl. Og jeg ved godt jeg lyder meget grov og kontant nu, og det er egentlig ikke meningen. Men jeg kan bare ikke klare sådanne situationer hvor man beder om hjælp, men alligevel ikke lytter rigtigt :(

Ud over at fisk lever i vand, hvad ved du så om at holde dem, og hvad teknik har du i bowlen? Jeg spørger direkte, for jeg vil gerne vide om du har tænkt dig at sætte dig ind i dine fisks behov, om du ved hvilket arbejde det er at have et velkørende akvarie. Om du virkelig er klar på at give alt hvad du kan for at fiskene har det godt. Det bliver så meget lettere at hjælpe når vi ved præcist hvor du står i denne fiskeverden :)

Til sidst vil jeg sige at når du nu lever i denne kyniske familie som ikke rigtig er til at tale med ang fiskenes behov og hvordan de får det bedst, så skal du måske også her overveje om det er nu du skal have akvarie. Jeg tænker på at hvis du ikke får lov til at udfolde hobbyen fuldt, men kun på det basale plan, hvor fiskene kun får rent vand ind imellem og ellers godt med foder, så er det jo dømt til at mislykkes.

Vi/jeg VIL jo gerne hjælpe, men hvis du alligevel ikke kan gå hele vejen, then what's the point? Jeg tror du forstår hvad jeg mener, og det er virkelig på INGEN måde for at være ond :)

MVH
Nanna

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #23
Bruger Nichlas Stokholm (Inaktiv) - 27/03-2011 19:30 27/03-2011 19:30
en utrolig god formulering, thumps up Nanna :)

Annoncører
Annoncører