Hvordan tilsætter man kalk..? Flytter en annemone sig meget..?

Postet under : Saltvandssiden.dk - Nybegynder
Visninger : 2501

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Bekker (Inaktiv) - 07/03-2011 22:14 07/03-2011 22:14
Hvor meget flytter en annemone sig..? Og hvordan er det nemmest at tilsætte kalk? Jeg er nybegynder og har kun haft min tank i 3 uger..?

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger haffelaf (Inaktiv) - 08/03-2011 18:07 08/03-2011 18:07
den med anemonen er umulig at svare på.nogle vandrer andre bliver på sin plads.
den med kalken sender jeg viderere

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Bekker (Inaktiv) - 08/03-2011 20:11 08/03-2011 20:11
tak. :D men der er forde at jeg vil have min tank til at være sps. men det går jo ikk sammen med en annemone hvis de rør hendanden :(

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger kia26000 (Inaktiv) - 09/03-2011 16:33 09/03-2011 16:33
Mine anemoner har opført sig forskellige fra hinanden. Alt afhængige af situationen i dit akvarie (vandet, lyset, andre fisk og coraler,...) kunne de finde på at vandre hele tiden rundt, eller finde et sted og holde sig stille i lang tid, før de bliver trætte og flytter til et andet sted. Du skal bare holde dem væk fra dine udstyre, for de kan trækkes ind i din Powerhead eller filter,...
Det med kalk: jeg har en sump (ved ikke om du også har en sump eller ej?). Dermed har jeg selv tænkt på at købe en kalk-reactor som kan stilles ved sumpen. En kalkreactor ville tilføre kalk til dit akvarie og er en god løsning. Det koster heller ikke alvardnen.

Held og lykke

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Bekker (Inaktiv) - 09/03-2011 20:29 09/03-2011 20:29
mange tak jeg har fået tilbudt en kalkreactor. det med sump man kan både sige at jeg har en og ikke den sidder bag på..

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Bekker (Inaktiv) - 09/03-2011 22:08 09/03-2011 22:08
har kigget på en Entacmaea Quadricolor True rose anemone forde jeg syntes at det er den flotteste :)

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger Ak1204 (Inaktiv) - 09/03-2011 23:14 09/03-2011 23:14
Det er også en fin anemone. Den kan dog godt lide at blive fodret en gang om ugen med evt. en reje..
Ang. kalkreactor er absolut ikke et must... Jeg vil først begynde at overveje en reactor hvis akvariet bliver over 400 l. Calcium ( kalk )kan både tilføres i pulverform og i flydende form. Fyldende er klart at fortrække da det ikke skal opløses..

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger Bekker (Inaktiv) - 10/03-2011 09:23 10/03-2011 09:23
Har også fået at vide at den anemone godt kan lide at blive det samme sted.. Og det er godt for jeg vil godt have sps koraller... Tak for hjælpen... :D

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Superbruger Stockholm Saltvand (Inaktiv) - 10/03-2011 15:22 10/03-2011 15:22
Anemoner og SPS han sagtens sammen... en sandhed for de modige. Selv har jeg 2 anemoner en mindre Heteractis sp. som kan ses under artsbeskrivelser :-) og en større sandanemone som kan ses under min "opdatering Stockholm".

Selv har jeg været meget betænksom hvad angår anemoner da de kan få en ide at de skal ud og gå og vandre frem og tilbage over revet og dræbe alle SPS de kommer i kontakt med. Ikke fedt i en SPS tank.

Min Heteractis sp har også efterhåndet været overalt i akvariet, mine SPS er dog efterhånden så store at lidt nærkontakt med en anemone ikke betyder at hele SPS'en dør, eller de er placeret så en anemonen iaf får voldsomme problemer med at komme i kontakt med dem. Heteractis sp har dog ikke skadet nogen SPS og har efter 1 måned fundet sig en solid placering som den tydeligt kan lide (på bagsiden af min stenopbygning (tak for den)).

Min sandanemone har flyttet sig 10 cm og den er en af mine favoritter PT, armene der gynger i bølgerne, lækkert.

Entacmaea Quadricolor hører til anemoner under katogerien (det kan gå) som så meget andet i denne hobby :-) De kræver kraftig belysning og gerne aktiv fodring.

Kalkreaktor: Som AK skriver er det bestemt ikke et must for selv meget store systemer, jeg har en og den er stadig irriterende at indstille ordentligt. Kalk i flydende form er perfekt til mindre baljer. Nemt at arbejde med og du kommer hurtig ind i en rutine om hvor meget du skal tilføje hver dag/uge.

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger Bekker (Inaktiv) - 10/03-2011 15:49 10/03-2011 15:49
mange tak for hjælpen.. ville det være dumt at mig at sætte 2 klovnfisk i og en anemone i som det første..?

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Superbruger Stockholm Saltvand (Inaktiv) - 13/03-2011 13:58 13/03-2011 13:58
Som en tommelfinger regel, JA ret dumt...

Klovnene er ikke noget problem, det er anemonen der er besværlig. Nu er jeg ingen anemone expert har bare 5 anemoner i min balje (3 st er mini-maxi carpet anemons). Læs om anemoner her på siden, eventuelt en attrap som en ephyllia eller en læderkorral, klovnene behøver ikke en anemone, de fleste ved ikke hvad det er da de er blevet opdrættet i fangeskab.

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Bruger Bekker (Inaktiv) - 13/03-2011 15:27 13/03-2011 15:27
Tak det var bare min forhandler der sagde at hendes klovnfisk døde hvis der ikk var nogen anemone.. :)

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Superbruger Stockholm Saltvand (Inaktiv) - 13/03-2011 23:58 13/03-2011 23:58
ROFL, jo tak, det var da en nyhed. Ikke at tale negativt om en forhandler,,, for det klarer din tydeligvis selv.. ;)

Som en anden skriver i en tråd er anemoner for indkørte baljer (6 mdr) med kraftig belysning.

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #14
Bruger Bekker (Inaktiv) - 14/03-2011 16:11 14/03-2011 16:11
tak for hjælpen.. :D

Annoncører
Annoncører